Oud 06-02-2003, 19:42
dewie
Avatar van dewie
dewie is offline


Hallo,ik zou graag jullie mening willen weten over hoe jullie over normen en waarden onder jongeren denken.
Vinden jullie die veel veranderd in de loop der jaren?Is er sprake van verval,kun je voorbeelden geven,en wat versta jij zelf onder normen en waarden?
B.v. vinden jullie dat de verandering van normen en waarden (leefregels) normaal is omdat de hele maatschappij nou eenmaal veranderd of hebben jullie andere oorzaken , en vinden jullie dat de kinderen van tegenwoordig minder normen en waarden hebben en wat voor invloed zal dat dan hebben op de maatschappij?

Als je hier mening over wlt geven,thnx!t is namelijk zeer handig voor mijn pws dat over normen en waarden gaat... gr.Dewie

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2003, 19:45
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
dewie schreef:


kun je voorbeelden geven?

Ja:

Citaat:
dewie schreef:


Hallo,ik zou graag jullie mening willen weten over hoe jullie over normen en waarden onder jongeren denken.
Vinden jullie die veel veranderd in de loop der jaren?Is er sprake van verval,kun je voorbeelden geven,en wat versta jij zelf onder normen en waarden?
B.v. vinden jullie dat de verandering van normen en waarden (leefregels) normaal is omdat de hele maatschappij nou eenmaal veranderd of hebben jullie andere oorzaken , en vinden jullie dat de kinderen van tegenwoordig minder normen en waarden hebben en wat voor invloed zal dat dan hebben op de maatschappij?

Als je hier mening over wlt geven,thnx!t is namelijk zeer handig voor mijn pws dat over normen en waarden gaat... gr.Dewie

Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:51
dewie
Avatar van dewie
dewie is offline
dat is een vraag,waarop antwoord en voorbeelden op gegeven kunnen worden knul!!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:53
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ohohohoho
Killing me softly lala
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:56
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Als je kapt met de vrolijke blauwe letters wil ik misschien wel een antwoord geven.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:06
dewie
Avatar van dewie
dewie is offline
wat ben je ontzettend grappig ......nou speciaal voor jou geen blauwe lettertjes ga je nou eens wat nuttigs antwoorden gr. dewiE
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 21:50
Verwijderd
Citaat:
dewie schreef:


Vinden jullie die veel veranderd in de loop der jaren?Is er sprake van verval,kun je voorbeelden geven,

Ja, ik denk het wel. Er was denk ik vroeger (ik klink nu hopelijk niet net als een ouwe lul ) veel meer respect voor elkaar. Tegenwoordig slaat iedereen er bovendien maar op los en is agressief, men heeft zichzelf niet meer in de hand.

en wat versta jij zelf onder normen en waarden?

Respect voor anderen, dat uit zich in een aantal dingen, bijv. elkaar groeten, helpen, etc.

B.v. vinden jullie dat de verandering van normen en waarden (leefregels) normaal is omdat de hele maatschappij nou eenmaal veranderd of hebben jullie andere oorzaken , en vinden jullie dat de kinderen van tegenwoordig minder normen en waarden hebben en wat voor invloed zal dat dan hebben op de maatschappij?

De hele maatschappij verandert mee, alles gaat sneller en als je geen goede opleiding hebt kom je nergens aan de bak, wat zich uit in frustratie. Ook is er te weinig te doen voor jongeren in sommige buurten, wat ook tot frustratie leidt.

Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 22:45
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
of het vroeger beter was weet ik niet, ik ben niet voor niets een jongere...

wel vind ik het hele normen en waarden debat kut,
normen en waarden zijn imo solidariteit, democratie
Er komt tot nu niks uit, en er zal ook niks uitkomen. het lijkt mij maar een poging tot afleiding van politiek opgezet door politici zelf. om het maar niet over irak, het milieu, de toetreding van oost-europa tot de EU, de navo en de economie te hebben.
waarom kies je dat in godsnaam als onderwerp van je pws
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 06-02-2003 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 19:44
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Of het nu slechter gaat met normen en waarden valt te betwijfelen. We hebben tegenwoordig massamedia doen ons doen willen geloven dat Nederland een zeer onveilig land is en dat iedereen aso en ego wordt. De massamedia laten het erger lijken dan het is...

In de prehistorie sloeg iedereen elkaar dood met knuppels, wat later in de geschiedenis werden heleboel oorlogen gevoerd. Ik denk niet dat het slechter is, alleen is de maatschappij wat verandert.

Zoals al opgemerkt is heb ik ook niks gemerkt van dat debat over normen en waarden, en gebeurt er waarschijnlijk ook niks.

P.S.: lijkt me geen goed onderwerp voor je PWS, wat iedereen van normen en waarden vindt hangt erg van de persoon af. Lijkt me ook niks over te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 20:31
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Of het nu slechter gaat met normen en waarden valt te betwijfelen. We hebben tegenwoordig massamedia doen ons doen willen geloven dat Nederland een zeer onveilig land is en dat iedereen aso en ego wordt. De massamedia laten het erger lijken dan het is...

In de prehistorie sloeg iedereen elkaar dood met knuppels, wat later in de geschiedenis werden heleboel oorlogen gevoerd. Ik denk niet dat het slechter is, alleen is de maatschappij wat verandert.
wij zijn geenbeesten. dat doen we nu, met pistolen. vroeger en nu nog steeds in indianen-gemeenschappen leven ze juist harmonisch samen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:43
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
wij zijn geenbeesten. dat doen we nu, met pistolen. vroeger en nu nog steeds in indianen-gemeenschappen leven ze juist harmonisch samen.
En vroeger werden jouw indianen-gemeenschappen uitgeroeid door westerlingen met gebrek aan normen en waarden. Het is niet veel verandert denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 13:40
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
dewie schreef:



Als je hier mening over wlt geven,thnx!t is namelijk zeer handig voor mijn pws dat over normen en waarden gaat... gr.Dewie

Mijn PW ging/gaat (heb het nog niet terug) gewoon over mens en zwaartekracht...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.