Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2010, 00:23
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Vandaag (gisteren? over twaalven ) ben ik naar het strand geweest, voor het eerst sinds een tijdje. Ik was met wat maten, we zouden met een krat bier wat gaan voetballen en natuurlijk achter de meisjes aan, dat laatste lukte absoluut niet (in tegenstelling tot vorige keer).

Ik ben 1m85, weeg 84 kilo en heb een erg laag vetpercentage. Ik zie er ongeveer zo uit nu:

Spoiler


In tegenstelling tot 2 jaar terug, toen zag ik er ongeveer zo uit:

Spoiler


Nu wil het dat ik toen met aardig succes meisjes kon versieren, maar vandaag lukte het totaal niet. Ik had het idee dat voordat ik m'n mond opende het al klaar was (qua lichaamstaal/gezichtsuitdrukking als ik bv. aan kwam lopen). Ook werd ik aangestaard, wat in het begin wel fijn was, maar daarna leek het er steeds meer op alsof er negatief gekeken werd (zo van: weer zo'n faggot).

Mijn maten maakten al guy-talk opmerkingen (zooooo jij gaat een heel telefoonboek kunnen vullen aan het eind vandaag), dat gaf me ook meer vertrouwen, maar uiteindelijk is het bij 1 telefoonnummer gebleven. Dat was trouwens ook niet echt een succes, 2 meisjes kwamen naar me toe en vroegen of ze op de foto met me mochten (echt, wtf?), waarop ik reageerde met 'haha wat krijg ik ervoor terug?' 'een kus' 'je moet hoger inzetten hoor' enz. enz. en toen het telefoonnummer gekregen maar ik voelde eigenlijk al aan dat dat een fail zou worden, 3 uur terug een SMSje gestuurd of ze nog op het strand was en geen reactie gekregen dat scenario van 'mag-ik-op-de-foto' is nog 1x voorgevallen met een wat grotere groep, maar daar was niets uit te halen. Mijn maten hadden echter wel flink beet, terwijl die een 'normaal' vetpercentage hebben (geen buikspieren zichtbaar at all op 1 na) en slechts 2 van de 5 deden iets met sport, de rest had nog nooit een gewicht aangeraakt.

Na een middag en avond vol fail ben ik me in m'n eentje gaan beklagen bij een ietwat minder mooi meisje dat tegen een paaltje een boek zat te lezen (alhoewel ik het eerst niet wilde doen omdat ik, vanwege het slechte verloop van de dag, het idee had dat zij dat zou zien als een overijdele MBO niveau 1'er (no offense) die haar lastig kwam vallen) en het een beetje uitgelegd zoals hier in dit topic. Toen zei ze dat als ik haar aan zou spreken, het eerste wat ze zou denken iets in de richting was van arrogantie, ijdel, homoseksueel, player, dom/geen diepgang enz... toen ik vroeg waarom, zij ze dat het kwam omdat ik er zo gespierd uitzag.

Kortom, ik word dus onmiddellijk gediskwalificeerd puur door mijn uiterlijk, want arrogant kwam ik slechts enkele keren over bij bepaalde meisjes omdat ik zocht naar iets wat wel werkte, ijdel ben ik niet (0 minuten voor de spiegel buiten het scheren, haren zitten van nature al goed) en ook alles behalve homoseksueel. Een player ook niet en ik ben echt niet dom of shallow. Dat is vrij kut eigenlijk.

Nu wilde ik even weten hoe dat eigenlijk precies zat en of iemand nog wat inzichten/toevoegingen had.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2010, 00:54
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Je vind jezelf geen player, terwijl je het liefst zoveel mogelijk meisjes versierd op het strand, en de wereld te klein is als je 'slechts' 1 telefoonnummer hebt ontvangen?
Ik ben 20, bijna 21. Natuurlijk ga je achter de meiden aan.

Citaat:
Daarnaast lijk je er wel heel erg vanuit te gaan dat je dankzij je lichaam wel even wat nummers scoort. Spreekt een zekere arrogantie en oppervlakkigheid uit.
Ik had wel verwacht dat het makkelijker was. Geen magic bullet ofzo; maar zeker niet zo'n fail als toenstraks.

Citaat:
Volgens mij heb je hier buiten het strand veel minder last van.
Dat klopt, vandaar ook mijn conclusie in de TT.

Citaat:
Maar jij zoekt het strand blijkbaar op, opdat je kunt patsen met je lichaam. Leuk en aardig, maar dat kan intimiderend zijn voor meiden ja. En het zal dan een grotere uitdaging zijn te laten zien dat je innerlijk ook fraai is.
Enigszins waar: strand werd voorgesteld en ik dacht "oh dat komt goed uit".

Citaat:
Ik denk echter niet dat het door je spieren komt, maar door je uitstraling.
Wat zou ik dan anders uit moeten stralen? Misschien dat ik in het begin wel een self-esteem up the wazoo had maar dat ebde langzaam weg en toen verkeerde ik grotendeels in een vrij nuchtere toestand, voordat dat omsloeg in irritatie e.d.

