Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2003, 19:23
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
eyey mensen,

ik heb fps drops bij cs, het gaat dan echt opeens van 70 naar 10 of 60 naar 15 ofzo
terwijl ik eerst een stabiele fps had van 60-70, ik heb dit opeens en weet niet waar het aan ligt
en owja:
-fps_max 100
-Vsync altijd uit
-nieuwste drivers geinstalleerd

OS: XP pro

P3 600 MHZ
256 RAM
Gef 2 MX 100/200 32 mb

__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2003, 20:09
Naz
Naz is offline
kan bijvoorbeeld aan je config liggen, speel je in openGL?

zoiezo zou ik highfps models downloaden @ clanbase.com
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:53
ThR^
ThR^ is offline
ik ben lief ..dit ff uit cs.nl forum gehaald

www.counter-strike.nl word lid..je word altijd geholpen

-Wat betekent FPS?

Frames per second,
oftewel, het aantal beelden per seconden.
Hoe meer FPS je hebt, hoe vloeiender het beeld.
Fps hangt vooral af van drie factoren, processor, videokaart, en de instellingen
van de beeldkwaliteit.


-Hoe kan ik zien hoeveel FPS ik heb?

Open in het spel de console door op de ~ toets te drukken.
Typ dan net_graph 1/2/3 (kies een getal, 1 en 2 zijn bijna hetzelfde, 3 is
minder uitgebreid)
De net graph staat rechts onderin, je kunt de positie veranderen met het command
net_graphpos
gevolgd door het getal 1, 2 of drie. 1 is rechts onderin van het scherm, 2 is in
het midden onderin van je scherm,
en 3 is links onderin van je scherm.


-Ik heb 60 fps terwijl ik 100 moet kunnen halen

Heb je Microsoft Windows XP en een NVIDIA videokaart? Dan kun je dit probleem
hebben.
Ga naar beeldschermeigenschappen door met de rechtermuisknop op het bureaublad
te klikken, kies eigenschappen.
Klik dan op het tabblad instellingen, en dan onderaan op de knop geavanceerd.
Klik dan op het tabblad van je videokaart,
en zet bij OpenGL opties V-Sync (verticale synchronisatie) uit.


-Hoe kan ik mijn FPS verhogen

- Speel op OpenGL video mode
- Probeer verschillende resoluties (hoe lager de resolutie, hoe hoger de FPS)
- Zorg dat je de meest recente videokaart drivers hebt. Haal ze van de site van
de fabrikant van je videokaart.
(bv www.nvidia.com / www.ati.com )
- Installeer geen High-Poly models, deze models zijn mooier maar dat betekent
wel dat je minder FPS hebt.
- Installeer eventueel Low-Poly (high-fps) playermodels als je fps echt heel
laag is. ( http://gamma.nic.fi/~amaki/models/ )
- Installeer eventueel Low-Poly (high-fps) weaponmodels (
http://www.clanbase.com/miscdl.php?did=295 )

Ping


-Wat betekent ping?

Ping, ook wel latency genoemd in cs, is de vertraging tussen de server en de client, weergegeven in miliseconde.
Je hebt bijvoorbeeld een ping van 30, dat wil zeggen dat de data tussen jou en de server er 0,03 seconde over doet om zijn bestemming te bereiken, en weer terug.
Hoe sneller de verbindig, hoe lager de ping.


-Waarom heb ik zo'n hoge ping?

Dat kan aan een aatal dingen liggen.
Ten eerste is het natuurlijk van belang wat voor internet verbinding je zelf hebt. Heb je bijvoorbeeld een anologe telefoonlijn met een 56k modem,
dan zel je ping gemiddeld rond de 200 liggen, dat is hoog. Waardoor dus een grote vertraging tussen jou en de server ontstaat.
Een snellere vorm van internet over de telefoonlijn is ADSL, waarbij de ping gemiddeld veel lager ligt dan bij een 56k aansluiting.
Er zijn veel vormen van ADSL, in verschillende snelheden en prijsklasses. Voor CS maakt het niet zo veel uit hoe snel je ADSL is,
de meeste ADSL abbonnementen zijn snel genoeg voor een gemiddelde ping rond de 30.
Een andere bekende snelle vorm van internet is internet via de kabel.

Het kan ook zo zijn dat het probleem bij de server ligt. Er is natuurlijk een grote kans dat de server heel ver weg van je staat,
bijvoorbeeld buiten Europa, waardoor er snel een grote vertraging ontstaat tussen jou en de server.
Het is daarom verstandig om vooral op Nederlandse servers te spelen, als je in Nederland woont.

Het probleem kan ook bij de ISP (Internet Service Provider) liggen, er kunnen bijvoorbeeld werkzaamheden zijn aan de internet-centrale bij jou in de buurt.
Helaas is daar weinig aan te doen. Je kunt beter daarvoor eerst ook nog eventuele andere problemen uitsluiten.

Het kan namelijk ook zo zijn dat andere software in Windows internetverkeer inneemt. Bijvoorbeeld filesharing software,
of iets anders waarmee je aan het downloaden bent.
Antivirus software, zoals norton antivirus, kan ook internetverkeer innemen. Sommige antivirus software controleert namelijk al je in- en uitgaande internet verkeer.
Daardoor kun je dus ook afentoe een hoge ping krijgen.


