Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2003, 13:53
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
jah ik vraag me dat af hoeveel jullie nu drinken en wanneer je begon ike begon toen ik 13 was. ik dronk toen een paar biertjes op een feest ofzo en als ik nu een avond uitga dan ben ik na cir. 15 glazen bier aangeschoten (ligt naturlijk ook aan hoeveel ik gegeten heb enzo en of ik moe ben maar afgezien daarvan)

zoals je kan zien bennik nu 15
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2003, 13:59
spacemancraig
Avatar van spacemancraig
spacemancraig is offline
15 jaar oud, 15 glazen? alcoholist!
__________________
If you have completely lost your sense of humor, you can always become a writer for the show, "Friends"
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:40
Mir-idiotA
zijn al topics over jung!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:09
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 25-03-2003 @ 14:53:
jah ik vraag me dat af hoeveel jullie nu drinken en wanneer je begon ike begon toen ik 13 was. ik dronk toen een paar biertjes op een feest ofzo en als ik nu een avond uitga dan ben ik na cir. 15 glazen bier aangeschoten (ligt naturlijk ook aan hoeveel ik gegeten heb enzo en of ik moe ben maar afgezien daarvan)

zoals je kan zien bennik nu 15
Je maakt mij niet wijs dat je na 15 glazen pas aangeschoten ben, tenzij je het over van die hele kleine bekertjes hebt
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:20
Yamyam
Yamyam is offline
Ik ben 16 en ik ga nooit beginnen. Veel beter.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:04
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
bier drinken, overdreven veel
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:11
Fly_away
Fly_away is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 25-03-2003 @ 16:20:
Ik ben 16 en ik ga nooit beginnen. Veel beter.
Ook nooit de behoefte gehad het te proberen?
__________________
Carpe Diemmmm
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 22:10
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
op een avond uitgaan kunnen er toch wel 35 glazen in

maar dan moet k wel rustig opbouwen en de hele nacht doorgaan


record staat op 30 flesjes in 1 avond/nacht, toen ging k out ( na een joint te hebben gerookt)
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 08:33
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Fly_away schreef op 25-03-2003 @ 17:11:
Ook nooit de behoefte gehad het te proberen?
Nou ja oke, dat heb ik al gedaan, maar ik vind t smerig dus hoef t ook niet meer te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 08:50
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Ik was ongeveer 14 denk ik. Maar toen dronk ik echt niet zoveel, dat kwam pas later!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:34
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
yam yam is tegen alle vormen (of vormen die erop lijken) verslavende middelen. om onbegrijpelijke ongegronde redenen
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 22:22
Ditchie
Ditchie is offline
Nauwelijks, af en toe een glaasje droge witte wijn of baileys.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 23:28
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
bier moet vloeien....en veel ook....


www.grolsch.nl
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 23:35
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
ik drink vrijwel nooit... en heb ook geen idee hoeveel ik zou kunnen hebben. als ik drink is het ook wel in combinatie met blowen, maarja... dat is bijna alles
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 07:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik ben toen ik 15 was op mijn werk begonnen met drinken. Ja ik weet het slechte invloed
En nu zou ik op een vrijdag gauw 10 biertjes drinken en op een Zaterdag ook vaak wle zoiets. Donderdag rond de 2 flesjes.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 08:59
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
birthmark schreef op 27-03-2003 @ 00:28:
bier moet vloeien....en veel ook....


www.grolsch.nl
juah! alleen geen grolsch
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:11
neok
Avatar van neok
neok is offline
yamyam, je mist echt wat, zo jammer voor jou
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:57
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Gimli schreef op 27-03-2003 @ 14:11:
yamyam, je mist echt wat, zo jammer voor jou
Missen? Welnee, ik leef liever gezond, mijn interesses gaan ergens anders naar uit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2003, 13:57
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 26-03-2003 @ 20:34:
yam yam is tegen alle vormen (of vormen die erop lijken) verslavende middelen. om onbegrijpelijke ongegronde redenen
Als je mijn topics een beetje beter doorleest kun je heel wat redenen vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 18:35
Loot
Avatar van Loot
Loot is offline
Bier is soiezo wel lekker...van de tap. lekker koud
Maarja, opzich hoef ik niet zo veel te drinken.. iets van 7 tot 15 biertjes..Behalve als ik eens echt goed vdk wil raken..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 18:50
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Op m'n kamer heb ik aardig wat drank staan, maar da's puur gereserveerd voor feestjes of andere sociale bijeenkomsten

