Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2005, 12:19
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 19-01-2005 @ 13:12 :
ER worden geen criminelen beschermd. We worden gewoon ziek over het feit dat het zo benadrukt wordt dat het een marokkaan/moslim was. DAar gaat het ons om. Niet dat het een islamitische crimineel, dus automatisch onze vriend is. Je zegt t zelf al, nederlanders die moslims al als criminelen gaan zien. DAar verzetten we ons tegen.
En ik zeg dat jullie dat aan jezelf te wijten hebben, door geen kwaad woord te willen horen van marokkaanse tasjesrovers en hem een martelaarsrol op te dringen. Want die nederlandse vrouw, dat was meteen een hoer. Kijk, daar verzet ik me nou weer tegen. Ze was een mevrouw wiens tasje werd gejat. Maakt dat haar een hoer?

Het maakte mij geen zak uit dat de overvaller een marokkaan was, maar het werd wel een issue doordat zijn marokkaanse vriendje Yussuf, die ik op de radio live geinterviewd heb gehoord, meteen met droge ogen beweerde dat het geen ongeluk was maar dat het moord was, en dat de marokkaanse buurt meteen in de verdediging schoot en ZELF meteen aannam dat de tasjesrover doodgereden /vermoord was door een nederlandse omdat hij marokkaan is. Wie is hier nou begonnen?
Advertentie
Oud 19-01-2005, 12:22
Verwijderd
Haha, een hardwerkende jongen met twee banen die een hart van goud had. Hij was zeker op stage toen hij die tas jatte?
Oud 19-01-2005, 12:23
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 13:19 :
En ik zeg dat jullie dat aan jezelf te wijten hebben, door geen kwaad woord te willen horen van marokkaanse tasjesrovers en hem een martelaarsrol op te dringen. Want die nederlandse vrouw, dat was meteen een hoer. Kijk, daar verzet ik me nou weer tegen. Ze was een mevrouw wiens tasje werd gejat. Maakt dat haar een hoer?

Het maakte mij geen zak uit dat de overvaller een marokkaan was, maar het werd wel een issue doordat zijn marokkaanse vriendje Yussuf, die ik op de radio live geinterviewd heb gehoord, meteen met droge ogen beweerde dat het geen ongeluk was maar dat het moord was, en dat de marokkaanse buurt meteen in de verdediging schoot en ZELF meteen aannam dat de tasjesrover doodgereden /vermoord was door een nederlandse omdat hij marokkaan is. Wie is hier nou begonnen?
Denk dat je weinig op schiet met deze discussie.
Oud 19-01-2005, 12:23
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2005 @ 13:22 :
Haha, een hardwerkende jongen met twee banen die een hart van goud had. Hij was zeker op stage toen hij die tas jatte?
Naast tasjes jatten was zijn 2e baan zakkenroller
Oud 19-01-2005, 12:31
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 19-01-2005 @ 13:23 :
Denk dat je weinig op schiet met deze discussie.
Het is een kip-ei vraag die precies weergeeft hoe het er in Nederland tegenwoordig aan toe gaat. Het is een mechanisme wat zichzelf versterkt, en niemand kan meer aangeven waar het ooit begonnen is, en het is verdomd moeilijk om weer terug te draaien..
Oud 19-01-2005, 12:44
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 13:31 :
Het is een kip-ei vraag die precies weergeeft hoe het er in Nederland tegenwoordig aan toe gaat. Het is een mechanisme wat zichzelf versterkt, en niemand kan meer aangeven waar het ooit begonnen is, en het is verdomd moeilijk om weer terug te draaien..
Zolang de moslim gemeenschap het voor criminele moslims op blijven nemen blijven dit soort voorvallen zich voor doen want wat hier nou uiteindelijk uit komt: De tasjes dief valt niets te verwijten want hij is immers moslim en als hem wel wat word verweten is het discriminatie en krijg je de hele moslim gemeenschap over je heen. De vrouw daar in tegen is wel schuldig omdat zij zich hier tegen verweerde want ze had gewoon haar tas moeten laten jatten de marokkan was immers moslim. Ik kan me ook een soort gelijk geval herinneren: Een marokkaan komt met getrokken mes op een politie agent af wat overigens zijn goedrecht is want hij is moslim. De politie agent voelt zich bedreigt en schiet waar hij dus de fout in gaat omdat de moslim in kwestie in zijn recht stond simpelweg vanwege het moslim zijn. Uiteindelijk kwamen er dus flinke rellen van en heeft de hele marokkaanse gemeenschap daar tegen de polite staan te demonstreren.

