Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 23:38
Verwijderd
Het heelal is immens. Een zwart niets, vol lichtweerkaatsende sterren. Een ruimte om te verkennen, wat ons veel goede dingen kan opleveren. Kennis, leefruimte, noem maar op. Maar dit heeft ook zijn nadelen: IS het wel goed om meer leefruimte te creëren? Is de mensheid daarbij gebaat?

Ik denk van niet. Geïnspireerd door deze mening leefde ik mij uit.
Het negatieve heelal; alle nadelen van ruimteverkenning worden uitgebeeld door een negatief van het heelal.



Naar een idee van Qimm, volgens de visie van artmaster
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2003, 23:39
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
simpel doch boeiend
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Teunster schreef op 22-06-2003 @ 23:39:
simpel doch boeiend
Dat meeeen je toch niet he?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:41
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
ik meen dat wel
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:41
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
jaloers kreng
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Teunster schreef op 23-06-2003 @ 00:41:
jaloers kreng
pst, t was haar idee
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:51
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N00dles schreef op 22-06-2003 @ 23:50:
pst, t was haar idee
Ik wou net zeggen...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 00:22
Verwijderd
Hmmm. Wel cool. Maar waarom oh waarom toch die uitleg in de openingspost? Zijn mensen niet meer zelf vrij om hun betekenis aan kunst te hechten?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 01:17
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
wat een crap..is het 10 seconden-mspaint.exe-feest?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 08:53
J3LL31987MB
J3LL31987MB is offline
ik vin het ook kut, doe er dan je best op.
__________________
**~~YEAH!!!~~**
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 09:04
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik vind het niet te simpel , da's het punt niet.
Als schilderij zou het indrukwekkend zijn.
Maar met paint is de uitvoering idd wel héél makkelijk.

Ben het trouwens niet eens met de achterliggende gedachte, doch-echter is dat misschien meer iets voor F&L
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 09:23
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
*heeft lol*
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:17
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-06-2003 @ 00:38:
lichtweerkaatsende sterren ?



Maar dit heeft ook zijn nadelen: IS het wel goed om meer leefruimte te creëren? Is de mensheid daarbij gebaat?
ik vind het niet echt geweldige nadelen die je daar noemt, het zijn meer vragen of eventuele discussiepunten...
ik heb een hekel aan kunst met dit soort gedachtes erachter
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:44
Verwijderd
tja, leljk en simpel, als je dan perse zoiets wil maken doe het dan niet met paint maar schilder het gewoon...dit is echt nix
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:54
Aaaaaart..
Avatar van Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
ik vind dat die ene ster (de 4e van rechtonder) erg goed uit de verf is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:56
Nas-t Zeekoe
Avatar van Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
knap hoor...
__________________
dus...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 13:04
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
beetje jammer van die ster linksonder.. verneukt de hele compositie.. verder een hele vette foto
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:02
Stoetel
Avatar van Stoetel
Stoetel is offline
Mjah, qua onderbouwing betekent deze reply niet veel, maar toch.
Ik hou niet zo van dit soort kunst. Heel fijn dat je er een uitleg bijhebt en zo, maar ik denk dat je dit op een betere manier zou kunnen uitwerken. Vind het zo iets te simplistisch.

Geef mij maar je cartoons
__________________
~Wie zijn gat verbrandt mag blij zijn dat hij niet andersom stond~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2003, 14:24
Verwijderd
N00dles, je bent mijn held.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:27
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-06-2003 @ 15:24:
N00dles, je bent mijn held.
Morgan je jat mijn woorden

heerlijk door de eenvoud (h)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:43
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
te kort door de bocht. conceptueel potentieel krachtig maar als kunstwerk te nietszeggend. Zo kun je alles wel tot kunst verheffen.
__________________
Richtiger Manner
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:41
ch ii l
Avatar van ch ii l
ch ii l is offline
Citaat:
eXo schreef op 23-06-2003 @ 01:22:
Hmmm. Wel cool. Maar waarom oh waarom toch die uitleg in de openingspost? Zijn mensen niet meer zelf vrij om hun betekenis aan kunst te hechten?
Omdat hier op de site anders alles afgezeken wordt wegens onbegrip.

