Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2003, 20:19
Verwijderd
Ja de titel klinkt misschien wat dubbelzinnig, maar het zit zo.
Ik heb dus nu 6 maanden een vriend en als we alleen zijn is het heel leuk en alles. Maar zodra hij weg is en ik alles weer zonodig moet evalueren denk ik steeds dat 'het' niet werkt.
Terwijl als je erbij zou zijn als we met zn tweeen zijn zou je denken dat het juist werkt...
Maar van mijn kant kloppen dingen niet. Ik heb hem een keer aangesproken op het feit dat hij nooit belt of vraagt of we wat gaan doen, en dat ik het idee heb dat het van mijn kant komt. Hij zei toen dat ie tijd voor me vrij zou maken, want hij had het wel druk met school en werk. Nou dat heeft ie dus 1 week vol gehouden.
afgelopen zaterdag sliep hij bij mij, want ik was alleen thuis. Toen kreeg ik zondag wel een smsje of ik bij hem wilde slapen. Tuurlijk wil ik dat, maar zo leuk als zaterdag werd het niet.
Ik ben in mn hoofd best heel druk bezig altijd met dingen, hoe mensen over mij denken en hoe ze mij zien. Hij zegt altjd dat ik het met hem over alles kan hebben, maar dat vind ik niet, want ik krijg het idee dat hij het heel raar vind als ik daarover denk.
Vandaag ook, had ik weer zo'n moment, ik was ziekjes, maar ik vraag aan hem (op msn) of ie zich wel eens zorgen maakt om mij of door mij. Hij zei dat dat wel eens gebeurde maar hij wilde het er niet nu over hebben.
Terwijl ik het echt wilde weten, (vraag me niet waarom)
Ik heb ook het idee dat ie me soms als een instabiele trol ziet, doordat ik zoveel aan hem vertel en ik denk dan altijd dat ie het heel stom vind. Ik heb hem trouwens net gesmst dat ik niet meer kan leren door hem, nanananana... En dat ik weet dat het niet eerlijk is maar dat ik me weer kut voel, en niet zozeer om het feit dat ik twijfel of ie nog van me houd maar meer of ie wel om me geeft... En bij mij zijn dat twee verschillende dingen...
En dat hij wel moest weten dat ik nog wel van hem hield anders maakte ik me er niet zo druk om...

Ik vraag me ook net af, stel al ga ik nu van huis, en ik zeg tegen mn ouders dat als ik om 11 uur nog niet thuis ben dat ze hem dan maar moeten bellen. En ze bellen hem dan en ik ben helemaal niet bij hem, of ie zich dan zorgen zou maken...

en dit lijkt heel ziek, en ik zit nu heel hard te janken hier achter die klote pc. En als ik dit zou lezen zou ik ook denken: 'wat een lomp wijf...' maar ik hou heel veel van hem, maar toch heb ik het idee dat het niet werkt...

Wat nu?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2003, 20:49
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
is ook eng als je 't idee krijgt dat je geliefde misschien niet zoveel houdt van jou als jij van hem. ik begrijp je wel, ik heb ook wel eens zo iets gevoeld. mijn vriend zegt ook altijd dat ik hem altijd alles kan vertellen, maar dat ís gewoon niet zo, want sommige dingen zijn nou eenmaal té... stom of onbelangrijk of gewoon voor een ander niet te begrijpen.
dat wat jij je afvraagt over dat bellen en zorgen maken, dat is overigens geen teken dat er psychisch iets akelig mis is met jou, hoor. zo'n extreme gedachten zijn eigenlijk wel natuurlijk. het is gewoon, als het bij gedachten blijft, dat behoort het tot je eigen zelfverdedigingssysteem tegen nare dingen, heb ik het idee.
je vraagt je af wat je moet doen, en ik kan je alleen maar vertellen wat bij mij altijd helpt: lekker af en toe een beetje zwelgen in je eigen raarheid. niet te vaak, en vooral ook veel van je vriend genieten, van de goeie dingen. en jezelf ook aardig blijven vinden. sterkte.
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:53
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
Jouw vriend valt gewoon onder de categorie 'man'. Zo zijn volgensmij wel meer jongens, jongens zijn wat rustiger in dat soort dingen. Niks om je druk over te maken lijkt me.
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:54
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 18-10-2003 @ 21:53:
Jouw vriend valt gewoon onder de categorie 'man'. Zo zijn volgensmij wel meer jongens, jongens zijn wat rustiger in dat soort dingen. Niks om je druk over te maken lijkt me.
typisch mannelijke opmerking wat heeft iemand daar nou aan??
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:56
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 18-10-2003 @ 21:54:
typisch mannelijke opmerking wat heeft iemand daar nou aan??
dat staat er toch, kun je niet lezen ofzo
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Woodstock schreef op 18-10-2003 @ 21:49:
is ook eng als je 't idee krijgt dat je geliefde misschien niet zoveel houdt van jou als jij van hem. ik begrijp je wel, ik heb ook wel eens zo iets gevoeld. mijn vriend zegt ook altijd dat ik hem altijd alles kan vertellen, maar dat ís gewoon niet zo, want sommige dingen zijn nou eenmaal té... stom of onbelangrijk of gewoon voor een ander niet te begrijpen.
dat wat jij je afvraagt over dat bellen en zorgen maken, dat is overigens geen teken dat er psychisch iets akelig mis is met jou, hoor. zo'n extreme gedachten zijn eigenlijk wel natuurlijk. het is gewoon, als het bij gedachten blijft, dat behoort het tot je eigen zelfverdedigingssysteem tegen nare dingen, heb ik het idee.
je vraagt je af wat je moet doen, en ik kan je alleen maar vertellen wat bij mij altijd helpt: lekker af en toe een beetje zwelgen in je eigen raarheid. niet te vaak, en vooral ook veel van je vriend genieten, van de goeie dingen. en jezelf ook aardig blijven vinden. sterkte.
bedankt, toch fijn dat iemand anders het een beetje herkent.
ik heb ook altijd het idee dat ik te veel tijd opeis, maar hij vind juist da tik hem teveel vrijlaat, en das ook heel dubbel. Want ik voel me dan een soort zeur, terwijl hij denkt van: ze is wel erg vrijgevig...

