Oud 01-02-2009, 23:31
tijm
tijm is offline
ik werk in mei 3 maanden bij een plus supermarkt.
heb toen een contract getekend en ben 22 mei 2006 in dienst gegaan voor 6 maanden.
21 november 2006 kreeg ik een verlenging voor 6 maanden opgestuurd.
en 20 mei 2007 kreeg ik een brief dat ze automatisch mijn contract verlengde.
de verlenging was 20 mei 2007 tot 20 december 2007, dus 7 maanden.

het is nu net februari 2009 en sinds december 2007 heb ik geen contract meer gezien.
heb ik nu een bepaalde of onbepaalde tijd contract?

nog een vraag.
ik las al ergens dat je een maand opzegtermijn hebt als je bepaalde tijd contract heb en korter dan 5 jaar werkt. dus die gehele maand moet ik nog werken volgens mij contract om daarna te kunnen stoppen? dus bijvoorbeeld ik zeg morgen op.
morgen is 2 februari, wanneer ben ik dan klaar?

alvast bedank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2009, 12:40
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
ik werk in mei 3 maanden bij een plus supermarkt.
heb toen een contract getekend en ben 22 mei 2006 in dienst gegaan voor 6 maanden.
21 november 2006 kreeg ik een verlenging voor 6 maanden opgestuurd.
en 20 mei 2007 kreeg ik een brief dat ze automatisch mijn contract verlengde.
de verlenging was 20 mei 2007 tot 20 december 2007, dus 7 maanden.

het is nu net februari 2009 en sinds december 2007 heb ik geen contract meer gezien.
heb ik nu een bepaalde of onbepaalde tijd contract?

nog een vraag.
ik las al ergens dat je een maand opzegtermijn hebt als je bepaalde tijd contract heb en korter dan 5 jaar werkt. dus die gehele maand moet ik nog werken volgens mij contract om daarna te kunnen stoppen? dus bijvoorbeeld ik zeg morgen op.
morgen is 2 februari, wanneer ben ik dan klaar?

alvast bedank.
Opzegtermijn staat vaak in het contract/arbeidsvoorwaarden...
Zover ik begrijp heb je 3 verlengingen gehad, en daarna moeten ze je een vast contract aanbieden, dus dat zal je nu wel hebben... Ik zou gewoon ff je baas bellen en vragen hoe het zit... (of als je problemen hebt met je baas vraag het een collega).

Maar goed, het ligt denk ik vooral aan "hoeveel je werkt"... als je een 0-uren contract hebt hoef je niks meer te werken... bij een 40 uren contract met bijv een maand opzegtermijn (onwaarschijnlijk voor supermarkt) houdt het idd in dat in inprincipe de hele maand moet werken... daar tegenover staat natuurlijk wel dat je een deel vakantiedagen/geld uitbetaald krijgt over die maand nog...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 15:47
tijm
tijm is offline
Citaat:
Opzegtermijn staat vaak in het contract/arbeidsvoorwaarden...
Zover ik begrijp heb je 3 verlengingen gehad, en daarna moeten ze je een vast contract aanbieden, dus dat zal je nu wel hebben... Ik zou gewoon ff je baas bellen en vragen hoe het zit... (of als je problemen hebt met je baas vraag het een collega).

Maar goed, het ligt denk ik vooral aan "hoeveel je werkt"... als je een 0-uren contract hebt hoef je niks meer te werken... bij een 40 uren contract met bijv een maand opzegtermijn (onwaarschijnlijk voor supermarkt) houdt het idd in dat in inprincipe de hele maand moet werken... daar tegenover staat natuurlijk wel dat je een deel vakantiedagen/geld uitbetaald krijgt over die maand nog...

