Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2003, 16:15
frankzinnig
frankzinnig is offline
zijn er hier mensen die op een beetje niveau klassiek piano spelen? wat voor stukken speel je?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2003, 12:20
Verwijderd
Ja hoor. Vanalles.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 12:33
frankzinnig
frankzinnig is offline
wat dan
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 17:48
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
och, niveau. für elise
chopin, walsjes
mozart, al die variaties(12) op altijd is kortjakje ziek(kom ff niet op die naam), en op het moment een sonate(waar alla turca ook in zit).
en wat speel jij?

a vous je direz madam!! dat was em
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 15:16
Type
Avatar van Type
Type is offline
Spelen nog maar weinig (we hebben net 7/8 weken een piano) maar ik probeer het...

Chopin, Deux Nocturnes, opus 15 in F-sh
Ben ik nu mee bezig. Veel te moeilijk natuurlijk, maar och... Niet geschoten is altijd mis he
Wie niet waagt die niet wint...
$toepasselijk_spreekwoord

En tja... Ooit wil ik nog eens de Rach 3 in een concertzaal met orkest erachter kunnen spelen... Lijkt me geweldig...
En Flight of the Bumblebee natuurlijk
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:45
frankzinnig
frankzinnig is offline
Citaat:
cartman666 schreef:
och, niveau. für elise
chopin, walsjes
mozart, al die variaties(12) op altijd is kortjakje ziek(kom ff niet op die naam), en op het moment een sonate(waar alla turca ook in zit).
en wat speel jij?

a vous je direz madam!! dat was em
ik speel nu 1e scherzo van chopin, etude opus 10 nr 1 van chopin, nog wat bach ( ) en beethoven voor mn toelatingsexamen en ik heb verder dit jaar nog jeux d'eau van ravel en een concertetude van liszt gespeeld..
zeggen die namen je iets?
__________________
www.cu2.nl/frankzinnig: weest hartelijk welkom op de website van Frank Zinnig, Nederland's vreemdste en meest 'glossy' E-zine...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:52
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik zit al een behoorlijke tijd niet meer op les, maar af en toe probeer ik nog wat te spelen.
Mijn favoriet is nog steeds Opus 28, nummer 15 van Chopin ("Raindrop").
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:53
frankzinnig
frankzinnig is offline
Citaat:
Type schreef:
Spelen nog maar weinig (we hebben net 7/8 weken een piano) maar ik probeer het...

Chopin, Deux Nocturnes, opus 15 in F-sh
Ben ik nu mee bezig. Veel te moeilijk natuurlijk, maar och... Niet geschoten is altijd mis he
Wie niet waagt die niet wint...
$toepasselijk_spreekwoord

En tja... Ooit wil ik nog eens de Rach 3 in een concertzaal met orkest erachter kunnen spelen... Lijkt me geweldig...
En Flight of the Bumblebee natuurlijk
wel grappig... die nocturne in f die je speelt is er één van de drie van het totaal van 21 nocturnes van Choppy die ik niet in mn repertoire heb zitten

Rach 3 lijkt me ook wel wat, ookal zou ik ook wel tevreden zijn met Rach 2 hoor ken je trouwens die opname van het 2e van Ashkenazi? najah...

Flight of the Bumblebee heb ik ook gespeeld! echt een cool stuk

ik kan nog wel uren over piano lullen, ik ben nogal verslaafd... maar goed, daar hebben jullie natuurlijk ook weinig behoefte aan

mzzl FRANKZINNIG
__________________
www.cu2.nl/frankzinnig: weest hartelijk welkom op de website van Frank Zinnig, Nederland's vreemdste en meest 'glossy' E-zine...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:21
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
frankzinnig schreef:
bach ( )
jij snapt het...

Het enige van Bach dat te pruimen valt, wordt ook meteen goed gebruikt: de Menuet die de paddestoelen in de Efteling spelen, die is van Bach.

Nou, dan ben je trots, als je 'grootmeester' genoemd wordt, en je menuet wordt door een stel nep-paddestoelen in een pretpark gespeeld...

Bach. Gadver. Hij verdient niet beter.
(imho natuurlijk )
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:29
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
nou ik zou willen dta ik op niveau kon spelen, maar als je geen noten kan lezen wil het niet opschieten, alleen de turkisch march van mozart komt er half uit, omdat ik het op gehoor moet doen en het laatste gedeelte niet goed kan horen...*zucht* toch maar noten leren lezen?
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:58
Type
Avatar van Type
Type is offline
Ik kan ook geen noten lezen hoor...

Sowieso vind ik pianospelen iets dat je op gehoor, en vooral gevoel moet doen. Bijv al die mensen die Für Elise gaan leren kunnen het meestal wel spelen, maar ze kunnen er geen lekker lopende romantische melodie van maken.

Gooi er gevoel in, hoor hoe het zit, en gooi er gevoel in...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:58
frankzinnig
frankzinnig is offline
"grootmeester Bach"... tsjah... ik las laatst ergens dat Bach in de tijd dat ie nog leefde en nog niet bekend was, een keer ergens ontslagen is als begeleider van een koor, omdat ie te veel improviseerde

veel mensen zullen dat wel niet begrijpen, maar ik denk dat de mensen zelfs in die tijd al al dat gestuntel van Bach ook niet aan konden horen

maar goed, zeg nou zelf: hoe kut zijn muziek ook is, hij heeft het wel helemaal gemaakt! dan krijg je geen fatsoenlijke noot op papier, maar kent 250 jaar later nog wel iedereen je naam, dat doe je toch goed
__________________
www.cu2.nl/frankzinnig: weest hartelijk welkom op de website van Frank Zinnig, Nederland's vreemdste en meest 'glossy' E-zine...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:57
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Zelf speel ik geen piano.

