Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2007, 23:41
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Probleem: sinds kort valt mijn scherm om de haverklap uit. Probleem doet zich voor vanaf het opstarten. Dus ook voordat windows geladen is. 10 seconden beeld -> zwart scherm.

Opmerkelijk is wel dat mijn scherm veel sneller terug uitvalt wanneerhet contrast hoger staat.

Als hij uitvalt is het scherm trouwens niet 100% zwart. Heel vaag en wanneer er geen licht op het scherm valt zie je wel wat je normaal zou moeten zien. Scherm uit- en aanzetten, en ik heb weer 'normaal' beeld voor enkele seconden.

Iemand een idee waaraan het kan liggen? Volgens mij iets met de grafische kaart. Kan dat bij een laptop standaard vervangen worden? Desnoods met een externe grafische kaart en een extern scherm. Dit is kut.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2007, 23:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Tja, misschien zit er een kabel een beetje los ofzo? Maar eerlijk gezegd klinkt het gewoon alsof het scherm aan het overlijden is. Je grafische kaart doet het ongetwijfeld nog prima, die valt meestal ook niet echt te vervangen aangezien-ie vaak onboard zit (geïntegreerd op het moederbord). Scherm kun je vast wel laten vervangen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 08:45
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Opmerkelijk is wel dat mijn scherm veel sneller terug uitvalt wanneerhet contrast hoger staat.

Als hij uitvalt is het scherm trouwens niet 100% zwart. Heel vaag en wanneer er geen licht op het scherm valt zie je wel wat je normaal zou moeten zien. Scherm uit- en aanzetten, en ik heb weer 'normaal' beeld voor enkele seconden.
Lijkt erop dat de inverter (=voeding) of de backlight lampen van het scherm stuk aan het gaan zijn.

Contrast = helderheid?

Want niet 100% zwart is geen backlight. De backlight krijgt voeding van een inverter, zoals CCFL en TL buizen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 18:54
Verwijderd
Als je nog garantie hebt, gewoon terugbrengen. Dit is niet echt een probleem dat je zelf kunt oplossen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 23:56
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Met contrast bedoelde ik inderdaad helderheid/brightness.

En het scherm doet het ondertussen al bijna helemaal niet meer. Of telkens nog voor een flits van 2 seconden of zo. Rotding. Voorlopig dan maar even met een extern scherm werken. Dat gaat prima. Om nu nog kosten te maken aan deze laptop zie ik niet zitten. Dan liever een nieuwe.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 08:03
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Dat duidt op kapotte backlight ben ik bang, die flits is het laatste teken van leven (zelfde wat een TL lamp doet)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 09:41
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Kan trouwens heel goedkoop zijn, moet je wel weten welk type inverter je nodig hebt;

Ihr Notebook liefert nur ganz dunklere Hintergrundbeleuchtung?

Es liegt meistens an der Elektronikplattine.

Die hat als Aufgabe 12 Volt in mehrere Tausernd Volt umzuwandeln, damit die Kaltkathodenröhre Ihre volle Lichtstärke entfalten kann, stimmt die Spannung nicht, wird entweder nur mässiges Licht oder gar keins gelifert.

http://cgi.ebay.de/LCD-TFT-Inverter-...ayphotohosting
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware vlekken op laptopscherm
JustSaying
3 30-01-2014 12:26
Software & Hardware Welke laptop raden jullie me aan?
arPos
13 15-04-2012 00:51
Software & Hardware Problemen met laptop
Verwijderd
1 18-09-2011 09:51
Software & Hardware Laptop
surimeid
19 20-02-2010 21:36
Software & Hardware [Algemeen] Laptop versus Desktop PC
Severus
13 15-01-2004 09:07
Games fps drops
dingokoning
15 12-05-2003 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.