Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2009, 11:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wat je ook doet: neem GEEN digitenne van kpn. Mijn ouders hebben dat, en als er ook maar een brommer langsrijdt buiten begint het signaal vreemd te doen. Ik wil niet eens weten wat er gebeurt als je in een omgeving met flats of hoogbouw zit.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2009, 12:13
ganralph
ganralph is offline
inderdaad. we hebben het een aantal keren geprobeerd (een maand gratis testen, niet goed-geld terug). en de storingen zijn echt bloedirritant.

maar het ligt er behoorlijk aan waar je woont. mijn broer woonde iets "landelijker" in de buurt van de Duitse grens. Niet alleen was bij hem de ontvangst toen beter (minder hoge gebouwen), maar hij ontving ook een enorm aanbod aan internationale zenders via een Duitse digitale aanbieder. 2x zo veel zenders als KPN en nog gratis ook
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 20:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Weinig tot geen problemen met Digitenne hier. In een flat, met een boel 'hoogbouw' om ons heen. Maar bij helder weer wel zicht op de zendmast zoveel km verderop, dus dat helpt.
En wij wonen ook dichter bij de Duitse grens, en ontvangen dus de Duitse gratis zenders ook. Maar naar mijn idee mis je er niets aan als je die niet krijgt
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 10:00
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
En wij wonen ook dichter bij de Duitse grens, en ontvangen dus de Duitse gratis zenders ook. Maar naar mijn idee mis je er niets aan als je die niet krijgt
nou, als je het abonnement opzegt, maar de antenne behoudt, heb je Ned 1-3 + dat Duitse pakket. is toch aardig gratis tv. zeg niet dat je iets mist als je SBS6 niet hebt
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 10:14
Verwijderd
Citaat:
hm, zijn er echt makelaars die dat doen, met die afhankelijkheid van de snelheid? is dat dan niet gewoon een bonus als het snel gaat en een normale prijs als het langer duurt? kan me geen makelaar voorstellen die geld laat schieten als het wat langer duurt
Ja hoor dat doen ze wel. Wat heel veel mensen vergeten is dat je prima met een makelaar kan onderhandelen over zijn tarief. Jij huurt hem uiteindelijk in, maar jij kan ook prima een ander inhuren.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 10:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb hier heel veel problemen gehad met m'n digitenne (begane grond woning, rustige straat). Iedere keer als er een auto door de straat reed viel het weg, sowieso stoorde het heel erg, als m'n vriend op z'n laptop ging internetten ging het beeld schudden. We waren het toen zo zat dat we zijn gaan klooien met dat verlengsnoer en een andere plaats hebben gezocht voor de ontvanger. Nu staat hij heel hoog in het raamkozijn (bovenop de luxaflex zeg maar) en nu hebben we er een stuk minder last van. Kan me voorstellen als je een bovenwoning hebt dat je er juist minder last van hebt. Het irritantste was dat ik geen tv had toen de woningbouw een kraan voor de deur had geparkeerd om de buitengevels te komen verven
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 11:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben gister weer even in m'n huis geweest. Echt zo gek om te denken dat ik daar straks ga wonen
Heb alle maten opgemeten, zodat ik alvast vitrages en gordijnen kan bestellen enzo. En kan kijken naar een garderobekast, al ben ik 1 maat toch nog vergeten op te meten
En ik heb ook de maten van mijn keuken en weet daardoor dat ik straks de onderkastjes van de Ikea (37 cm diep) kan kopen. Dan is mijn ruimtetekort in de keuken ook opgelost

Nog 2 weken en 6 dagen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 12:01
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ja hoor dat doen ze wel. Wat heel veel mensen vergeten is dat je prima met een makelaar kan onderhandelen over zijn tarief. Jij huurt hem uiteindelijk in, maar jij kan ook prima een ander inhuren.
oh ja, onderhandelen kan zeker. maar ik ken geen enkele makelaar die zichzelf in die onderhandelingen tekort zou doen

als een huis te lang te koop staat, wordt dat voor de makelaar ook een last. dus ik kan me niet voorstellen dat een makelaar zo'n huis in zijn aanbod houdt als het op een gegeven moment ver onder zijn standaard vergoeding komt te liggen (door een variabele prijsafspraak).
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 22:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ben je er al helemaal klaar voor Nona?