Citaat:
Stel je eens wat kwetsbaarder op, niet al te macho. Dat hoef je met zulke spieren immers niet te bewijzen.
Ook geprobeerd, maar dat werkte dus ook niet. Hoe zou ik me kwetsbaarder op moeten stellen? Ik haalde genoeg dingen aan die me 'kwetsbaar' maakten (want ik volgde jouw redenering ook...), zo heb ik bv. flink wat striae op mijn heupen (wat altijd onder kleding zit) en liet dit zien toen het gespreksonderwerp daarop kwam, heb ik megakleine oortjes (ook aangehaald toen ik iets niet verstond als zelfspot) enz.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 01:12
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Om eerlijk te zijn vind ik zo'n lichaam alles behalve sexy. Op mij komt het over alsof de persoon alleen maar met z'n lichaam bezig is en dat ook aanbidt. Dan heb ik liever de 2de foto, die komt over als iemand die weet wat lol maken is en gezellig is.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 06:28
Verwijderd
het idee alleen al dat je ergens naartoe gaat, 'om te scoren' staat op je voorhoofd 'gedrukt'.
Dat geeft je meteen het overkomen als een bronstige baviaan. En dat stoot af.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 07:54
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
het idee alleen al dat je ergens naartoe gaat, 'om te scoren' staat op je voorhoofd 'gedrukt'.
Dat geeft je meteen het overkomen als een bronstige baviaan. En dat stoot af.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 08:58
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Ook geprobeerd, maar dat werkte dus ook niet. Hoe zou ik me kwetsbaarder op moeten stellen? Ik haalde genoeg dingen aan die me 'kwetsbaar' maakten (want ik volgde jouw redenering ook...), zo heb ik bv. flink wat striae op mijn heupen (wat altijd onder kleding zit) en liet dit zien toen het gespreksonderwerp daarop kwam, heb ik megakleine oortjes (ook aangehaald toen ik iets niet verstond als zelfspot) enz.
Dat is niet je kwetsbaar opstellen. Immers je beperkt het nog steeds tot het fysieke aspect. Dit bevestigd ook alleen maar hoe verschrikkelijk je bezig bent met je uiterlijk ook al zeg je niet ijdel te zijn. Door hierover te praten schep je ook dit beeld bij vrouwen. Misschien voelt het praten over die dingen wel als 'kwetsbare punten' voor jou, maar je kwetsbaar opstellen heeft toch echt met name te maken met 'things of the heart' zeg maar. Ik denk ook dat vrouwen weinig begrip zullen hebben voor het feit dat jij je striea of je kleine oortjes ergerlijk vind (tenminste dat zou ik niet echt hebben). Iedereen heeft nou eenmaal zijn fysieke minpunten waar je over het algemeen vrij weinig aan kunt veranderen, deal with it!

Daarnaast begin je over praten met een 'minder mooi' meisje, zegt dat ook al niet genoeg? Ik snap dat er sprake moet zijn van fysieke aantrekkingskracht en weet ik veel wat allemaal, maar jij schrijft haar ook al af voordat je met haar gepraat hebt. Sorry, maar oppervlakkigheid ten top.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 09:03
Verwijderd
Citaat:
het idee alleen al dat je ergens naartoe gaat, 'om te scoren' staat op je voorhoofd 'gedrukt'.
Dat geeft je meteen het overkomen als een bronstige baviaan. En dat stoot af.
Dit is inderdaad de grootste reden, imo.

En ik moet zeggen dat ik wat je daar op de foto hebt staan, ook echt te veel vindt. Heb je als je ontspant zichtbare blokjes, of niet? Want als ze in rust niet (enorm overdreven) zichtbaar zijn en er zit wat lekker mannelijk haar overheen, dan wordt het al een stuk aantrekkelijker. Grote sterke mannelijke mannen zijn namelijk wel sexy, maar gladde overdreven gespierde mannen zijn dat weer helemaal niet.

Het probleem met te gespierd zijn is dat een deel van de vrouwen (onder wie ik en het grootste deel van dit hoger opgeleide forum) je op je uiterlijk meteen afschrijft als een oppervlakkige kerel die meer met zijn uiterlijk bezig is dan met inhoud. Het is zo duidelijk gekweekt om het hebben van spieren, en dat stoot af, het gaat 'm om hoe je er uit ziet en die fixatie met uiterlijk is gewoon volslagen onaantrekkelijk. Beter dat jongens eruit zien of ze andere prioriteiten hebben. En daar hoeft een goed lichaam helemaal geen probleem bij te zijn (integendeel, prrr, brede sterke mannen met mooi afgetekende spieren zijn sexy! Maar dan vooral als ze die spieren krijgen van zwaar werk of leuke sporten als capoeira of klimmen of zwemmen, waar je gepassioneerd bezig bent met iets anders en toevallig die leuke spieren er bij krijgt ). Het moet niet zo overduidelijk zijn dat je je tijd en geld gebruikt om je lichaam op te poetsen tot het min of meer perfect is, dan heb je gewoon echt een leuke hobby nodig

(Beetje als dit ook:
Spoiler

Je wilt het best palen maar je verwacht niet dat je er een zinnig gesprek mee gaat voeren (al dan niet terecht).) En als vrouw wil je toch liever palen met iemand waar je ook nog een redelijk zinnig gesprek mee kunt voeren, over het algemeen. Iemand die overduidelijk veel aan z'n uiterlijk doet, heeft dan misschien wel uiteindelijk een aantrekkelijk resultaat gecreeerd, maar niet per se een aantrekkelijke persoonlijkheid, en bovendien is het leuker als iemand van nature (of dus door andere activiteiten) al een min of meer aantrekkelijk uiterlijk heeft, dan dat ie er enorm hard aan werkt.