Verder wel okee ding, lekker easy, zegt me verder niet heel veel, maar met je verhaal erbij een stuk meer. Ik heb minder boeiende dingen op deze site gezien.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:43
ch ii l
Avatar van ch ii l
ch ii l is offline
Citaat:
empyrian schreef op 23-06-2003 @ 02:17:
wat een crap..is het 10 seconden-mspaint.exe-feest?
is het ik-snap-cynisch-werk-niet-feest in Bargum?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:49
treehugger
treehugger is offline
Goed joh! Sommige mensen op deze site beginnen het eindelijk te begrijpen. Niet alleen het werk zelf, maar het idee zelf kan ook artistiek zijn. Waarom lopen mensen artmaster nog steeds af te zeiken? Hij heeft de bezoekers van de site eindelijk eens een andere kant van "artistiek" laten zien
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:50
treehugger
treehugger is offline
Citaat:
empyrian schreef op 23-06-2003 @ 02:17:
wat een crap..is het 10 seconden-mspaint.exe-feest?
dat .exe mag je weglaten hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 16:10
funest
Avatar van funest
funest is offline
poep
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:11
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
empyrian schreef op 23-06-2003 @ 02:17:
wat een crap..is het 10 seconden-mspaint.exe-feest?
ach ja en als je dagen bezig bent ben je ineens een meester respect voor wat jij doet, maar dat mag ook voor anderen (for instance, hier krijg je nog eens een uitleg bij, zie ik jou niet/zelden doen mijns inziens maak je gewoon plaatjes niet meer niet minder, wat weinig afdoet aan de kwaliteit)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:09
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Je maakt een geintje. Alstjeblieft, zeg dat je een geintje maakt.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:29
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
dit topic doet veel, heel veel stof opwaaien
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:31
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef op 23-06-2003 @ 17:11:
ach ja en als je dagen bezig bent ben je ineens een meester respect voor wat jij doet, maar dat mag ook voor anderen (for instance, hier krijg je nog eens een uitleg bij, zie ik jou niet/zelden doen mijns inziens maak je gewoon plaatjes niet meer niet minder, wat weinig afdoet aan de kwaliteit)
nee, maar dit stelt toch werkelijk geen fuck voor..en zo'n achterliggende betekenis kan ik ook nog wel verzinnen, slaat tenslotte ook nergens op m.b.t. het plaatje.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:49
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ja... zo kan ik het ook, let op:

"de gele vlakken op dit fabeltastische forum staan voor de vrolijkheid van de doorsnee scholier die deze site bezoekt, de grijze achtergrond staat symbool van de schaduwkant van sommige bezoekers, aangezien deze veelal toch tieners zijn wiens hormonen overuren draaien met alle gevolgen van dien. Let ook op de blauwe letters, die symbool staat voor rust, en aansporen tot meditatie om ons innerlijke kind te ontdekken. Dit inspirerende kunstwerk is nu nog toegankelijk voor iedereen, maar kan geheel van u zijn, voor het luttele bedrag van 10 miljoen euro."

Wie wil???
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:19
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
empyrian schreef op 23-06-2003 @ 19:31:
nee, maar dit stelt toch werkelijk geen fuck voor..en zo'n achterliggende betekenis kan ik ook nog wel verzinnen, slaat tenslotte ook nergens op m.b.t. het plaatje.
Ik blijf stug volhouden. kunst is subjectief. het is wat de maker ervan maakt. Jason Pollock ken je die? slechts gespetter en vlekjes. Op het autistische af. Maar het schijnt kunst te zijn. Door de manier waarop hij het maakt, het verklaard, het leeft. Nu zeg ik niet dat dit even goed is maar het gaat om het id. Dit is een begin. en een begin moet gegund worden. mensen groeien. kunstenaars ook. dus zoiets afdoen met een 'kritiek' als het jouwe, omdat jíj je er niet in kan verplaatsen vind ik een beetje zwakjes that's all.

Er is een verschill tussen iets niet mooi vinden, en je ergens niet in kunnen inleven.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:46
Stoetel
Avatar van Stoetel
Stoetel is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-06-2003 @ 19:49:
ja... zo kan ik het ook, let op:

"de gele vlakken op dit fabeltastische forum staan voor de vrolijkheid van de doorsnee scholier die deze site bezoekt, de grijze achtergrond staat symbool van de schaduwkant van sommige bezoekers, aangezien deze veelal toch tieners zijn wiens hormonen overuren draaien met alle gevolgen van dien. Let ook op de blauwe letters, die symbool staat voor rust, en aansporen tot meditatie om ons innerlijke kind te ontdekken. Dit inspirerende kunstwerk is nu nog toegankelijk voor iedereen, maar kan geheel van u zijn, voor het luttele bedrag van 10 miljoen euro."

Wie wil???
lol, you go girl!

