Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 18:14
Verwijderd
2 jaar gelede pleegfde mun beste vriendin zelfmoord...
afgezien da ik het heeel erg vond heb ik er een soort trauma aan over gehouden.. ik kan nu niks meer horen over zelfmoord en alles wat daar mee te maken heeft...
op mijn school zijn er best veel mense die zelfmoord plege (maar er niet dood aan gaan) en die dan tege iedreen gaan vertelle dat ze zelfmoord hebbe gepleegd.. en da ze zo veel problemen hebbe.. nja.. moete ze zelf wete hoor.. maar dan ontstaan er tussen mijn vrienden nogal wat woordewisselingen...
de een vind dat het aanstellerij is en aandacht trekken enzow.. en de ander vind dat je niet zo snel moet oordelen over mense die zelfmoord plege.. nja... en dan gaan ze zo half ruzie zitten maken... en nja.. dan zit ik daar zo van: HELP?!
ik loop dan maar weg ofzow.. soms moet ik zelfs huilen...
maar ja... het blijft maar door gaan.. en nu is het zelfs zo dat ik een meisje in mun klas haat omda ze zelfmoord heeft gepleegd..
ik doe dan ook heel lullig tege haar... en doe net alsof ze nooit geleefd heeft want: "ze wil tog niet leve?!"



ik vin eigenlijk da ik da nie moet doen... maar ik wor dan zo verdrietig..ik wil er zoo graag over heen... maar het lukt me niet... zijn er misschien mense die zoiets dergelijks mee hebbe gemaakt of tips hebbe om me het allemaal niet meer zo aan te trekke?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2002, 18:19
leonie0302
leonie0302 is offline
lieve mloezjuh,
Ik begrijp jou onwijs goed, al vraag je je misschien af hoe dat komt. Ik zal in eerste instantie bij jezelf afvragen op wat voor school jij zit, aangezien er zoveel mensen zijn die zelfmoord willen plegen. Je moet ook begrip hebben voor andermans mening, bij sommige is een poging tot zelfmoord ook een actie waarbij ze aandacht willen, ze doen het maar zorgen wel dat ze niet doodgaan maar dat andere hun zouden helpen, want ze weten niet hoe ze op een andere manier om hulp kunnnen vragen, dit vind jij misschien raar, maar dat is voor hun weer heel begrijpelijk. En ik begrijp dat het moeilijk voor jou is omdat jij er wel een vriendin aan hebt verloren, snap dat je het moeilijk vind als andere er over praten, maar je kan het niet ontlopen helemaal niet als jij op een school zit waar het vaak voor komt.
Ik laat het hier even bij,
veel liefs leonie
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 18:30
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hey meis,
Nou ja... Ik heb eiglijk geen tips oid voor je..
Ik heb zelf meegemaakt dat iemand om wie ik heel erg veel gaf, zelfmoord pleegde, en ermee om gaan kan ik
nog steeds niet..
Probeer je gevoelens niet op te kroppen,
krijg je alleen maar een rotter gevoel van..
Mja, dat je rot doet tegen de mensen die zelfmoord willen plegen,
die dood willen, aan de ene kant snap ik het wel..
Mja, je moet iemand daarop niet beoordelen..
Zulke mensen hebben het al moeilijk genoeg,
dan hoeven ze echt geen mensen erbij die hun daarop beoordelen..
Je zegt heus niet voor je lol dat je dood wilt,
je doet echt niet voor de lol een poging tot.
Probeer liever wat begrip op te brengen,
ipv lullig te doen..
Nouja, weer vrij nutteloos, maar kwilde dit ff kwijt..
heel veel sterkte.

[edit]
FF een vraagje;
Citaat:
op mijn school zijn er best veel mense die zelfmoord plege (maar er niet dood aan gaan) en die dan tege iedreen gaan vertelle dat ze zelfmoord hebbe gepleegd..
Bedoel je dat ze een poging tot hebben gedaan?
__________________
Drie.