De andere helft van de vrouwen heeft zelf al niet zoveel inhoud en zoekt het dus ook niet per se in een man, maar kan behoorlijk onzeker worden van zo'n kerel, zo van - die ziet er zelf zo goed uit dat hij waarschijnlijk ook alleen maar een bloedmooie graatmagere chick met dubbel D wil, wat moet die dan met mij?

Nou ja. Denk dus dat inderdaad je instelling van je voorhoofd is af te lezen en een groot deel van de dames daar op afknapt - je wilt toch een beetje bijzonder zijn en niet de zoveelste poging van de dag. En daarnaast heeft teveel spieren dus een hoop negatieve connotaties.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 09:05
wup
wup is offline
Citaat:
het idee alleen al dat je ergens naartoe gaat, 'om te scoren' staat op je voorhoofd 'gedrukt'.
Dat geeft je meteen het overkomen als een bronstige baviaan. En dat stoot af.
Dit ja. Als een kerel echt op mij af komt als ik lekker in de zon lig, zou ik dat echt niet tof vinden. Dat voelt alsof je puur op me af komt omdat ik er toevallig lekker bij lig. Maar ik hoop dat je dat soort probeersels pas doet als je oogcontact/glimlachjes e.d heb geprobeerd.


En verder wat er al gezegd is. Dat je puur uit bent op meiden versieren, straal je ongetwijfeld uit en de meesten vinden dat hoogst onaantrekkelijk. De meiden die dat wel leuk vinden, zijn dan waarschijnlijk weer niet het type wat jij goed genoeg vindt (mbo-1 ofzo?)

En afgezien van dit alles, vind ik zo'n lichaam inderdaad onaantrekkelijk
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 09:06
Verwijderd
Oh foto 2 vind ik ook totaal onaantrekkelijk en zou ik *ook* geen telefoonnummer geven, trouwens Dan duik ik nog liever de koffer in met foto 1
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 09:08
JustADreamer
JustADreamer is offline
Nou... Als mijn vriendje zo'n body had zou ik er heus niet over klagen... Maarrrr, het is absoluut geen pre, en als ik iemand voor het eerst leer kennen en ik zie gelijk zo'n lichaam dan gaan de vooroordelen ook wel opspelen ben ik bang

Zo'n lichaam leidt ook gewoon af van je innerlijk, en dat is niet negatief of positief, het is gewoon zo. Net zoiets als mannen die de ogen van een vrouw met cup D en giga-inkijk niet meer kunnen vinden, en zo wordt je van date-materiaal een lustobject en die zijn alleen leuk om naar te kijken ofzo. Zou je die zelfde meiden tegenkomen tijdens het uitgaan en de buikspieren zitten onder een overhemd dan leiden ze niet meer af, hooguit zullen ze zich afvragen wát er precies onder dat overhemd zit, want dat je niet vet bent zullen ze dan ook wel zien En zo wordt je interessanter.

Sowieso helpt het natuurlijk om gewoon lol te hebben met je vrienden op het strand, en verder niet te veel uit te stralen dat je er bent om te scoren, want dat is ook niet echt een turn-on voor dames. Ik zou liever dat éne telefoonnummer zijn dat iemand op een avond scoort, dan een van de vele...
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 10:58
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Vrij simpel toch? Je bent een narcist met de persoonlijkheid van een veenlijk. Dat valt niet te verbergen, noch met een bierpens, noch met een Jersey Shore-style sixpack.
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 11:30
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Atletisch? Ik noem het heel erg gespierd. Mooi om te zien, maar het ziet eruit alsof je daar veel tijd aan kwijt bent, die je ook in andere dingen (hobby's) kunt steken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 13:55
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Dikke respect voor je spieren, dat wel. Gaat veel tijd in zitten. Hoe doe je dat in 2 jaar?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 14:07
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Dikke respect voor je spieren, dat wel. Gaat veel tijd in zitten. Hoe doe je dat in 2 jaar?
Ik had al wat spiermassa voor die 2 jaar, alleen toen was mijn vetpercentage erg hoog. Ik ben grotendeels meso-endo.

