Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2010, 13:49
HKU_Smee
HKU_Smee is offline
Hey jongens en meisjes, bedankt voor al jullie medewerking!
Mijn groep en ik bedanken ook scholieren.com voor het laten staan van onze post


Dankzij jullie hulp is het mij gelukt om een stijl voor ons spel neer te zetten. Uit onderzoek is gebleken dat de meesten van jullie aangetrokken zijn tot een realistisch uitziende game. Het spel dat ik zometeen post ziet er niet zo spectaculair uit als jullie hoogstwaarschijnlijk gewend zijn, dit komt omdat het een concept is

Goed, wij hadden dus de opdracht om een serious game te maken. Maar waarover? Ik heb het niet in de enquete gezet, maar deze game moest gaan over drugs in de stad. Het kon gaan over gebruikers, coffee shops, drugs honden, of zelfs het leven van een drugs plantje. Onze doelgroep was middelbare scholieren. Omdat het thema drugs niet relevant was voor de vragen in de enquete, en ik wou dat jullie het zo neutraal mogelijk invulden (zonder beelden van gangsters ) heb ik dit niet eerder vermeld. Een leerzame game over drugs, dat is nog al een opgave. Meestal denk je aan zo iets als Grand Theft Auto of een ander spel dat over drugs gaat. En dan een serious game, een game waar mensen iets van zouden moeten leren.

Ik en mijn team besloten dat het niet perse een braaf spelletje zou moeten zijn, boordevol saaie text. Want naar onze mening is dat saai, en dat zou jullie ook helemaal niet interesseren. We hebben er daarom voor gekozen om een wat aggresievere game te maken, een beetje de extreme kant op

in het kort zal ik vertellen waar het spel over gaat.

Ergens in een denkbeeldige staat is er een organisatie die alle winkelketens, bedrijven en huizen bezit. Deze organisatie, of de overheid is een aggresieve regerende macht. In de stad word er niet gevochten, er lijkt vrede te heersen. Niemand klaagt tegen de overheid. Dat klinkt allemaal mooi, op het aggresieve na. De stad, zou een mooie plek kunnen zijn met zo veel mensen die elkaar niets aan doen, en in vrede leven... ware het niet dat de stad en enorme puinhoop is. Het stinkt er, er hangt een dikke smog laag. Gebouwen worden niet onderhouden, en vuilnis word niet opgehaald. Mensen werken niet, ze ruimen niets op, ze doen helemaal niets. Waarom voeren ze niets uit, omdat de overheid hen beinvloed. De overheid heeft door middel van propaganda en andere donkere zaken er voor gezorgd dat iedereen aan de drugs zit. Het is eenvoudig, de mensen klagen niet, tonen geen verzet tegen de troepen van de overheid, en de overheid heeft al het geld in handen omdat men alles uit geeft aan drugs.

Wat heeft de speler te zoeken in deze wereld?

In ons spel is de speler lid van een ondergrondse organisatie. Deze ondergrondse organisatie wil de overheid omverwerpen, en de mensen weer aan het werk zetten. Uit liefdadigheid? Nee zeker niet. De organisatie handeld in wapens en allerlei andere duistere zaken. Omdat de overheid alle mensen in de ban hebben is de geldkraan van de organisatie zowat dicht. Dit laten ze niet zo maar gebeuren. Je personage is uit op winstbejag, daarom heeft hij zich aangesloten bij de rebellerende partij. Het maakt niet uit of er iemand moet sterven, als jij je doel maar bereikt. Jij commandeerd een troep rebellen, en probeerd met de manschappen die je hebt diverse gebouwen over te nemen van de overheid. Er zijn drie soorten units die je kunt besturen.

- Social Worker

De Social Worker is bedoelt om gebruikers over te halen naar de beweging. Om zo meer volgelingen te krijgen die meer geld kunnen neerleggen. De Social Worker is een observerend type. Op het slagveld draagt ze haar materiaal bij zich om te registreren wat er allemaal begint. De Social Workers krijgen op hun missies niet of nauwelijks beschermende materialen mee. Meestal krijgen ze een afgedankt kogelvrij vest. De vijand is echter totaal niet gediend van het werk wat de Social Workers verrichten, en zal dan ook, in dien mogelijk, direct gewelddadig optreden. De Social Worker is geen agressieve unit.

- Recon Unit

De Recon Unit is een unit die snel ter been is. Hij verkent de omgeving en brengt daarvan verslag uit. Hij is onopvallend gekleed en draagt geen herkenbaar teken van de rebellerende partij bij zich.