Klinkt misschien erg krom maar dit is in feite waar een groot aantal mensen het op neer laten komen. Wanneer die groep mensen iets minder hypocriet en ongenuanceerd worden zou het probleem best nog wel eens opgelost kunnen worden hoewel ik dit niet snel zie gebeuren.
Oud 19-01-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 13:31 :
Het is een kip-ei vraag die precies weergeeft hoe het er in Nederland tegenwoordig aan toe gaat. Het is een mechanisme wat zichzelf versterkt, en niemand kan meer aangeven waar het ooit begonnen is, en het is verdomd moeilijk om weer terug te draaien..
Ach, maak je toch niet zo druk. Bij de volgende generatie is dat toch allemaal weer over.
Oud 19-01-2005, 12:46
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 13:19 :
En ik zeg dat jullie dat aan jezelf te wijten hebben, door geen kwaad woord te willen horen van marokkaanse tasjesrovers en hem een martelaarsrol op te dringen. Want die nederlandse vrouw, dat was meteen een hoer. Kijk, daar verzet ik me nou weer tegen. Ze was een mevrouw wiens tasje werd gejat. Maakt dat haar een hoer?

Het maakte mij geen zak uit dat de overvaller een marokkaan was, maar het werd wel een issue doordat zijn marokkaanse vriendje Yussuf, die ik op de radio live geinterviewd heb gehoord, meteen met droge ogen beweerde dat het geen ongeluk was maar dat het moord was, en dat de marokkaanse buurt meteen in de verdediging schoot en ZELF meteen aannam dat de tasjesrover doodgereden /vermoord was door een nederlandse omdat hij marokkaan is. Wie is hier nou begonnen?
We hebben het aan onszelf te wijten? Ik heb nergens gezegd dat ik geen kwaad woord wil horen over marokkaanse tasjesrovers, ik leg hem ook geen martelaarsrol op. Ik keur ook nergens goed dat die vrouw een hoer word genoemd. Dat is gewoon een domme opmerking van een van zijn vrienden

En dat die vrouw hem aanreed omdat ie een marokkaan was, dat is volstrekt onzin.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 19-01-2005, 12:47
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 19-01-2005 @ 13:44 :
Een marokkaan komt met getrokken mes op een politie agent af wat overigens zijn goedrecht is want hij is moslim

Oud 19-01-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 12:53 :
Makelville, ik word een beetje moe van jou. Ik snap best dat je je mede-moslims wilt verdedigen, maar daarbij hamer je veel te veel op het feit dat ze precies hetzelfde zijn als alle andere nederlanders of nederlandse criminelen.
Beste juno ik word ook moe van jou generaliserende heb je die kutmarrokaantjes weer kreten

Citaat:
Helaas wordt de afkomst al een aantal jaren bijgehouden in de statistieken, en daaruit blijkt dat ze wel degelijk anders zijn.
Hoe anders?En in hoeverre heeft dat met hun afkomst te maken kunnnen de statisieken je dat ook vertellen?

kom eventuel met een bron

Citaat:
Ik zeg nergens dat alle moslims crimineel zijn, ik zeg nergens dat alle allochtonen crimineel zijn, ik zeg ook nergens dat allochtonen in het algemeen crimineler zijn dan nederlanders. Dus hou op met me daarop te willen bestrijden, want dat is vechten tegen iets wat ik niet doe. Zinloos dus.
Ik had het in het geheel niet over moslims maar jij blijft maar hameren op dat niet ter zake doende factor

Citaat:
Ik heb het heel specifiek over marokkaanse (dus zijn het moslims en dat is een onderscheidend kenmerk waar ze zelf ook nogal op hameren, het is iets waar ze trots op zijn en wat ze als zichzelf onderscheidend van de nederlanders beschouwen) criminelen.
Niet alle marrokanen zijn moslims, je hebt ook christen en atheisten.

