Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 15:57
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Het wemelt hier van de schrijvers, zijn er ook die hun werk gepubliceerd (laten) hebben? Ben wel benieuwd naar hoe anderen dit ervaren.

Een vriendin van mij heeft haar werk in eigen beheer uitgegeven (De draak van Katibal van Suzanne Peters) en een andere vriendin van mij schrijft jeugdboeken bij Leopold (Maren Stoffels - Dreadlocks en Lippenstift, Piercings en Parels, Coctails en Ketchup). Verder zit op dit forum Sanne de Greef (dacht ik), van de SuperPuberserie. Zelf heb ik vier boeken uitgebracht bij Kluitman.

Waar je vaak tegenaan loopt is dat een uitgeverij moet verdienen en daarom kan het lastig zijn je boeken te laten uitbrengen. Wanneer kies je voor eigen beheer (ook al kost het wat meer) en wanneer kies je voor een uitgeverij (ook al duurt het wat langer)?
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2006, 16:17
Verwijderd
Ik zou nooit kiezen voor eigen beheer omdat ik dan geen enkele indicatie zou hebben van of ik werkelijk kan schrijven of niet. Boeken in eigen beheer uitgeven heeft voor mij altijd de bijsmaak dat je je boek laat uitgeven zodat je ooms en tantes het kunnen lezen en daarna kunnen zeggen dat ze het goed vinden. Misschien een verkeerd idee, maar ik vind het nogal suf om zo je schrijverschap op poten te moeten zetten.

Als je werk uitgegeven wordt door een uitgeverij, weet je in ieder geval dat er een professioneel iemand of een professionele instantie is die vertrouwen heeft in jouw talent en die er eventueel ook geld voor overheeft om jouw werk te promoten, waardoor je meer bekend wordt. Dat lijkt mij fijner.

Waarschijnlijk ben ik daarom ook niet veel gepubliceerd. Alleen in één of ander blaadje bij de opleiding Nederlandse Taal en Cultuur in Leiden, maar dat weet ik niet zeker, omdat ik vergeten ben ooit zo'n blaadje op te halen. En in één of andere sciencefictionbundel die aan de hand van een wedstrijd samengesteld werd. Oh, en natuurlijk de regionale krant waar ik werk.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:26
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Sonja Bakker heeft haar boek uitgegeven in eigen beheer, in de eerste instantie. Tenminste, dat begreep ik uit wat ze tijdens een uitzending bij Nova(?) zei.

Heb je wel uitgevers benaderd verder?

Overigens, je zegt dat je niet veel gepubliceerd bent, maar je hebt toch al een aardig rijtje op je naam staan
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 17:37
miniema
miniema is offline
Citaat:
M@R schreef op 24-09-2006 @ 16:57 :
Het wemelt hier van de schrijvers, zijn er ook die hun werk gepubliceerd (laten) hebben? Ben wel benieuwd naar hoe anderen dit ervaren.

Een vriendin van mij heeft haar werk in eigen beheer uitgegeven (De draak van Katibal van Suzanne Peters) en een andere vriendin van mij schrijft jeugdboeken bij Leopold (Maren Stoffels - Dreadlocks en Lippenstift, Piercings en Parels, Coctails en Ketchup). Verder zit op dit forum Sanne de Greef (dacht ik), van de SuperPuberserie. Zelf heb ik vier boeken uitgebracht bij Kluitman.

Waar je vaak tegenaan loopt is dat een uitgeverij moet verdienen en daarom kan het lastig zijn je boeken te laten uitbrengen. Wanneer kies je voor eigen beheer (ook al kost het wat meer) en wanneer kies je voor een uitgeverij (ook al duurt het wat langer)?
Echt? Hoe heten jouw boeken dan?
Of wil je anoniem blijven?
Die boeken van Maren Stoffels zijn btw geweldig
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 18:03
Verwijderd
Eh, wel eens gepubliceerd in een literair tijdschrift(je). In principe dus mijn debuut met het korte verhaal gemaakt *grinnikt* En ooit ga ik ook eens kinderboeken schrijven en uitgeven, maar dat duurt waarschijnlijk nog wel even. En ik word liever niet gepubliceerd dan bij kluitman, hoewel dat wel een beetje flauw is. Maar die uitgeverij had (heeft?) zo'n slechte naam, dat ik ernstig bevooroordeeld ben
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 22:36
Verwijderd
Citaat:
M@R schreef op 24-09-2006 @ 18:26 :
Sonja Bakker heeft haar boek uitgegeven in eigen beheer, in de eerste instantie. Tenminste, dat begreep ik uit wat ze tijdens een uitzending bij Nova(?) zei.

