Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2002, 20:00
droomkoningin
Avatar van droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik ben nu even hier op i-net en zie meteen 2 topics over 'knap zijn' enz. Waarom maken mensen zich daar zo druk om? Als je jezelf maar happy voelt en je weet dat mensen je respecteren om wie je bent, dan is dat toch niet belangrijk?Mensen die je kennen zullen je sowieso niet laten vallen voor je uiterlijk en mensen die je niet kennen en je beoordelen omdat je zogenaamd 'knap of mooi' bent, zijn oppervlakkig.
Sorry, maar dit moest er even uit.

(Amen)
__________________
~Jij bent mooi, niet mooier, jij bent anders mooi~Mijn advies: blijf dan weg!~I can't feel a thing from my head down to my toes~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2002, 21:29
kleine wicca
kleine wicca is offline
ja je hebt gelijk, en ik kan wel zeggen: mensen accepteren je nou eenmaal als je erg knap bent, en dat is in veel gevallen ook zo. Maar ik kende es een meisje en die was echt ontzettend knap en alle jongens vonden haar geweldig, en ze had geen een vriendin want ze was een BITCH! en de jongens kregen dat later ook wel door, denk niet dat zij erg happy is nu....................
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 15:56
rozijntje
rozijntje is offline
knap zijn is sowieso al handiger in sociale contacten, en al helemaal wanneer het gaat om liefdesperikelen.

echt, het is veel makkelijker voor iemand die knap is om een hoog zelfbeeld, veel zelfvertrouwen en een leuke persoonlijkheid te hebben dan voor iemand die niet knap is.
plus, knappe stille meisjes worden "lief" of "verlegen" genoemd, lelijke stille meisjes zijn "saai".
let er maar eens op.
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:16
Killercars
Killercars is offline
Uiterlijk en voorkomen is alles... nou ja als je er 'normaal' uitziet is het easy, vanaf je dat niet bent.... laten velen je links liggen...

Als jij je goed in je vel voelt, en je hebt vele vrienden, dan is het nie zo belangrijk...

Niemand gaat graag zitten naast een dik lelijk meisje met scheve tanden en vol puisten... dat is gewoon een feit... hoe hard het ook kan zijn...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:40
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
aannitaa schreef:
Ik ben nu even hier op i-net en zie meteen 2 topics over 'knap zijn' enz. Waarom maken mensen zich daar zo druk om? Als je jezelf maar happy voelt en je weet dat mensen je respecteren om wie je bent, dan is dat toch niet belangrijk?
tjah maar niet iedereen respecteert mensen om wie ze zijn.
uiterlijk is als een visite kaartje bij een eerste ontmoeting is dat het eerste wat telt en dus ook het eerste waar je opbeoordeeld wordt ...
tuurlijk zouden we willen dat iedereen zo dacht maar dat is helaas niet zo en daarom kan ik me best voorstellen dat mensen zich daar zorgen om maken
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:46
tacidvs
tacidvs is offline
Ach, het was zo zonde om een puntje te laten slippen, nadat ik mentaal al in perfecte conditie was...

Ehm, *deflate ego* ok, verder.

Schoonheid is een eigenschap die eerder zichtbaar is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld verstand. Ik heb wel eens een persoon gezien die er qua gezicht uitzag als een kroket en dan maak ik geen grapje. Niet direct behoefte om daar mee om te gaan, ondanks het gegeven dat die persoon ongetwijfeld erg aardig was/is. Minder extreme vormen stoor ik me echter minder aan, ik ben zelfs zo gevormd dat ik schoonheidsidealen minderwaardig acht, dvs... (Hoop gelul over moi)

Heeft vooral invloed op zelfverzekerdheid van eigenaar schoonheid danwel lelijkheid en daarmee óók indirect op contact leggen.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:05
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Heeft vooral invloed op zelfverzekerdheid van eigenaar schoonheid danwel lelijkheid en daarmee óók indirect op contact leggen.
Wie positief (of negatief) bejegend wordt, zal op dezelfde wijze reageren. Het is een zichzelf bevestigende voorspelling.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:44
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Wat de een heel mooi vind kan de ander helemaal niet mooi vinden.. En de mensen hebben echt ontzettend veel vooroordelen.. Neem nou iemand die "dik" is.. (wat heet dik..) daar kijkt iedereen na van "Jeetje wat dik" maar niet omdat ze ZELF nadenken maar omdat ze dat heel vaak gezien hebben bij andere.. Daar uit is maar weer te zien dat de mens echt een kudde dier is!...

Denk voor jezelf.. En denk niet wat een ander toevallig ook denkt ook al zijn het jou vrienden.. Hoef je een iemand die er wat "minder" uitziet nog niet uit te lachen.. Want wat als jij er "minder" er uit zou hebben gezien zou je het ook niet leuk vinden als er een stel mensen dom stonden te lachen..

En iets wat je zelf NIET wil doe je ook een ander niet aan! En dat moet iedereen in dit land is in zn hoofd prenten..


Zow!
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:46
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
aannitaa schreef:
Ik ben nu even hier op i-net en zie meteen 2 topics over 'knap zijn' enz. Waarom maken mensen zich daar zo druk om? Als je jezelf maar happy voelt en je weet dat mensen je respecteren om wie je bent, dan is dat toch niet belangrijk?Mensen die je kennen zullen je sowieso niet laten vallen voor je uiterlijk en mensen die je niet kennen en je beoordelen omdat je zogenaamd 'knap of mooi' bent, zijn oppervlakkig.
Sorry, maar dit moest er even uit.

(Amen)
Jij moet wel èrg lelijk zijn...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:48
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Jij moet wel èrg lelijk zijn...
Of èrg politiek correct.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:48
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Dit noemen ze dus vooroordelen! Je hebt haar NOG NOOIT gezien.. En toch trek je al je eigen conclusies...

