Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 16:40
Verwijderd
Ik schrijf zelf wel eens bladmuziek uit en ik vroeg me af of het toegestaan is dit later gewoon op internet te zetten, of heb je daar toestemming van iemand voor nodig?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2004, 23:52
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
als het je eigen liedjes zijn natuurlijk niet, anders mag t gewoon niet. eiglek
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 23:57
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-06-2004 @ 00:52 :
als het je eigen liedjes zijn natuurlijk niet, anders mag t gewoon niet. eiglek
How.....is daar ook niet iets mee dat na zoveel (50?) jaar de rechten verlopen zijn ofzo? Dus dat t wel zou mogen....
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 06-06-2004 @ 00:57 :
How.....is daar ook niet iets mee dat na zoveel (50?) jaar de rechten verlopen zijn ofzo? Dus dat t wel zou mogen....
... 70 jaar na het sterven van de auteur.

Verder mag het volgens mij niet. Meestal bestaat van een muziekstuk ergens wel een bladversie en die is altijd gecopyright. Op het moment van scheppen komen de auteur (in de breedste zin van het woord) alle rechten toe - ook die van de reproductie en verspreiding van zijn bladmuziek.
Op de uitvoering van zijn werk, zijn weer aparte auteursrechten. En de uitvoerende artiesten komen ook weer aparte rechten toe. Et. cet.
Kortom: je kunt het niet zonder meer op het Internet posten. Oplossing: mail gewoon de auteur en vraag om toestemming.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 06:20
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Deze vraag kun je ook stellen bij songteksten, het mag niet zonder toestemming maar als je voor iedere website een euro zou moeten geven die hier en daar een songtekst heeft staan zonder toestemming dan ben je snel miljonair.
Maar volgens mij pakken ze alleen echt die hele grote sites aan, dus ik zou er niet zo'n probleem van maken.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:32
Verwijderd
Yep, opzettelijke auteursrechtinbreuk is een misdrijf en door een songtekst/bladmuziek openbaar te maken pleeg je inbreuk op het auteursrecht van de rechthebbende. Maar dat is zoiets kleins dat het niet eens opvalt. Ik zou het gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 14:34
Verwijderd
ok
iedereen bedankt ik weet genoeg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.