Heb je wel uitgevers benaderd verder?

Overigens, je zegt dat je niet veel gepubliceerd bent, maar je hebt toch al een aardig rijtje op je naam staan
Oh, maar het kan heel goed dat iemand stinkgoed kan schrijven, maar dat uitgevers gewoon stom zijn. Ik las pas dat Dune van Frank Herbert, dat nu bekend staat als ongeveer hét sciencefiction-epos, ook door een groot aantal uitgeverijen afgewimpeld is. Ik heb er zelf gewoon het geld niet voor over.

Ik heb nog geen uitgevers benaderd. Een hele poos terug heb ik wel wel een aantal verhalen naar tijdschriften gestuurd, omdat ik meen dat het oor van uitgevers welwillender is als je al een 'naam' hebt, maar dat liep op niets uit. Overigens is dat alweer een jaar of drie of vier geleden, dus ik heb geen flauw idee hoe het vandaag de dag zou lopen. Eerlijk gezegd schrijf ik de laatste tijd erg weinig. Ik kan er maar moeilijk de tijd en zin voor maken en dan heb je ook nog eens dat gedoe met inspiratie en wat al niet. Mijn laatste 'triomf' was de landelijke finale van Write Now, maar die won ik helaas niet. Echt zonde, anders had mijn naam nu vast aan het firmament staan schitteren in eeuwige glorie. En had ik een dikke laptop gescoord.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 23:34
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
M@R schreef op 24-09-2006 @ 16:57 :
Het wemelt hier van de schrijvers, zijn er ook die hun werk gepubliceerd (laten) hebben? Ben wel benieuwd naar hoe anderen dit ervaren.

Een vriendin van mij heeft haar werk in eigen beheer uitgegeven (De draak van Katibal van Suzanne Peters) en een andere vriendin van mij schrijft jeugdboeken bij Leopold (Maren Stoffels - Dreadlocks en Lippenstift, Piercings en Parels, Coctails en Ketchup). Verder zit op dit forum Sanne de Greef (dacht ik), van de SuperPuberserie. Zelf heb ik vier boeken uitgebracht bij Kluitman.

Waar je vaak tegenaan loopt is dat een uitgeverij moet verdienen en daarom kan het lastig zijn je boeken te laten uitbrengen. Wanneer kies je voor eigen beheer (ook al kost het wat meer) en wanneer kies je voor een uitgeverij (ook al duurt het wat langer)?
Heb jou laatst in 1 of ander tijdschrift gezien.. Die foto met skates. Weet alleen niet meer welke.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 06:09
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 24-09-2006 @ 23:36 :
Oh, maar het kan heel goed dat iemand stinkgoed kan schrijven, maar dat uitgevers gewoon stom zijn. Ik las pas dat Dune van Frank Herbert, dat nu bekend staat als ongeveer hét sciencefiction-epos, ook door een groot aantal uitgeverijen afgewimpeld is. Ik heb er zelf gewoon het geld niet voor over.

Ik heb nog geen uitgevers benaderd. Een hele poos terug heb ik wel wel een aantal verhalen naar tijdschriften gestuurd, omdat ik meen dat het oor van uitgevers welwillender is als je al een 'naam' hebt, maar dat liep op niets uit. Overigens is dat alweer een jaar of drie of vier geleden, dus ik heb geen flauw idee hoe het vandaag de dag zou lopen. Eerlijk gezegd schrijf ik de laatste tijd erg weinig. Ik kan er maar moeilijk de tijd en zin voor maken en dan heb je ook nog eens dat gedoe met inspiratie en wat al niet. Mijn laatste 'triomf' was de landelijke finale van Write Now, maar die won ik helaas niet. Echt zonde, anders had mijn naam nu vast aan het firmament staan schitteren in eeuwige glorie. En had ik een dikke laptop gescoord.

LUH-3417
Voor welke provincie kwam je uit? Ik heb zelf ook meegedaan maar ik werd 2e in de voorronde van Den bosch.