En hoeveel van die schoffies kennen de koran, houden zich aan de regels die stelen verbieden etc. geen een dus het uit islametisch oogpunt bekeken zijn het zonderaars of te wel halfslachtigen.

Citaat:


De laatste jaren zijn zij een heel groot probleem geworden, omdat ze zo vreselijk gewelddadig zijn en zo ver gaan. En juist door hun moslim achtergrond die hen bindt, voelen ze zich beter dan nederlanders, en daarom hebben ze het idee dat het mag ofzo, want nederlanders zijn geen moslims en dus minderwaardig.
Je hebt dus overduidelijk geen idee waar je het over hebt, heb je soms een enquete gehouden onder die groep en naar hun beweegredenen gevraagd?

En de islam hamert juist op gelijkheid en nederigheid omdat wij allen in gods ogen gelijk zijn.


Citaat:
Ze zijn niet crimineel enkel en alleen OMDAT ze moslim zijn. Maar het speelt wel een rol. Die afkomst geeft er een twist aan, versterkt het, en ik vind dat die niet onder tafel geveegd hoeft te worden. Ik heb een hekel aan politiek correct gedrag en ik ga er niet aan beginnen om jouw moslimgevoeligheden te sparen.
Moslimgevoeligheden? Brand maar los meid, ik luister
ik hoop wel dat je op zo'n minst je eindelijk met zinnige argumenten komt en niet meer spreekt vanuit je nare ervaringen die je hebt gehad met baldadige marrokaantjes

En welke rol speelt hun religie hierin?Word het soms aangemoedigt vanuit de Islam?kom maar met bronnen

Citaat:

Ik weet alleen dat je zelf moslim bent, dat heb je ooit gezegd, ik weet verder niets van je afkomst, dus ik kan je er niet op aanvallen noch kan ik je er om in bescherming nemen. Het maakt me geen flikker uit. Maar wat me wel stoort is dat jij te snel roept dat er onterecht onderscheid gemaakt word, als het wel terecht is. En terecht onderscheid is geen ongeoorloofde discriminatie maar is gewoon een objectief feit.
Wat me stoort is dat jij er stellig vanuit gaat dat er terecht onderscheid word gemaakt maar het toch niet hard kunt maken.

Je komt nu echt over als een xenofoob die ervan overtuigd is dat alle moslims elkaar dekken.

Citaat:
En een objectief feit is dat marokkaanse groepscriminelen crimineler en gewelddadiger zijn dan hun collega's.
Licht dat eens toe?
Oud 19-01-2005, 12:54
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 13:50 :
Beste juno ik word ook moe van jou generaliserende heb je die kutmarrokaantjes weer kreten


Hoe anders?En in hoeverre heeft dat met hun afkomst te maken kunnnen de statisieken je dat ook vertellen?

kom eventuel met een bron


Ik had het in het geheel niet over moslims maar jij blijft maar hameren op dat niet ter zake doende factor


Niet alle marrokanen zijn moslims, je hebt ook christen en atheisten.

En hoeveel van die schoffies kennen de koran, houden zich aan de regels die stelen verbieden etc. geen een dus het uit islametisch oogpunt bekeken zijn het zonderaars of te wel halfslachtigen.


Je hebt dus overduidelijk geen idee waar je het over hebt, heb je soms een enquete gehouden onder die groep en naar hun beweegredenen gevraagd?

En de islam hamert juist op gelijkheid en nederigheid omdat wij allen in gods ogen gelijk zijn.



Moslimgevoeligheden? Brand maar los meid, ik luister
ik hoop wel dat je op zo'n minst je eindelijk met zinnige argumenten komt en niet meer spreekt vanuit je nare ervaringen die je hebt gehad met baldadige marrokaantjes

En welke rol speelt hun religie hierin?Word het soms aangemoedigt vanuit de Islam?kom maar met bronnen


Wat me stoort is dat jij er stellig vanuit gaat dat er terecht onderscheid word gemaakt maar het toch niet hard kunt maken.