-Hoe kan ik mijn ping verlagen?

- Speel op servers in Nederland als je in Nederland woont, om een server te zoeken kun je www.gametiger.net gebruiken.
- Sluit alle andere programma's af die eventueel internetverkeer in kunnen nemen, zoals download programma's en chat programma's.
- Schakel eventuele antivirus software uit tijdens het cs'en.
- Let op je instellingen die in je config.cfg staan (zie hieronder)


-de instellingen

voor elk type verbinding zijn er andere instellingen:

LAN
cl_updaterate "40"
cl_cmdrate "100"
rate "9999"

ADSL / Kabel
cl_updaterate "40"
cl_cmdrate "60"
rate "9999"

dual ISDN
cl_updaterate "40"
cl_cmdrate "60"
rate "7000"

ISDN Single
cl_updaterate "20"
cl_cmdrate "60"
rate "5000"

56k
cl_updaterate "20"
cl_cmdrate "30"
rate "3500"

28k8
cl_updaterate "20"
cl_cmdrate "25"
rate "3000"


-----------
FaQ made by DarkSlide


Had je hier niet genoeg aan ?? Nu Komt hier het Uitgebreide verhaal !!


----------

(!!! ik ben er vanuit gegaan dat de mensen hier wat verstand van computers hebben, dus ik heb het geschreven voor mensen dat dat ook hebben! Wanneer je echter iets niet snapt, schaam je nie, maar post het! !!!)

(!!! Let op het verschil tussen de Retail versie en de Mod versie! Bij de modversie heet de map waar 't allemaal staat 'Half-life' (als jij daarvoor hebt gekozen). En bij de retail versie heet het 'counterstrike' (als je ervoor gekozen hebt). 'HL.exe' = Mod -|- 'Counterstrike.exe' = retail !!!)

Als sinds het begin van mijn aanwezigheid hier (21-10-2002 16.19u) heb ik geprobeerd mensen te helpen die hier problemen hebben. Sommige met succes, anderen zonder. Alleen, ik zie té veel problemen die al 100x gesteld zijn (zoals 'ik wil meer fps' enz), andere problemen los je eenvoudig op met 1 antwoord. Sommige zijn natuurlijk ook heel ingewikkeld zoals 'AvP2 gaar beeld.' Daarom heb ik besloten om een nieuwe topic te openen en de meestvoorkomende problemen hier aan te kaarten en op te lossen.

Allereerst 'De Tien + 1 Gouden Regels van NaaMLooZ:'
1. Achtergrond applicaties (programma's die je nie gebruikt tijdens CS / HL) zijn overbodig, en sluit dus zoveel mogelijk van deze af
2. Overclocken, daar wordt je pc wel sneller van, maar dat gaat tenkoste van vele dingen, overclocken dus alleen wanneer de comp nog steeds 100% stabiel is, en absoluut niet te warm wordt. Terugclocken is dus bij veel mensen het antwoord wanneer zij overgeclockte pc's hebben
3. Schijfruimte controleren (15% van totale grootte (600mb tot 1gig!) op alle schijven (op de partities (waar windows niet staat) eventueel wat minder --> 200mb)
4. Schijfcontrole (weer van alle schijven)
5. Schijfdefragmentatie (ook hier weer van alle schijven)
6. Virus controle (alle schijven )
7. Updaten van ALLE maar dan ook ALLE drivers (mobo, hdd, cddrive, monitor, geluids- / videokaart enz enz)
8. Windows herinstallatie (géén format maar gewoon een herinstallatie van windows, eroverheen, er gaan geen bestanden e.d. verloren (tog back up maken) en heeft alleen maar voordelen!)
9. Alle scripts / addons / cheats eraf gooien, dat is iets wat mega wonderen doet. Gebruik alleen scripts die je ofwel door cs.nl ofwel door mij (hehe, neej gewoon andere mensen met verstand van dat soort dingen ) aan geraden worden!
10. Herinstallatie van HL / CS (probeer alleen je controls te back uppen, en verder zo weinig mogelijk!)
11. Formatteren, maar deze optie egt egt egt als allerlaatste gebruiken!

Deze 10 + 1 regels zouden alweer 50% van de problemen oplossen

Dan de wat uitbreidende oplossingen:
Zoeken naar hardware conflicten + zelf oplossen d.m.v. drivers:
Configuratiescherm --> Systeem --> apparaatbeheer --> kijk of je ergens een uitroepteken ziet staan, of @ win2000 staat er volgens mij in een apart scherm ergens of er hardewareconflicten zijn --> Dubbelklikken @ dat uitroepteken en lezen wat daar staat. Als daar al een oplossing staat dan moet je die ff uitvoeren. Zoniet dan --> Drivers updaten van de hardware met een conflict.
Wanneer er iets staat bij conflicten over 'poort' 'IRQ' o.i.d. dan moet je eerst de kaart uit je comp schroeven, comp opstarten, afsluiten, kaart er weer inschroeven, opstarten, drivers installeren + updaten.

