Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 10:48
sovjet-pinguin
sovjet-pinguin is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-09-2004 @ 10:20 :
Omfg.

In Enschede moet je niets anders dan bètastudies doen. Mijn broer studeert er technische natuurkunde, maar een studie als psychologie of communicatie moet je daar absoluut niet gaan doen. De alphastudies zijn daar gewoon ingesteld om 1. de verhouding jongens/meisjes rechter te trekken en 2. meer studenten te laten inschrijven en afstuderen omdat de universiteit daar geld voor krijgt.
Ten eerste boeit het een universiteit helemaal niks wat het verhouding jongens meisjes op de uni is. Inderdaad, de alphastudies zijn ingesteld puur om het aantal studenten een beetje constant te houden aangezien aantal beta-studenten daalt de laatste tijd. Dat lukt Twente overigens niet - 4% minder aanmeldingen dan vorig jaar.

Maar wie zegt dat de kwaliteit van de studies laag is omdat ze net nieuw zijn?? Dat hoeft zeker niet, juist andersom lijkt me meest voor de hand liggende. Enschede heeft psy net ingevoerd en wil beter zijn dan bijv. Leiden en Utrecht om nieuwe studenten aan te trekken en daarom gaat de kwaliteit alleen maar omhoog.

En verder vind ik het echt een ongelofelijke pauperuitspraak van jou dat je voor alpha-studies niet in Twente moet zijn, terwijl je lekker in Nijmegen zit en geen bal van Enschede en de sfeer daar afweet. Ik begrijp dat je in Nijmegen zit en Nijmegen wil promoten, doe dat alsjeblieft, maar niet door Twente af te zeiken. Natuurlijk wil je dat alle mooie dames van communicatiewetenschappen hun studie in Nijmegen gaan doen, maar laat die Tukkerse nerds ook een beetje van jet vrouwelijk schoon genieten, misschien voor de laatste keer in hun leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 02-09-2004 @ 11:48 :
Ten eerste boeit het een universiteit helemaal niks wat het verhouding jongens meisjes op de uni is. Inderdaad, de alphastudies zijn ingesteld puur om het aantal studenten een beetje constant te houden aangezien aantal beta-studenten daalt de laatste tijd. Dat lukt Twente overigens niet - 4% minder aanmeldingen dan vorig jaar.
Dat boeit wel degelijk. Het is bekend dat de bètastudies met een negatief imago kampen en dat heeft deels te maken met de weinige dames die een bètastudie volgen. Het is niet onaannemelijk dat studenten gewoon niet voor bijv. technische natuurkunde in Enschede kiezen omdat daar op elke honderd kerel één meisje loopt, maar dan bijvoorbeeld voor natuurkunde in Leiden gaan waar de dames eerder in de meerderheid zijn.

Citaat:
Maar wie zegt dat de kwaliteit van de studies laag is omdat ze net nieuw zijn?? Dat hoeft zeker niet, juist andersom lijkt me meest voor de hand liggende. Enschede heeft psy net ingevoerd en wil beter zijn dan bijv. Leiden en Utrecht om nieuwe studenten aan te trekken en daarom gaat de kwaliteit alleen maar omhoog.
Dat zeg ik toch niet? Goed lezen is blijkbaar moeilijk voor je. Ik zeg alleen dat nog vrijwel niets over de kwaliteit bekend is omdat er nog nauwelijks afgestudeerde Twentse studenten op de arbeidsmarkt zijn gekomen. Maar goed, als jij puur op jouw Fingerspitzengefühl af wilt gaan wat betreft de kwaliteit van die opleidingen, prima. De Onderwijsvisitatie, het IOWO en de Elsevier Faculty Rating vind je zeker ook onzin?

Dat het 'voor de hand liggend' is dat de kwaliteit hoger is slaat natuurlijk helemaal op stront. Misschien draai je nog niet zo lang mee in het academisch wereldje, maar de universiteiten lijden vrijwel collectief geldnood. Zou Enschede de internationaal beste hoogleraren willen aantrekken om in enkele jaren hun alpha-faculteit de beste van Nederland te maken, dan zou het collegegeld daar een veelvoud worden van wat het nu is. Verder zijn hoogleraren net zo goed mensen en zullen ze altijd kiezen voor universiteiten als Amsterdam, Groningen en Leiden, omdat ze dat nu eenmaal van oudsher gewend zijn.