Je komt nu echt over als een xenofoob die ervan overtuigd is dat alle moslims elkaar dekken.


Licht dat eens toe?
Allochtonen zijn trouwens wel statistisch gezien crimineler dan autochtonen. Op www.cbs.nl of www. scp.nl kun je dat opzoeken.
Oud 19-01-2005, 13:00
the secret
the secret is offline
opgeruimd staat netjes. Alleen had ie zich zelf tegen die boom moeten doodrijden. Nu zit er ook nog eens het slachtoffer in de cel!
Oud 19-01-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 19-01-2005 @ 13:54 :
Allochtonen zijn trouwens wel statistisch gezien crimineler dan autochtonen. Op www.cbs.nl of www. scp.nl kun je dat opzoeken.
Die zeggen niks over het zogenaamde feit dat ze meer geweld gebruiken bij het zelfde dilect dan een autochtoon, waar juno vanuit ging

edit:kun je ervoortaan voor zorgen dat je er direct naar het betreffende document linkt want ik heb geen zin om alles door te gaan spitten
Oud 19-01-2005, 13:02
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 14:02 :
Die zeggen niks over het zogenaamde feit dat ze meer geweld gebruiken bij het zelfde dilect dan een autochtoon, waar juno vanuit ging
Dat zou je moeten opzoeken.
Oud 19-01-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 19-01-2005 @ 14:02 :
Dat zou je moeten opzoeken.
Dat staat er dus niet in zie edit
Oud 19-01-2005, 13:05
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 14:04 :
Dat staat er dus niet in zie edit
Ja, jij bent gek, ik ga dat echt niet opzoeken hoor, maar het staat er zeker weten in.
Oud 19-01-2005, 13:09
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
meisje schreef op 19-01-2005 @ 14:05 :
Ja, jij bent gek, ik ga dat echt niet opzoeken hoor, maar het staat er zeker weten in.
Hij gaat het ook niet opzoeken omdat zijn ongelijk dan word bewezen.
Oud 19-01-2005, 13:09
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 19-01-2005 @ 14:05 :
Ja, jij bent gek, ik ga dat echt niet opzoeken hoor, maar het staat er zeker weten in.
Geef jij mij nou een link waarin je vermoed dat het er in staat maar je hebt zelf geen zin om te kijken of het er ook daadwerkelijk in staat

Zoeken of ik zie het niet als bewijs
Oud 19-01-2005, 13:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-01-2005 @ 13:45 :
Ach, maak je toch niet zo druk. Bij de volgende generatie is dat toch allemaal weer over.
Het is geen standaard tweede generatieproblematiek, omdat er steeds mensen uit het land van herkomst hiernaartoe komen, dus de eerste generatie, die steeds weer een nieuwe tweede geeratie aflevert.

Het is een zich zelf steeds verversend probleem. We hebben al sinds midden jaren zeventig tweede generatieproblematiek.
Oud 19-01-2005, 13:13
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 19-01-2005 @ 14:09 :
Hij gaat het ook niet opzoeken omdat zijn ongelijk dan word bewezen.
Wijs dan op mijn ongelijk wijsneus
Oud 19-01-2005, 13:18
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 14:02 :
Die zeggen niks over het zogenaamde feit dat ze meer geweld gebruiken bij het zelfde dilect dan een autochtoon, waar juno vanuit ging

Alles wat ze doen doen ze in een groep, dat is een strafverzwarende factor in ieder delict. Ze doen niet aan verkrachting, ze doen aan groepsverkrachting. Ze doen niet aan gewone berovingen, dat doen ze in een groep. Die groep hitst elkaar op, pleegt meer en gewelddadiger delicten, daarom heeft de wetgever moeite met groepsdelicten.

Ze doen niet gewoon maar aan vechtpartijtjes, ze houden meteen ook maar ambulancepersoneel tegen omdat hun slachtoffer dood moet.