Conflicten bij directX zoeken:
start --> uitvoeren --> dxdiag --> beeldscherm (display) --> 'Direct-Draw versnelling' + 'Direct3D versnelling' + 'AGP versnelling voor patronen' moeten alle 3 ingeschakeld staan --> Kijk vervolgens mij 'opmerkingen' of daar eventuele foutmeldingen staan.
Vaak staan daar al oplossingen bij, zoniet dan tog eerst ALLE drivers updaten + een nieuwe directX installeren (http://www.mircosoft.com/directx)

Windows Updaten:
Een nieuwe Service Pack (SP) installeren voor je windows. Te vinden op: windowsupdate.microsoft.com. Verder ook meteen alle andere updates downloaden daar voor Windows.

Drivers Updaten:
Dit is iets wat zo irri belangrijk is, dat mensen 't vergeten :/ maar dat gaat van je HDD tot je Monitor. Vaak doen mensen alleen hun videokaart en denken dat ze klaar zijn, neen. Op een rijtje wat een update kan gebruiken: HDD, Monitor, Toetsenbord, Muis, Videokaart, CD / DVD / Rewriter etc Drives, Geluidskaart, Moederbord, en eventuele randapparatuur & randkaarten (dat zijn de dingen die ik hier niet kan noemen omdat dat per comp scheelt, dat weet jij zelf dus). De updates zijn natuurlijk te vinden op de sijt van de fabrikant van je moederbord, monitor etc...


Oplossingen VVP (Veel Voorkomende Problemen):
Hoge ping / lage FPS (frames per Seconde (zie voetnoot 1)) (alleen in combinatie van beide, of alleen hoge ping!):
Dit ja, hier valt meestal weinig aan te veranderen. Vaak ligt het aan je inet verbinding / provider. Het moge duidelijk zijn dat je met een 28k modem geen ping van 20 hebt. Zorg ervoor dat je niets aant downloaden bent als je aant spelen bent. mIRC client(s) & msn en dat soort zooi veroorzaken ook een hogere ping. Hier wat instellingen die de verbinding tussen HL / CS en Server optimaal maken (updated):
Code:
Voor modem:
rate "3600"
cl_latency "-125"
cl_updaterate "20"
cl_cmdrate "30"

ISDN lijntje:
cl_updaterate "20"
cl_cmdrate "60"
rate "5000"

voor kabel & xDSL:
rate "5600" (alleen kabel!)
rate "7500" (alleen xDSL!)
cl_latency "-75"
cl_updaterate "20"
cl_cmdrate "35"

voor lan (als de host in hetzelfde huis staat):
rate "10000"
cl_latency "-10"
cl_updaterate "100"
cl_cmdrate "100"

Dit kun je 't beste in je 'autoexec.cfg' in je [x:\..\..\cstrike\] zetten. Je kunt 't ook in de console intypen als je aant spelen bent...
Speel ook op alleen op 'goede' servers (nederlandse zijn fatsoenlijke servers).

Laag aantal FPS (geen hoge ping!) / Meer FPS willen:
Je moet weten dat er een maximum is. Dat maximum verschilt per persoon, maar de absolute grens bij iedereen is 100fps. Je hoort mensen vaak klagen dat ze geen 100fps hebben. Nou, onthoudt dit goed: JE HEBT GEEN 100fps NODIG!. Wanneer je dat tog wilt, dan is dit vaak het probleem: De combinatie tussen nVIDIA (c) en WINDOWS XP (c). Windows heeft als standaard 60fps ingesteld. Je kunt dit veranderen door dit te doen:
Let wel op dat je er zeker van bent dat je monitor dat aan kan!! (kijk in de handleiding of ga naar de sijt van de frabikant)
start (--> instellingen) --> configuratiescherm (--> Vormgeving & them's) --> beeldscherm --> instellingen --> Geavanceerd --> Beeldscherm --> Vernieuwingsfrequentie --> 100hertz (of minder, wanneer 100 niet beschikbaar is) --> toepassen --> ok...
In CS / HL moet je dit veranderen in console: 'fps_max 100'
Je zult nu zien dat je fps omhoog zijn gegaan mits je monitor dat aankan.

Je gemiddelde fps verhogen kun je doen door op OpenGL (zie voetnoot te spelen.

Een andere manier om je gemiddelde fps te verhogen (dus niet je maximale) is om V-Sync uit te zetten. V-sync staat voor Verticale Synchronisatie (zie voetnoot 2), het is iets waar je vrijwel niets aan hebt, want de kwaliteit wordt er niet duidelijk zichtbaar minder van, maar heeft wel een groot voordeel t.o.v. fps:
start (--> instellingen) --> configuratiescherm (--> Vormgeving & them's) --> beeldscherm --> instellingen --> Geavanceerd --> GeforceX MX xx0 / GeforceX tixxx(x) (bijvoorbeeld geforce 3 ti500 / geforce 4 MX 460) (ofwel de naam van je videokaart) --> aanvullende eigenschappen --> (zie hieronder) --> OpenGL instellingen --> Verticale synchronisatie 'standaard uit'
De zie hieronder: Ga ook ff langs bij het tabblad '3d-interferentie-instellingen' en selecteer daar eventueel 'Toepassingen toestaan de interferentiemodus te besturen.' Want dat is voor het zogenaamde AA (Anti-Aliasing) ookwel FSAA genoemd (Full-Scene Anti-Aliasing). Dit geeft een mooier beeld als dat aanstaat (1x tot 4x) maar het zuigt je FPS flink omlaag (zie voetnoot 3).

