Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2002, 18:02
MrD
Avatar van MrD
MrD is offline
op rtlgrandprix.nl hadden ze een poll over de straf van ferrari in oosterijk...

:

Ferrari krijgt binnenkort haar straf voor 'Oostenrijk'; welke straf zou jij het liefst zien?
Ferrari moet punten inleveren, maar de coureurs zelf niet 29%
Schumacher en Barrichello moeten zelf punten inleveren 31%
Punten blijven gehandhaafd, maar wel een geldboete 10%
Geen straf, alleen een waarschuwing 30%
Aantal stemmen: 2344


ik snap niet waarom barri en schumacher de straf zoude moet uit zetten.. het is niet hun " fout"
Team orders.. die moet je uitvoeren..
als ze zeggen : laat hem voor bij moet je dat gewoon doen..
ik zou het echt zielig vinden en zwak van de FIA als barri en schumacher de punten moeten in leveren..
straf dan ferrari zelf en niet de coureurs..
Wat vinden jullie hier nou van??

Greetz MrD
__________________
Do I look good or what??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2002, 18:27
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
dat is eenmaal een teamsport dan moet je plaats maken voor je meedere en dat deed barrichello en zo hoort het ook

dat zie je ook in wielrennen, Schumacher laat hem op het eind van het seizoen wel een keertje winnen
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:10
Live and Let Die
Avatar van Live and Let Die
Live and Let Die is offline
Teamorders moet je opvolgen. Wat barrichello deed was gewoon professioneel.

Persoonlijk had ik liever gezien dat Barrichello had gewonnen, hij was gewoon de beste de gehele race.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:09
Verwijderd
http://www.raceplanet.net/shownews.p...n=show&id=1436

Citaat:

De FIA heeft het team van Ferrari veroordeeld tot een boete van 1 miljoen Amerikaanse dollars voor het verstoren van de podiumceremonie tijdens de GP van Oostenrijk. Zoals al werd verwacht werden er geen sancties opgelegd voor het wisselen van positie na een teamorder.

Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk leidde Barichello tot in de laatste ronde en werd gevold door teamgenoot Michael Schumacher. Ferrari besloot dat Barichello de overwinning moest laten aan Schumacher en dit maakte bij de F1 fans veel emoties los, Barichello was immers het gehele weekend al sneller en had daarom recht op de overwinning, volgens de fans. In de reglementen van de FIA staat echter niet dat teamorders verboden zijn en dus heeft Ferrari hier geen straf voor gehad.

Tijdens de podiumceremonie zette Schumacher Barichello op het hoogste treetje en gaf hem zijn winnaarstroffee. Voor deze actie is nu $ 1 miljoen boete opgelegd.

De FIA beargumenteerde de beslissing als volgt: "Ferrari heeft met deze actie artikel 170 van het reglement overtreden. Het is in het belang van ieder team dat coureurs zich tijdens de podium ceremonie volgens de regels gedragen en het verstoren van de ceremonie is ook niet netjes ten opzichte van de autoriteiten van het organiserende land. De FIA betreurd de manier waarbij bij de Oostenrijkse Grand Prix teamorders zijn uitgedeeld en opgevolgd, maar kan de coureurs hiervoor niet straffen omdat ze contractueel verplicht zijn teamorders van hun team op te volgen. Tevens is het niet verboden om teamorders uit te delen volgens de reglementen. Het is een team dus toegestaan de finish volgorde van de coureurs te laten bepalen als ze denken dat het hierbij meer voordeel kan behalen voor het behalen van beide kampioenschappen."

Ferrari moet het eerste helft van de boete, $ 500.000, direct betalen. De overige $ 500.000 moet in de komende 12 maanden afgelost worden.
Wat vinden julie van de straf, is hij te mild?

Ik zelf vind dat ze met een geld boete niks bereiken Ferrari heeft toch geld zat, ze hadden beter wat punten van M Schumachr bijvoorbeeld kunnen afpakken zodat het in het kampioenschap wat spannender werd. Het schorsen voor races zou ook weer niks zijn gweest, was beter als ze punten aftrek hadden gedaan, ant deze geld boete doet ferrari toch niks, puntenaftrek daarin tegen wel.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 13:35
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
ach ja, t is dus om t verstoren van de ceremonie , das nogal dom van ms, hehe. Die geldboete doet ze idd nix, maar je moet geen punten aftrek doen zodat t spannender wordt in t kampioenschap, das een rare reden

Laatst gewijzigd op 26-06-2002 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 16:04
Verwijderd
Ik vind het gewoon onzin dat ze 1000000 dollar moeten betalen. "Verstoren van de podiumceremonie"...Pff, dan denk ik: wat is dit voor geen genuil.

Verder hoefde Ferrari natuurlijk geen boete voor de actie van Schumacher in de laatste ronde, maar ik vind het wel dom. Schumacher wint zowat alles, gun Barrichello dan ook de overwinning.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.