Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 16:40
LitaGirl
Avatar van LitaGirl
LitaGirl is offline
Ik heb dat over die ov eens aan me pa gevraagd, want dat vroeg ik me ook af (ja me pa werkt bij de politie, zit op kantoor) maar met een id-kaart kunnen ze je na trekken dmv de info die daar op staat en op een ov staat eigenlijk alleen je naam en geboorte datum en daar kunnen hun niks mee...belachelijk maar ja....
ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om je id mee tenemen je stopt dat ding in je portemonnee en je vergeet dat ie daar zit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2005, 16:40
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2005 @ 14:44 :
Dat heeft toch geen zin, want als jij je ID niet kunt tonen als een agent erom vraagt ben je gewoon de lul. Of je nu met een goede redenatie komt of niet.
Volgens mij mag een agent er alleen om vragen wanneer hij er een reden voor heeft. Zomaar iemand aanspreken en om een persoonsbewijs vragen riekt naar een autoritaire politiestaat.
Heeft de VVD hier eigenlijk mee ingestemd? Het zou enorm tegen hun liberale idealen in gaan
__________________
Единый, могучий Советски

Laatst gewijzigd op 12-01-2005 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:42
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
LitaGirl schreef op 12-01-2005 @ 17:40 :
Ik heb dat over die ov eens aan me pa gevraagd, want dat vroeg ik me ook af (ja me pa werkt bij de politie, zit op kantoor) maar met een id-kaart kunnen ze je na trekken dmv de info die daar op staat en op een ov staat eigenlijk alleen je naam en geboorte datum en daar kunnen hun niks mee...belachelijk maar ja....
ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om je id mee tenemen je stopt dat ding in je portemonnee en je vergeet dat ie daar zit...
zoals je misschien weet is een paspoort te groot om in een portemonee te stoppen. Een rijbewijs gaat kapot (zeker bij mij omdat ik m altijd in mn kontzak draag) Met andere woorden ben je nu verplicht om voor 30 euro een plastic kaartje aan te schaffen.
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:49
LitaGirl
Avatar van LitaGirl
LitaGirl is offline
ja 30 euro voor zo'n kaartje of als je betrapt wordt zonder zo'n ding 50 euro boete....
maar ik had het ook over id en niet rijbewijs of paspoort...die dingen heb ik nooit gehad dus dat weet ik niet....
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:52
Sartre
Sartre is offline
Dat is het punt niet. Als ze iedereen gratis of heel goedkoop zo'n klein dingetje hadden aangeboden dan had ik nergens problemen mee gehad. Maar nu verplichten ze je om 30 euro uit te geven aan iets waar je niet om vraagt. Dat is gewoon geldklopperij en verder niks.
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 21:21
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Heel veel nederlanders zijn precies tegen het verplicht bijhebben van een ID of paspoort.
'k zou wel eens graag weten waarom er precies zoveel mensen tegen ?

In België is dit al jarenlang een verplichting (van na de tweede wereldoorlog ergens als ik me niet vergis), maar 'k heb er nog nooit last van gehad hoor. 'k Heb 'm zelfs nog nooit moeten laten zien. En mijn portefeuille heb ik toch steeds bij, en daar zit mijn identiteitskaart(= ID) en mijn rijbewijs gewoon in. Ze zijn beiden ongeveer 10,5 op 7,5 en passen perfect in m'n portefeuille.
Bovendien vind ik het soms zelfs gemakkelijk dat je je kan identificeren. Als je bijvoorbeeld op je gemeente een attest of iets dergelijks moet gaan afhalen, geef je gewoon je identiteitskaart af, en ze hebben in één klap alle gegevens die ze nodig hebben om je je attest te overhandigen.
En het is ook handig als je een ongeval in der minne wil regelen. Geef mekaar gewoon je ID af, en je hebt alle nodige gegevens van de tegenpartij en je weet dat ze juist zijn.

Bij ons zijn ze nu zelfs bezig met digitale identiteitskaarten te maken. Daarin zit dan een chips met je gegevens in digitale vorm. Wat de toepassingen er juist van gaan zijn, weet ik niet, maar mij lijkt het dat er best wel nuttig zo op't eerste zicht.
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 04-01-2005 @ 12:16 :
Moet je je paspoort inleveren als je een id-kaart aanvraagt??
neej, die hoef je niet in te leveren, want ik heb en een id en een paspoort, bij mij thuis heeft iedereen dat, want het paspoort is nodig voor de vakantie, en de id voor op straat
en ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 18:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 12-01-2005 @ 22:21 :
Heel veel nederlanders zijn precies tegen het verplicht bijhebben van een ID of paspoort.
'k zou wel eens graag weten waarom er precies zoveel mensen tegen ?
Buiten het feit dat het verplichten betekent dat je, op het moment dat je het vergeet, een boete van 50 euro aan je broek hebt en dus voordat je naar de winkel gaat al je oude broeken moet doorspitten, "waar issie nou?", vind ik het gewoon geen fijn idee overal nagetrokken te kunnen worden. Ik wil een beetje vrijheid in mijn doen en laten en een dergelijke verplichting is gewoon een stap de verkeerde richting op, imho.

Zeker als ze die dingen uiteindelijk gaan chippen (en ik ben ervan overtuigd dat we over 2 jaar allemaal naar het gemeentehuis moeten om een verplichte kaart mét chip te halen), dan is de stap naar een monitor met een kaart van nederland en daarop 17 miljoen stipjes heel erg klein.

Misdaadpreventie, hardstikke leuk, maar zo erg is het toch niet met ons gesteld? Als ik een avondje de kroeg inga met mijn dubbelzijdig alcoholcriminaliteitsstrafblad om er vervolgens achter te komen dat de politie dat weet en zodoende bij het betreden van de stoep door 2 omes plotseling word vast gegrepen om "eventjes te blazen", is voor mij de lol er snel af.

Nederland is hardstikke veilig, dat vergeten veel mensen. Als het om misdaadpreventie gaat klapt iedereen voluit, op de stoelen springend, in de handen, maar als we de volgende dag op TV horen dat we een te grote staatsschuld hebben en we moeten korten op sociale voorzieningen voor mensen die het écht nodig hebben, kijkt niemand eventjes achterom en rennen ze als blinde kamelen achter meneer Balkenende aan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 23:24
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-01-2005 @ 11:42 :
En een ID en paspoort mag je normaal gesproken niet naast elkaar hebben. (dus en een paspoort en een ID-kaart). Als dat kon waren er ook minder problemen dan had je ze beide aan kunnen schaffen, want buiten europa heb je een paspoort nodig en somige gaan daar heen .
Dat mag wel, óf mijn gemeente heeft flink lopen blunderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vragen over politie in een moskee
Gatara
76 23-06-2009 00:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap onafhankelijkheid Kosovo een feit
Verwijderd
403 11-05-2009 21:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Utrecht subsidieert nieuwe apartheid'
Gatara
66 29-04-2009 16:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen privatisering staatsbedrijf meer
ijscoman
68 17-12-2007 19:10
Werk, Geld & Recht Vader ontduikt onderhoudsplicht.
Hellracer_89
110 18-12-2005 18:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap heb jij al een identiteitsbewijs ?
kitesurfertje
153 20-01-2005 20:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.