Nog een manier om je gemiddelde fps te verhogen is de resolutie (zie voetnoot 9) te verlagen.

De laatste manier om je gemiddelde FPS is de High-FPS (low polygon) models te installeren, ze zijn lelijk, maar het haalt wel je fps omhoog. Deze zijn hier te vinden: http://gamma.nic.fi/~amaki/models/ & http://www.clanbase.com/miscdl.php?did=295

CS loopt vast / computer restart
Wanneer je computer zonder enige reden zomaar ff restart dan is dat vrijwel altijd vanwege een overhitting van je processor / videokaart / geheugen / enz... Ik ga daar ook niet verder overin want dit is iets wat vaak zelf wordt veroorzaakt d.m.v. overclocken! (terug clocken dus)
Neem ff je temperatuur op met http://www.almico.com/speedfan406.exe dat programma, hij zal zelf aangeven of de temperaturen goed zijn.
Als CS / HL regelmatig vastloopt dan moet je ff de 'Tien + 1 gouden regels van NaaMLooZ' erbij pakken, dat verhelpt 't in vrijwel alle gevallen wel. Hier hoort nog bij dat ik het NIET over laptops heb, want die zijn NIET gemaakt om games op te spelen!

Geen console / Console is weg
Dat is heel simpel. Allereerst moet je een snelkoppeling maken naar [x:\..\..\hl.exe] of [x:\..\..\counterstrike.exe] (zie voetnoot 4) maken. Je kunt dat op 2 manieren doen: Ofwel je gaat naar je HL / CS map ([x:\..\..]) en selecteerd daar dan 'hl.exe' of 'counterstrike.exe' --> rechtermuisknop daarop --> snelkoppeling maken. Het nadeel / voordeel hiervan is dat de snelkoppeling in je HL / CS map staat. ALs je 'm bijvoorbeeld op je bureaublad wilt hebben dan doe je dit --> rechtermuisknop op je bureaublad (niet een bestand o.i.d.) --> nieuw --> snelkoppeling maken --> je krijgt nu een wizard die per O/S (zie voetnoot 5) maar het komt op dit neer: --> ergens zie je bladeren staan, of je moet nog ff 'volgende' aanklikken --> je zoekt naar de map waar HL / CS staat en selecteert 'hl.exe' of 'counterstrike.exe' --> 'volgende' --> de pagina's die erna volgen moet je naar eigen inzicht invullen, dat kan ik niet voor je doen.
Als je de snelkoppeling hebt doe je dit: Je gaat naar de eigenschappen van de snelkoppeling (rechtermuisknop op de snelkoppeling en dan 'eigenschappen') Er staat dan een regel met "Doel:" in dat tekstvak staat zoiets als [x:\..\..\hl.exe] daarachter moet je '-console' (zonder ' ') intypen, het ziet er dan zo uit: Doel: "x:\..\..\hl.exe" -console
Dat is stap 1. Je moet nu wel ALTIJD met deze snelkoppeling HL / CS opstarten!
Nu gaan we tegen HL / CS zeggen dat we een console willen:
Je zoekt 'config.cfg' (zie voetnoot 6) in je [x:\..\..\cstike] map. Deze open je met KLADBLOK. In 'config.cfg' zoek je deze tekst op: 'console.' Achter 'console' zal een 1 of een 0 staan. De bedoeling is dat er 1 achter staat, dus dat moet je dan veranderen als er 0 staat. Staat 'console' niet in het bestand, dan typ je onderaan op een nieuwe regel 'console 1' (zonder ' '). We blijven nog even in 'config.cfg' want nu zoeken we naar 'bind ` "x"' Die x kan voor vanalles staan. Die text HOEFT er niet in te staan!. De bedoeling is dat daar 'bind `"toggleconsole" komt te staan. Als er geen 'bind ` "x"' instaat dan moet je dat er weer onderaan op een nieuwe regen bijtypen.
Als je nu ingame bent dan druk je op de ` (tilde / ~) toets en tadáaáá daar is je console !

Ik kan F1 & F2 niet binden! / Er komt een raar ding als ik F1 of F2 indruk!
Nou dat rare ding is de Desktop van HL / CS. Dat is nieuw in V(ersie)1.5 (V1.005) en heeft nu nog geen functie. In V1.6 (V1.006) moet daar iets komen, wat is mij nog niet helemaal duidelijk. Maar je wilt 'm tog binden dan dit: Je gaat naar [x:\..\..\valve\cl_dlls] In die map staat een bestand genaamd 'GameUI.dll.' Je verandert de naam van dit bestand naar de naam van je eigen keuze (bijvoorbeeld 'GameUI.hoi' of 'I_LOVE_naamlooz.kuzz' het mag allemaal).