Ik hou 't zelf bij een biertje op z'n tijd, zo af en toe een goed glas wijn en ik vind whisky erg interessant.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 11:50
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
toen ik een jaar op 16 was, en hoeveelheid weet ik niet precies...
ik begon met mate...

nu ist nie meer te overzien
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 08:29
xCoyotex
Avatar van xCoyotex
xCoyotex is offline
Ik begon voor het eerst met alcohol te drinken, toen ik 14 was.
Nu drink ik wel meer ik ben nu 16 en ik drink 1 fles per week denk ik.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:13
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 27-03-2003 @ 14:57:
Missen? Welnee, ik leef liever gezond, mijn interesses gaan ergens anders naar uit.
aangezien je maar 1 keer leeft, deel ik je mening.
mijn interesses gaan ook uit naar het sparen van de hersens zodat je tenminste 40 jaar lang iedere dag goed je serieuze kutbaan kan vervullen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:45
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
ik begon met drinken toen ik 13 was ofzo... gister had ik wiskey gedronken met heeel veel cola erbij, maar ik was toch best wel dronken.... ooh en ik heb mezelf zoooo voor lul gezet...
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2003, 14:12
Oxygen_thief
Oxygen_thief is offline
14.
ook de leeftijd waarop ik enorm dronken ben geworden.
maar het drinken begint vroeg, 12 jarigen lopen al rond met hun drankjes :/
__________________
howwww are you feeeeling tonight? eek..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 26-03-2003 @ 20:34:
yam yam is tegen alle vormen (of vormen die erop lijken) verslavende middelen. om onbegrijpelijke ongegronde redenen
True, ik gebruik ook niet maar ik zeik er ook niet over.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:25
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
wouszer schreef op 29-03-2003 @ 15:35:
True, ik gebruik ook niet maar ik zeik er ook niet over.
heroine gebruik je
speed gebruik je
de rest neem je tot je...... das heel iets anders....
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:22
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik begom op mijn 14e met 5/6 flessen op een avond, momenteel kieper ik een glas of 25 achterover op een zaterdagavond. Maar ik ben nooit echt heel erg superzat, ik weet mijn eigen grens heel goed. Ze vinden me altijd wel gezellig als ik dronken ben.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 19:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
een jaar geleden ging er wel een fles bols blue curacao in een week doorheen en af en toe dan bier of pisang ook nog.
maar nu drink ik gemiddeld 1 of 2 glazen wijn per week.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 20:32
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 29-03-2003 @ 19:22:
ik begom op mijn 14e met 5/6 flessen op een avond, momenteel kieper ik een glas of 25 achterover op een zaterdagavond. Maar ik ben nooit echt heel erg superzat, ik weet mijn eigen grens heel goed. Ze vinden me altijd wel gezellig als ik dronken ben.

hahahah, ik zat straks nog te bedenken wie er allemaal op zouden gaan reageren....en k wist dat jij dat ook zou doen
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 21:17
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 29-03-2003 @ 19:22:
ik begom op mijn 14e met 5/6 flessen op een avond, momenteel kieper ik een glas of 25 achterover op een zaterdagavond. Maar ik ben nooit echt heel erg superzat, ik weet mijn eigen grens heel goed. Ze vinden me altijd wel gezellig als ik dronken ben.
Ik geloof niet dat jouw grens pas zit bij 25.
Je bent gewoon gestoord en ziek in je hoofd als je zoveel drinkt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 29-03-2003 @ 22:17:
Ik geloof niet dat jouw grens pas zit bij 25.
Je bent gewoon gestoord en ziek in je hoofd als je zoveel drinkt.
Als ik jnieuwelaars zuipverhaaltjes mag geloven...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 22:27
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 29-03-2003 @ 22:17:
Ik geloof niet dat jouw grens pas zit bij 25.
Je bent gewoon gestoord en ziek in je hoofd als je zoveel drinkt.