maar wat nu als ik geen contract meer heb gehad na mijn laatste verlenging tot december 2007. op welke basis werk ik nu dan. want ik heb geen contract meer dus weet niet hoe het zit met opzegtermijn.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 16:06
Nero
Avatar van Nero
Nero is offline
Als ik mijn contract wil opzeggen moet ik eerst de maand uitwerken en dan nog eens die maand opzegtermijn. Dus als ik 3-2 opzeg, moet ik werken tot april. (Tot maart om de maand uit te werken en tot april als opzegtermijn.) Dit is overigens doe-het-zelfzaak CAO...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 16:29
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
maar wat nu als ik geen contract meer heb gehad na mijn laatste verlenging tot december 2007. op welke basis werk ik nu dan. want ik heb geen contract meer dus weet niet hoe het zit met opzegtermijn.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je geen contract hebt... wrs is het gewoon verlengd dus werk je nog met dezelfde voorwaarde als je laatste contract...
Maar vraag het bij je baas... als hij je niet je contract kan laten zien dan kan je ook gewoon per direct weg
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 17:12
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
idd even bij de baas vragen.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 17:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dit vind ik meer iets voor Werk,Geld&Recht, dus ik verplaats hem.
Ik besef dat het nog even onduidelijk is met die nieuwe fora, maar dit is meer een vraag van 'wat zijn mijn rechten' namelijk.


En ontopic: ik kan me niet voorstellen dat je geen contract hebt. Zo wel, waarom heb je dan nooit eerder aan de bel getrokken?! Als je écht geen contract hebt, kun je nu gewoon weg. Maar dan moet je ook maar afwachten of zij van hun kant de boel netjes afhandelen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 18:09
tijm
tijm is offline
Citaat:
En ontopic: ik kan me niet voorstellen dat je geen contract hebt. Zo wel, waarom heb je dan nooit eerder aan de bel getrokken?! Als je écht geen contract hebt, kun je nu gewoon weg. Maar dan moet je ook maar afwachten of zij van hun kant de boel netjes afhandelen.
Citaat:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je geen contract hebt... wrs is het gewoon verlengd dus werk je nog met dezelfde voorwaarde als je laatste contract...
Maar vraag het bij je baas... als hij je niet je contract kan laten zien dan kan je ook gewoon per direct weg
Qua contracten hou ik het netjes bij. Ik heb elk contract van elk bedrijf of stageplek in een map zitten. Ik heb soms wel gedacht
"Hoe zou het komen dat ik geen contract meer heb gezien sinds december 2007" Maar ik kreeg wel gewoon door betaald.
Daardoor dacht ik dat het wel goed zat en mijn contract stilzwijgend werd verlengd naar onbepaalde tijd.

Maar jullie zeggen beide, "als ze geen contract kunnen laten zien kun je per direct weg"
Maar contract moet ook ondertekend worden door mij, toch?
Dus ook al hebben ze een contract klaar liggen zou deze moeten ondertekend zijn door mij.
Maar daarentegen is het contract van 20 mei 2007 tot 20 december verlengt zonder ondertekening. wat er in stond:
"hierbij bevesigen wij dat met ingang van 20 mei 2007 uw arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is verlengd tot 20 december 2007 en eindigt van rechtswege". Ten eerste wat bedoelen ze precies met "rechtswege",
en ten tweede is dit het laatste aan papierwerk dat ik heb gekregen met betrekking tot verlenging contract.
En ten slotte, ze bevestigen de verlenging van de arbeidsovereenkomst, het lijkt haast alsof ze doelen op het feit dat ik iets heb ondertekend. Wat niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 19:13
Ivo
Ivo is offline
Het feit dat je nog steeds gewoon betaald krijgt, komt er op neer dat je contract stilzwijgend is verlengd.
Omdat je al 3 tijdelijke contracten hebt gehad, heb je nu per definitie een vast contract. Omdat je niet iets opnieuw hebt getekend, hou je nu de zelfde arbeidsvoorwaarden als voorheen.

Het feit dat jij nog steeds braaf elke keer komt opdagen tot nu toe, is van jouw kant de bevestiging dat je die instemt met de stilzwijgende verlenging.

Opzegtermijn zal dus een maand zijn vanuit jouw kant.
Wil je het precies weten, kijk dan even wat er in je laatste contract staat.

En als je toch op papier een contract wilt: loop even naar je leidinggevende. Dan maken ze het vast wel in orde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Supermarkten
rick1000
104 30-10-2019 20:18
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Werk, Geld & Recht Rare gang van zaken of niet? [WERK]
Kumbak
13 12-08-2009 19:40
Werk, Geld & Recht Woning uitgezet
Fosca
12 17-11-2008 15:32
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 4)
ikbenschipper1
501 24-10-2008 23:49
Werk, Geld & Recht investern in Vastgoed
Casado
39 21-04-2008 11:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.