En jij kan dan misschien ontzettend "mooi" zijn.. maar waarschijnlijk als je op deze manier op andere reageert dan ben je van binnen NIET mooi!
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 10:33
Rioto
uiterlijk zeg geeen fuck! ...verdomme als ik een zaak binnen loop kijken ze al huiverig net alsof ik de zaak gaat beroven of zo ..opzich is dat wel leuk eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 11:23
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Maypole schreef:
uiterlijk zeg geeen fuck!
Uiterlijk zegt toch wel veel hoor.. Als je bijv. in een nieuwe klas komt, zal je toch eerder contact maken met dat goed uitziende meisje/jongen dan met dat meisje/jongen met pukkels etc.
Tuurlijk kijk je wel naar t innerlijk, als iemand bloedjemooi is, maar van binnen een kutpersoon, ga je minder met 'm om neem ik aan.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 12:13
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
nl2suzy schreef:
Wat de een heel mooi vind kan de ander helemaal niet mooi vinden.. En de mensen hebben echt ontzettend veel vooroordelen.. Neem nou iemand die "dik" is.. (wat heet dik..) daar kijkt iedereen na van "Jeetje wat dik" maar niet omdat ze ZELF nadenken maar omdat ze dat heel vaak gezien hebben bij andere.. Daar uit is maar weer te zien dat de mens echt een kudde dier is!...

Denk voor jezelf.. En denk niet wat een ander toevallig ook denkt ook al zijn het jou vrienden.. Hoef je een iemand die er wat "minder" uitziet nog niet uit te lachen.. Want wat als jij er "minder" er uit zou hebben gezien zou je het ook niet leuk vinden als er een stel mensen dom stonden te lachen..

En iets wat je zelf NIET wil doe je ook een ander niet aan! En dat moet iedereen in dit land is in zn hoofd prenten..


Zow!
Hoi nl2suzy!

Ik ben Johan en ik heb niet veel vrienden, maar ik dacht dat jij misschien wel een keer met me uit zou willen? ik studeer wiskunde en informatica in Leiden en ik houd van dieren.

dit is mijn hele lieve hond Queena (geflankeerd door m'n ouders):


mijn hobbies zijn programmeren, puzzelen en wiskundige dingen doen, maar ik chat ook graag en het allermeest houw ik van lachen. Dit ben ik op een feestje van de faculteit (normaal heb ik niet zo'n raar pak aan hoor!):



mijn email- en MSN-adres is jdrsoft@worldonline.nl dus ik hoor het nog wel.

groetjes,

Johan
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 13:03
Wazig
Wazig is offline
grijp je kans...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 13:03
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Just Johan schreef:


Hoi nl2suzy!

Ik ben Johan en ik heb niet veel vrienden, maar ik dacht dat jij misschien wel een keer met me uit zou willen? ik studeer wiskunde en informatica in Leiden en ik houd van dieren.

dit is mijn hele lieve hond Queena (geflankeerd door m'n ouders):


mijn hobbies zijn programmeren, puzzelen en wiskundige dingen doen, maar ik chat ook graag en het allermeest houw ik van lachen. Dit ben ik op een feestje van de faculteit (normaal heb ik niet zo'n raar pak aan hoor!):



mijn email- en MSN-adres is jdrsoft@worldonline.nl dus ik hoor het nog wel.

groetjes,

Johan
jeeej en jij hebt je fotow geplaatst op uglypeople
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 13:04
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Jij moet wel èrg lelijk zijn...
ik dacht dat jij dit forum vaarwel had gezegd?
of vind je het zo geil mensen af te kraken?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 18:09
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Ach een keer afspreken kan altijd
Tsja ik kan ook een foto van een ander iemand of een bewerkte foto sturen.. Maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt hoor

Heb je toegevoegd op MSN.. dus.. je roept maar
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2002, 18:11
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
En Leiden is een wereldstad
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 19:39
Just Johan
Just Johan is offline
Ha, dat wordt nog wat tussen ons
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 10:05
droomkoningin
Avatar van droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Jij moet wel èrg lelijk zijn...
ach, ieder zn eigen mening....
__________________
~Jij bent mooi, niet mooier, jij bent anders mooi~Mijn advies: blijf dan weg!~I can't feel a thing from my head down to my toes~
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 10:21
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
haha zeg nooit nooit
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 18:36
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Uiterlijk telt nou eenmaal. Het is en blijft een feit. Het is de eerste indruk die men krijgt en dat blijft altijd rondspoken.
Natuurlijk is 'mooi' een groot begrip en is voor iedereen anders.

Toch zie ik mezelf niet samen met iemand die ik absoluut niet mooi vind. Al ga ik hierbij niet beweren dat ik nou het mooiste mens op aarde ben.

Men moet zich niet alles van uiterlijk aantrekken, maar er helemaal geen aandacht aan besteden of echt serieus gaan beweren dat uiterlijk niet meetelt, vind ik ook wel erge onzin.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 18:55
king112
Avatar van king112
king112 is offline
ja uiterlijk is heel belangrijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Overal tussenin en uiterlijk te belangrijk vinden.
krentenbol
13 26-01-2010 21:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap LA laat ouders uiterlijk kind kiezen
De Veroorzaker
40 09-03-2009 15:27
Psychologie handelingen en uiterlijk
Lenny K
12 16-11-2004 15:20
Liefde & Relatie Uiterlijk of innerlijk belangrijk?
TranceGirl
69 11-01-2004 18:57
Lifestyle Innerlijk - Uiterlijk
Nijn*
32 19-10-2003 19:30
Liefde & Relatie verhouding innerlijk - uiterlijk
Blisss
49 16-11-2002 12:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.