@Freyja&rest: dat valt heus wel mee hoor, dat uitstralen, we gingen gewoon naar het strand om wat rond te hangen en met een bal te kloten en uiteindelijk zie je toch meisjes lopen/liggen.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 14:18
Verwijderd
tsja, een goed uiterlijk krijgt je misschien gemakkelijker in de buurt van meisjes, met een slechte uitstraling/dramatische woordkeuze is dat gauw vergeten.... Versieren is invoelen en het vooral niet jezelf tot je eigen hoofdonderwerp maken.

ik denk dus niet dat het aan het lichaam heeft gelegen, maar meer aan wat je uitstraalt (sowieso als je alle meisjes op een plek hebt geprobeerd goede kans dat nr 2 je het bij nr 1 heeft zien proberen etc etc etc. Ik richt me altijd op één meisje wiens looks en uitstraling goed bij mij in de smaak vallen. Versieren om het versieren as in; ik spreek alles aan wat blond is en beweegt gaat hem niet worden.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 14:58
Verwijderd
Ik denk dat je uitstraling veel belangrijker is
Dus als jij lacht, en spontaan bent, en geen arrogantie uitstraalt komt dat helemaal goed.
Zo'n lichaam is altijd mooi meegenomen, maar wat ze hierboven al zeggen, alles waar té voor staat is niet mooi meer
Je moet iets uitstralen, en dan niet perse dat je op damesjacht gaat
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 15:17
Verwijderd
Persoonlijk val ik niet voor zo'n lichaam. Het 2e vind ik veel mooier. Al is het eerste leuk om naar te kijken bij een danser in een discotheek ^^. Daarnaast val ik waarschijnlijk in de categorie minder mooi meisje (waarschijnlijk ook door mijn gewicht), dus je zou sowieso al niet zo snel op me afstappen. Daarbij is het al zeer duidelijk dat we andere interesses hebben, sport kan mij verrekken terwijl het bij jou een groot deel van je leven in beslag moet nemen.
Je uiterlijk heeft ook een boodschap, straalt ook iets uit. Dan kun je niet ijdel zijn in de zin van voor de spiegel staan, maar als je zo afgetraind bent, ben je er dus zeker mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 15:31
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Persoonlijk val ik niet voor zo'n lichaam. Het 2e vind ik veel mooier. Al is het eerste leuk om naar te kijken bij een danser in een discotheek ^^. Daarnaast val ik waarschijnlijk in de categorie minder mooi meisje (waarschijnlijk ook door mijn gewicht), dus je zou sowieso al niet zo snel op me afstappen. Daarbij is het al zeer duidelijk dat we andere interesses hebben, sport kan mij verrekken terwijl het bij jou een groot deel van je leven in beslag moet nemen.
Je uiterlijk heeft ook een boodschap, straalt ook iets uit. Dan kun je niet ijdel zijn in de zin van voor de spiegel staan, maar als je zo afgetraind bent, ben je er dus zeker mee bezig.
Ja, maar waarom is dat anders dan een voetballer die zijn techniek probeert te perfectioneren? Een bokser die aan zijn guard werkt? Een schilder die voor de 5de keer een doek verscheurd omdat 1 stippeltje niet goed is? Een schrijver die weer opnieuw begint omdat hij zijn zinsconstructie niet mooi vindt?

Waarom is bodybuilding een no-go?
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2010, 15:34
Verwijderd
Een bokser die aan zijn guard werkt, of een voetballer die zijn techniek probeert te verbeteren, een schilder die een doek verscheurt, of een schrijver die weer opnieuw begint zullen allemaal hetzelfde moeten doen als jij: niet alleen met hun hobbie/beroep bezig zijn, maar ook een leuke uitstraling hebben. En uitstraling komt niet direct van je lijf af, maar ook van binnenuit.

Als je vanbinnen een dorre woestijn bent, kun je niet verwachten dat je van buiten een frisse geest bent.

en dat wat scoot zegt...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar waarom is dat anders dan een voetballer die zijn techniek probeert te perfectioneren? Een bokser die aan zijn guard werkt? Een schilder die voor de 5de keer een doek verscheurd omdat 1 stippeltje niet goed is? Een schrijver die weer opnieuw begint omdat hij zijn zinsconstructie niet mooi vindt?

Waarom is bodybuilding een no-go?
Goeie vraag natuurlijk, maar bij de andere voorbeelden is het niet belangrijk hoe je er uiterlijk uitziet. Daar is de hobby/werk het belangrijkste.
Doe jij dit voor je hobby, of omdat je zo'n lichaam wil hebben? Ik ken mensen die fitness (of iets anders sportiefs) als hobby hebben, maar niet voor zo'n lichaam kiezen.
Ik denk dat het heel erg te maken heeft met hoe belangrijk je uiterlijk is voor je. Daarnaast, als zo iemand op je afkomt, ga je sneller denken, die gaat dat ook van mij verwachten. Zoals ik al zei: je straalt uit dat iets heel belangrijk is in je leven, waarvan de ander iets heeft van naja... Aan de voetballer, bokser of schilder zie je dat natuurlijk niet .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 16:00
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja, maar waarom is dat anders dan een voetballer die zijn techniek probeert te perfectioneren? Een bokser die aan zijn guard werkt? Een schilder die voor de 5de keer een doek verscheurd omdat 1 stippeltje niet goed is? Een schrijver die weer opnieuw begint omdat hij zijn zinsconstructie niet mooi vindt?