Ik geloof dat jij gewoon heel hard hier moet opflikkeren, bemoei je niet met andermans zaken. Snap je niet dat mensen het hier alleen maar irritant vinden als er zoiemand als jij komt die denkt iedereen te bekeren!?
Mensen hier hebben vaak al genoeg informatie, die onnuttige crap van jouw hoeft er heus niet nog eens bij.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN

Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 22:36.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 22:56
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 29-03-2003 @ 17:25:
heroine gebruik je
speed gebruik je
de rest neem je tot je...... das heel iets anders....
Zal ik onthouden Sjoerd!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:07
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
wouszer schreef op 29-03-2003 @ 23:56:
Zal ik onthouden Sjoerd!

u weet mijn naam heer, waar heb ik dit aan verdiend?

ehm.....wouszer, wouter dan lijkt me...??
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-03-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 30-03-2003 @ 00:07:

u weet mijn naam heer, waar heb ik dit aan verdiend?

ehm.....wouszer, wouter dan lijkt me...??
jij bent slim.
ja je zegt je naam altijd op Muziek
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 12:33
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
birthmark schreef op 29-03-2003 @ 23:27:
[afbeelding]

Ik geloof dat jij gewoon heel hard hier moet opflikkeren, bemoei je niet met andermans zaken. Snap je niet dat mensen het hier alleen maar irritant vinden als er zoiemand als jij komt die denkt iedereen te bekeren!?
Mensen hier hebben vaak al genoeg informatie, die onnuttige crap van jouw hoeft er heus niet nog eens bij.
O, jij vind het normaal om 25 biertjes te drinken?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 13:09
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 30-03-2003 @ 13:33:
O, jij vind het normaal om 25 biertjes te drinken?
ja, ik vind het voor mij normaal om dat te doen. en aangezien jij geen zak te maken hebt met wat ik vind moet je niet proberen dat te veranderen. ik val niemand lastig, word niet agressief en word niet ziek.
momenteel ben ik in een nuchtere bui en je irriteert me net zoals normaal weer mateloos!
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 13:12
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
wouszer schreef op 30-03-2003 @ 11:12:
jij bent slim.
ja je zegt je naam altijd op Muziek



ah, wacht.. als ik tegen mezelf praat zeker...
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:39
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
birthmark schreef op 30-03-2003 @ 14:09:
ja, ik vind het voor mij normaal om dat te doen. en aangezien jij geen zak te maken hebt met wat ik vind moet je niet proberen dat te veranderen. ik val niemand lastig, word niet agressief en word niet ziek.
momenteel ben ik in een nuchtere bui en je irriteert me net zoals normaal weer mateloos!
Kom op zeg, 25 biertjes is ABNORMAAL veel, dat is ieder enigzins normaal mens met me eens. Word jij niet ziek? Nee, dat komt nog wel, want ik geloof echt niet dat jij je leven doorkomt met elke zaterdag 25 biertjes.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:56
xCoyotex
Avatar van xCoyotex
xCoyotex is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 30-03-2003 @ 17:39:
Kom op zeg, 25 biertjes is ABNORMAAL veel, dat is ieder enigzins normaal mens met me eens. Word jij niet ziek? Nee, dat komt nog wel, want ik geloof echt niet dat jij je leven doorkomt met elke zaterdag 25 biertjes.
YamYam, de ene kan veel beter tegen alcohol dan de andere en ik ken ook mensen die 25 biertjes opdrinken op een avond hoor!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:45
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 30-03-2003 @ 17:39:
Kom op zeg, 25 biertjes is ABNORMAAL veel, dat is ieder enigzins normaal mens met me eens. Word jij niet ziek? Nee, dat komt nog wel, want ik geloof echt niet dat jij je leven doorkomt met elke zaterdag 25 biertjes.
Ik begrijp je motivatie volledig; ik vind 25 biertjes op 'n avond ook erg veel, maar hou er wel rekening mee dat dit persóónlijk is; Birthmark kan er wellicht erg goed tegen.
Probeer je in de toekomst wat meer in anderen in te leven, en een bepaald onderwerp van meerdere kanten te belichten.