Ik zou mijn werk ook niet in eigen beheer uitgeven. Ik heb nog nooit iets naar uitgeverijen gestuurd, maar ik weet dat het daar gewoon nog te vroeg voor is en dat ik eerst nog heel veel moet leren.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 09:15
Verwijderd
Ik heb meegedaan in Haarlem, omdat de anderen al gesloten waren of nog verder weg waren.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 09:18
Orpheus
Orpheus is offline
Ik hoopte op de uitgeverij, omdat eigen beheer toch beperkt is en inderdaad maar gewoon op de markt gepleurd wordt. Jammer is alleen dat de uitgeverij niet op mij hoopt
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 09:53
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
@ Morgan: een slechte naam? Hoezo?

Offtopic: Ik ken jouw avatar ergens van, al weer ik niet meer waar ik het heb gezien. Erg mooi

Write Now! vond ik echt een goede schrijfwedstrijd. Ik ben een keer naar Amsterdam geweest om de prijswinnaars hun stuk te horen voorlezen. Dat was echt op hoog niveau! Zelf heb ik alleen nog gewonnen bij de Kunstbende, voor taal, maar in de finale won ik niets. Vond het wel leuk om mee te doen daaraan.

LUH-3417: mja, JK Rowling was eerst ook afgewezen toch? Lijkt me evengoed wel een teken dat je vooral naar uitgeverijen manuscripten moet blijven sturen

Crimson: was denk ik al wel een tijdje terug, dat was toen mijn eerste boek uitkwam, twee jaar geleden

miniema: ik zal het aan haar doorgeven In mijn profiel staat mijn website, als je wil lezen welke boeken ik heb geschreven
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 10:12
Verwijderd
Ik vond Write Now ook erg tof. Ik was nog nooit naar zoiets geweest, maar die prijsuitreiking was echt heel tof. Ik dacht dat voorlezende mensen maar suf waren, maar bij die finale was het echt tof. Tjitske Jansen las echt heel goed voor, ook al had ik daarvoor nog nooit van haar gehoord en een andere mevrouw uit Amerika, waarvan ik de naam niet meer weet kon heel erg goed melodisch dicht-rappen/slam-poetry/of hoe het ook heet. Was echt heel tof.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
M@R schreef op 25-09-2006 @ 10:53 :
@ Morgan: een slechte naam? Hoezo?

Offtopic: Ik ken jouw avatar ergens van, al weer ik niet meer waar ik het heb gezien. Erg mooi
Wij mochten nooit kluitman-boeken lezen voor boekbesprekingen e.d. omdat ze niet goed genoeg zouden zijn, had leraren die er nogal op afgaven... Ik was het er toen niet zo mee eens, omdat ik veel kluitmanboeken wel leuk vond, maar als ik tegenwoordig vergelijk tussen kluitman en querido, kan ik inderdaad zien dat er meestal nogal een verschil bestaat. Ik denk echter niet dat er veel kinderen zijn die dat wat kan schelen.

Offtopic: Op mijn site of op elfwood, hoop ik dan, anders heeft iemand 'm gejat Dankje! Hij is wel erg oud, hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 11:40
Verwijderd
M@R ik heb net je site bekeken en vind hem echt heel erg leuk
Ik heb ooit een intervieuw van je gelezen in de Fancy, en het eerste deel van je trilogie staat bij mij in de kast.
Ga zo door
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 11:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Eigen beheer... Het zou in elk geval niet mijn eerste keuze zijn. Als ik eerst al van alles geprobeerd zou hebben en ervan overtuigd ben dat mijn werk goed is en ik er genoeg geld voor zou hebben, zou ik het misschien wel doen. Het lijkt me toch wel heel erg gaaf om iets uit te geven

Maar echt waarschijnlijk is het bij mij niet, ik schrijf geloof ik niet bepaald toegankelijk: korte, vage verhalen zijn niet echt populair bij de massa
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:14
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Soms wordt dat gebundeld, maar het is inderdaad moelijker aan de man te brengen

@ Morgan: het fonds van Kluitman heeft in elk geval veel veranderingen doorgemaakt. De boeken van Kate Cann worden nu bijvoorbeeld veel gelezen. Ook zijn er wat meer boeken op de markt voor 12+ dan vroeger. Al richt Kluitman zich inderdaad wat meer op een jongere doelgroep, dat klopt.

Offtopic: Elfwood klinkt me wel bekend in de oren. Het is inderdaad al een aantal jaren terug dat ik het zag.

@ Carmen: dankjewel! Ben nu bezig met een nieuwe trilogie.
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:50
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 24-09-2006 @ 17:17 :
Als je werk uitgegeven wordt door een uitgeverij, weet je in ieder geval dat er een professioneel iemand of een professionele instantie is die vertrouwen heeft in jouw talent en die er eventueel ook geld voor overheeft om jouw werk te promoten, waardoor je meer bekend wordt. Dat lijkt mij fijner.
Juist, dat ben ik met je eens. Dat lijkt me ook veel meer erkenning dan een eigen beheer boek.