toch bedankt...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:54
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
Ik herken het zeker wel. Zo ging mijn relatie ook 6 maanden lang. Totdat hij het uitmaakte met de reden dat het niet werkte en hij niet toe was aan een vast relatie!!!

Maar ook alles moest van mijn kant afkomen, en dat terwijl we al 4 jaar beste vrienden waren en hij regelmatig verliefd op me was gedurende die jaren.

Het doet me nu nog erg veel pijn te weten dat hij blijkbaar niet zoveel van mij hield als ik van hem, en dat zal ook nog heel erg lang pijn blijven doen.

Ik kan je dus geen raad geven meiske. Alleen dat je hem rechtstreeks moet vragen of hij verder met jou wil....

heel veel succes en sterkte.

oja, ga geen verkeerde dingen uithalen...daar schiet je nix mee op.
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 09:27
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
ik vind dat je je flink aansteld

die jongen zegt tog dat hij gek op je is


wie ben jij dan om er aan te twijfelen??/

JONGENS zijn altijd eerlijk hoor!!
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 20-10-2003 @ 10:27:
ik vind dat je je flink aansteld

die jongen zegt tog dat hij gek op je is


wie ben jij dan om er aan te twijfelen??/

JONGENS zijn altijd eerlijk hoor!!
het zeggen dat je gek op iemand bent is niet genoeg. Je moet het ook laten merken. En dat doet hij ook wel als ik weer eens gebeld heb om iets af te spreken.
Maar het is ook leuk om te merken dat hij je ook een keer wil zien, en niet alleen als jij hem wilt zien.
en ik zeg helemaal niet dat ik eraan twijfel, alleen dat dat hij wel wat meer initiatief mag tonen. En waarschijnlijk betekend hij dan dus meer voor mij dan ik voor hem, maar ook dat is zwaar kut...

en jongens zijn altijd eerlijk??? daar reageer ik maar niet op...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 17:47
Klein~Meisje~86
Klein~Meisje~86 is offline
Hmm..ja ik herken het wel een beetje. Ik heb nu al bijna 16 maanden wat met mijn vriend, maar soms heb ik het idee dat als ik het uit zou maken hij daar helemaal niet mee kan zitten.

Maar het is een weekje uitgeweest (hij had het uitgemaakt) maar hij kwam ook weer met hangende pootjes terug! Ik denk dat het gewoon aan de persoon zelf ligt en niet aan jou.