Ik ben vandaag wezen shoppen voor vitrage. Ook heb ik inmiddels op het oog welke eettafel, salontafel, televisie, keukenkastjes en vriezer ik ga kopen (allemaal direct leverbaar, dus ik wacht nog even). Volgens mij is mijn inrichting beneden dan compleet. Voor boven nog een kast zoeken.
Ook een printer gekocht en morgen een naambordje kopen.

Nu nog kleuren bepalen, poeh wat lastig!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 09:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nou ja, helemaal klaar... Het meeste staat in dozen, ik moet alleen mijn meubelen nog uit elkaar slopen en de laatste dingen inpakken. Dit weekend even stevig shoppen, onder andere alvast wat verf en afplaktape/folie, rollers, kwasten, schuurpapier, en natuurlijk genoeg proviand om onze gastklussers flink te laten aankomen. Maar de lijstjes in mijn hoofd lopen nu compleet door elkaar.

Kleuren hebben wij al wel bepaald en meubelen zijn er (behalve een bed, dat staat al in de planning om te halen). Wat dat betreft hebben we het waarschijnlijk makkelijker dan jij.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 10:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Morgen is het zover...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 14:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Spannend Nona, ik wou echt dat ik al in jouw schoenen stond
Ik vind het wachten wel echt erg, nog 12 dagen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 15:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Oh, die tijd vliegt voorbij hoor! Het is voor mij nog allemaal een beetje onwerkelijk nu. Ik wen er maar niet aan om me te bedenken dat ik binnenkort gewoon niet meer in Amersfoort woon.

Nu de auto aan het inladen (die van mijn vriend, vanavond thuis komt die van mij).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 09:10
ganralph
ganralph is offline
nou, heel veel succes en plezier er mee vandaag!! (en de komende jaren ook maar meteen )
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 18:07
Verwijderd
Ik wil vooral foto's zien van hoe het geworden is!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 22:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Jaaa, en klustips voor diegene die nog moeten
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 08:41
Verwijderd
Klustips heb ik gelukkig niet echt nodig, gezien de staat van het huis waar ik kom te wonen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 17:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Spannend, hoor.
(hoort niet helemaal hier, maar toch) Ik heb pas een afspraak gemaakt voor een eerste kennismaking en waardebepaling bij een makelaar, en prompt die dag ontstond er een lekkage in de badkamer. *zucht*
Leuk hoor, een eigen huis
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 20:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Pfoei, wat een klus. We pakken het grondig aan, maar dat betekent dat het niet zomaar even af is. De slaapkamer wil ik zo snel mogelijk klaar hebben, maar veel andere dingen laten nog wel even op zich wachten. Ik ben in ieder geval blij dat mijn vriend electricien is, de bedrading was een grote rommel.

En het was ongelofelijk smerig.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 08:34
ganralph
ganralph is offline
hou tijdens het klussen goed in de gaten of je geen verborgen gebreken tegenkomt. je komt misschien op plekken waar de bouwtechnische keuring redelijkerwijs niet kwam (boven plafonds, onder vloeren).

en smerig, tja. bij ons viel het mee, maar het wordt toch pas je eigen huisje als je het van boven tot ander schrobt, zodat je eigen stank er in kan trekken
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 20:11
Verwijderd
Hoe gaat het allemaal met de huizen en het verhuizen?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 21:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Over 12 uur zit ik bij de notaris
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 08:36
Verwijderd
Spannend!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 16:31
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik krijg donderdag de sleutel van mijn huis! Afgelopen woensdag de vooroplevering gehad.
Spannend allemaal!!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 17:17
Verwijderd
Ik heb vandaag samen met een vriendin mijn ikeakast leeggehaald.
7 verhuisdozen gevuld. 3 turkentassen met rotzooi. En nog een hele hoop meer!
Maar dan ziet mijn kamer er meteen wel een stuk minder gezellig uit
En ik moet er nog bijna een maand zitten!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 18:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Haha ik heb nog helemaal niks van mijn kamer in verhuisdozen gestopt terwijl ik vandaag de sleutel kreeg
Ik heb wel spullen die ik nu niet gebruik, zoals serviesgoed, pannen, etc. alvast in een doos gestopt. Maar dat staat nog allemaal bij mijn ouders. Ik wil eerst beginnen met het hele huis verven van binnen en dan staan verhuisdozen alleen maar in de weg.