De namen van de wapens kloppen bij mij niet!
Download dit programmaatje van Nextwish. Het wijst voorzich. Anders kun je altijd nog even hier kijken: http://www.counter-strike.nl/ShowScript.php?id=14


Als dit allemaal niet helpt of wat je zoekt staat er niet in? Dan gebruik ALTIJD eerst dit: http://forum.counter-strike.nl/search.php & zoek naar je probleem. Niet gevonden? Dan start een nieuwe topic. MÁÁR als je dat doet denk dan wel aan dit:
Vermeld bij 'onderwerp' meteen het probleem zodat wij allemaal kunnen zien waar het overgaat. In je bericht geef je VOLDOENDE informatie over het probleem. Blijf altijd fatsoenlijk nederlands praten, niet gaan schelden e.d. Met voldoende informatie bedoel ik: je computer specificaties (Mhz / videokaart / driver versies e.d.) (zie voetnoot 7). Wij zijn hier om jou te helpen, maar help jij ons dan ook? Post dus alles wat je weet, wat zag je voor het laatst bij HL / CS wat is de foutmelding etcetera....

Volgens mij heb ik 't dan wel allemaal gehad. Als je nog opmerkingen / vragen hebt, of iets niet snapt, dan feel free to post it!
En als er nog iets in mijn hoofd komt, dan post ik dat ook

En een vrolijk kerstfeest & een 1337 new y33r !


Voetnoot 1 [FPS]: Hier wordt uiteraard niet 'First Person Shooter' bedoeld maar 'Frames Per Seconde' ('Frames Per Second' engels). Dat is het aantal beeldjes wat HL / CS naar je videokaart stuurt. Hoe hoger dat aantal is, hoe vloeiender je kunt spelen, en dus fijner. Het aantal is afhankelijk van een 6tal factoren: Processor - Videokaart - Ram - HDD - Instellingen - Ping.
Nog iets belangrijks is je monitor. Als jij bij HL / CS 100fps haalt, dan betekent dat niet dat je monitor 100x per seconde vernieuwd (alleen crt buizen hebben dat, geen tft!). Een monitor vernieuwt het beeld sowieso minimaal 60x per seconde (hangt af van je instellingen!) ongeacht je fps! Het wordt aangeraden om de vernieuwingsfrequentie van je monitor zo hoog mogelijk te zetten! (zie verder 'Laag aantal FPS (geen hoge ping!) / Meer FPS willen')

Voetnoot 2 [V-Sync]: V-Sync staat voor Verticale Synchronisatie en het synchroniseert de verticale bewegingen. Ofwel in het fatsoenlijk nederlands: Wanneer jij met je muisje is wat flink gaat ronddraaien in HL / CS dan zul je merken dat soms de bovenste helft een frame voorloopt op het andere, je ziet dan bijvoorbeeld een muur die raar loopt. Als je V-Sync aanzet dat zorgt-ie ervoor dat die muur gewoon een normale muur blijft. Het geeft een mooier effect, maar het draint wel van je FPS.

Voetnoot 3 [(FS)AA]: (Full-Scene) Anti-Aliasing geeft netzoals V-Sync een mooier effect op de omgeving in HL / CS. Normaal wordt een frame 1x gerenderd (gegenereerd / gemaakt / opgebouwd; dus de motor (engine) van HL / CS bouwt dat beeldje en stuurt het naar de videokaart). Omdat dat niet zo mooi is, maar wel 't snelste heeft iemand ooit daar een oplossing voor bedacht: (FS)AA. Nu wordt elk beeldje van 1 tot 4x extra gerenderd zodat het een veel mooier effect geeft. Het mag danwel mooier zijn, maar netzoals V-Sync gaat je fps met nullen naar beneden, zeker als je 'm op '4x' extra renderen hebt staan!

Voetnoot 4 [x:\..\..]: Hier geef ik mee aan waar je hl / cs map is. Omdat dat per persoon verschilt kan ik dat niet gewoon neerzetten. De 'x' staat voor de schijf waar je HL/ CS staat (bijvoorbeeld 'd'). Die puntjes [..\..] staan voor mappen (bijvoorbeeld 'program files\games\half-life'). Dan krijg je dus bijvoorbeeld zoals bij mij: [D:\program files\games\Half-Life]
Soms kom je in mijn verhaal ook nog '\cstrike' tegen, dan krijg ik dus dit: [D:\program files\games\half-life\cstrike]

Voetnoot 5 [O/S]: Dat staat voor Operating System (besturingssysteem) Dat zal niet zo moeilijk te begrijpen zijn als ik Windows XP zeg of Linux

Voetnoot 6 [Config.cfg & Autoexec.cfg]: In config.cfg worden al je configuraties opgeslagen van wat er gebeurd als je de 'd' toets indrukt tot [voice_modenable "1.000000"] of je kunt spreken via HL / CS. In autoexec.cfg kun je bepaalde scripts plaatsen die uitgevoerd moeten worden wanneer je HL / CS start...

Voetnoot 7 [Computer specificaties]:'Hier valt alles onder wat met jouw computer te maken heeft. Rijkend van de snelheid tot je processor tot de vrije schijfruimte op je harde schijf. Alles weten is het antwoord!