Waarom is bodybuilding een no-go?
Bij mij komt dat voornamelijk doordat een bodybuilder alleen maar bezig is met zichzelf. Hij is zijn eigen passie, zijn hobby draait alleen om hem en hoe hij eruit ziet (ijdelheid). Dat is voor mij heel iets anders dan een voetballer, schrijver of bokser die z'n passie in iets anders heeft dan in zichzelf. Daarbij komt ook dat ik een atletisch lichaam wel enorm sexy vind, maar het lichaam van iemand die bodybuilding doet zo onnatuurlijk vind dat het voor mij een grote afknapper is.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 16:11
wup
wup is offline
Citaat:
I

@Freyja&rest: dat valt heus wel mee hoor, dat uitstralen, we gingen gewoon naar het strand om wat rond te hangen en met een bal te kloten en uiteindelijk zie je toch meisjes lopen/liggen.
Dat is niet zoals je het in je eerste post zegt.

Verder kan ik alles gaan herhalen wat Volk zegt (behalve dan dat zo'n lichaam sexy is), maar dat lijkt me niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Bij mij komt dat voornamelijk doordat een bodybuilder alleen maar bezig is met zichzelf. Hij is zijn eigen passie, zijn hobby draait alleen om hem en hoe hij eruit ziet (ijdelheid). Dat is voor mij heel iets anders dan een voetballer, schrijver of bokser die z'n passie in iets anders heeft dan in zichzelf. Daarbij komt ook dat ik een atletisch lichaam wel enorm sexy vind, maar het lichaam van iemand die bodybuilding doet zo onnatuurlijk vind dat het voor mij een grote afknapper is.
Nou ja, dat is natuurlijk ook oneerlijk, want voetballen of schrijven of boksen doe je ook voor jezelf. Dan gaat het alleen over wat je kúnt, niet over hoe je eruit ziet.

Bij mij ligt 't 'm vooral in de ijdelheid. Fitness is gewoon echt niet zo leuk als 'echte sport' ( die discussie is hier vaker gevoerd maar ik weiger te geloven dat mensen fitness écht leuk kunnen vinden om de activiteit ), dat doe je echt alleen maar om je uiterlijk te verbeteren. En dat is, naast dat het enorm ijdel is, ook nog eens dodelijk saai. Fitness is niet spannend of uitdagend of technisch moeilijk, het enige wat je kunt is dingen zwaarder maken en dingen nog langer volhouden. Er komt natuurlijk wel wat techniek bij kijken, vooral in het voorkomen van blessures, maar dat valt niet te vergelijken met de techniek en strategie die je bij voetballen of klimmen aan de dag moet leggen. Dat maakt fitness gewoon uitermate suf en mensen die dat zo vaak per week doen, hebben blijkbaar een geest die weinig uitdaging nodig heeft (lees: die vind Freyja dus ook suf) of die vinden hun uiterlijk zó belangrijk dat ze het er voor over hebben om iets sufs te doen om vooral hun uiterlijk goed te houden. En dat is echt te ijdel voor mij.

Ik vind er niks mis mee als een jongen weet dat hij een goed figuur heeft en dat ook graag wil houden, dat geldt voor mijzelf ook. Maar het moet dus niet ten koste gaan van de leukere en imo belangrijkere dingen van het leven.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 19:03
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Het lichaam is het probleem niet (hoewel een dergelijke hoeveelheid spieren niet mijn directe voorkeur heeft). Take a hint.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 19:48
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
En ik steeds maar denken dat vrouwen vallen op mannen met veel spieren...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2010, 19:52
Zazum
Avatar van Zazum
Zazum is offline
Citaat:
En ik steeds maar denken dat vrouwen vallen op mannen met veel spieren...
Ja dacht ik ook
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 20:46
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik zou me heel geintimideerd voelen als iemand met zo'n lijf op me af zou komen. Daarbij zou ik denken dat die gast een grap met me wil uithalen of dat het hem niet om iets serieus te doen is.
Wat overigens niet zegt dat ik wel zou reageren op optie nummero 2, want daar zou ik enkel lief tegen doen. Verder hoef ik daar niets van.

Daarbij heb ik dat vooral op het strand, omdat dat sowieso een speelveld voor (quasi) bronstige 'stoere' jongelui is.

En ijdel ja. Het straalt veel ijdelheid uit en minder hersenen.

Sorry alle vooroordelen op een stokkie.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 20:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
En ik steeds maar denken dat vrouwen vallen op mannen met veel spieren...

en zo denken veel vrouwen dat mannen alleen geinteresseerd zijn in grote tieten
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 21:07
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
En zo hoor ik steeds vaker dat mannen denken dat ze kale balletjes moet hebben, maar dat is ook voor een select publiek interessant.

Denk ik.

Hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 21:23
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
en zo denken veel vrouwen dat mannen alleen geinteresseerd zijn in grote tieten
Oh nu begrijp ik 't.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 21:30
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
En zo hoor ik steeds vaker dat mannen denken dat ze kale balletjes moet hebben, maar dat is ook voor een select publiek interessant.

Denk ik.