Ik heb zelf (nog) niets gepubliceerd gehad, trouwens. Ik hoop nog steeds op mijn naam op een boek.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
M@R schreef op 25-09-2006 @ 13:14 :
Soms wordt dat gebundeld, maar het is inderdaad moelijker aan de man te brengen

Ja... Stiekem hoop ik gewoon dat het me lukt om een keer een echt langer verhaal te schrijven. En dan stuur ik die naar de Bezige Bij, want voor minder doe ik het natuurlijk niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-09-2006, 14:45
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Ik heb hier en daar wel wat gepubliceerd, maar dat was meer in het kader van poëzie of wedstrijden. Ik kies niet voor uitgeven in eigen beheer, om dezelfde reden als LUH-3417.

Trouwens, kluitman is toch onder andere van Snelle Jelle? Dat las ik vroeger wel eens.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:01
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Ja, Kluitman is van Snelle Jelle. Ook van Kruimeltje, Pietje Bell, Kippenvel, Dik Trom... Voor jonge kinderen zijn ze vooral bekend met Bobbi

Go you, Vogelvrij!

Ik heb nu trouwens al een paar maanden een manuscript bij de Bezige Bij liggen. Die zijn traag met lezen
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:05
heldine
Avatar van heldine
heldine is offline
Ik heb één keer geprobeerd iets te laten publiceren, maar heb nooit antwoord gekregen. Ik publiceer natuurlijk vijf keer per jaar in de schoolkrant, maar zoiets telt natuurlijk niet.

Een verdere vraag: wat vinden jullie de ideale leeftijd om te debuteren?
__________________
Ben ik weer.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:11
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Lastig. Ik zie dat de succescvolle schrijvers van nu rond de dertig á veertig jaar zijn. Aan de andere kant: vroeger of later debuteren zegt niet dat je geen succes hebt, net als je niet automatisch succes hebt als je tussen de dertig en veertig bent.

Maar wat is dan ideaal? Naamsbekendheid verwerven? Veel verkopen? Veel kunnen schrijven?
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:16
heldine
Avatar van heldine
heldine is offline
Beats the hell out of me. Ik heb het romantische beeld voor ogen om rond mijn drieëntwintigste te debuteren, maar of dat een realistisch beeld is? Ik wens ook niet meer te schrijven zoals mijn vroegere jeugdheld, Arnon Grunberg, schrijft. Hoewel De Joodse Messias wel weer van een heel ander kaliber is.

Ach, het is zo moeilijk. Ideaal is volgens mij rond de dertig, maar dat lijkt me sowieso een heerlijke leeftijd: oud genoeg om van het leven geleerd te hebben, jong genoeg om nog niet vastgegroeid te zijn.
__________________
Ben ik weer.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:29
Verwijderd
Ideale leeftij om te debuteren? Het liefst zo vroeg mogelijk, natuurlijk alleen als het van goede kwaliteit is.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:36
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
carmen16 schreef op 25-09-2006 @ 07:09 :
Voor welke provincie kwam je uit? Ik heb zelf ook meegedaan maar ik werd 2e in de voorronde van Den bosch.
Als dat echt waar is, vraag ik me af hoe het komt dat je verhaal Boulimia & liefde zoveel slechter is dan de tweede-prijsinzending van de WriteNow!.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2006, 16:48
heldine
Avatar van heldine
heldine is offline
Citaat:
Roosje schreef op 25-09-2006 @ 17:36 :
Als dat echt waar is, vraag ik me af hoe het komt dat je verhaal Boulimia & liefde zoveel slechter is dan de tweede-prijsinzending van de WriteNow!.
Vals!

Maar okee, ik ben het wel met je eens.
__________________
Ben ik weer.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 17:58
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
carmen16 schreef op 25-09-2006 @ 17:29 :
Ideale leeftij om te debuteren? Het liefst zo vroeg mogelijk, natuurlijk alleen als het van goede kwaliteit is.
Ik vraag me af hoe leuk het is als je debuut van topkwaliteit is. Kan het daarna niet alleen maar slechter gaan?

Al moet je inderdaad íets neerzetten.
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Maresa schreef op 25-09-2006 @ 18:58 :
Ik vraag me af hoe leuk het is als je debuut van topkwaliteit is. Kan het daarna niet alleen maar slechter gaan?