Citaat:
En verder vind ik het echt een ongelofelijke pauperuitspraak van jou dat je voor alpha-studies niet in Twente moet zijn, terwijl je lekker in Nijmegen zit en geen bal van Enschede en de sfeer daar afweet. Ik begrijp dat je in Nijmegen zit en Nijmegen wil promoten, doe dat alsjeblieft, maar niet door Twente af te zeiken. Natuurlijk wil je dat alle mooie dames van communicatiewetenschappen hun studie in Nijmegen gaan doen, maar laat die Tukkerse nerds ook een beetje van jet vrouwelijk schoon genieten, misschien voor de laatste keer in hun leven.
Pauperuitspraak? De enige die hier een pauperuitspraak doet ben jij en wel door dat woord zonder reden in de mond te nemen. Je voelt jezelf als corpslid vast ongelooflijk nobel nu je het voor 'Tukkerse nerds' opneemt maar doe alsjeblieft even normaal. Het feit dat ik in Nijmegen zit zegt niet dat ik niets van de sfeer afweet dus doe alsjeblieft niet van die domme, niet-onderbouwde uitspraken, daarmee onderscheid je jezelf nou namelijk niet bepaald van het plebs waar je je schijnbaar ongelooflijk boven voelt staan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:11
Nannel
Avatar van Nannel
Nannel is offline
jongens, jongens; keep the soul alive :-p

Hmm sorry dat was niet echt grappig, maar wij (in Enschede) hadden wel even Boris tijdens de intro he!!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Nannel schreef op 02-09-2004 @ 13:11 :
jongens, jongens; keep the soul alive :-p

Hmm sorry dat was niet echt grappig, maar wij (in Enschede) hadden wel even Boris tijdens de intro he!!
Wij in Maastricht anders ook
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 14:43
Nannel
Avatar van Nannel
Nannel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-09-2004 @ 13:44 :
Wij in Maastricht anders ook
Ja maar wij hadden ook nog Krezip, conclusie; Enschede keeps the soul alive :-p (sorry maar vind het echt een geweldige zin!)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 15:51
NN
NN is offline
Citaat:
Nannel schreef op 02-09-2004 @ 13:11 :
jongens, jongens; keep the soul alive :-p

Hmm sorry dat was niet echt grappig, maar wij (in Enschede) hadden wel even Boris tijdens de intro he!!
Was het de echte of die van Kopspijkers?

Sovjet-pinguin en nare man, niet elkaar gaan zwartmaken, hè? De leukste studiestad is natuurlijk niet Enschede of Nijmegen, maar Groningen. Dat weten we toch allemaal? (Zie poll van een tijdje terug.)
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 10:27
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-09-2004 @ 13:28 :
Ze weten niet beter, dus is Enschede voorhun de 'leukste' stad
Je humor raakt hier de y-as (om het beta te houden). Ik heb geen idee hoe Enschede is. Ik kom er eigenlijk nooit en in de weekenden woon ik er niet te ver vanaf. De campus en de universiteit zijn gewoon goed. De universiteit is iets minder dan bijvoorbeeld Groningen (die echt geweldig is), maar wel weer stukken beter dan Utrecht, waar ik zit. Dit ging echter alleen om uitstraling van de universiteit. De universiteit Utrecht heeft weer faculteiten die erg goed zijn vergeleken met andere faculteiten.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 13:11
Bartuz
Bartuz is offline
Ik woon vlakbij Enschede... als je er gewoon komt is het heel anders dan wanneer je er studeert. Ik heb onlangs een dag gehad waar we werden geïntroduceerd aan het studentenleven in Enschede. Dit was echt zeer gaaf, heb supermooie dag gehad! Enschede is zeker een gave studentenstad...
Als tip heb ik voor alle 4 havo'ers en 5 vwo'ers : Ga naar www.enscheday.nl en stuur er een mailtje heen om te vragen of je mee kunt doen aan de Enscheday, ik beloof je het is een dag om nooit te vergeten
oja vraag of je bij Max op de kamer mag, inclusief tapje
__________________
Olé!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 09:03
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 02-09-2004 @ 10:25 :
Inderdaad, ik ken iemand die iets van Bestuurskunde doet in Enschede en dat is ook maar een marginaal opleidingetje tussen alle bèta's in.
Bestuurskunde in Enschede is bepaald geen nieuwe studie en heeft denk ik dus niets te maken met wat nare man zegt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.