- Rebel Soldier

Dit zijn de keiharde strijders van de beweging, de echte guerrilla strijders. Ze tonen geen berouw en ruimen graag de vijand uit de weg. Het maakt niet uit of de tegenstander bewapend is of niet, als ze eenmaal aan de slag gaan in een gebied dan word het een rotzooi. Ze vechten door voor de beweging tot het bittere eind.

Zodra de speler bij een gebouw arriveerd heeft de speler een keuze.

1. Laat ik de gebruikers in dit huis heel? Doe je dit, dan krijg je meer mensen die zich bij de organisatie aansluiten, dat is meer geld op den duur. Maar je moet oppassen, de overheid is niet er niet van gedient als jij je sociale werkers op hun klanten afstuurt, en ze zal dan ook proberen om je sociale werkers direct te elimineren (mocht je de gebruikers niet kunnen overhalen om van de drugs af te komen)

2. Ik slacht iedereen af, zonder medelijden te tonen en win zo super snel terrein.
Effectief, maar een beetje cruel en egoistisch.

Twee voorbeelden van units die ik heb ontworpen:
Een hier van is de rebel soldier. Na wat leuke quotes te hebben gezien, en het bekijken van de enquete kwam het er op neer dat de meesten van jullie bij een rebel het beeld hadden van een guerilla achtige soldaat, en hij zit er ongeveer zo uit (er zijn nog andere versies, maar dit is het final ontwerp)

Ook zie je hier een unit van de overheid. De organisatie die veel meer georganiseerd is en veel meer geld hebben voor hitech uniformen



sorry als ik typos heb gemaakt in deze post. Het is nog al laat geworden elke nacht omdat we onze deadline moesten halen. Die is morgen ^-^ tevens als de presentatie. Nogmaals bedankt voor de medewerking. Zonder jullie persoonlijke mening was het niet gelukt.

Dit is een korte uitleg van wat het spel inhoud

en hier kun je het spel spelen:
het spel is in het engels

Drugs End The City


!!! LET OP, TEAM STOEPTEGEL RAAD HET GEBRUIK VAN DRUGS AF, DIT SPEL IS ENKEL EEN VOORBEELD VAN WAT ER ZOU KUNNEN GEBEUREN ALS DRUGS LEGAAL WORD EN HET DAGELIJKS IN ELK NORMAAL HUISHOUDEN GEBRUIKT WORD !!!

!!! DIT SPEL BEVAT ENKELE BLOEDSPATJES, HET STELT NIET VEEL VOOR, KUN JE HIER NIET TEGEN DAN RAAD IK HET SPEL AF !!!



Dit hele verhaal, een karakters zijn eigendom van Team Stoeptegel
(c) Team Stoeptegel 2010





Oude post:


Hey beste mensen

Ik ben Esmee van de Hoge School Kunsten Utrecht. Ik zelf studeer aan de faculteit kunst media en technologie en studeer Game Development and Design - Game Art. Dat is een hele mond vol Om het kort te houden ontwerp ik de omgevingen en de personages in computer spelletjes.

Op dit moment hebben ik en mn groepje als opdracht gekregen om een serious game te maken voor middelbare scholieren. Een serious game wil zeggen dat je er wat van kunt leren. De overheid gebruikt deze middelen bijvoorbeeld om op basis scholen voorlichting te geven.

Voor deze opdracht moet ik de stijl van het spel ook ontwerpen en daar voor zou ik heel erg graag willen weten wat JIJ leuk vind aan computer spelletjes! Met name welke stijl.
Hiervoor heb ik een enquette samengesteld die een van mijn groepsgenoten online heeft gezet. De enquette kun je hier vinden:

http://bojhan.com/peter/datc-stijl-enquete

Je zou mij en mn groepje echt ENORM helpen, en het invullen duurt misschien 5 minutjes

Waarom post ik dit op scholieren.com, ik weet dat toen ik op de middelbareschool zat ik deze site vaak bezocht, en ook mijn mede leerlingen. Omdat het nu krokus vakantie is kunnen we moeilijk naar een middelbare school gaan om onze enquette te laten invullen.