En vandaag dus de sleutel gekregen, woehoe. Eindelijk niet meer dat wachten. Vandaag heb ik de verf gekocht en lampen. Daarna heb ik 3 keukenkastjes met lades in elkaar gezet en heb ik een stuk wand geschilderd. Het huisje voelt al echt knus aan, terwijl er nog niet eens meubels in staan
En m'n nieuwe buurman en buurvrouw zijn lieve oude mensjes die het erg waardeerde dat ik even belde om mezelf voor te stellen.
Nou, goede start dus.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 18:20
ganralph
ganralph is offline
sleutel krijgen is leuk, nu is het écht van jou

kleine schildertip: kwasten in aluminiumfolie of een plastic zakje in koelkast of vriesvak bewaren. worden ze 's nachts niet hard (en hoef je ze ook niet helemaal uit te spoelen om dit te voorkomen) als je de volgende dag weer verder gaat.

meer schildertips: http://www.praxis.nl/klussen/klustips?kg_id=11
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Haha ik heb nog helemaal niks van mijn kamer in verhuisdozen gestopt terwijl ik vandaag de sleutel kreeg
Ik heb wel spullen die ik nu niet gebruik, zoals serviesgoed, pannen, etc. alvast in een doos gestopt. Maar dat staat nog allemaal bij mijn ouders. Ik wil eerst beginnen met het hele huis verven van binnen en dan staan verhuisdozen alleen maar in de weg.

En vandaag dus de sleutel gekregen, woehoe. Eindelijk niet meer dat wachten. Vandaag heb ik de verf gekocht en lampen. Daarna heb ik 3 keukenkastjes met lades in elkaar gezet en heb ik een stuk wand geschilderd. Het huisje voelt al echt knus aan, terwijl er nog niet eens meubels in staan
En m'n nieuwe buurman en buurvrouw zijn lieve oude mensjes die het erg waardeerde dat ik even belde om mezelf voor te stellen.
Nou, goede start dus.
Dat is ook wel een verschil, bij ons hoeft er niks te gebeuren.
En het andere verschil is, dat ik 10 dagen na het verhuizen op word genomen om te bevallen. Dus nu kan ik nog redelijk dingen doen zonder dat er een buik gigantisch in de weg zit.

Tegen de tijd dat ik echt ga verhuizen mag ik alleen maar op een stoel zitten en mensen commanderen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 12:09
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Succes Balance, gefeli!

Ik vind mezelf nog veel te onvolwassen voor een grote-mensen-huis dus ik hou het voorlopig nog maar een tijdje bij huren
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 17:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dankjewel! 't is meer dat ik erg veel pech had in het huurtraject dat ik op een koopwoning uit kwam. Maar uiteindelijk blijkt het minder eng te zijn dan het lijkt hoor

@testout.com: als ik mijn lijf zo voel na een dag klussen lijkt het me heerlijk om iedereen te commanderen en dat het dan ook af komt Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je handen dan zullen jeuken. Als eerste de slaapkamer zeker, zodat jullie baby (en jullie) niet in de verflucht hoeft te liggen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 19:19
Verwijderd
We hoeven niet eens te verven
We laten gewoon het behang zitten (gebroken wit met figuurtjes die beetje glimmen)
En dat geldt eigenlijk voor het hele huis, we gaan niks verven.