Voetnoot 8 [Software rendering & OpenGL & Direct3D]: Deze 3 dingen zijn manieren waarop de engine van HL / CS de mappen, voorwerpen, personen, wapens etc opbouwd. 'Software rendering' kan op elke computer mee gespeeld worden, dit is niet videokaart gebonden. Het levert slechte kwaliteit op, en is nog geeneens snel. Aangeraden is het dus niet.
Direct3d (D3D) is wel afhankelijk van je videokaart maar een beetje videokaart ondersteund dit al. Bij D3D wordt veel aandacht besteed aan binnenruimtes. Bij D3D zijn deze dus ook mooier weergegeven. Echter, dit is niet de modus die het meeste fps oplevert.
OpenGL is netzoals D3D videokaart gebonden, maar wordt ook door vrijwel alle 3d-kaarten ondersteund. OpenGL is sneller, want deze besteed minder aandacht aan details. Details zijn tog minder nodig, want OpenGL is ontworpen voor grote uitgestrekte landschappen. OpenGL levert het hoogst aantal fps op, en heeft de beste verhouding tussen kwaliteit -/- fps.

Voetnoot 9 [Resolutie]: Je resolutie is aan 3 dingen gebonden: Monitor - Videokaart - Wat jij wilt. De resolutie is hoeveel pixels er op de monitor getoverd worden. Uiteraard snappen jullie allemaal dat als je een 17" IIYAMA beeldbuis hebt, en de resolutie is 320*200 dat je dan grote blokken op je beeldscherm hebt. Hoe hoger dus, hoe mooier het eruit ziet. Maar ook hoe kleiner het wordt. Het is helaas niet zo dat er dan meer op je beeld past waardoor jij dus zou kunnen 'cheaten.' Hoe lager de resolutie hoe hoger je fps zijn. De keuze hier is volledig aan jou, dus wat jij het fijnste vind spelen. Ik speel bijvoorbeeld op 1600*1200 dat is erg hoog, ik vind het hartstikke fijn. Terwijl anderen vaak liever op 1024*768 spelen, wat overigens een mooie resolutie is. De keuze is dus volledig aan jou!

---------

FaQ made by NaaMlooZ
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:10
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
ThR^ schreef op 08-05-2003 @ 21:53:
verhaal
hehe, ik ben CStriker op dat forum
ik ben de echte config.cfg checker

zet je config.cfg even hier en ik kijk hem voor je door

verder:

-nieuwste drivers voor vidkaart
-nieuwste directx 9
-monitor refreshrate tenminste op 85 hz
-nvrefreshtool van www.nvrt.org
-speel in opengl met 800x600 resolutie
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:37
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
heheh ik heb dat cs.nl forum aanwijzingen helemaal gevolgd alles gedaan maar mn GVD K*T fps blijft steeds droopen terwijl ik dat een paar dagen geleden niet had en owja ik heb gisteren direct x 9.0a al ged/l en geinstalleert...

maarja hier is mn config..