Even over de discussie die in deze topic (en in die van artmaster ook wel) gaande is. Meningen en smaken verschillen. Er zijn hier al vele topics ge-opend met de titel 'Wat versta jij onder het woord kunst'. De meningen waren daar al heel uiteenlopend, dus is het maar al te logisch dat dat hier ook weer het geval is. Volgens mij is er helemaal niemand die kan zeggen: dit is bullshit en daar vervolgens 100 % gelijk in kan hebben. Deze persoon heeft zijn mening, oke, en daar heeft hij zijn volste recht op. Maar de persoon die zegt, dit is mooi heeft dat ook. Dus jah, geef gewoon iedereen recht op het uiten van zijn mening (er zijn natuurlijk wel verschillende manieren waarop je die kan uiten ) , want er is toch niemand die deze discussie kan winnen.
__________________
~Wie zijn gat verbrandt mag blij zijn dat hij niet andersom stond~
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:48
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef op 23-06-2003 @ 20:19:

Er is een verschill tussen iets niet mooi vinden, en je ergens niet in kunnen inleven.
er bestaat ook een verschil tussen kunst, en iets dat elke idioot kan. Voor mij dan tenminste, ik zie kunst als iets moois, en dan als het even kan iets dat boven mijn prestatieniveau zit, zodat ik er iets van kan leren. Dit ziet eruit als een vel papier waar iemand zwarte nagellak op heeft gemorst...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:54
soske
Avatar van soske
soske is offline
Leuk bedacht en simpel gemaakt.
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:00
artmaster
artmaster is offline
Citaat:
empyrian schreef op 23-06-2003 @ 19:31:
nee, maar dit stelt toch werkelijk geen fuck voor..en zo'n achterliggende betekenis kan ik ook nog wel verzinnen, slaat tenslotte ook nergens op m.b.t. het plaatje.
het HEEFT een achterliggende gedachte... meer dan van jouw 'werk' gezegd kan worden.
__________________
artistiek... just me.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2003, 20:04
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-06-2003 @ 20:48:
er bestaat ook een verschil tussen kunst, en iets dat elke idioot kan. Voor mij dan tenminste, ik zie kunst als iets moois, en dan als het even kan iets dat boven mijn prestatieniveau zit, zodat ik er iets van kan leren. Dit ziet eruit als een vel papier waar iemand zwarte nagellak op heeft gemorst...
ja. een gepaste reply is dan dus: hey ok dit is jou ding? maar niet het mijne.

en niet zoiets als: je maaakt een grapje.

want dán zet je dus iemand anders denkwerk/creatieve werk etc onderjou niveau. Ik vind het een neerbuigende reply. en dát stoort me.
Stel dat jij eens hier iets post en je krijgt zulke reacties terug terwijl je toch écht dacht dat je het nu wel zou maken.. zou hard aankomen nietwaar? harder dan: nou ok meisje, je doet je best maar tis niet mijn smaak...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:16
artmaster
artmaster is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-06-2003 @ 20:48:
er bestaat ook een verschil tussen kunst, en iets dat elke idioot kan. Voor mij dan tenminste, ik zie kunst als iets moois, en dan als het even kan iets dat boven mijn prestatieniveau zit, zodat ik er iets van kan leren. Dit ziet eruit als een vel papier waar iemand zwarte nagellak op heeft gemorst...
ik geloof ook dat de subtitel "sloppy gothic" luidde.

Jouw statement over kunst slaat nergens op, want kunst is niet altijd iets wat jij niet ook kan. Het is een kwestie van op de juiste plaats op de juiste tijd zijn, dan komt het tot je. Ieders prestatieniveau ligt op een andere hoogte, dit maakt de kunstwereld ook interessant. Als je de installatie "Fat Chance John Cage" van Bruce Nauman ziet (HEB IK!) kun je ook wel denken; zo'n filmpje had ik ook wel kunnen maken en dat was het dan. Maar het feit DAT Nauman DAT filmpje heeft gemaakt en ervoor kiest het in DIE ruimte met de bureaustoelen te presenteren, dat komt vanuit een gedachte. Dacht jij dat hij willekeurig voor die bureaustoelen heeft gekozen? Echt niet.

Zo is het ook bij dit werk. Voor al wat jij weet zit IEDERE ster op dat vel op een bepaalde plek, OMDAT hij daar hoort. Wie ben jij dan om zo snel te zeggen: 'ja, kan ik ook'. Dat is de domste opmerking die de kunstwereld kent. Het punt is dat hij voorbarig is en je moet gewoon oppassen met wat je zegt voor je er meer van weet.