Hoop ik.
dat gerucht heeft al veel opgang in onze school en tja soms gaan de meisjes er zelfs in mee dat het dan maar normaal is
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 21:56
Verwijderd
Hehe ik zit er trouwens nogeens over na te denken en kom tot de conclusie dat ik nu (ietwat out of shape) veel makkelijker meisjes versier dan vroeger (toen ik aan toptennis deed en bijzonder fit was)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 22:53
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
je lichaam is denk ik geen afknapper. sommige mensen snappen gewoon niet dat je ook krachttraining kan doen voor de lol net zoals andere sporten. maargoed daar zal ik nu maar niet over beginnen.

ik denk dat het vooral fout bij de instelling hoe je daar naartoe bent gegaan. dingen als dames 'scoren' en er vanuit gaan dat je een voordeel hebt vanwege je lichaam klinkt nou niet echt alsof je daar heen kwam voor die ene persoon waar je misschien mee wilt gaan daten.

dat mensen denken dat je dom bent omdat je gespierd bent slaat helemaal nergens op. dat zijn van die vooroordelen van mensen die kennenlijk zelf alleen naar het lichaam kunnen kijken en niet naar de persoonlijkheid zelf. je moet ook maar bedenken of dat de dames zijn die jij wilt 'scoren'. ik zou er niet echt vrolijk van worden namelijk om mijn tijd door te brengen met iemand vol vooroordelen.

maargoed probeer de volgende keer meer de focus te leggen op persoonlijkheid en ga gesprekken over niet mooie delen van je eigen lichaam uit de weg. natuurlijk mag je uitleggen wat je doet in je vrij tijd als een meisje je dat vraagt, maar je hoeft ze niet gelijk alle technische dingen uit te leggen (zoals hier het stukje over meso in je bericht). als ze daar in geinteresseerd zijn kan je het natuurlijk wel uit leggen, maar probeer het dan simpel te houden en ga die termen uit de weg.

voor de rest vooral de standaard dingen als intresse tonen in de ander en het dus niet alleen over jezelf hebben.
niet proberen om ieder meisje te 'scoren'. niemand is geinteresseerd in iemand die elk meisje afgaat in de hoop dat die wel valt op zijn lichaam/manier van doen of wat dan ook. weet dus wanneer je wel een gesprek aan moet knopen en wanneer niet.
heb je iemand die ook intresse in jou toont zorg dan dat je daar gewoon gezellig een tijdje mee praat enzo. vraag niet direct na een paar minuten om haar telefoonnummer. jij zou er ook niet op staan te wachten als je een ijsje gaat eten en er staat iemand achter je in de rij dat die na een korte woordenwisseling je nummer vraagt.

eigenlijk moet je je dus gedragen zoals je zelf bent en niet krampachtig proberen te scoren, want dat werkt niet. beter 2-3 telefoonnummers van mensen die ook intresse in jouw persoonlijkheid tonen dan 100 telefoonnummers van mensen die alleen geinteresseerd waren in jouw lichaam.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 01:57
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:

Fitness is gewoon echt niet zo leuk als 'echte sport' ( die discussie is hier vaker gevoerd maar ik weiger te geloven dat mensen fitness écht leuk kunnen vinden om de activiteit ), dat doe je echt alleen maar om je uiterlijk te verbeteren.
Ik vind het heel leuk om veel gewicht op te tillen en op mijn beurt heb ik weer een ongelooflijke grafhekel aan tennis/squash/golf/dat soort sporten. Dat zegt meer iets over je gebrek aan intelligentie. Maar goed, wat is het toch leuk als je online overal smilies doorheen kunt mixen, kun je altijd nog zeggen 'ikwasnietserieus ziejedesmiliesniet' terwijl een fatsoenlijke meningsuiting veel wenselijker is mhmmm?
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 07:52
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Zeg eh, jij vraagt hier om advies/meningen omdat jouw avond niet verlopen is zoals jij dat wilde. Dat jij niet de meningen en het advies krijgt waar je op gehoopt had, betekent nog niet dat je hoeft te gaan rologen hoor. Dat zegt meer over jouw intelligentie dan over die van Freyja. Je hebt een stuk of 30 meningen gekregen in dit topic die allemaal ongeveer hetzelfde zeggen, daar zou je wat mee kunnen doen. Of niet, maar doe dan ook niet alsof je het wil weten.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 08:25
Verwijderd
@ Lorelei en Freya; jullie geven het verkeerde antwoord, begin even opnieuw en laat die arme jongen even weten dat jullie kortzichtige, zichzelf in het midden plaatsende, gespierde jongens zo een beetje het geilste vinden wat er bestaat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2010, 09:16
Verwijderd
We kunnen ook gewoon met zen allen dit veel korter aanpakken. Kortere Antwoord.

Als je sixpack hebt, brede schouders. Ben je trots op jezelf, van kijk dit heb ik weer geflikt. En warneer je dat doet toon je uitstraling. Vrouwen houden van jongens met spontaniteit, en bijna altijd lachen. (Dus dat bedoel ik altijd om grapjes. Maar in het algemeen.)

Houd in je achterhoofd dat je gespierd bent en trots op je lichaam bent. En toon uitstraling van: Ik sta goed in mijn leven, ik heb alles onder controle. Vallen meiden op.