Dat bedoel ik.
Oud 19-01-2005, 13:18
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 14:13 :
Wijs dan op mijn ongelijk wijsneus
Citaat:
meisje schreef op 19-01-2005 @ 13:54 :
Allochtonen zijn trouwens wel statistisch gezien crimineler dan autochtonen. Op www.cbs.nl of www. scp.nl kun je dat opzoeken.
Oud 19-01-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 19-01-2005 @ 14:18 :
Wat snap jij nou niet aan de discussie die hieraan vooraf ging?Als ik op een link klink ga ik ervan uit dat ik dan meteen bij het des betreffende document kom en niet dat ik eerst een hele website moet doorspitten daar heb ik dus geen zin in, doe jij het dan voor mij wijsneus en laat het dan meer eens zien

*vermoeiend hoor om alles steeds uit te leggen
Oud 19-01-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 14:18 :
Alles wat ze doen doen ze in een groep, dat is een strafverzwarende factor in ieder delict. Ze doen niet aan verkrachting, ze doen aan groepsverkrachting. Ze doen niet aan gewone berovingen, dat doen ze in een groep. Die groep hitst elkaar op, pleegt meer en gewelddadiger delicten, daarom heeft de wetgever moeite met groepsdelicten.

Ze doen niet gewoon maar aan vechtpartijtjes, ze houden meteen ook maar ambulancepersoneel tegen omdat hun slachtoffer dood moet.

Dat bedoel ik.
En dat houd met hun afkomst verband?Want die link is me nog steeds niet helemaal duidelijk word dat groepsverband ze soms aangeleerd?Dat zie je toch echt niet terug in de islametisch normen en waarden, word er crimineel gedrag je soms aangemoedigt en dan het liefst met een hele groep?

Jij schijnt het zo goed te weten dus verlicht me
Oud 19-01-2005, 13:26
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 14:21 :
Wat snap jij nou niet aan de discussie die hieraan vooraf ging?Als ik op een link klink ga ik ervan uit dat ik dan meteen bij het des betreffende document kom en niet dat ik eerst een hele website moet doorspitten daar heb ik dus geen zin in, doe jij het dan voor mij wijsneus en laat het dan meer eens zien

*vermoeiend hoor om alles steeds uit te leggen
Daarom zeg ik ook dat je het niet uit wilt zoeken omdat je dan op je ongelijk word gewezen. Jij bent overigens ook nog niet met bewijzen voor jouw stellingen gekomen. Wellicht vind je die daar ook in.
Oud 19-01-2005, 13:32
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
dus iedereen mag voor eigen rechter spelen?? hmmm goed dat ik dat dan weet in deze loving, tolerante, democratische Nederland
Oud 19-01-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 19-01-2005 @ 14:26 :
Daarom zeg ik ook dat je het niet uit wilt zoeken omdat je dan op je ongelijk word gewezen. Jij bent overigens ook nog niet met bewijzen voor jouw stellingen gekomen. Wellicht vind je die daar ook in.
welke stellingen?Ik vroeg slechts of juno haar betoog met bronnen kon staven.

Waarom lees jij niet eerst het hele topic door voordat je er doorheen komt lullen. En ik heb nu geen zin om het uit te zoeken aangezien dat nogal wat tijd in beslag gaat nemen en ik niet degene ben die iets hoeft te bewijzen. Aangezien jij ervan uit gaat dat het waar is vertel me dan eens waar het staat?Of wil je het gewoon graag geloven de wens is de vader van de gedachten he
Oud 19-01-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 14:26 :
En dat houd met hun afkomst verband?Want die link is me nog steeds niet helemaal duidelijk word dat groepsverband ze soms aangeleerd?Dat zie je toch echt niet terug in de islametisch normen en waarden, word er crimineel gedrag je soms aangemoedigt en dan het liefst met een hele groep?

Jij schijnt het zo goed te weten dus verlicht me
Toevallig dat die allochtone jongeren in hun land van afkomst niet zo crimineel en gewelddadig zijn. Ligt het dan aan die jongeren of aan de omgeving waarin ze leven?
Oud 19-01-2005, 13:35
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Omgekomen tasjesdief kwam net van rechter

Uitgegeven: 19 januari 2005 12:54
Laatst gewijzigd: 19 januari 2005 12:54

AMSTERDAM - De 19-jarige Ali el B., die maandagavond in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost werd doodgereden door een vrouw die even daarvoor was overvallen, kwam die dag net bij de rechter vandaan. Hij moest voorkomen wegens een gewapende overval die hij op 11 mei 2004 bij de Xenos in de Kalverstraat zou hebben gepleegd. Dat bevestigde een woordvoerster van de rechtbank woensdag.

