Oud 11-03-2002, 16:07
Requiem II
Requiem II is offline
Als je twee studies aan de universiteit tegelijkertijd wil doen, moet je dan ook dubbel collegegeld betalen? En krijg je dan dubbel studiefinanciering?
Zijn er mensen dit twee studies tegelijk doen, en is het een beetje te doen? Hangt natuurlijk ook af wat voor studie het is, de zwaarheid enzo.

Ik wil namelijk misschien psychologie en scheikunde tegelijk gaan studeren als het te doen is enzo, en je ook niet dubbel collegegeld hoeft te betalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2002, 16:35
Verwijderd
Dat kan niet. Vrijwel alle studies die 'goed' te combineren zijn, worden al in dubbelvorm aangeboden..denk aan Recht & Management, wat een combinatie is van bedrijfseconomie en rechten.

Scheikunde is een ontzettend zware studie (zoals overigens vrijwel alle 'pure' beta-studies). En psychologie staat bekend als één van de zwaardere alpha-studies.

Het is roostertechnisch hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk, om nog maar niet te spreken over de onmenselijk zware studielast die je dan krijgt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 18:24
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Als je je collegegeld hebt betaald kun je volgens mij gewoon een andere studie erbij doen. Maar zoals Nare Man ook al zei, het lijkt mij ook nogal zwaar. Maar er zijn wel mensen die dat doen. Ik sprak laatst met een student Oudheidkunde, derdejaars en die was in zijn derde jaar de studie Archeologie er ook nog bij gaan doen en ik meende dat hij dat ook nog op twee verschillende universiteiten deed. Als je bij meer universiteiten tegelijk ingeschreven staat, dan hoef je maar een keer collegegeld te betalen, maar je krijgt niet dubbel studiefinanciering.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 18:57
Bird
Bird is offline
Wat je wel zou kunnen doen:

Het gewone programma van 1 van de studies doen, en per trimester 1 vak van de andere. Bv alle vakken van psycho en dan 1 vak van schei. (???)

Kweetniet of dit handig is, je krijgt dan bij schei wel een hele erge vertraging natuurlijk. Kweet ut eigenlijk niet...
__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 20:35
ganralph
ganralph is offline
je betaalt alleen college geld voor de duurste studie (mocht er verschil zijn)
voordeel is dat je de magische 21 studiepunten grens over twee studies mag verdelen

ken wel genoeg mensen die het doen, maar meestal niet aan allebei in het eerste jaar begonnen zijn - dat ligt aan jezelf

proberen kan nooit kwaad, maar kies wel vantevoren 1 studie uit waar je mee doorgaat, als je met 1 (tijdelijk) wilt stoppen (zoals de meesten).
(je kunt ook 1 studie deeltijd doen trouwens; allebei deeltijd krijg je geen stufi)

practische problemen (roosters ed) zijn waarschijnlijk minder groot als je op 1 uni zit, maar dat moet je ook goed regelen (2 toetsen tegelijk is knap lullig)

[Dit bericht is aangepast door ganralph (11-03-2002).]
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 08:34
heumen
heumen is offline
Je hoeft maar een keer collegegeld te betalen. De combinatie die jij wil lijkt me erg moeilijk. Dit heeft vooral roostertechnisch een aantal problemen. Je zult hier en daar een aantal keuzes moeten maken tussen de vakken die je wil volgen. Andere combinaties zijn beter te doen. Bijv wis en natuurkunde is redelijk te doen omdat er een aantal wiskunde vakken overlappen. De meeste mensen die hier voor kiezen komen met hun afstuderen wel in de problemen en maken dan vaak eerst de ene studie af en daarna de andere.De combinatie die jij wil zal door de meeste mensen (decanen etc.)afgeraden worden.
__________________
heumpje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Twee studies tegelijk, kan dat?
Diamera
4 08-01-2012 13:05
Studeren twee studies?
nachtmens
6 27-03-2010 00:37
Studeren Twee studies hbo/wo
fallen_angel88
11 18-04-2007 18:06
Studeren twee studies tegelijk studeren
Verwijderd
2 11-07-2005 05:52
Algemene schoolzaken Twee studies tegelijk?
Verwijderd
30 30-11-2003 17:17
Algemene schoolzaken Twee studies tegelijk..
Joyce-b
56 20-01-2003 21:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.