Al moet je inderdaad íets neerzetten.
Misschien, maar aan de andere kant: als je debuut van niet al te beste kwaliteit is, komt er waarschijnlijk geen tweede boek

Mijn ideaal is niet zoveel mogelijk verkopen, wel erkenning krijgen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 19:08
miniema
miniema is offline
Citaat:
Maresa schreef op 25-09-2006 @ 10:53 :
@ Morgan: een slechte naam? Hoezo?

Offtopic: Ik ken jouw avatar ergens van, al weer ik niet meer waar ik het heb gezien. Erg mooi

Write Now! vond ik echt een goede schrijfwedstrijd. Ik ben een keer naar Amsterdam geweest om de prijswinnaars hun stuk te horen voorlezen. Dat was echt op hoog niveau! Zelf heb ik alleen nog gewonnen bij de Kunstbende, voor taal, maar in de finale won ik niets. Vond het wel leuk om mee te doen daaraan.

LUH-3417: mja, JK Rowling was eerst ook afgewezen toch? Lijkt me evengoed wel een teken dat je vooral naar uitgeverijen manuscripten moet blijven sturen

Crimson: was denk ik al wel een tijdje terug, dat was toen mijn eerste boek uitkwam, twee jaar geleden

miniema: ik zal het aan haar doorgeven In mijn profiel staat mijn website, als je wil lezen welke boeken ik heb geschreven

Heb rotzooi zelf ook
Al zo'n 6 x gelezen. Heel leuk boek
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 19:38
Verwijderd
Je debuut moet goed, maar niet te goed, zijn. Liefst series maken, dat trekt veel meer.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 19:46
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Het zou natuurlijk fijn zijn, maar ik zie het voorlopig als utopie. Ik zou wel heel tevreden met een verhaal moeten zijn om het op te sturen. Over mijn leeftijd op dat moment heb ik me nog geen moment bezig gehouden. Al moest ik tijdens deze topic denken aan een bepaald nummer van Boudewijn de Groot.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 19:49
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 25-09-2006 @ 20:38 :
Je debuut moet goed, maar niet te goed, zijn. Liefst series maken, dat trekt veel meer.
Ja maar, mijn hoofdpersonen gaan altijd dood aan het eind van het verhaal, dat is zo lastig in series
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 19:51
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-09-2006 @ 19:51 :
Misschien, maar aan de andere kant: als je debuut van niet al te beste kwaliteit is, komt er waarschijnlijk geen tweede boek

Mijn ideaal is niet zoveel mogelijk verkopen, wel erkenning krijgen.
Vind ik een mooi ideaal, ben ik ook wel voor.

Ik vond mijn debuut... aardig, maar duidelijk geschreven toen ik gewoon nog niet veel schrijfervaring had (was toen veertien). Dat vind ik achteraf jammer, maar dan denk ik: had ik met een 'geweldig' boek gedebuteerd, dan had ik niet zoveel meer gehad om van te leren.

Wat dat betreft wel met Grimm eens.

@ miniema: dankjewel!
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 06:01
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 25-09-2006 @ 17:36 :
Als dat echt waar is, vraag ik me af hoe het komt dat je verhaal Boulimia & liefde zoveel slechter is dan de tweede-prijsinzending van de WriteNow!.
Ik ben beter in korte verhalen schrijven. Boulimia & Liefde is mijn eerste verhaal waarvan ik denk dat het wat langer wordt.
Ik schreef vroeger wel lange verhalen, maar dat was echt heel kinderlijk geschreven.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 06:25
Verwijderd
Als ik op korte termijn iets uit wil laten geven, wordt het de NaNoWriMo van dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 07:13
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Is dat die schrijf'wedstrijd' waarbij je een roman van 50.000 woorden op papier moet zetten?
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-09-2006, 09:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Jup.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 09:31
Verwijderd
Al ga ik voor de 150000 woorden
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 09:35
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Lijkt me wel vet.

En 150.000 woorden... wow. Eén verhaal of meerdere verhalen?

(Kom ik aan met mijn boekjes met hooguit 33.000 woorden )
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 13:03
Verwijderd
Wat voor wedstrijd is dat dan?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 13:05
Verwijderd
NaNoWriMo is niet echt een wedstrijd, geloof ik. Het is de bedoeling dat deelnemers een tekst schrijven van 50.000 woorden, waar vervolgens niets mee gedaan wordt. Ik weet eigenlijk niet wat mensen daar zo tof aan vinden.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 14:21
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 26-09-2006 @ 14:05 :
NaNoWriMo is niet echt een wedstrijd, geloof ik. Het is de bedoeling dat deelnemers een tekst schrijven van 50.000 woorden, waar vervolgens niets mee gedaan wordt. Ik weet eigenlijk niet wat mensen daar zo tof aan vinden.

