Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2006, 09:08
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Als ik mijn computer afsluit (gewoon startmenu-uitschakelen) start hij vaak opnieuw op ipv af te sluiten, dit doet hij denk ik 2 op de 3 keer ofzo Als ik hem dan daarna nog een keer uitzet (vanuit het login scherm) gaat hij wel gewoon uit. Ik heb al gescand voor spyware en virussen, maar hij doet het nog steeds. Als ik mijn computer opstart krijg ik op een gegeven moment een zwart scherm waarop staat;

ongeldige boot.ini
opstarten vanaf c:\windows

heeft dat er iets mee te maken? En heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2006, 17:53
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Zelf denk ik aan een langzaam overlijdende harde schijf, maar toch ben ik benieuwd wat er geregistreert in je logboekken wanneer hij plotseling herstart.
Noteer de tijd wanneer hij uitvalt, probeer weer in te loggen en ga dan naar start -> uitvoeren ->eventvwr.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 23:32
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
freyk schreef op 03-05-2006 @ 18:53 :
Zelf denk ik aan een langzaam overlijdende harde schijf, maar toch ben ik benieuwd wat er geregistreert in je logboekken wanneer hij plotseling herstart.
Noteer de tijd wanneer hij uitvalt, probeer weer in te loggen en ga dan naar start -> uitvoeren ->eventvwr.
Hm, weet niet of ik niet helemaal duidelijk ben geweest of dat jij niet goed leest maar ik bedoel niet dat hij zomaar ineens opnieuw opstart, maar dat hij opnieuw opstart als ik hem afsluit. Dus dat hij opnieuw opstart in plaats van af te sluiten.
Ik heb trouwens wel een best oude harde schijf in mijn computer, maar dat is niet de harde schijf waar windows op staat, dus dat zou niet uit moeten maken denkik?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 14:59
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 04-05-2006 @ 00:32 :
Hm, weet niet of ik niet helemaal duidelijk ben geweest of dat jij niet goed leest maar ik bedoel niet dat hij zomaar ineens opnieuw opstart, maar dat hij opnieuw opstart als ik hem afsluit. Dus dat hij opnieuw opstart in plaats van af te sluiten.
Ik heb trouwens wel een best oude harde schijf in mijn computer, maar dat is niet de harde schijf waar windows op staat, dus dat zou niet uit moeten maken denkik?
ik denk toch dat freyk gelijk heeft. Als windows afsluit slaat ie nog allerlei instellingen op (vraag me niet wat). Als hier iets fout gaat zou het kunnen gebeuren dat je computer weer opstart (?).
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 15:19
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 04-05-2006 @ 00:32 :
Hm, weet niet of ik niet helemaal duidelijk ben geweest of dat jij niet goed leest maar ik bedoel niet dat hij zomaar ineens opnieuw opstart, maar dat hij opnieuw opstart als ik hem afsluit. Dus dat hij opnieuw opstart in plaats van af te sluiten.
Ik heb trouwens wel een best oude harde schijf in mijn computer, maar dat is niet de harde schijf waar windows op staat, dus dat zou niet uit moeten maken denkik?
Start -> Eigenschappen van Deze Computer -> Geavanceerd ->
Opstart- en herstelinstellingen vakje -> Instellingen -> Vinkje uit bij De computer automatisch opnieuw opstarten.

Als je nu de computer probeert af te sluiten, krijg je hopelijk een blauw scherm te zien, met daarin allemaal teksten

Als dat zo is, geef dan de foutmelding, dat werkt wat makkelijker
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 15:21
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 04-05-2006 @ 15:59 :
ik denk toch dat freyk gelijk heeft. Als windows afsluit slaat ie nog allerlei instellingen op (vraag me niet wat). Als hier iets fout gaat zou het kunnen gebeuren dat je computer weer opstart (?).
Ik denk niet dat freyk gelijk heeft, als een computer opnieuw moet opstarten heeft dat weinig met een falende harde schijf te maken, dat is vrij zeldzaam, het zou eerder een falende harde schijf zijn als je juist bezig met met veel schrijf en lees bewerkingen
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 15:22
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 03-05-2006 @ 10:08 :
Als ik mijn computer afsluit (gewoon startmenu-uitschakelen) start hij vaak opnieuw op ipv af te sluiten, dit doet hij denk ik 2 op de 3 keer ofzo Als ik hem dan daarna nog een keer uitzet (vanuit het login scherm) gaat hij wel gewoon uit. Ik heb al gescand voor spyware en virussen, maar hij doet het nog steeds. Als ik mijn computer opstart krijg ik op een gegeven moment een zwart scherm waarop staat;

ongeldige boot.ini
opstarten vanaf c:\windows

heeft dat er iets mee te maken? En heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ongeldige boot.ini zou verholpen kunnen worden..