Groetjes,

Esmee

Laatst gewijzigd op 26-03-2010 om 18:32. Reden: wijziging eerste post
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2010, 01:57
blubfish
blubfish is offline
Gedaan (;
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 02:07
Wit_Konijn
Avatar van Wit_Konijn
Wit_Konijn is offline
done =D

succes
__________________
The wind will not resolve this problem !!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 08:45
HKU_Smee
HKU_Smee is offline
Fantastisch mensen heel erg bedankt voor je deelname,
ik heb er al 5 gekregen ^-^ keep them comming!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 08:49
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Dit is de enige enquete die ik serieus heb gemaakt
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 08:49
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Kunnen we later nog zien wat het geworden is of niet ??
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 09:22
HKU_Smee
HKU_Smee is offline
Hey, natuurlijk zou ik wat art work kunnen posten als dit gemaakt is
omdat iedereen deze opdracht heeft gekregen wouden wij onze game wel wat minder lief maken dan alle andere groepjes (word wat geweldadiger). We hebben nog ongeveer 4 weken voor het project. Het zal dus wel even duren voor ik wat screenshots kan posten.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 11:44
Verwijderd
Mogen alleen 1e klassers 'm invullen?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 12:42
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Ik ben ook geen 1e jaars, maar ik wilde toch laten weten wat ik vond
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 13:04
HKU_Smee
HKU_Smee is offline
Geen probleem iedereen mag hem invullen, zolang je maar middelbare scholier bent, dan val je nog binnen onze doelgroep.

Laatst gewijzigd op 22-02-2010 om 13:25.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 21:36
jeroentje1234
jeroentje1234 is offline
Gedaan
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 08:59
Verwijderd
Gedaan
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 09:41
Verwijderd
Gedaan!

Ik voel mij trouwens wel een beetje stom omdat mijn lievelingsspel Pokémon FireRed is
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 10:21
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik heb hem ook gedaan

@Etmakas, ow cool! Mijn lievelingsspel was COD. Ik heb het 5 keer gespeeld, maar ik kon niks anders bedenken.. Ik ben niet zo enorm van de Games
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 14:30
Jason Voorhees
Avatar van Jason Voorhees
Jason Voorhees is offline
Gedaan (:
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 18:03
pepale
pepale is offline
Gedaan !!
Mijn lievelingsspel is de sims ,,,
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:56
Bright Blue
Bright Blue is offline
Mijn lievelings spel wás de sims. Tot dat hij niet meer instaleren wou en ik een hele middag bezig ben geweest en hij het nog niet doet

OT: Ik ben benieuwt hoe het spel er uiteindelijk uit komt te zien!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 19:32
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
En hoe ver ben je met het spel.. kunnen we al wat zien
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2010, 19:05
HKU_Smee
HKU_Smee is offline
Hey Naimin, ik moet zeggen dat ik deze afgelopen twee weken zeer ziek ben geweest, ik moest zelfs naar het ziekenhuis. Ik hoop snel weer naar school te kunnen om te zien wat de status van het project is.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 19:31
E-Tom
Avatar van E-Tom
E-Tom is offline
Gedaan .
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 06:15
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Hey Naimin, ik moet zeggen dat ik deze afgelopen twee weken zeer ziek ben geweest, ik moest zelfs naar het ziekenhuis. Ik hoop snel weer naar school te kunnen om te zien wat de status van het project is.

Groetjes
Gaat het al wel weer wat beter met je. Het ziekenhuis is nou niet bepaald iets waar je graag zit.

Doe maar gewoon lekker rustig aan
Dan zien we alles wel over 2 weken

doeei
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 19:57
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Goede enquete zeg! Alleen bij de vraag 'welke tijd heb je je spel het liefst' (zoiets, met middeleeuwen, heden of toekomst als antwoorden) kon je niet zeggen waarom
Ik heb hem geprobeerd zo goed mogelijk in te vullen, succes met je project en beterschap!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:12
Toneless
Avatar van Toneless
Toneless is offline
Done
__________________
Good times we can't repeat.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 22:54
HKU_Smee
HKU_Smee is offline
Bedankt allemaal voor het invullen van de enquette, ik zal de begin post updaten De de game (het heeft nog veel weg van een prototype) is af. Ja zeker, we hebben in de late uurtjes door gewerkt (van 9:00 in de ochtend tot 3:30 in de nacht xD sommigen van ons zelfs langer)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 18:41
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
krijgen we nog de kans om hem te spelen... we zijn natuurlijk wel de informatie-bron
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2010, 16:34
Verwijderd
Klik
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 10:46
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
xD De link stond er gewoon in ... srry
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zeker de moeite waard om dit te lezen!
Je89
12 26-10-2014 14:10
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.