Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2005, 11:08
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/52390

Citaat:
Drie loterijen zullen binnenkort ongevraagd 5,25 euro extra afschrijven van de rekening van hun deelnemers. Volgens de Postcodeloterij, BankGiroloterij en Sponsorloterij is het geld bestemd voor een cadeau voor de jubilerende koningin Beatrix. De helft van het bedrag gaat echter naar de loterijen zelf en naar de prijzenpot.

Loterijdeelnemers die niet wensen mee te doen kunnen via een speciaal telefoonnummer vragen om terugstorting van het bedrag. De kosten van het telefoonnummer zijn 15 eurocent per minuut. "Van een gratis telefoonnummer wordt veel misbruik gemaakt met spooktelefoontjes en zo, daarom hebben we een kleine drempel opgeworpen", aldus een woordvoerster van de drie loterijen. Zij bestrijdt dat de gang van zaken 'een omgekeerde wereld' is. "We gaan er van uit dat een cadeau voor Beatrix een breed maatschappelijk draagvlak heeft." Deelnemers hebben afgelopen weekend een brief ontvangen waarin de regeling wordt uitgelegd.

Hoogleraar rechtssociologie Nick Huls van de Erasmus Universiteit Rotterdam is verontwaardigd. "Dit gaat veel te ver. Zo agressief gaan bedrijven dus met hun klanten om. Ze drukken de consument het ongevraagde product gewoon door de strot", meent Huls. Paulien van der Hoef van de Consumentenbond meent dat de loterijen in hun recht staan. Zij stelt dat het misschien 'niet zo netjes' is wat de loterijen doen, maar dat het 'conform de voorwaarden' is waarmee de deelnemers akkoord zijn gegaan. Deelnemers stemmen in met een aantal vaste trekkingen, maar ook met extra trekkingen die gehouden worden.

Van de 5,25 euro die wordt geïnd gaat vijftig procent naar een aantal goede doelen die koningin Beatrix heeft uitgekozen: Unicef, Jantje Beton, het Oranje Fonds en het Prinses Beatrix Fonds. Twintig procent gaat op aan de kosten die de extra trekking met zich meebrengt, en ongeveer dertig procent is bestemd als prijzengeld.
Pffftt....zo gestoord dit.
Ik zou me spontaan uitschrijven bij die loterijen.
Je kan het wel afzeggen maar daar moet dus nog moeite voor doen ook.
Beatrix is 1 van de rijkste mensen van NL, waarom moeten mensen die lid zijn van die loterijen in godsnaam geld moeten betalen voor een cadeau voor iemand die lang niet zo hard werkt maar wel dik betaald wordt terwijl de rest van het volk moeite heeft rond te komen!?

Belachelijk....koningshuis slaat ook nergens op...1 grote hele dure soap die door heel het NL's volk betaald wordt. Als al dat geld nou eens aan belangrijke dingen besteed werd...

__________________
__________________________________________________________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2005, 11:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zij vraagt tenminste nog dat het naar goede doelen gaat, en dat gat de opbrengst van loterijen toch al voor een heel groot deel. Alleen de staatsloterij laat het in de staatskas vloeien, maar dan worden er ook weer dingen als onderwijs en aanleg wegen en lantarenpalen van betaald.

Een derde als prijzengeld is de normale ratio voor goede doelen loterijen.

Ik zie het probleem niet. Haar overgrootmoeder kreeg een Gouden Koets, en daar doet zij ook nog steeds mee.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 11:21
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
het koningshuis is dom, maar loterijen ook, dus boeiend
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 11:30
MB
Avatar van MB
MB is offline
Het koningshuis roelt, maar ik vind niet dat ze dit kunnen doen. laten ze maar een actie organiseren dat iedereen wat geld KAN storten, of laat lekker de winst daarheen gaan. NIet zomaar automatisch wat afschrijven.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:41
Verwijderd
Ik vind dat we wel iets mogen doen voor dat koningshuis. Ze hebben het al zo zwaar. Met veel moeite kunnen ze nog net rondkomen van hun karige inkomen.

Achja. Gelukkig ben ik niet dom genoeg om mee te willen doen aan loterijen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:54
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 22-03-2005 @ 12:21 :
het koningshuis is dom, maar loterijen ook, dus boeiend
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:34
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ach, als onze beatrix het besteed aan 'goede doelen'.. het zou me ook weinig kunnen interesseren als het in haar spaarpot ging, maar dit staat wel zo leuk natuurlijk.

loterijen zijn zo 1999. jouw keuze om mee te doen, jouw verantwoordelijkheid. niet zo netjes van de loterijen, niet zo slim van jou.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-03-2005 @ 13:41 :
Achja. Gelukkig ben ik niet dom genoeg om mee te willen doen aan loterijen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 16:27
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Godverdomme. Vind je een briefje in je auto 'Hee gast ik heb je autoradio gejat. Als je hem terug wil moet je even naar mijn huis komen.'