unbindall
bind "TAB" "+showscores"
bind "ENTER" "+attack"
bind "ESCAPE" "cancelselect"
bind "SPACE" "+jumpcl"
bind "'" "+team-heavy-rifle"
bind "+" "sizeup"
bind "," "buyammo1"
bind "-" "sizedown"
bind "." "buyammo2"
bind "/" "+movedown"
bind "0" "slot10"
bind "1" "slot1"
bind "2" "slot2"
bind "3" "slot3"
bind "4" "slot4"
bind "5" "slot5"
bind "6" "slot6"
bind "7" "slot7"
bind "8" "slot8"
bind "9" "slot9"
bind ";" "+mlook"
bind "=" "sizeup"
bind "[" "buy004"
bind "\" "duck_t"
bind "]" "+hegren"
bind "`" "toggleconsole"
bind "a" "+moveleft"
bind "b" "buy"
bind "c" "radio3"
bind "d" "+moveright"
bind "e" "+use"
bind "f" "+voicerecord"
bind "g" "drop"
bind "h" "+commandmenu"
bind "i" "buy003"
bind "j" "say LoOp D0or JoNge BloCk mE dAn NieT!!!!!!"
bind "k" "+helm"
bind "l" "buy001"
bind "m" "chooseteam"
bind "n" "buyequip"
bind "o" "buy005"
bind "p" "buy002"
bind "q" "lastinv"
bind "r" "+reload"
bind "s" "+back"
bind "t" "impulse 201"
bind "u" "messagemode2"
bind "v" "say aaa KnK JoNgeN"
bind "w" "+forward"
bind "x" "radio2"
bind "y" "messagemode"
bind "z" "radio1"
bind "~" "toggleconsole"
bind "UPARROW" "+forward"
bind "DOWNARROW" "+back"
bind "LEFTARROW" "+left"
bind "RIGHTARROW" "+right"
bind "ALT" "+duckjump"
bind "CTRL" "+speed"
bind "SHIFT" "+duckcl"
bind "F5" "snapshot"
bind "F6" "save quick"
bind "F7" "load quick"
bind "F10" "quit prompt"
bind "INS" "counterspec"
bind "DEL" "terrorspec"
bind "PGDN" "+lookdown"
bind "PGUP" "+lookup"
bind "HOME" "radomspec"
bind "END" "centerview"
bind "MWHEELDOWN" "invnext"
bind "MWHEELUP" "invprev"
bind "MOUSE1" "+attack"
bind "MOUSE2" "+attack2"
bind "PAUSE" "pause"
voice_scale "0.750000"
voice_enable "1"
voice_forcemicrecord "1.000000"
console "1.0"
fps_max "100"
fps_modem "0.0"
crosshair "1.000000"
gamma "3.000000"
brightness "1.000000"
con_color "255 155 50"
net_graph "3"
net_scale "5"
net_graphpos "1"
sv_voiceenable "1"
sv_aim "0.000000"
hpk_maxsize "0"
viewsize "110.000000"
ati_subdiv "2"
ati_npatch "1.0"
r_bmodelhighfrac "5"
mp_decals "300"
gl_dither "1"
gl_polyoffset "0.1"
gl_overbright "0"
gl_flipmatrix "0"
gl_monolights "0"
s_rolloff "1.0"
s_doppler "0.0"
s_distance "60"
s_automin_distance "2"
s_automax_distance "30"
s_min_distance "5"
s_max_distance "1000"
s_leafnum "0"
s_refgain "0.4"
s_refdelay "4"
s_polykeep "1000000000"
s_polysize "10000000"
s_numpolys "200"
s_bloat "2.0"
s_verbwet "0.25"
s_a3d "0.000000"
s_eax "1.000000"
volume "1.000000"
suitvolume "0.250000"
hisound "1.000000"
bgmvolume "0.000000"
MP3Volume "0.800000"
_snd_mixahead "0.1"
name "m3t$an"
team ""
model "gordon"
skin ""
topcolor "30"
bottomcolor "6"
rate "9999"
cl_updaterate "20"
cl_lw "1"
cl_lc "1"
cl_dlmax "128"
cl_himodels "0.000000"
cl_idealpitchscale "0.8"
cl_timeout "35"
cl_cmdbackup "2"
cl_download_ingame "1"
cl_allowdownload "1"
cl_allowupload "1"
cl_cmdrate "30"
lookstrafe "0.000000"
lookspring "0.000000"
cl_forwardspeed "400"
cl_backspeed "400"
cl_vsmoothing "0.05"
m_pitch "0.022"
m_yaw "0.022"
m_forward "1"
m_side "0.8"
m_filter "0.000000"
sensitivity "7.000000"
joystick "0.000000"
hud_takesshots "0"
fastsprites "0"
cl_corpsestay "600"
_cl_autowepswitch "1"
hud_capturemouse "1"
hud_draw "1"
cl_righthand "1"
cl_minmodels "0"
cl_dynamiccrosshair "1"
hud_fastswitch "0.01"
hud_centerid "1"
voice_modenable "1"
hud_classautokill "1"
setinfo "s3" "67108863"
setinfo "s2" "67108863"
setinfo "s" "67108863"
setinfo "_vgui_menus" "0"
setinfo "s4" "8388607"
+mlook


en owja ik heb mxstream adsl van KPN 768 kbits..
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 23:47
Verwijderd
Geen programma's in de achtergrond draaien die resources nemen of op bepaalde tijden 100% load veroorzaken?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 11:21
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
fps_max "100"
fps_modem "0.0"
(zet allebei op 101)

hpk_maxsize "0"
(zet op 1)

mp_decals "300"
(zet op 250)

s_eax "1.000000"
(gebruikt je geluidskaart eax? zet hem eens op 0, en al bevalt je geluid in cs niet, zet je hem weer op 1)

rate "9000"
cl_updaterate "25"
cl_dlmax "768"
cl_cmdbackup "40"
cl_cmdrate "40"
cl_resend "2"
(ik heb een 768/128 verbinding en dit zijn de beste settings voor mij, wat jij hebt weet ik niet, maar probeer deze ook maar)

cl_download_ingame "1"
(zet op 0)

cl_corpsestay "600"
(zet op 180)
_cl_autowepswitch "1"

hud_fastswitch "0.01"
(ik weet niet hoe je aan deze waarde komt, maar het is of 1 of 0, zet maar op 1, is wel handig)

rest is ok, probeer is dit maar en wat ik zei 2 posts hierboven
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:00
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
ik heb nieuwste detonator driver ged/l en geinstalleerd (43.51) en heb toen nvrefreshtool geopend maar hij zegt 'No Compatible Detonator Version FOund' terwijl ik de nieuwste heb ged/l en heb geinstalleerd en ik heb mn config verandert zoals Big Brother zei maar helt helpt geen K*t (wel bedankt voor advies) ik word er een (beetje) gestressed van en ik heb in 800x600 gespeeld (op OpenGl waar ik altijd al mee speelde) maar dat lukte ook niet terwijl ik een week geleden gewoon een stabiele fps had van 70-80 en nu opeens begint te kloten FFS, directX 9 had ik al geinstaleerd ....

__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:11
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 09-05-2003 @ 12:21:
fps_max "100"
fps_modem "0.0"
(zet allebei op 101)

hpk_maxsize "0"
(zet op 1)

mp_decals "300"
(zet op 250)

s_eax "1.000000"
(gebruikt je geluidskaart eax? zet hem eens op 0, en al bevalt je geluid in cs niet, zet je hem weer op 1)

rate "9000"
cl_updaterate "25"
cl_dlmax "768"
cl_cmdbackup "40"
cl_cmdrate "40"
cl_resend "2"
(ik heb een 768/128 verbinding en dit zijn de beste settings voor mij, wat jij hebt weet ik niet, maar probeer deze ook maar)

cl_download_ingame "1"
(zet op 0)

cl_corpsestay "600"
(zet op 180)
_cl_autowepswitch "1"

hud_fastswitch "0.01"
(ik weet niet hoe je aan deze waarde komt, maar het is of 1 of 0, zet maar op 1, is wel handig)

rest is ok, probeer is dit maar en wat ik zei 2 posts hierboven
dingokoning QN speler he..