Je kunt makkelijk stellen dat dit een simpel werk is... uiteraard. Maar het gaat erom dat het een reden heeft en voor de maker min of meer persoonlijk is. Wie ben jij om iemands gedachten als inferieur neer te zetten?

Denk DAAR maar eens over na. Niemand is meer dan een ander.
__________________
artistiek... just me.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:24
David
Avatar van David
David is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 23-06-2003 @ 13:44:
tja, leljk en simpel, als je dan perse zoiets wil maken doe het dan niet met paint maar schilder het gewoon...dit is echt nix
ben het hier ergens wel mee eens ..

schilder het dan .. maak het wat mooier.

maar ja ... het is jou plaatje .. en het is idd meer de bedoeling die erachter zit.


je zal niemand horen zeggen dat het een mooi plaatje is... maar ik neem aan dat het daar ook niet over gaat..

iets wat een hoop mensen hier blijkbaar niet snappen :/
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:26
artmaster
artmaster is offline
Citaat:
David schreef op 23-06-2003 @ 21:24:
je zal niemand horen zeggen dat het een mooi plaatje is... maar ik neem aan dat het daar ook niet over gaat..

iets wat een hoop mensen hier blijkbaar niet snappen :/
Spijker en kop... plus hamer hierzo!
__________________
artistiek... just me.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:14
Verwijderd
Ik had er dus misschien even bij moeten zetten:

"Gelieve deze persiflage op artmaster's idee niet serieus te nemen"
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:26
ch ii l
Avatar van ch ii l
ch ii l is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-06-2003 @ 23:14:
Ik had er dus misschien even bij moeten zetten:

"Gelieve deze persiflage op artmaster's idee niet serieus te nemen"
iedereen MOET hem hier haten ofzo, zo lijkt het. Ik vind em wel okee.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 23:15
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
saai...nietzeggend...te simpel...zoals zo goed als al de abstracte 'kunst'
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 23:20
ch ii l
Avatar van ch ii l
ch ii l is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-06-2003 @ 00:15:
saai...nietzeggend...te simpel...zoals zo goed als al de abstracte 'kunst'
abstracte kunst is niet vaak nietszeggend. Gewaagde stelling, dat wel. Kudos.

Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 23:39.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 23:27
treehugger
treehugger is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-06-2003 @ 00:15:
saai...nietzeggend...te simpel...zoals zo goed als al de abstracte 'kunst'
spoken like a true n00bie
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 01:07
Verwijderd
word here bitch
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 15:45
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
treehugger schreef op 24-06-2003 @ 00:27:
spoken like a true n00bie
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:12
Comando Michiel
Comando Michiel is offline
je denkt niet alleen kut (zie topic van mr T) je maakt ook nogs es 10x zo lelijke wat-het-ook-moge-zijn dingen
__________________
I just love the smell of napalm in the morning - Apocalypse Now
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:42
MrT
MrT is offline
daar bin ich het helemaal mee eens, commando michiel, die paar zwarte stippen doe je met paint in 10 seconden dat kan me oma nog en die heeft reuma moet je nagaan

ik begin opeens heel veel zin te krijgen om Han te slaan, gek is dat...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Comando Michiel schreef op 26-06-2003 @ 22:12:
je denkt niet alleen kut (zie topic van mr T) je maakt ook nogs es 10x zo lelijke wat-het-ook-moge-zijn dingen
Citaat:
MrT schreef op 26-06-2003 @ 22:42:
daar bin ich het helemaal mee eens, commando michiel, die paar zwarte stippen doe je met paint in 10 seconden dat kan me oma nog en die heeft reuma moet je nagaan
Lees nou eerst het hele topic maar eens door voordat je onzin gaat uitkramen.
Het was slechts een persiflage op artmaster's topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie mischien is het heelal rond
tonissen
60 05-06-2004 19:37
Levensbeschouwing & Filosofie explosie, implosie
JoeyB
28 03-06-2004 21:19
Levensbeschouwing & Filosofie Als het heelal is ontstaan door een explosie..
freakinaround
82 01-06-2004 00:13
ARTistiek De gespierde man met de rode wangetjes [pain tekening]
Verwijderd
26 27-03-2004 02:52
Levensbeschouwing & Filosofie Het einde van het helal? Waar ligt dat?
zlatani9
104 07-03-2004 19:18
ARTistiek [tekening]substantial negativity
artmaster
63 06-07-2003 08:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.