Dit is echt de omgekeerde wereld, waarin je de producten moet zeggen dat je je geld niet wil uitgeven. Beetje zoals die nieuwe donorregeling, maar dan erg.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 16:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Dat ze geld geven aan de Koningin vind ik helemaal geen punt, maar dat ze in de overeenkomst kennelijk clausules hebben staan die het hen mogelijk maken dat zomaar af te schrijven vind ik een beetje zot.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 16:41
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 22-03-2005 @ 17:27 :
Dit is echt de omgekeerde wereld, waarin je de producten moet zeggen dat je je geld niet wil uitgeven. Beetje zoals die nieuwe donorregeling, maar dan erg.
Behalve dan dat bij de donorregeling jij juist de producent bent (of je ouders).
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Hoewel het principe van nemen zonder vragen me zwaar tegenstaat, en helemaal als je moet betalen voor het terugvragen, kan ik me er niet zo over opwinden. Loterijen zijn toch wanhopig.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2005 @ 17:34 :
Dat ze geld geven aan de Koningin vind ik helemaal geen punt, maar dat ze in de overeenkomst kennelijk clausules hebben staan die het hen mogelijk maken dat zomaar af te schrijven vind ik een beetje zot.
Dan moet je de voorwaarden lezen voor je je aanmeldt en als je dat niet bevalt moet je die loterij niet aangaan. Simpel kwestie van contractenrecht.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Dan zou je je kunnen afvragen of de doelgroep zo slim is om dat ook te doen. Niet dat dat verder uitmaakt.

verder:
Citaat:
Bloedpropje schreef op 22-03-2005 @ 12:21 :
het koningshuis is dom, maar loterijen ook, dus boeiend
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:32
one.
one. is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-03-2005 @ 13:41 :
Achja. Gelukkig ben ik niet dom genoeg om mee te willen doen aan loterijen.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:38
Verwijderd
Ik ga hier met Donner mee: gewoon dat telefoonnummer gratis maken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 19:51
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2005 @ 19:38 :
Dan moet je de voorwaarden lezen voor je je aanmeldt en als je dat niet bevalt moet je die loterij niet aangaan. Simpel kwestie van contractenrecht.
Leuk en aardig, maar als alle loterijen dat zeggen heb je niet veel keus lijkt me.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2005 @ 20:51 :
Leuk en aardig, maar als alle loterijen dat zeggen heb je niet veel keus lijkt me.
En dus? Niemand verplicht jou om met een loterij mee te doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2005, 22:20
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2005 @ 21:37 :
En dus? Niemand verplicht jou om met een loterij mee te doen.
Dat is me iets te libertarian om serieus te nemen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 23:40
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Het is dan ook helemaal niet de bedoeling dat je dit soort dingen doet, het is misbruik van de regels.

Iedereen zou het nu moeten opzeggen, ben je al van het gezeik af.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 00:03
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Gewoon laten stoneren die hap.
Je hebt er immers geen toestemming voor gegeven, tenzij je expliciet in het contract daar wel een handtekening onder hebt gezet. Volgens mij hoor je er vervolgens niets meer van, aangezien die 5,25 euro ook niet de moeite is..

..wel lastig als je vervolgens dat miljoen wint.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 10:58
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2005 @ 23:20 :
Dat is me iets te libertarian om serieus te nemen.
Je kunt hier ook weinig serieus over zeggen. Ik denk dat iedereen het wel erover eens is dat het lomp is en dat het niet zou moeten.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 11:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Shade schreef op 22-03-2005 @ 12:08 :
Belachelijk....koningshuis slaat ook nergens op...1 grote hele dure soap die door heel het NL's volk betaald wordt. Als al dat geld nou eens aan belangrijke dingen besteed werd...
Het is het intrappen van een open deur, maar de republikeinen komen weer eens niet boven het niveau van ongefundeerd brallen uit.


Niet datr ongevraagde afschrijvingen daarom opeens een goede zaak zouden zijn, maar ja.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 00:04
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-03-2005 @ 12:02 :
Het is het intrappen van een open deur, maar de republikeinen komen weer eens niet boven het niveau van ongefundeerd brallen uit.


Niet datr ongevraagde afschrijvingen daarom opeens een goede zaak zouden zijn, maar ja.
dus..
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:28
Verwijderd
Vind het belachelijk. Als of de koningin nog niet genoeg geld heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 24-03-2005 @ 21:28 :
Vind het belachelijk. Als of de koningin nog niet genoeg geld heeft.
De koningin heeft een aantal goede doelen uitgekozen en verdient zelf geen cent aan deze actie. Even inlezen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 24-03-2005 @ 21:34 :
De koningin heeft een aantal goede doelen uitgekozen en verdient zelf geen cent aan deze actie. Even inlezen.
Had ik niet gelezen. Dan lijkt het mij wel een goede actie.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:43
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Loterij
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 24-03-2005 @ 21:43 :
Loterij
Ja idd. Totdat je ineens een prijs wint .
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:49
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
bootz schreef op 24-03-2005 @ 21:47 :
Ja idd. Totdat je ineens een prijs wint .
Daar moet je voor mee doen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 24-03-2005 @ 21:47 :
Ja idd. Totdat je ineens een prijs wint .
Ik heb laatst een mobiel gekregen, want mijn moeder had er één gewonnen in de loterij. Toch ben ik nog steeds fel tegen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:03
Verwijderd
Als je wint is het leuk. Maar zelf vind ik het geldverspilling. De kans dat je iets wint is toch heel erg klein. Of je wel of niet mee doet moet je zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 22:02
A Duck
A Duck is offline
Niets is hypocrieter dan lui die zeggen dat ze meedoen om het goede doel.
__________________
Leaver Dea As Slaef
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 21:35
Verwijderd
Je doet mee voor de centen, niet voor de aapjes in Indonesië, de olifanten op Sri Lanka, de negerkindjes in donker Afrika... Je WIL die miljoen en op je luie gat zitten

Nou mooi dat ik niet mee doe!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.