LUH-3417
Ik begrijp het ook niet. Ik zou er eerlijk gezegd mijn tijd niet aan verspillen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 16:51
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
carmen16 schreef op 26-09-2006 @ 07:01 :
Ik ben beter in korte verhalen schrijven. Boulimia & Liefde is mijn eerste verhaal waarvan ik denk dat het wat langer wordt.
Ik schreef vroeger wel lange verhalen, maar dat was echt heel kinderlijk geschreven.
Dan nog vind ik het vreemd. Maar goed, soit.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 18:30
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Mwoh, ik kan me wel voorstellen dat je eraan mee zou willen doen. Het betekent toch weer wat extra motivatie. Sommigen hebben dat nodig om iets af te maken.
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 18:32
heldine
Avatar van heldine
heldine is offline
Weer iets dichter bij het onderwerp van het topic:

wie van jullie heeft er eigenlijk een weblog? Officieel danwel een livejournal, en waar schrijf je dan over?

Ik heb zelf een livejournal, maar dat gaat dus nergens over behalve mij. Ook leuk.
__________________
Ben ik weer.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:26
Verwijderd
Ik niet. Ik heb ook geen dagboek. Beide heb ik wel eens geprobeerd maar ik ben te inconsequent, te lui of iets dergelijks om zoiets tot een goed einde te brengen. Of, überhaupt, een goed begin. Het houdt op na drie stukjes.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 10:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb een diaryland en livejournal, post er min of meer om de dag in, vaak gezeur over mezelf, maar meestal doe ik toch ook wel mijn best om de tekst een beetje mooi te maken, zeg maar En mijn gedichten en korte verhalen post ik er ook in.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 26-09-2006 @ 14:05 :
NaNoWriMo is niet echt een wedstrijd, geloof ik. Het is de bedoeling dat deelnemers een tekst schrijven van 50.000 woorden, waar vervolgens niets mee gedaan wordt. Ik weet eigenlijk niet wat mensen daar zo tof aan vinden.

LUH-3417
De stok achter de deur dát je schrijft. En dat je medeschrijvers zich verdrinken in een oneindig lijden omdat zij de 50000 niet halen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 11:25
Verwijderd
Citaat:
heldine schreef op 26-09-2006 @ 19:32 :
Weer iets dichter bij het onderwerp van het topic:

wie van jullie heeft er eigenlijk een weblog? Officieel danwel een livejournal, en waar schrijf je dan over?

Ik heb zelf een livejournal, maar dat gaat dus nergens over behalve mij. Ook leuk.
Ik heb een LJ en ik schrijf ook eigenlijk alleen maar over mezelf En dan nog niet eens altijd serieus.
Voeg me maar toe als je wilt:
misk.livejournal.com
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 14:55
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Citaat:
heldine schreef op 26-09-2006 @ 19:32 :
Weer iets dichter bij het onderwerp van het topic:

wie van jullie heeft er eigenlijk een weblog? Officieel danwel een livejournal, en waar schrijf je dan over?

Ik heb zelf een livejournal, maar dat gaat dus nergens over behalve mij. Ook leuk.
Ik heb een weblog op mijn eigen site. Ik wissel af met stukjes van mijzelf en verhalen/gedichten.

@Topic: Hai, Maresa
Ik wil nog steeds ooit een boek naar een uitgeverij sturen, maar dan moet ik eerst mijn verhalen afmaken.
Eigen beheer zou ik niet snel doen. Geen geld voor en dan weet je nog niet of je goed kunt schrijven.
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Help! Eigen boek schrijven.
xMia.!
5 21-03-2016 19:03
Verhalen & Gedichten Mjin eigen boek! Lees en kom op de Maillist!
anjer1000
1 16-02-2013 10:03
Verhalen & Gedichten Je eigen literatuurvak
Tink*
9 22-06-2008 00:32
Verhalen & Gedichten Eigen boek
Anne1988
24 09-07-2006 13:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde boeken VMBO .. hellup
Remma
8 31-10-2005 11:07
Verhalen & Gedichten Boek: Islamitisch meisje doet het met Leraar
Silvia19
25 01-05-2004 16:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.