Voor de kamer die uiteindelijk, over een jaartje ofzo, de baby/kinderkamer word hebben we muurstickers met goudvissen. We laten het daar gewoon wit, kleur aanbrengen door lakentjes, gordijnen en knuffels neer te zetten.
Ook voor in de keuken en badkamer hebben we muurstickers. Zodat we dat nog een beetje eigen kunnen maken
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 08:10
ganralph
ganralph is offline
(en vergeet allemaal bij het klussen en verhuizen de brand-, rook-, en gasmelders niet, net als de schuimblusser en blusdeken. als je er eenmaal woont, ga je die niet meer zo snel ophangen )
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 11:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je verf neemt op waterbasis (en dat is zeker voor muurverf prima) dan stinkt het niet zo, bovendien krijg je het veel makkelijker van je handen, kleren, etc af Kwasten, rollers, afplaktape etc haalde ik bij de action, daar is alles zo goedkoop maar wel goed dat ik die rollers gewoon weggooide na een dag verven en de dag erna weer een nieuwe pakte, hoef je alles niet uit te spoelen enzo. Op verf kan je beter niet teveel besparen, duurdere verf dekt vaak beter waardoor je minder lagen hoeft te doen en het uiteindelijk net zo duur is als goedkope verf. Gamma huismerk vond ik dan wel weer prima. Neem de tijd voor een goede voorbehandeling. Ik heb alle muren eerst schoongemaakt met St Marc verfreiniger, dan dekt het beter en heb je ook minder verf nodig. Als je gaat schuren: doe over de deur een (nat/vochtig) hoeslaken en dan de deur dicht zodat niet je hele huis onder het stof zit.

Tot zover mijn klustips
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 13:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb karwei huismerk gebruikt en dat dekte erg goed. Beneden wel alles 2x moeten doen, maar dat was meer dankzij mijn eigen verfkwaliteiten De keuken en slaapkamer was in 1x goed, net als het plafond.
De verfrollers waren bij karwei ook niet duur en als je ze in het water zet zodra je er mee stopt voor die dag, kun je hem de volgende dag na het uitknijpen gewoon weer gebruiken. Wordt het niet hard. Kijk bij de verfrollers ook dat je de juiste hebt voor het type muur dat je hebt, dat scheelt ook al.

En hier gaat alles verder prima met klussen. De woonkamer, keuken, toilet, badkamer en slaapkamer zijn af. Alleen de hal, overloop en werkkamer nog verven.
Gister zijn mijn vitrages gekomen, vandaag de linnenkast en vriezer en vanavond mijn bank, eettafel, eetstoelen, feauttuil en salontafel. Dan schiet het echt al op. Morgen de keukenkastjes ophangen en dan kunnen de eerste verhuisdozen ook die kant op
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 15:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Als je gaat schuren: doe over de deur een (nat/vochtig) hoeslaken en dan de deur dicht zodat niet je hele huis onder het stof zit.

Tot zover mijn klustips
Oeh, die had ik eerder moeten weten.

Update: onze slaapkamer is op de details (posten en plinten) na af. De woonkamer is het volgende punt: mijn vriend en vader zijn vandaag bezig geweest met het moderniseren / minder gevaarlijk maken van de electra, dat is bijna klaar en dan kunnen we daar echt aan de slag. Gelukkig, want bijna alle meubelen van mijn vriend staan nu in de garage doordat de woonkamer nog een bouwput is.
Heeft iemand trouwens nog kopjes en glazen nodig? Samen hebben we belachelijk veel.

Balance, wat ga je hard!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 18:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja maar jij hebt ook heel wat meer te doen Nona! Electriciteit aanpassen, plinten plaatsen etc.. dat heb ik allemaal niet hoeven doen. Met alleen wat verf op de muren kán het ook snel
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 10:22
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Succes allemaal met klussen. Ik heb vanaf januari-september dit jaar geklust en ik kan echt geen verfkwast meer zien. Mijn klustips:
- Gebruik niet te vaak afplaktape bij het verven, anders trek je (wanneer je het iets te lang laat zitten) stukken verf eraf. - Maak een week/dag planning en schrijf daar ook in wie wanneer wat komt doen en wat er voor een bepaalde tijd af moet. Een logisch werkplan is echt handig voor overzicht, zeker als er veel moet gebeuren.
- Probeer er van te genieten. Ik was het na een paar maanden al zo enorm zat. Aangezien ik 9 maandag op ongeveer elk vrij moment geklust heb, heb ik ook geen vakantie gehad en dat merk ik nu zeker wel. Probeer dan af en toe een rust momentje in te bouwen en er zeker van te genieten.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 00:43
Verwijderd
Painter's tape heb je op een gegeven moment ook echt nauwelijks meer nodig of nou, lees; op het punt dat verven je de strot uitkomt ben je er zo goed in dat het overbodig word om af te tapen.