Ik ben wel een grote liefhebber van Rachmaninoff's geweldige stukken.

Piano Concerto No.3
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:34
frankzinnig
frankzinnig is offline
Citaat:
Type schreef:
Ik kan ook geen noten lezen hoor...

Sowieso vind ik pianospelen iets dat je op gehoor, en vooral gevoel moet doen. Bijv al die mensen die Für Elise gaan leren kunnen het meestal wel spelen, maar ze kunnen er geen lekker lopende romantische melodie van maken.

Gooi er gevoel in, hoor hoe het zit, en gooi er gevoel in...
wat je zegt is wel waar: het belangrijkste van de muziek staat niet in de noten... dit wil echter niet zeggen dat mensen die wel noten kunnen lezen, minder goed gevoel in de muziek kunnen leggen, naar mijn mening zelfs het tegendeel... ik denk dat het wat toevoegt aan je muziek, omdat je naar mijn mening door het zien van de noten de muziek en de opbouw van een stuk beter kan begrijpen... een echte goede pianist volgt niet alleen zijn gevoel, maar speelt ook niet slechts de noten die geschreven staan: hij combineert zijn kennis met zijn gevoel en naar mijn mening is dit beter te verwezenlijken als men enigzins kennis heeft van de bladmuziek...
__________________
www.cu2.nl/frankzinnig: weest hartelijk welkom op de website van Frank Zinnig, Nederland's vreemdste en meest 'glossy' E-zine...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:27
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
frankzinnig schreef:
ik speel nu 1e scherzo van chopin, etude opus 10 nr 1 van chopin, nog wat bach ( ) en beethoven voor mn toelatingsexamen en ik heb verder dit jaar nog jeux d'eau van ravel en een concertetude van liszt gespeeld..
zeggen die namen je iets?
ik ben begonnen met methode tompson. toen ragtimes van scotjoplin. toen even een walsje van chopin. toen weer ragtime. toen mijn vader die vond dat ik wel wat anders van hoger niveau mocht gaan spelen . toen bach, al die inventies, en een symphonia --> volledige aversie jegens alles wat meerdere stemmen heeft!!!
Vanaf dat moment heb ik zelf aangevraagd wat ik wilde gaan spelen. dat werden eerst weer walsen van chopin, maar die gingen nu wel heel simpel. dus begon ik aan mozart a vou je direz madame. en nu dus die sonate.
dus ja, bach zegt me wat, beethoven natuurlijk(für elise). van list en ravel heb ik nog niets gespeeld, maar ik ken ze wel. via muziek op school.
Het afkraken van bach vind ik wat flauw, die man kon echt wel mooie muziek maken, alleen is het erg moeilijk te spelen en te beluisteren. maar dat zijn stukken van modest moessovski(damn ik kan die naam niet schrijven) ook.
Bovendien is bach de grondlegger van de muziek zoals wij die nu kennen.(zin uit mijn muziekboek, ik weet niet precies hoe wat en waarom, maar ik geloof de makers van dat boek wel. Bach is de oudste componist die ik zo kan bedenken. had nieteens een piano, alleen clavercimbel).

oja, op dit moment begeleid ik mensen in de kerk(kinderen/jongeren voornamelijk). daar gaat ook veel tijd in zitten zodat ik weinig tijd overhou voor mijn gewone les

Laatst gewijzigd op 03-03-2003 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:32
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
frankzinnig schreef:
wat je zegt is wel waar: het belangrijkste van de muziek staat niet in de noten... dit wil echter niet zeggen dat mensen die wel noten kunnen lezen, minder goed gevoel in de muziek kunnen leggen, naar mijn mening zelfs het tegendeel... ik denk dat het wat toevoegt aan je muziek, omdat je naar mijn mening door het zien van de noten de muziek en de opbouw van een stuk beter kan begrijpen.
bovendien geeft de componist met dynamische tekens ed. ook aan hoe hij vind dat het stuk uitgevoerd zou moeten worden(niet dat ik me daar altijd aan hou , maar toch) het is dus wel handig als je dat kunt volgen zodat je begrijpt wat er bedoelt is. als je het dan zelf verandert moet je dat zelf weten natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 09:04
vluchtgedrag
vluchtgedrag is offline
Ik zou heel graag de beste van de wereld willen worden, maar tot mijn spijt ben ik daar waarschijnlijk iets te laat mee begonnen, oftewel, ik moet nog beginnen...
Ik zou graag 'het lied van de valse nood', een parodie op het welbekende 'lied van de valse noot' willen spelen, dat wordt wel veel oefenen... maarja, wie niet waagt, die niet wint!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:26
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
Type schreef:
Ik kan ook geen noten lezen hoor...

Sowieso vind ik pianospelen iets dat je op gehoor, en vooral gevoel moet doen. Bijv al die mensen die Für Elise gaan leren kunnen het meestal wel spelen, maar ze kunnen er geen lekker lopende romantische melodie van maken.

Gooi er gevoel in, hoor hoe het zit, en gooi er gevoel in...
Als ik maar de helft van een liedje kan spelen, dan kan ik er zoveel gevoel in stoppen als ik wil, het blijft een half liedje...
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Piano
Giph
64 05-11-2006 18:28
Muziek Favoriete klassieke compositie
Verwijderd
37 06-09-2005 19:21
Muziek Klassieke muziek
Severus
100 06-08-2004 17:42
Muziek Rachmaninoff
Fake-Plastic
32 06-06-2004 22:04
Muziek Klassieke Muziek.
Laudate Dominum
75 03-08-2003 12:12
Muziek Luister jij klassieke muziek?
aquafemme
60 23-04-2003 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.