Ali had na zijn arrestatie vier maanden in hechtenis gezeten. De raadkamer van de rechtbank liet hem in september vrij omdat zijn broer hem een alibi voor het moment van de overval had gegeven.


De 19-jarige jongen was maandagavond betrokken bij een overval op de 43-jarige automobiliste. De vrouw zette daarop de achtervolging in en reed achteruit de Derde Oosterparkstraat in.

Ali kwam vervolgens bekneld te zitten tussen de auto en een boom. Hij overleed ter plaatse. Het is nog onduidelijk of de automobiliste hem opzettelijk aanreed of dat sprake is van een ongeval.

Van nu.nl
Oud 19-01-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 14:35 :
Toevallig dat die allochtone jongeren in hun land van afkomst niet zo crimineel en gewelddadig zijn. Ligt het dan aan die jongeren of aan de omgeving waarin ze leven?
Ja het verschil is er maar juno zal wel weer zeggen dat aan hun minachting voor nederlanders ligt

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 13:41.
Oud 19-01-2005, 13:40
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 14:35 :
Toevallig dat die allochtone jongeren in hun land van afkomst niet zo crimineel en gewelddadig zijn. Ligt het dan aan die jongeren of aan de omgeving waarin ze leven?
Als ze zich in hun land van herkomst kunnen gedragen, dan kunnen ze dat hier toch ook??
Oud 19-01-2005, 13:42
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 14:35 :
Toevallig dat die allochtone jongeren in hun land van afkomst niet zo crimineel en gewelddadig zijn. Ligt het dan aan die jongeren of aan de omgeving waarin ze leven?
misschien omdat ze hier niet geaccepteerd worden?? een autochtoon met een hbo opleiding krijg eerder een baan dan een allochtoon met de zelfde of hoger opleiding! en dat is een feit! een maand of twee geleden nog op netwerk gezien...

misschien zouden de autochtonen ze meer moeten accepteren..

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 13:46.
Oud 19-01-2005, 13:43
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 14:40 :
Als ze zich in hun land van herkomst kunnen gedragen, dan kunnen ze dat hier toch ook??
Omgevingsverschil is een niet te verwaardeloosbaar factor
Oud 19-01-2005, 13:43
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 14:40 :
Als ze zich in hun land van herkomst kunnen gedragen, dan kunnen ze dat hier toch ook??
ja als ze gelijk behandeld worden...kijk in de VS alleen...een zwarte man zou harder moeten werken om aan de top te komen... zoiets bevindt zich helaas ook in NL
Oud 19-01-2005, 13:45
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 14:40 :
Als ze zich in hun land van herkomst kunnen gedragen, dan kunnen ze dat hier toch ook??
Ik bedoel hun leeftijdsgenootjes die ook van dezelfde afkomst zijn en in hun eign land leven.

Die jongeren die hier opgegroeid zijn kan je niet vergelijken met hun landgenoten in eigen land. Hier zijn ze tussen twee culturen opgegroeid. van beide kanten wordt er aan ze getrokken en ze weten niet wat ze moeten kiezen. Thuis wordt ze geleerd dat ze veel dingen niet mogen. Buiten juist weer het omgekeerde.