Jeetje wat gaan jullie allemaal hard! Onze slaapkamers beginnen net een beetje af te geraken, maar volgend jaar begint de grote verbouwing, een gedeelte van het huisje gaat er af en word opnieuw gebouwd, de hele badkamer moet gesloopt, alle electra moet gefixt/new paneel oh en ja dan het dak nog en.... haha wat een project

En brandmelders en alles zoals ganralph boven postte zijn echt aanrader, onze koolstof-dinges ging telkens af toen wij hier net woonden, zo zijn we er eindelijk achter gekomen waarom!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 17:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Morgen verhuizen!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 17:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Oh succes! Doe je binnenkort ook even foto's?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 18:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja is goed. Het is nu nog teveel zooi, maar zodra het wat opgeruimd is zal ik foto's posten.
Mijn ouders hebben als regel: als je het huis uit gaat mag je 1x op kosten van hen bij de Aldi of de Lidl je boodschappenkar helemaal vol gooien. Dat zijn we vandaag wezen doen. Maar nu nog verzinnen waar ik al mijn voorraad laat

Hoe ver zijn jullie nu?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 18:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Niet al te ver.

Mijn vriend is afgelopen week thuis gebleven en om eerlijk te zijn had ik gehoopt dat hij meer voor elkaar zou krijgen. De woonkamer is nog steeds in staat van ontbinding, al kunnen we binnenkort wel gaan behangen. Dat zal dan weer schelen. Maar we zijn nu allebei erg moe, en een pauze zou prettig zijn. Maar echt een pauze inbouwen terwijl de woonkamer een puinhoop is zit er niet zo in.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 21:35
Verwijderd
Wij krijgen maandag de sleutel. Erg spannend!

Alleen ga ik dus zelf niet meer verhuizen. Zaterdag gaat er verhuist worden, ik word dinsdag al opgenomen ipv over twee weken. Dus ik zie mijn huis niet eens totdat ik het ziekenhuis uit kom met de baby. En dat is waarschijnlijk pas over 3 weken

Wel heb ik vandaag met een vriendin zooooo ontzettend veel gedaan. Bijna eng gewoon. Alles wat ik deze week nog had moeten doen, hebben we vandaag gedaan. Morgen alleen de laatste kleine dingetjes doen. Dan kan er zaterdag verhuist worden
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 22:22
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Wij krijgen maandag de sleutel. Erg spannend!

Alleen ga ik dus zelf niet meer verhuizen. Zaterdag gaat er verhuist worden, ik word dinsdag al opgenomen ipv over twee weken. Dus ik zie mijn huis niet eens totdat ik het ziekenhuis uit kom met de baby. En dat is waarschijnlijk pas over 3 weken

Wel heb ik vandaag met een vriendin zooooo ontzettend veel gedaan. Bijna eng gewoon. Alles wat ik deze week nog had moeten doen, hebben we vandaag gedaan. Morgen alleen de laatste kleine dingetjes doen. Dan kan er zaterdag verhuist worden
Hey, dat herken ik! Ik heb vandaag helemaal niks gedaan, maar het lijkt alsof ik 3 keer zo veel niks heb gedaan als normaal! Het was gewoon een dubbele zaterdag, elke minuut duurde 2 minuten.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 08:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Testout, mag je niet gewoon een paar uurtjes weg uit het ziekenhuis om even te gaan kijken? Zo drastisch zal je suikerspiegel toch niet veranderen in die korte tijd?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 11:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kan me goed indenken hoe je je voelt, Nona!
Een paar weken terug had een van onze bovenburen een lekkage. Bij ons kwam het water in de badkamer uit de muur zetten. Nadat de lekkage opgelost was, bleven er mooie gele kringen en randen over. Tijd voor een nieuw verflaagje dus. Niet eens zo veel werk, maar toch, al die moeite voor iets wat van te voren ook al prima was... Ik heb nu 2x de isoleerlaag aangebracht (na de eerste keer kwamen de vlekken er toch nog doorheen), hopelijk is het nu goed. Dan kan volgend weekend de latex erop.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 13:00
Ivo
Ivo is offline
Dit is wel een behoorlijk hot topic zeg. 14.444 pagevieuws stond de teller net op. Nu dus in elk geval nog eentje hoger.