Ik weet niet zo goed wat je hier aan kan doen, maar je bent iig niet de enige

Strekte iig!!
__________________
Ik Hou Super Veel Van Sander..!!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 17:54
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 20-10-2003 @ 13:42:
het zeggen dat je gek op iemand bent is niet genoeg. Je moet het ook laten merken. En dat doet hij ook wel als ik weer eens gebeld heb om iets af te spreken.
Maar het is ook leuk om te merken dat hij je ook een keer wil zien, en niet alleen als jij hem wilt zien.
en ik zeg helemaal niet dat ik eraan twijfel, alleen dat dat hij wel wat meer initiatief mag tonen. En waarschijnlijk betekend hij dan dus meer voor mij dan ik voor hem, maar ook dat is zwaar kut...

en jongens zijn altijd eerlijk??? daar reageer ik maar niet op...
Dit is erg herkenbaar. Nouja het was erg herkenbaar. Ik heb een tijdje mezelf in bedwang kunnen houden om hem niet te bellen of iig als eerste initiatief te tonen. Daar schrok mijn vriend heel erg van, en hij neemt nu veel meer initiatief. Misschien moet jij eens onverschillig gaan doen, en geen iniatief tonen als eerste. Ik weet dat het moeilijk is, maar proberen kan niets kwaad toch?! Bij mij hielp het wel. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:23
DaFrostyOne
Avatar van DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 18-10-2003 @ 21:19:
En als ik dit zou lezen zou ik ook denken: 'wat een lomp wijf...'
Niks raars aan... ik heb het ook :/

gedeeltelijk dan

-DaFrostyOne
__________________
Terug van weggeweest?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 20:24
Verwijderd
Hoe vreselijk ik het ook vind maar ik herken het ook best wel..

Al heb ik er nog minder reden toe dan jij denk ik. Hij belt mij ook nooit, maar ook omdat ik hem meestal voor ben (zegt hij iig ) en daarbij, hij belt nooit iemand. Ook neem ik meestal het initiatief om te vragen wanneer we elkaar weer zien, maar then again.. ik ben de enige met wie hij afspreekt. Ik stuur hem weleens zomaar een mailtje of zomaar een berichtje, hij mij maar heel af en toe.

Het zijn dingen waarvan ik weet dat het niets uitmaakt, waarvan ik weet dat hij gewoon anders in elkaar steekt dan ik maar waardoor ik me soms toch rot kan voelen.

Ik ben heel vaak onrustig en dergelijke en voel me kut, dan weer om dit, dan weer om dat. Ik vind het zelf al supervermoeiend en voel me ook heel zeurderig overkomen bij hem. Dan wil ik weeeer praten, maar toch blijft hij telkens goed reageren.

Net als jij denk ik ontzettend veel na over dingen, heel bewust ook. Ik 'evalueer' bijna alles, neem alles onder de loep etc. Hij daarentegen doet dat helemaal niet, zn gedachtes zijn kortstondig en hij staat niet lang bij dingen stil.

Ik vind het eng om hem te vertellen hoe ik me voel en over mijn dingen te praten omdat ik weet dat hij niet over die dingen nadenkt en ik me dan een aansteller of wat dan ook voel.

Ik heb het in het begin al eens uitgemaakt en na het weer aan was ook nog vele malen getwijfeld, puur omdat ik geen rust kon vinden.

Ik heb daaronder echter ook het gevoel dat ik het gewoon wel wil laten werken met hem en dat ik gewoon veel van hem hou en dus wil blijven vechten hiervoor, tot het goed is of hem of mij teveel wordt. Daardoor heb ik niet het idee dat het niet werkt, wel het idee dat we heel verschillend zijn en dat dit lastig is en dat ik het nodig heb veel te praten hierover om me niet te laten afschrikken door zijn anders zijn.

Zolang jij het gevoel hebt dat je voor hem wil gaan zou ik het toch doen en toch proberen. Het zou toch zo zonde zijn wanneer je een relatie zou beëindigen omdat je denkt dat hij jou op een bepaalde manier ziet of niet genoeg om jou geeft, en vervolgens blijkt dat niet waar te zijn?

Hij geeft het wel aan als het hem teveel wordt. Daarbij moet je blijven onthouden dat hij jou niet is en dat hij dingen die jij als zeurderig ziet van jezelf misschien wel helemaal niet zo zit. Er zijn bepaalde dingen die je moet accepteren van elkaar, bij jullie zijn dat ook bepaalde verschillen. Zolang je het gevoel hebt dat het de moeite waard is om het te proberen, zou ik dit ook blijven doen.

Iig eng herkenbaar allemaal.. zelfs de duur van de relatie is hetzelfde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Relationele hoogte- en dieptepunten 2007
Thee Muts
62 22-01-2008 20:48
Verhalen & Gedichten (stukje ter ontspanning) Misantropie der niet-slapenden
Rita Pavlovic
1 06-09-2006 14:23
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Liefde & Relatie Is dit alles?!
ikke niet
18 11-06-2005 21:23
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Verhalen & Gedichten Marije (ik weet geen titel...)
Niemande
5 16-06-2003 14:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.