...voorkom je onnodige ruzies mee.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 20:00
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
xCoyotex schreef op 30-03-2003 @ 17:56:
YamYam, de ene kan veel beter tegen alcohol dan de andere en ik ken ook mensen die 25 biertjes opdrinken op een avond hoor!
Ik geloof best dat t verschilt per mens, maar dan nog: 25 glazen water kun je toch ook niet op 1 avond drinken? Hoogstens 5 ofzo. Misschien dat birthmark DENKT dat zijn lijf het allemaal reuze normaal vind, maar dat komt hoogstens omdat t eraan gewend raakt, en ondertussen verziekt het zijn lichaam. Hoe ongezond kan je nou leven zeg?
Jullie moeten eens een beetje respect hebben voor jezelf en je niet doodzuipen want het is een feit dat het slecht is voor je.
En waar betaal je die rotzooi van. Geef je geld uit aan iets anders leuks of iets nuttigs ofzo.
Aan spul dat jezelf vernield heb je toch niks.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 20:14
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 30-03-2003 @ 21:00:
Ik geloof best dat t verschilt per mens, maar dan nog: 25 glazen water kun je toch ook niet op 1 avond drinken? Hoogstens 5 ofzo. Misschien dat birthmark DENKT dat zijn lijf het allemaal reuze normaal vind, maar dat komt hoogstens omdat t eraan gewend raakt, en ondertussen verziekt het zijn lichaam. Hoe ongezond kan je nou leven zeg?
Jullie moeten eens een beetje respect hebben voor jezelf en je niet doodzuipen want het is een feit dat het slecht is voor je.
En waar betaal je die rotzooi van. Geef je geld uit aan iets anders leuks of iets nuttigs ofzo.
Aan spul dat jezelf vernield heb je toch niks.
...en nogmaals, leef jezelf wat meer in in anderen

Niet iedereen is en denkt hetzelfde. En da's maar goed ook.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Jullie moeten eens een beetje respect hebben voor jezelf en je niet doodzuipen want het is een feit dat het slecht is voor je.
En waar betaal je die rotzooi van. Geef je geld uit aan iets anders leuks of iets nuttigs ofzo.
Aan spul dat jezelf vernield heb je toch niks.
Hoe kortzichtig kun je zijn.. :/

Wat is jouw definitie van 'nuttig'?
Als iemand een gigantisch leuke avond heeft gehad dan is dat toch goed? Ja, je kan je geld ook besteden aan de nieuwste 24-delige encyclopedie of een mooie wekkerradio, maar veel mensen halen nou eenmaal meer plezier uit een avondje gezellig met vrienden 'wat' drinken.

Dat het slecht voor je lichaam is, ongetwijfeld. Maar dan wijs ik je op het eeuwenoude cliché "je leeft maar één keer". Je kunt je leven lang gezond blijven, strikt lettend op wat je eet, drinkt, inademt en doet, en op je 95ste achter je geraniums het leven laten - of niet. Ieder zijn eigen smaak, keuzes en interesses, daar is niks doms, onzinnigs of minderwaardigs aan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 23:21
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
ik denk dat ik wel anderhalf á 2 kratjes consumeer in een weekend.
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 05:57
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 30-03-2003 @ 23:34:
Hoe kortzichtig kun je zijn.. :/

Wat is jouw definitie van 'nuttig'?
Als iemand een gigantisch leuke avond heeft gehad dan is dat toch goed? Ja, je kan je geld ook besteden aan de nieuwste 24-delige encyclopedie of een mooie wekkerradio, maar veel mensen halen nou eenmaal meer plezier uit een avondje gezellig met vrienden 'wat' drinken.