Vaakst is Spontaniteit en een lach (En uiterlijk goed.) al genoeg. Hoef je totaal geen spierbundel voor te zijn. Maar omdat je één bent is dat mooi meegenomen. Het lijkt mij het logisch dat je hebt getraind om jezelf beter te laten voelen. Niet voor de meiden. (Misschien stiekem wel, jongens kennende maar goed. )

En wees gewoon lekker je zelf. Keep it Simple & Straightforward. (KISS)

-> Je lichaam is niet de afknapper, je uitstraling wel. <- Fix dat en je kan er weer tegen aan! (KISS) Simpel.

Dennis Lake,
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 09:18
Verwijderd
Citaat:
We kunnen ook gewoon met zen allen dit veel korter aanpakken. Kortere Antwoord.

Als je sixpack hebt, brede schouders. Ben je trots op jezelf, van kijk dit heb ik weer geflikt. En warneer je dat doet toon je uitstraling. Vrouwen houden van jongens met spontaniteit, en bijna altijd lachen. (Dus dat bedoel ik niet om grappen.)

Hou in je achterhoofd dat je gespierd bent en trots op je lichaam bent. En toon uitstraling van: Ik sta goed in mijn leven, ik heb alles onder controle. Vallen meiden op.

Vaakst is Spontaniteit en een lach (En uiterlijk goed.) al genoeg. Hoef je totaal geen spierbundel te zijn. Maar omdat je één bent is dat mooi meegenomen. Het lijkt mij het logisch dat je hebt getraind om jezelf beter te laten voelen. Niet voor de meiden. (Misschien stiekem wel, jongens kennende maar goed )

En wees gewoon lekker je zelf. Keep it Simple & Straightforward. (KISS)

Je lichaam is niet de afknapper, je uitstraling wel. Fix dat en je kan er weer tegen aan! (KISS) Simpel.
Meestal zou je gelijk hebben, omdat veel jongens een te onzekere uitstraling hebben, maar ik denk niet dat we Armoed moeten aanmoedigen om méér zelfvertrouwen te tonen. Ik verwacht bij hem eerder (op basis van eerdere posts) dat hij de grens tussen 'zelfverzekerde jongen' en 'arrogante kwal' heeft overschreden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 09:22
Verwijderd
Dan word het tijd voor hem om zichzelf weer te worden. Want niemand is (Hopelijk) arrogant standaard. (Als die zichzelf is.)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Zeg eh, jij vraagt hier om advies/meningen omdat jouw avond niet verlopen is zoals jij dat wilde. Dat jij niet de meningen en het advies krijgt waar je op gehoopt had, betekent nog niet dat je hoeft te gaan rologen hoor. Dat zegt meer over jouw intelligentie dan over die van Freyja. Je hebt een stuk of 30 meningen gekregen in dit topic die allemaal ongeveer hetzelfde zeggen, daar zou je wat mee kunnen doen. Of niet, maar doe dan ook niet alsof je het wil weten.
Dat ja. Je vroeg om meningen, die krijg je. Het aantal smileys erbij is niet relevant, behalve dan dat ik dus met een glimlach wil duidelijk maken dat ik altijd nog open sta voor iemand die het tegendeel komt bewijzen. Genoeg (leuke) discussies over gehad op dit forum.

Ik vind fitness suf, om bovengenoemde redenen, en dat leidt tot de volgende vooroordelen. Met mij blijkbaar het hele strand, want veel succes had je dus niet. Tja, daar kun je conclusies aan verbinden, bijvoorbeeld dat je misschien heel hard je best moet gaan doen om in je gedrag te laten zien dat je persoonlijkheid wél enorm interessant, vrolijk en veelzijdig is. Maar blijkbaar wil je liever horen dat het een eenmalige vreemde actie was van alle vrouwen die dag, ze waren even blind ofzo, en dat alle vrouwen éigenlijk liever jou keihard willen palen. Vooral de mooie. Nou, bij dezen hoor...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 09:42
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Je bent onzeker Armoed.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 10:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
2 meisjes kwamen naar me toe en vroegen of ze op de foto met me mochten (echt, wtf?), waarop ik reageerde met 'haha wat krijg ik ervoor terug?' 'een kus' 'je moet hoger inzetten hoor' enz. enz.
Zo te lezen is verbale communicatie gewoon niet je sterkste kant. Als je er zo apart uitziet dat meisjes met je op de foto willen, en je reageert daarop met een verkapt 'goed, maar dan wil ik je wel neuken, hoor', heeft dat inderdaad niet zo'n succes. Grote kans dat die meisjes vanaf het begin al een geintje met je uithaalden, en dat dat telefoonnummer niet eens echt was.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 10:32
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik vind die gespierde man op de foto onaantrekkelijk maar de man op de tweede foto nog onaantrekkelijker.
Wat mij op de eerste foto afstoot is dat ik de man associeer met iemand die ijdeler is dan ikzelf en teveel aandacht besteedt aan zn lichaam. Puur vooroordeel maar ik kan een man die ijdeler is dan ikzelf niet opwindend vinden.
De tweede foto vind ik onaantrekkelijk omdat ik zo'n lichaam associeer met luiheid en ongezond eten en dat ook past niet bij mij.
Ja, het zijn allemaal vooroordelen maar ik denk dat dit voor een groot deel onbewust gaat. Iedereen zoekt toch iemand die bij zijn/haar manier van leven past en deze twee types hierboven lijken niet bij de mijne te passen.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Bij mij ligt 't 'm vooral in de ijdelheid. Fitness is gewoon echt niet zo leuk als 'echte sport' ( die discussie is hier vaker gevoerd maar ik weiger te geloven dat mensen fitness écht leuk kunnen vinden om de activiteit ), dat doe je echt alleen maar om je uiterlijk te verbeteren. En dat is, naast dat het enorm ijdel is, ook nog eens dodelijk saai. Fitness is niet spannend of uitdagend of technisch moeilijk, het enige wat je kunt is dingen zwaarder maken en dingen nog langer volhouden.
Sorry hoor, maar ik moet de meeste fitnessers hier toch even verdedigen..