Iedereen die (bijna) begonnen is met de verhuizing heel veel succes gewenst.

Ikzelf zit na een lichte teleurstelling bij het nieuwbouwappartement niet stil. De woningbouwverenigingen hier in de regio zetten steeds meer woningen te koop en daar zitten soms best interessante objecten tussen. Laatst ben ik bij een hoekhuis wezen kijken wat me best wel aantrok. En ik kon het op zich ook nog wel betalen (met koop-garant). Nadeel: het stond in de verkeerde plaats. Als het hier in mijn huidige woonplaats zou staan, was ik waarschijnlijk meteen naar de bank gegaan om een hypotheek te regelen. Het was gewoon een leuk huisje met 2 slaapkamers, voortuin, grote achtertuin en mogelijkheden om het in de toekomst uit te breiden (aanbouw aan de achterkant, extra zolderkamer) dus ook leuk voor de langere termijn. Alleen tja, die woonplaats... Ik heb het dus toch maar aan me voorbij laten gaan. Zolang ik geen haast heb, blijf ik gewoon inzetten op een leuk huis/appartement hier in mijn huidige woonplaats.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 16:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Nona: balen zeg. Soms wil het ook maar niet lukken en juist als je zeeën van tijd hebt ga je uitstellen of las je veel meer pauzes in dan als je minder tijd hebt. Ik merkte aan mezelf ook dat ik na meerdere dagen intensief bezig te zijn geweest ineens om het uur een pauze ging nemen Hoop dat het toch een beetje op gaat schieten bij jullie.

@testout: jeetje zeg, dat is wel een heel grote, nieuwe start dan ineens. Baby én nieuw huis. Het lijkt me wel lastig, want ik merk zelf dat ik het heel belangrijk vind veel zelf gedaan te hebben. Op die manier voelt het nu al 'eigen'. Maar aan de andere kant heb je wel belangrijkere zaken om je mee bezig te houden. En als je straks je baby in je armen hebt maakt het je vermoedelijk totaal niet uit naar welk huis je gaat. Veel sterkte de komende weken!!


Tot zo ver mijn eerste post vanuit mijn nieuwe huis
Het is hier echt een bende maar internet doet het!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 17:14
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als je Internet het maar doet.

Ik heb mezelf ondertussen verteld dat ik kleinere doelen moet stellen. Zo heb ik vandaag een kozijn geschuurd, schoongemaakt en geschilderd. En de deur nog een keertje. Doelen behaald, niet meer miepen. En zo moet ik dan maar verder.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 09:11
ganralph
ganralph is offline
wij wonen morgen precies 3 maanden, maar helaas lukt het maar niet om fatsoenlijk antwoord te krijgen van de vorige eigenaar over de gebreken van ellende de rechtsbijstand maar ingeschakeld. we willen graag zaken aanpakken, maar daarmee vernietig je ook het "bewijs", dus alles ligt nu een beetje half open. komen steeds meer vage dingen tegen:

- stroomkabels die met plakband aan elkaar geplakt zijn in het toch al niet-brandwerende plafond;
- afvoerpijpen die met cement aan elkaar geplakt zijn;
- de gemeente blijkt ooit een brief te hebben gestuurd waarin staat dat bepaalde onderdelen van het pand binnen zo veel jaar aangepakt moeten worden. ons allemaal nooit verteld (terwijl we er naar gevraagd hebben), maar we krijgen de kosten wel.


uiteindelijk wel nog steeds blij met het huisje hoor, maar dit is zo irritant en het feit dat makelaar en vorige eigenaar gewoon keihard je vragen negeren is ronduit asociaal.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Mama zijn en studeren....
Nikki87
33 30-09-2009 23:47
Werk, Geld & Recht De tegenhanger: huis huren, tips?
Adore
27 10-09-2009 07:55
Software & Hardware DVD recorder kopen (tips)
Balance
7 16-12-2008 18:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen tips beschouwing Nederlands
dark*dizzie*
4 30-03-2007 09:29
Werk, Geld & Recht Huis kopen als student
Verwijderd
53 25-03-2007 10:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.