In land van afkomst is er ook sociale controle. Je wordt daar niet alleen opgevoed door je ouders, maar ook door de buren, leraar, winkelier, enz, enz. dat is hier niet zo.
Oud 19-01-2005, 13:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Afijn, hoe al die bullshit over discriminatie en achterstelling (wat trouwens ook weer eens lekker generaliserend is tegenover autochtonen) het plegen van misdaden zou moeten rechtvaardigen ontgaat me.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-01-2005, 13:46
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 14:43 :
ja als ze gelijk behandeld worden...kijk in de VS alleen...een zwarte man zou harder moeten werken om aan de top te komen... zoiets bevindt zich helaas ook in NL
Het moet niet gekker worden. Het is misschien wel zo dat ze er harder voor moeten werken, maar dat is nog geen vrijbrief om de Nederlandse maatschappy de schuld te geven dat zij zich crimineel gedragen.
Oud 19-01-2005, 13:48
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 14:46 :
Het moet niet gekker worden. Het is misschien wel zo dat ze er harder voor moeten werken, maar dat is nog geen vrijbrief om de Nederlandse maatschappy de schuld te geven dat zij crimineel gedragen.
nou??? wat zou jij doen als je geen baan hebt en geen geld? misschien zou jij het anders aanpakken maar deze mensen voelen zich gediscrimineerd!!
Oud 19-01-2005, 13:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 14:48 :
nou??? wat zou jij doen als je geen baan hebt en geen geld? misschien zou jij het anders aanpakken maar deze mensen voelen zich gediscrimineerd!!
zie mijn vorige post, is dat een reden om crimineel te worden?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-01-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-01-2005 @ 14:46 :
Afijn, hoe al die bullshit over discriminatie en achterstelling (wat trouwens ook weer eens lekker generaliserend is tegenover autochtonen) het plegen van misdaden zou moeten rechtvaardigen ontgaat me.
het plegen van misdaden is nooit rechtvaardig. je moet er gewoon niet raar van opkijken als veel van zulke mensen m isdaden pleegt.
Oud 19-01-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-01-2005 @ 14:46 :
Afijn, hoe al die bullshit over discriminatie en achterstelling (wat trouwens ook weer eens lekker generaliserend is tegenover autochtonen) het plegen van misdaden zou moeten rechtvaardigen ontgaat me.
Beweerd iemand dat dan?
Oud 19-01-2005, 13:51
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 14:48 :
nou??? wat zou jij doen als je geen baan hebt en geen geld? misschien zou jij het anders aanpakken maar deze mensen voelen zich gediscrimineerd!!
Ik zou iig niet tot de criminaliteit wenden. En ik geloof ook zeker dat zo de discriminatie alleen maar toeneemt.
Oud 19-01-2005, 13:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 14:50 :
Beweerd iemand dat dan?
Zo komt het over, ik zie niet wat voor mogelijke relevantie er anders kan zijn tussen een bepaalde misdadiger zoals hier, en vermeende discriminatie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-01-2005, 13:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-01-2005 @ 14:54 :
Zo komt het over, ik zie niet wat voor mogelijke relevantie er anders kan zijn tussen een bepaalde misdadiger zoals hier, en vermeende discriminatie.
De nodige mensen gaan weer offtopic

Maar ok sommigen personen kwamen natuurlijk weer met heb je die kutallochtonen weer praatjes van hen zo gauw ze de term marrokaan en dief hoorden
Oud 19-01-2005, 13:59
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-01-2005 @ 14:50 :
zie mijn vorige post, is dat een reden om crimineel te worden?
voor het meerendeels wel ja...en plus vergeet niet de twee culturen waarin we moeten leven..en geloof me dat is knap lastig!
Oud 19-01-2005, 14:01
Verwijderd
Het verbaast me trouwens dat waneer een allochtoon wat verkeerds doet het meteen moord en brand is , maar wanneer een allochtoon iets goeds doet het akelig stil is.
Oud 19-01-2005, 14:03
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 14:51 :
Ik zou iig niet tot de criminaliteit wenden. En ik geloof ook zeker dat zo de discriminatie alleen maar toeneemt.
Mohammed b. was ook een van die hbo-gediplomeerde gevallen..kijk wat er van hem is geworden!! zulke mensen zitten thuis hebben niets te doen, boos op de nederlandse samenlevind en dan worden ze gehersenspoeld iets anders te doen.... en als het discriminatie alleen maar toeneemt dan is het jullie taak te voorzorgen dat het NIET toeneemt!
Oud 19-01-2005, 14:06
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 14:35 :
Toevallig dat die allochtone jongeren in hun land van afkomst niet zo crimineel en gewelddadig zijn. Ligt het dan aan die jongeren of aan de omgeving waarin ze leven?
Het ligt aan hun status als allochtoon. Ze zijn vreemdeling in een vreemd land. Ze hebben een ander geloof dat hen leert dat ze de uitverkorenen zijn, maar merken dat hun omgeving daar geen boodschap aan heeft. Dat levert frustratie op. Verder zijn ze lui, dom, ongedisciplineerd en krijgen ze van huis uit geen begeleiding, de standaard oorzaken van jeugdcriminaliteit, voor allochtonen en autochtonen.