Dat het slecht voor je lichaam is, ongetwijfeld. Maar dan wijs ik je op het eeuwenoude cliché "je leeft maar één keer". Je kunt je leven lang gezond blijven, strikt lettend op wat je eet, drinkt, inademt en doet, en op je 95ste achter je geraniums het leven laten - of niet. Ieder zijn eigen smaak, keuzes en interesses, daar is niks doms, onzinnigs of minderwaardigs aan.
Als je zoveel drinkt kun je net zo goed meteen zelfmoord plegen.
Overigens geloof ik in reincarnatie en karma, dus dan worden jullie zuiplappen allemaal rijkelijk beloond in je volgende leven, maar niet heus.
Ik ben niet van plan om achter de geraniums te gaan zitten, hoor. Als IK oud ben, reis ik, en maak ik puzzeltjes, en ga ik bij vrienden op bezoek, en schrijf ik, en lees ik, en ga ik lekker naar buiten.
Volgensmij definieren jullie iemand die zorg voor zichzelf draagt als 'saai', maar dat is dus onzin.
En ik denk ook dat je geboren bent om te LEVEN, niet om jezelf te verzieken, God of de wereld, of wie/wat dan ook heeft je een lichaam gegeven omdat je zonder niet ver komt, hij/zij/het verwacht wel van je dat je t een beetje respectvol behandeld, en wat doen jullie? Jullie misbruiken wat je gegeven is. Daar is t niet voor bedoeld: het is om te GEBRUIKEN.
Dat gaat recht tegen mijn gevoel in. Helaas zijn jullie bedwelmd onder de drugs je gevoel kwijtgeraakt.

En wat birthmark doet en vele anderen met hem/haar, is niet 'wat' drinken. Het lijkt me eerder een poging tot doodzuipen. Het is WEL dom om jezelf expres ziek te maken. Jullie zijn het misschien nog niet allemaal, maar als jullie dan straks kanker ofzo hebben, ben je echt niet blij hoor..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 06:40
Faery
Faery is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 31-03-2003 @ 06:57:
Dat gaat recht tegen mijn gevoel in. Helaas zijn jullie bedwelmd onder de drugs je gevoel kwijtgeraakt.
Dit klopt niet. Jouw gevoel is niet hetzelfde als andermans gevoel. Waarom is dat van jou zo goed?

Daarnaast heeft niet iedereen de behoefte om gezond te leven. Als ik niet zou blowen of drinken maakte ik m'n lichaam nog wel kapot met sloten koffie, slaaptekorten en pijnstillers. Jammer dan, ik vind 't goed zo.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 08:06
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 31-03-2003 @ 06:57:
Als je zoveel drinkt kun je net zo goed meteen zelfmoord plegen.
Overigens geloof ik in reincarnatie en karma, dus dan worden jullie zuiplappen allemaal rijkelijk beloond in je volgende leven, maar niet heus.
Ten eerste is het een beetje onzinnig om jongeren zuiplappen te noemen, omdat ze alléén in het weekend een aantal biertjes consumeren. Echte alcoholisten, dát zijn zuiplappen.
Ten tweede gelooft de rest hier waarschijnlijk níet in karma en reïncarnatie, dus die maken zich geen zorgen

Citaat:
Ik ben niet van plan om achter de geraniums te gaan zitten, hoor. Als IK oud ben, reis ik, en maak ik puzzeltjes, en ga ik bij vrienden op bezoek, en schrijf ik, en lees ik, en ga ik lekker naar buiten.
Toekomstdromen, maar helaas geen zekerheid. Je hóópt dat je op je oude dag reist, puzzels maakt, bij vrienden op bezoek gaat, schrijft, leest en naar buiten gaat, maar wie zegt dat het daadwerkelijk zo is? Kan je in de toekomst kijken? Ik niet. Hoewel ik het je van harte gun, is het met weinig zekerheid te zeggen; er kan áltijd iets tussen komen.
Daarnaast kunnen jongeren die in het weekend alcohol consumeren precies dezelfde dingen doen als jij; als je op je zeventiende 'n aantal biertjes drinkt is je lever nog lang niet kapot.