Laatst gewijzigd op 13-10-2002 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 18:34
Verwijderd
dank jullie allemaal hoor!

en ja Betamethason ze doen poging tot...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:58
*Norena*
Avatar van *Norena*
*Norena* is offline
ik begrijp jou...gevoelens...

maar ook soms die van hen...omdat ik zelf me ook rot voel.
ik heb enorm vaak met zelfmoord in me hoofd gelopen..en vaak op het punt gestaan..ik kon het niet omdat ik 2 dierbare meisjes van 8 en 10 ben verloren en mijn gedachtens er vanaf houdt.

jou vriendin zat niet lekker in der vel dat lijkt me duidelijk anders had ze er nooit aangedacht..ik snap dat jij boos bent..op de mensen om je heen die dat willen doen of de woorden die erover gaan..dat is een normale reactie van je binnenkant..

ik heb het daarintegen allebei...ik snap beide kanten heel goed omdat ik er zelf in verkeer.

moeilijk is deze situatie voor je..praten is dan ook een oplossing.
of lotgenoten..zoals je hier al neer hebt gezet is al een teken dat je erover wilt praten..
een teken van...verbetering..uiting..

dat is goed meis..alleen in deze wereld maak je veel mee het is niet de zachte wereld..maar nu juist de harde waar veel dingen in gebeuren..(ik weet dat enorm goed) en jij ook..zo te lezen in je topic..realiseer je de wereld....

mocht je behoefte hebben aan ...contact..graag

mischien een onzinnig reply...zuchtje..

liefs Noreeentje..
__________________
** (w) Sometimes the very thing you`re Looking for, Is the one Thing you can`t see (w) **Debbie** Melisa**Breggie**Lars**Mars**
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 15:41
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
heb preciez 't tegenovergestelde... : \
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:53
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
mloezjuh schreef:
2 jaar gelede pleegfde mun beste vriendin zelfmoord...
afgezien da ik het heeel erg vond heb ik er een soort trauma aan over gehouden.. ik kan nu niks meer horen over zelfmoord en alles wat daar mee te maken heeft...
op mijn school zijn er best veel mense die zelfmoord plege (maar er niet dood aan gaan) en die dan tege iedreen gaan vertelle dat ze zelfmoord hebbe gepleegd.. en da ze zo veel problemen hebbe.. nja.. moete ze zelf wete hoor.. maar dan ontstaan er tussen mijn vrienden nogal wat woordewisselingen...
de een vind dat het aanstellerij is en aandacht trekken enzow.. en de ander vind dat je niet zo snel moet oordelen over mense die zelfmoord plege.. nja... en dan gaan ze zo half ruzie zitten maken... en nja.. dan zit ik daar zo van: HELP?!
ik loop dan maar weg ofzow.. soms moet ik zelfs huilen...
maar ja... het blijft maar door gaan.. en nu is het zelfs zo dat ik een meisje in mun klas haat omda ze zelfmoord heeft gepleegd..
ik doe dan ook heel lullig tege haar... en doe net alsof ze nooit geleefd heeft want: "ze wil tog niet leve?!"



ik vin eigenlijk da ik da nie moet doen... maar ik wor dan zo verdrietig..ik wil er zoo graag over heen... maar het lukt me niet... zijn er misschien mense die zoiets dergelijks mee hebbe gemaakt of tips hebbe om me het allemaal niet meer zo aan te trekke?
TREK HET JE WEL AAN. Vaak willen mensen die zelfmoord pogingen doen niet dood. Maar doen ze het wel omdat ze van niemand merken dat ze om hem/haar geven. Laat het wel merken hoe erg je het vind. Confronteer. Maar laat ze zeker niet barsten ofzo. Het zal voor jou extra pijn doen omdat jou vriendin zelfmoord heeft gepleegd. Maar laat dat juist jou motivatie zijn om hun te overtuigen dat ze het niet moeten doen. Dat er wel mensen zijn die om hun geven of wat dan ook. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om van anderen te accepteren dat ze zelfmoord willen plegen. (en ik snap dus ook waarom mensen er moeite mee hebben als ik vertel dat ik die neigingen heb *waar ik nu voor in behandeling ben*) Help ze ermee. Ik heb ontdekt dat als je laat merken dat ze je kunnen vertrouwen je er heel vaak een extreem goede vriend/vriendin aan overhoud. (of ontdekt hoe fake ze wel niet zijn)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 10:49
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Misschien kan je het die mensen uitleggen van jou reactie daarop en welke reden je ervoor hebt. Laat ze zien hoe moeilijk jij het ermee hebt en hoopt dat ze t wat gemotiveerder maken om t niet te doen?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:06
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Eend schreef:
Misschien kan je het die mensen uitleggen van jou reactie daarop en welke reden je ervoor hebt. Laat ze zien hoe moeilijk jij het ermee hebt en hoopt dat ze t wat gemotiveerder maken om t niet te doen?
Maar laat ze ook merken dat je je wel zorgen maakt om hun. Mensen met zulke neigingen hebben dat nodig.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.