Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2006, 22:14
fractuur
fractuur is offline
Vanmorgen was ik al in een pestbui, maar toen bleek dat de heren van het GVB hun halfjaarlijkse controle deden bij de uitgang van Zuid WTC was ik al helemaal chagerijnig. Ik was namelijk mijn portemonnee vergeten mee te nemen en had dus geen OV kaart bij me. Ik hoorde dat je de boete van 37,50 euro kan declareren bij de IBG. Klopt dat? En wat is de procedure dan verder?

Overigens was ik ook te laat voor het practicum. Topdagje.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2006, 22:20
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Je mag 1 keer per jaar/periode je ov een keer vergeten en die boete declareren. Hoe het precies werkt weet ik niet maar dat kan je vast vinden op de ib site.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 22:34
Verwijderd
Volgens mij moet je de boete gewoon betalen, maar kan je vervolgens het geld terug vragen, hoe dat precies gaat, moet je even navragen bij de NS of de IBG. (Je moet hem eerst betalen omdat er nogal veel tijd over gaat voor alles verwerkt is.)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 05:40
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Bij de NS moet je zijn. Die hebben daat formuliertjes voor. Ik weet even niet of je die aan t loket kunt halen of moet bestellen. Ik dacht dat t aan t loket kan...

Edit: GVB, je zat in de metro/tram dus....hmm, dan weet ik t niet
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 09:53
Verwijderd
Een collega van mij heeft een jaar trajectkaart, deze was ze een keer vergeten dus kreeg ze wel een boete. Thuis kreeg ze een brief in de bus dat ze die boete niet hoefde te betalen omdat ze idd hebben gezien (gecheckt) dat ze zo'n kaart had.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 14:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht eigenlijk dat dit alleen gold voor NS en niet voor GVB en andere vervoersbedrijven maar dat weet ik niet heel zeker.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 14:50
Verwijderd
Oeh ja, natuurlijk, GVB... Hmm, probeer contact op te nemen met hen en vraag of het daar ook mogelijk is, ik dacht dat het alleen bij de NS kon.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 17:09
fractuur
fractuur is offline
Dank jullie wel! Ik zal maandag even bellen en dan laat ik jullie wel even horen wat eruit is gekomen. Misschien nog handig voor anderen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 20:58
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
toen iemand die naast me zat zn ov was vergeten en dat vertelde aan de controleur, zei die dat ie een dag had om zn ov te laten zien zodat de boete werd kwijtgescholden ( wel administratiekosten geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 12:56
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-11-2006 @ 21:58 :
toen iemand die naast me zat zn ov was vergeten en dat vertelde aan de controleur, zei die dat ie een dag had om zn ov te laten zien zodat de boete werd kwijtgescholden ( wel administratiekosten geloof ik)
dat was dan een aardige controleur, want ze mogen je gewoon een boete geven op het moment dat je zwartrijdt ("ik heb thuis een abonnement" is natuurlijk geen geldig vervoersbewijs)

het GVB is volgens mij niet zo klantvriendelijk als de NS, succes!
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 15:18
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
fractuur schreef op 23-11-2006 @ 23:14 :
Vanmorgen was ik al in een pestbui, maar toen bleek dat de heren van het GVB hun halfjaarlijkse controle deden bij de uitgang van Zuid WTC was ik al helemaal chagerijnig. Ik was namelijk mijn portemonnee vergeten mee te nemen en had dus geen OV kaart bij me. Ik hoorde dat je de boete van 37,50 euro kan declareren bij de IBG. Klopt dat? En wat is de procedure dan verder?

Overigens was ik ook te laat voor het practicum. Topdagje.
was dat maar 1 keer die controle ? anders moet ik even gaan stempelen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 15:41
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Doen ze hier in Utreg ook wel eens.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 15:52
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ganralph schreef op 27-11-2006 @ 13:56 :
dat was dan een aardige controleur, want ze mogen je gewoon een boete geven op het moment dat je zwartrijdt ("ik heb thuis een abonnement" is natuurlijk geen geldig vervoersbewijs)

het GVB is volgens mij niet zo klantvriendelijk als de NS, succes!
Dit was het GVU
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 16:53
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
ganralph schreef op 27-11-2006 @ 13:56 :
dat was dan een aardige controleur, want ze mogen je gewoon een boete geven op het moment dat je zwartrijdt ("ik heb thuis een abonnement" is natuurlijk geen geldig vervoersbewijs)

het GVB is volgens mij niet zo klantvriendelijk als de NS, succes!
Ik heb dat inderdaad ook wel eens gezien bij het GVU, maar dan schrijven ze wel al je gegevens gewoon op en heb je zoveel dagen om je OV te laten zien, anders krijg je de boete alsnog. Valt dus mee met de aardige conducteurs, gewoon standaard procedure volgens mij
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 18:24
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MieX schreef op 27-11-2006 @ 17:53 :
Ik heb dat inderdaad ook wel eens gezien bij het GVU, maar dan schrijven ze wel al je gegevens gewoon op en heb je zoveel dagen om je OV te laten zien, anders krijg je de boete alsnog. Valt dus mee met de aardige conducteurs, gewoon standaard procedure volgens mij
Ja dat gebeurde ook bij deze jongen hoor
Lijkt me duidelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.