Citaat:
[b[]Volgens mij definieren jullie iemand die zorg voor zichzelf draagt als 'saai', maar dat is dus onzin.[/b]
Dat wordt geenszins beweerd. Iederéén draagt zorg voor zichzelf - iedereen houdt er een andere manier op na.

Citaat:
En ik denk ook dat je geboren bent om te LEVEN, niet om jezelf te verzieken, God of de wereld, of wie/wat dan ook heeft je een lichaam gegeven omdat je zonder niet ver komt, hij/zij/het verwacht wel van je dat je t een beetje respectvol behandeld, en wat doen jullie? Jullie misbruiken wat je gegeven is. Daar is t niet voor bedoeld: het is om te GEBRUIKEN.
Zolang ze er geen directe hinder van ondervinden is er toch niets aan de hand? Het is niet zo dat hun lever en hun leven nu volledig verpest zijn.

Citaat:
Dat gaat recht tegen mijn gevoel in. Helaas zijn jullie bedwelmd onder de drugs je gevoel kwijtgeraakt.
Aan deze zin ontdek ik twee eigennaardigheden. Ten eerste schrijf je dat 'het' tegen je gevoel indruist. Daarmee geef je te kennen dat het je gevóel is, en zoals je weet is een gevoel iets strikt persoonlijks. Andere forumgebruikers hoeven dit gevoel niet per sé te delen, omdat zij anders tegen bepaalde zaken aankijken. Dat zou je moeten respecteren.
Ten tweede; de laatste zin (helaas...kwijtgeraakt) vind ik bijzonder infantiel. Ik kan veel van je argumenten nog begrijpen (wat niet wil zeggen dat ik me er 100% in kan vinden), maar hier kan ik erg weinig mee. Het is, mijns inziens, een erg lage steek. Je laat blijken dat jíj de enige, ware authoriteit bent of kent en dat de rest je blindelings moet volgen omdat zij 'zijn bedwelmd en hun gevoel zijn kwijtgeraakt'. Dit is ábsoluut onwaar; ze zijn hun gevoel níet kwijtgeraakt en geenszins bedweld, ze gedragen zich gewoon anders dan jij.


Citaat:
En wat birthmark doet en vele anderen met hem/haar, is niet 'wat' drinken. Het lijkt me eerder een poging tot doodzuipen.
Precies, het LIJKT je een poging tot doodzuipen. Kijk, als Birthmark in het weekend met grof geweld een krat bier naar binnen gooit zet ik er ook m'n vraagtekens bij. Maar wat als-ie nou met gemak, rustig en zonder 'dwang' een aantal biertjes drinkt? Als-ie er, zowel op de avond zelf als de dag erna, geen last van ondervindt? Kortom; als-ie er dus zonder directe bijwerkingen van kan genieten? Dan mag-ie van mij z'n gang gaan.

Citaat:
Het is WEL dom om jezelf expres ziek te maken. Jullie zijn het misschien nog niet allemaal, maar als jullie dan straks kanker ofzo hebben, ben je echt niet blij hoor...
Mijn opa dronk ook bijzonder veel, en hij is 98 geworden... sorry, die was érg flauw.
Op dit punt moet ik je gelijk geven. Het ís dom om jezelf expres ziek te maken, maar het staat níet vast dat deze mensen zichzelf ziek maken. Wellicht vermaken ze zichzelf zonder er nu, of later, ziek van te worden.
Als ze op hun 75 kanker hebben mag je van mij 'told you so' zeggen, maar hou 't nú alsjeblieft voor je... nogmaals; je kán niet in de toekomst kijken.

'k Hoop dat de verstandhoudingen nu wat stabieler komen te liggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Onderzoek alcoholgebruik!
marissaaa
8 05-03-2010 18:28
Algemene schoolzaken Enquête wiskunde
Chris-Verhoeckx
23 08-04-2008 09:29
Drugs & Alcohol ENQUETE voor mijn eindwerk
Manni_D
26 25-02-2008 14:49
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Algemene schoolzaken Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren
Foxy_oud
72 09-07-2004 17:08
Drugs & Alcohol enquete (ja weer) over Alcohol
ikbenschipper1
50 19-03-2003 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.