Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2000, 13:17
LADY NEMESIS
LADY NEMESIS is offline
tis zooo belangrijk dat ik dit goed maak, plz help me, al is het maar een zin of een woord...

Cicero asks Sulpicius Rufus, military commander in Illyricum, to look out for a runaway slave who has stolen some books from Cisero's library.

Dionysius, servus meus, qui meam bibliothecam pretiosissimam badministravit, cum multos libros abstulisset et se poenas daturum putaret, aufugit. is est in provincia tua. eum et M.Bolanus, familiaris meus, et multi alii viderunt; sed cum se a me manumissum esse diceret, crediderunt. hunc tu si mihi tradideris, non possum dicere quam mihi gratum futurum sit. res ipsa parva, sed animi mei dolor magnus est. ubi sit etquid fieri possit, Bolanus te docebit. ego, si hominem per te reciperavero, magnum me beneficium a te accepisse putabo.

fieri -be done
reciperare -recover, get back

plzplzplz help me!
__________________
NEMESIS, executionist of the gods...
Advertentie
Oud 28-10-2000, 14:26
LADY NEMESIS
LADY NEMESIS is offline
tis al gebeurd (thank you sooo much Sandro);
misschien dat iemand anders er ook nog iets aan heeft; dit is de vertaling(door Sandro)'

"D., een slaaf van mij, die mijn zeer dierbare bibliotheek heeft geregeld, is gevlucht, toen hij vele boeken had meegenomen en meende dat hij gestraft moest worden. Hij is in jouw gebied. Jij, en MB, een familielid van mij, en vele anderen moeten hem gezien hebben; [maar hoewel aan mij de vrijlating van de slaaf werd aangeraden, geloofden zij] Als jij deze aan mij zal overhandigen, kan ik niet zeggen, hoe groot mijn toekomstige dank zal zijn. Op zich is de zaak klein, maar de pijn is groot voor mijn geest. [wanneer dit gedaan zal kunnen worden, zal B je leren]. Ik, als ik de man door jou terug zal krijgen, zal ik menen dat een grote weldaad aan jou van mij is aan te nemen."
---
De passages tussen [] weet ik niet zeker, ik doe het ook maar in 7 minuten...

__________________
NEMESIS, executionist of the gods...
Oud 28-10-2000, 18:08
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Als je nu al een vertaling hebt kan hij wel dicht lijkt me.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.