Hij heeft een GF2MX >> fps_max 100 zetten is niet slim.
Zet het op 60 of 70 . Als je het hoger zet, dan dropt de fps aanzienlijk meer. Hoe meer het dropt des te erger je het merkt.
En laat die refreshrate fix, is onnodig.

mp_decals 50 omlaag zetten heeft vrijwel geen nut. Verschil is er nihil-niet.

eax uitzetten als je geluidkaart geen eax ondersteunt.

Bij servers als QN moet je cl_updaterate 20 gebruiken.. anders is er loss en choke.

cl_corpsestay bepaalt hoe lang een lijk blijft liggen. 600 is 10 minuten, 180 is 3 minuten. Aangezien de meeste rondes rond de 3 minuten duren maakt het geen hol uit of je het op 600 of op 180 zet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:19
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
trouwens.. zelf heb ik een ouwe GF2 MX...
Op 1 of andere manier werkt mijn kaart alleen "redelijk" goed met detonator 23.11 .. elke andere versie geeft problemen...

owja.. deze 2

gunsmoke "0"
max_smokepuffs "0"

Als je deze 2 gebruikt zie je geen rook als je wapen komen als je schiet... dat scheelt echt veel fps. (vooral als je met een m3 schiet )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:54
Naz
Naz is offline
kheb ze;fs met me TNT2 99fps gehaald die niet lager dropte dan 75, tis maar hoeveel je ervoor wilt op offeren
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 21:13
faan
Avatar van faan
faan is offline
ik wil geen fps zien, dat irriteert alleen
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 12:18
ThR^
ThR^ is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-05-2003 @ 00:47:
Geen programma's in de achtergrond draaien die resources nemen of op bepaalde tijden 100% load veroorzaken?
heeft niks met fps te maken ik heb altijd zelfde fps met kazaa enzo aan AchterGrond Programmas hebben er echt niks mee te maken hoor met je PING wel
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 12:32
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
hmmz ik heb mn fps_max op 72 gezet maar ik zie geen verschil het blijft droppen tot 4-15 terwijl ik dit gedoe een week geleden niet had en nu opeens wel toen was mn fps 70-80..
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 00:17
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 09-05-2003 @ 21:11:
dingokoning QN speler he..

Hij heeft een GF2MX >> fps_max 100 zetten is niet slim.
Zet het op 60 of 70 . Als je het hoger zet, dan dropt de fps aanzienlijk meer. Hoe meer het dropt des te erger je het merkt.
En laat die refreshrate fix, is onnodig.

mp_decals 50 omlaag zetten heeft vrijwel geen nut. Verschil is er nihil-niet.

eax uitzetten als je geluidkaart geen eax ondersteunt.

Bij servers als QN moet je cl_updaterate 20 gebruiken.. anders is er loss en choke.

cl_corpsestay bepaalt hoe lang een lijk blijft liggen. 600 is 10 minuten, 180 is 3 minuten. Aangezien de meeste rondes rond de 3 minuten duren maakt het geen hol uit of je het op 600 of op 180 zet.
nee het boeit allemaal niet, maar het je kan het wel gewoon doen, alle beetjes helpen (een beetje)

en volgens mij is gunsmoke geen command meer, maar weet het niet zeker
zet max_shells dan ook meteen op 0

nvrefreshtool is zeker wel handig, gewoon sowieso voor cs, niet alleen voor de fps, waarom hij het niet op die nieuwste detonator doet weet ik niet?

gf2 moet ook 100 fps halen, maar die drops naar 5 zijn echt belachelijk

veel custom skins geinstalleerd ofzo? ik weet het ook niet
en inderdaad als je op zijn max rond de 70/80 zit en steeds drops hebt, kan je je fps_max beter op 70/80 zetten ja

en dingokoning: denk dan eens na wat je precies hebt veranderd op je computer, het zal wel iets drastisch zijn!
probeer als echt niets helpt cs eens te herinstalleren?
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 15:58
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
ik heb het al geherinstalleerd maar het is er nog steeds ik weet alleen wel dat het begon nadat ik Service Pack 1 had gedownload voor XP verder heeft mn PC geen drastische veranderingen ondergaan.. maar ik wee niet zeker of het wel aan SP1 ligt
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware fps lagg
JustSaying
2 26-05-2015 20:19
Games Minecraft Laggt
Nick99
42 28-05-2014 22:13
Software & Hardware Pricedrops ivm ATI 50xx release
Verwijderd
12 29-09-2009 17:49
Games DoD fps drops :(
Verwijderd
15 17-03-2005 18:27
Games Halo: Combat Evolved[PC]
II_Duce
56 27-10-2003 14:18
Games Battlefield 1942
Obi Wan
215 22-03-2003 08:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.