Het groepsgedrag, de andere grote oorzaak van criminaliteit onder jongeren, zit er bij hun cultuur heel sterk in. Marokkanen zijn geen individualisten, hun groep vrienden is heel belangrijk voor ze. Het leven speelt zich meer af op straat dan in huis, en dan sta je heel erg bloot aan de invloeden van een groep.

De taalbarriere is ook al een factor die niet ontkend kan worden, evenals hun economische achterstandssituatie. Aan hun ouders hebben ze niks, die hebben geen of een heel lage opleiding. Dit zijn jongeren die er niet bijhoren, en de normen en waarden van een samenleving die jou blijkbaar niet hoeft, die neem je niet over. Tegen die samenleving ga je vechten, daar ga je net zo lief op een andere manier van profiteren. Iets jatten is een hele makkelijke manier op te krijgen wat je hebben wilt. En als je een hekel kunt kweken aan die samenleving vol met "anderen", dan kun je het zonder gewetenswroeging.

Hun afkomst is niet as such de oorzaak, maar heeft hun afglijden in de criminaliteit wel bevorderd. Er zijn namelijk meer allochtonen die het goed doen in Nederland, dan criminelen. Maar de criminelen die er zijn, zijn het niet alleen geworen omdat ze van nature tot het kwade neigden, (lui en dom) maar ook omdat ze in de allochtonenproblematiek zaten.
Oud 19-01-2005, 14:06
Verwijderd
Er moet ook eens aandacht komen voor de goede dingen die allochtonen doen. Ze mogen ook weleens een complimentje krijgen.
Oud 19-01-2005, 14:07
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 14:48 :
nou??? wat zou jij doen als je geen baan hebt en geen geld? misschien zou jij het anders aanpakken maar deze mensen voelen zich gediscrimineerd!!
Dat je het kan begrijpen is iets volkomen anders dan rechtvaardigen of respecteren...
Ik kan de vrouw begrijpen in haar woede als dit een opzettelijke daad zou zijn geweest, maar ik kan het op geen enkele manier rechtvaardigen of respecteren...

En het lijkt me niet de nederlandse staat haar schuld dat men crimineel wordt, de schuld ligt altijd nog bij het weldenkende mens...het is begrijpelijk dat ze in criminaliteit vervallen, maar het blijft hun eigen schuld.

Mijn idee achter de marokkaanse problematiek, is dat de jongens worden opgevoed in een stijl waar veel voor hen gedaan wordt en ze de hemel in worden geprezen, itt tot de meiden die moeten knokken voor hun rechten...
De nederlandse nuchterheid botst met deze opvoeding, en dus ontstaat verwarring bij deze jongens die in de samenleving een heel andere waardering krijgen dan binnen hun eigen gezin...dit wekt frustratie en agressie...
En dat is waarschijnlijk ook een reden waarom Marokkaanse meiden vaak veel verder komen in de wetenschappelijke wereld dan hun mannelijke tegenhangers, die zich nooit hebben hoeven te bewijzen...maar in onze samenleving dat ineens wel moeten en dat soms helaas niet op legale wijze kunnen.

Dit zegt enkel iets over degene die in criminaliteit zijn vervallen, ik wil dus absoluut geen oordeel geven over de situatie van niet criminele marrokanen.

T lijkt me tijd dat het klagen over onze samenleving teneinde loopt en ze zich werkelijk gaan bewijzen op legale wijze, want het vertrouwen onder de Nederlandse bevolking neemt geleidelijk af voor zover men kan overzien.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 14:15.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken geweld tegen criminaliteit
hmvreemd
9 10-12-2003 13:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.