Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 17:28
maximeus
Avatar van maximeus
maximeus is offline
hallo mensen.

Ik wil graag wat informatie over opleidingen met chinees. Ik kon hier bijna niks over vinden op internet. Heeft een van jullie misschien wat nuttige informatie voor mij. PS: ik zit op VWO: dus HBO of Universiteit studies aub.

Alvast bedankt!
Maxime
__________________
Wij weten het ook niet?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2005, 18:01
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Sinologie in Leiden
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 18:46
maximeus
Avatar van maximeus
maximeus is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 20-11-2005 @ 19:01 :
Sinologie in Leiden

behalve die....
__________________
Wij weten het ook niet?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 18:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>>Studiekeuze

Wat bedoel je precies met 'opleidingen met chinees'?
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:32
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Opleidingen die in het Chinees worden gegeven?
De Chinese taal leren?
Opleiding over China in het Chinees?

Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 22:17
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
nieuwe chinese economie ofzo in leiden
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 07:35
maximeus
Avatar van maximeus
maximeus is offline
ik wil graag iets met china gaan studeren. Maar ook wil ik later wat economisch gaan doen. Is er dus een studie die deze 2 dingen combineert?
__________________
Wij weten het ook niet?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 08:51
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
maximeus schreef op 21-11-2005 @ 08:35 :
ik wil graag iets met china gaan studeren. Maar ook wil ik later wat economisch gaan doen. Is er dus een studie die deze 2 dingen combineert?
Economie in China?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 12:19
Omi0
Avatar van Omi0
Omi0 is offline
Trade Management gericht op Azie met als taal Chinees. Dit is een hbo opleiding die gegeven wordt in Amsterdam en in Rotterdam. Het niveau is misschien wel wat laag als je vwo aan kunt, ook al kun je ook een verkortere route volgen geloof ik.
Er loopt geloof ik wel ergens een TMA student op dit forum rond dus misschien kun je die meer vragen

"nieuwe chinese economie ofzo in leiden" is een nieuwe master opleiding in Leiden, maar dan moet je eerst een bachelor Chinees volgen, en in die bachelor zit geen tot weinig economische vakken (je moet de taal dus wel echt willen leren)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 10:44
maximeus
Avatar van maximeus
maximeus is offline
Is er echt geen opleiding waarbij chinese taal en en economie worden gecombineerd. Dus dat als ik de opleiding heb afgerond ik Ook bijv. manager kan worden??
__________________
Wij weten het ook niet?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:35
Mingster
Mingster is offline
Citaat:
maximeus schreef op 23-11-2005 @ 11:44 :
Is er echt geen opleiding waarbij chinese taal en en economie worden gecombineerd. Dus dat als ik de opleiding heb afgerond ik Ook bijv. manager kan worden??
Jaja! Op Hogeschool Maastricht, Orientaalse Talen en Communicatie, die is gericht op economische contacten tussen Azie en het Westen.
Maar volgens mij kun je het op WO in Leiden ook?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 20:02
Verwijderd
Dan zou ik eerder gewoon een volledige WO-opleiding Chinese taal en cultuur doen en daarnaast nog een volledig WO-programma internationale bedrijfskunde of international business (of hoe heten al die managementopleidingen ). Aangezien je waarschijnlijk moet wedijveren met native speakers of van nature Engels sprekende mensen die ook heel goed zijn. En als ik het zakenklimaat in China een beetje kan inschatten, dan is dat bikkelhard, er is geen ruimte voor minder dan de besten. Dus ik zou er niet gerust op zijn dat je met zo'n kort HBO'tje dat Chinese taal én 'Chinees zakendoen' combineert, ook daadwerkelijk aan de bak komt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
maximeus schreef op 20-11-2005 @ 18:28 :
hallo mensen.

Ik wil graag wat informatie over opleidingen met chinees. Ik kon hier bijna niks over vinden op internet. Heeft een van jullie misschien wat nuttige informatie voor mij. PS: ik zit op VWO: dus HBO of Universiteit studies aub.

Alvast bedankt!
Maxime
Wat had je dan verwacht, MBO China?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 09:18
Ivys
Avatar van Ivys
Ivys is offline
Hallo, ik doe TMA (trade management gericht op azie) in Rotterdam.
In deze studie kun je kiezen voor de taal chinees. Hier wordt ECHT de taal chinees met economie gecombineert. Je moet bij deze opleiding in het derde jaar zelfs verplicht een jaar naar china. Ene helft studeren andere helft stage lopen. Na deze studie kun je zeker manager worden en je spreekt dan ook chinees. Je leert dus ook echt alles over bedrijfseconomie, internationale economie, comerciele economie, je krijgt ook in het eerste jaar vakken als cross cultural management enz. En er wordt veel tijd gestoken in het leren van de chinese taal en cultuur.

Er zitten ook een aantal VWO studenten hier op school, die volgen over het algemeen de versnelde route, dan ga je in het 2e jaar al naar china en in het 3e jaar studeer je af.

Hoop je hiermee goed geholpen te hebben!

Groetjes Ivy
__________________
You'll never know what you gonna get
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap China belooft meer milieumaatregelen
Verwijderd
22 27-09-2009 12:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amnesty International liegt over China
Promillage
7 03-09-2007 05:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verslechterde relatie VS - China door bemoeienis in Darfoer (Soedan)?
Gatara
51 21-11-2004 17:55
Levensbeschouwing & Filosofie China's zogenaamde birth population control
Isa
16 31-05-2004 17:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wapenembargo tegen China dreigt opgeheven te worden
Verwijderd
54 02-02-2004 14:07
Verhalen & Gedichten [ Verhaal ] Ik. Koning van China.
Verwijderd
35 26-07-2003 15:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.