typ in je windows verkenner: C:\boot.ini
Als het goed is komt er iets zoals dit te staan:

Code:
 
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="*knip*" /noexecute=optin /fastdetect
Als er meer regels staan, of veel minder, post dan eens wat er staat.

//edit, even de laatste regel iets ingekort
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 15:39
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
bambix schreef op 04-05-2006 @ 16:19 :
Start -> Eigenschappen van Deze Computer -> Geavanceerd ->
Opstart- en herstelinstellingen vakje -> Instellingen -> Vinkje uit bij De computer automatisch opnieuw opstarten.

Als je nu de computer probeert af te sluiten, krijg je hopelijk een blauw scherm te zien, met daarin allemaal teksten

Als dat zo is, geef dan de foutmelding, dat werkt wat makkelijker
Als ik instellingen indruk krijg ik deze foutmelding:
kan het bestand c:\boot.ini niet openen. Instellingen van het besturingssysteem envan de time out kunnen niet worden gewijzigd.
Ik kan dan vervolgens wel het vinkje uitzetten, dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Ik zal volgende keer wel opletten wat de foutmelding is.

Ik typte net in windows explorer c:\boot.ini in en toen gaf hij aan dat hij de server niet kan vinden (alsof het om een website gaat die offline is zegmaar ) en toen heb ik vernieuwd dmv f5 en nu staat er:
kan het bestand c:\boot.ini niet vinden. Wilt u een nieuw bestand maken? (en dan ja/nee/cancel) en achter dat venstertje heeft ie een naamloos kladblok geopend..

wat moet ik daar nu mee?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 16:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Probeer dit eens:

http://support.microsoft.com/?scid=k...0184&x=13&y=12

Dan zou hij het weer normaal moeten doen Het lijkt misschien wat ingewikkeld, maar als je gewoon doet wat er staat dan moet het wel goedkomen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 04-05-2006 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 17:21
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 04-05-2006 @ 17:09 :
Probeer dit eens:

http://support.microsoft.com/?scid=k...0184&x=13&y=12

Dan zou hij het weer normaal moeten doen Het lijkt misschien wat ingewikkeld, maar als je gewoon doet wat er staat dan moet het wel goedkomen.
Daar had ik zelf natuurlijk ook op moeten komen
Maar bedankt voor het zoeken, ga het zo meteen proberen
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 08:56
repel101
Avatar van repel101
repel101 is offline
Hoi Martine1986,

Je zou ook het schoonmaakplan (RPSS) even kunnen doorlopen. Dit lost ook al vaak veel problemen op.

Robert
__________________
Niemand weet, niemand weet, dat ik Repelsteeltje heet....
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 12:32
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Ik heb het opgelost
Ik heb gewoon de boot.ini opnieuw gemaakt, en nu zijn alle problemen verholpen.

@ repel101:
Ik heb een virusscanner en adware scanner en ook dat ccleaner programma gebruik ik regelmatig. Dus denk niet dat het daar aan lag.

Bedankt iedereen voor het meedenken
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Windows Restore virus
Lychee
5 14-04-2011 15:50
Software & Hardware [trage PC] Geheugen schoonmaken/defragmenteren?
Verwijderd
15 19-03-2009 11:29
Software & Hardware [Windows XP] Start niet meer op
Verwijderd
4 14-10-2008 10:02
Software & Hardware probleem account laden
stokj
2 08-07-2007 10:15
Software & Hardware [Windows XP] Waarom start mijn computer opnieuw op?
Verwijderd
4 16-03-2004 20:41
Software & Hardware Vaak gestelde vragen (lees dit eerst voor je een vraag stelt!)
dystopia
49 29-01-2003 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.