Oud 22-05-2005, 22:12
Luego
Luego is offline
Hoi!

Ik zit met een probleem op een gebied waar ik niet zoveel verstand van heb, en hoop dat iemand hier me daarmee kan helpen....
Hieronder kort mijn situatie:
Afgelopen jaar hebben mijn ouders, terwijl ik in het buitenland zat, nog steeds kinderbijslag gekregen omdat ik nog geen 18 was. Inmiddels ben ik terug en 18, maar ik studeer niet, en werk ook niet zoveel dat ik zelfvoorzienend ben zeg maar.
Ik hoop vanaf aankomende week een kamer te hebben in Delft, waar ik dan vanaf juni 'woon'. Zou ik dan, als ik me daar inschrijf bij de gemeente en officieel uitwonend ben, aanspraak kunnen maken op de bijstand tot 1 september?
Ik krijg namelijk geen studiefinanciering of andere vergoeding, heb geen hoog salaris (geef in de zomer les op een zeilschool), en ben uitwonend

Hoop dat iemand weet hoe dat zit en dat hier even uit kan leggen, bij voorbaat dank!

Laatst gewijzigd op 23-05-2005 om 13:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2005, 06:58
Verwijderd
waarom kun je niet gewoon gaan werken tot die tijd
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 07:27
Verwijderd
Je kan best gewoon gaan werken denk ik, waarom zou je aanspraak moeten maken op bijstand? Als je bv over 2 weken klaar zou zijn met examens en dan al gelijk een kamer kan krijgen en die kans niet wil laten liggen dan ga je toch ook gewoon in de zomer werken om die kamer te betalen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 07:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja ga tot die tijd in een supermarkt werken ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 13:26
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
mijn vriend heeft 2 jaar gewerkt (niet heel veel) voordat hij weer ging studeren, en kreeg ook niks, al woonde hij wel thuis. Maar ik zie niet in waarom je voor die paar maandjes niet gewoon ergens flink ff kunt gaan werken om de kamer te kunnen betalen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 13:27
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
en als je al aanspraak maakt op iets dan krijg je dat toch niet meer geregeld zo snel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 13:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Toen ik in januari besloot om te stoppen met mn studie zou ik nog 1 week naar school gaan om het af te sluiten. In die week had ik al werk gevonden en dus direct die week daarna kon ik gaan inwerken. Nu werk ik er al bijna 4 maanden fulltime. Dus het kan best.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 13:34
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
ik heb het over aanspraak maken op geld zoals uitkering enzo. een baantje is indd zo te vinden
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 14:16
Verwijderd
ik had ook vanaf juni al een kamer terwijl ik er pas eind augustus in getrokken ben. ik heb toen bij de ib-groep een zogenaamde overbrugging aangevraagd en heb toen voor de maand augustus een bijna volledige maand uitwonende stufi gekregen. (ik was te laat met opsturen van de papieren etc anders had ik ook nog voor de maand juli gekregen). de enige voorwaarde is wel dat je al ingeschreven staat bij die gemeente dus dat moet je dan wel gelijk doen!!!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 23-05-2005 @ 14:16 :
ik had ook vanaf juni al een kamer terwijl ik er pas eind augustus in getrokken ben. ik heb toen bij de ib-groep een zogenaamde overbrugging aangevraagd en heb toen voor de maand augustus een bijna volledige maand uitwonende stufi gekregen. (ik was te laat met opsturen van de papieren etc anders had ik ook nog voor de maand juli gekregen). de enige voorwaarde is wel dat je al ingeschreven staat bij die gemeente dus dat moet je dan wel gelijk doen!!!
Dat geldt toch alleen als je op school zit?
Of tussen school (tot en met juni) en universiteit?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:09
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-05-2005 @ 14:28 :
Dat geldt toch alleen als je op school zit?
Of tussen school (tot en met juni) en universiteit?
volgens mij ook...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.