Fitness is meer dan gewichtheffen en ijdelheid. Het is ook het verbeteren van je conditie, opbouwen van kracht, lekkerder in je vel zitten omdat je doorgetraind bent, enzovoorts. Er zijn misschien mensen die het puur uit ijdelheid doen, maar dat is meer bodybuilding dan fitnessen. Verreweg de meeste mensen die ik op de sportschool tegenkwam deden ook aan fitness om kracht en conditie op te bouwen.. regelmatig ook naast een andere sport (bijvoorbeeld kickboksen, Taekwondo of bijv roeien) om daar beter in te worden.

En het is alleen saai als je jezelf geen doelen stelt. Het wordt een stuk minder saai als je erachter komt dat je steeds sterker wordt.

Kortom, je projecteert jouw eigen vooroordelen en meningen op de TS. Je bent zeker nog niet zo vaak in de sportschool geweest?

@TS:
Het probleem is dus wel dat meer vrouwen dat vooroordeel hebben, waardoor je dus minder succes hebt. Zeker als jouw lichaam een aandachtspunt wordt. Je kunt beter je shirt aanhouden dus

En gewoon door blijven trainen.. wou dat ik er nooit mee gestopt was. De tijd die je er aan moet besteden is vaak wel een probleem. Vrouwen willen niet dat je teveel tijd aan wat dan ook besteed.. of dat nou een media center, voetbal, werk of fitnessen is maakt niet uit.

De meeste kans maak je als het lijkt alsof je alle tijd van de wereld voor haar hebt.

Laatst gewijzigd op 02-07-2010 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 10:55
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Vrouwen willen niet dat je teveel tijd aan wat dan ook besteed.. of dat nou een media center, voetbal, werk of fitnessen is maakt niet uit.
Dat hangt helemaal van de vrouw af. Je hebt inderdaad zeikwijven, maar er zijn ook zat vrouwen die het prima vinden als je 50 uur per week ergens mee bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 11:02
Verwijderd
Citaat:
En gewoon door blijven trainen.. wou dat ik er nooit mee gestopt was. De tijd die je er aan moet besteden is vaak wel een probleem. Vrouwen willen niet dat je teveel tijd aan wat dan ook besteed.. of dat nou een media center, voetbal, werk of fitnessen is maakt niet uit.

De meeste kans maak je als het lijkt alsof je alle tijd van de wereld voor haar hebt.

Dat ligt er voor mij aan wat. Als het bv. sport is, dan heb ik iets van, wtf kun je je daarmee bezig houden, dat is omdat ik dat zelf niet belangrijk vind. Als het bv. gamen is of larp of dingen die ik wel belangrijk vind, dan snap ik volkomen dat je daar veel tijd in wil steken. Maar daarom zou ik dus ook al geen relatie beginnen met zo'n afgetraind lichaam, wij hebben duidelijk andere prioriteiten en dat gaat gruwelijk botsen. En voor een nacht, pfoe, ik vind het gewoon niet zo aantrekkelijk, dus dat valt ook al af. Daarnaast wil ik graag iemand waarmee ik kan praten voor ik er het bed mee induik.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Dat hangt helemaal van de vrouw af. Je hebt inderdaad zeikwijven, maar er zijn ook zat vrouwen die het prima vinden als je 50 uur per week ergens mee bezig bent.
Het probleem is vaak dat 50 uur per week veel te weinig is

Dat ben ik soms alleen aan mijn werk al kwijt. Dan komen mijn hobbies daar nog bij.. mijn vriendin gaat daar goed mee om trouwens. Als ik het maar niet overdrijf.. soms ga ik weleens helemaal op in iets
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Ik ben zelf een enorme neuroot die zo ongeveer het hele Groene Boekje uit zijn hoofd kan opdreunen.
Intelligentie is iets dat bij mij hoog in het vaandel staat en over het algemeen is taalgebruik daar wel een goede indicator van; komt het niet pretentieus over als ik een taalfout verbeter? Ik doe het voornamelijk om duidelijk te maken dat ik wel enige vorm van intelligentie heb [..]
Citaat:
{..} .. toen ik vroeg waarom, zij ze dat het kwam omdat ik er zo gespierd uitzag.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 11:04
Verwijderd
Citaat:

Dat ligt er voor mij aan wat. Als het bv. sport is, dan heb ik iets van, wtf kun je je daarmee bezig houden, dat is omdat ik dat zelf niet belangrijk vind. Als het bv. gamen is of larp of dingen die ik wel belangrijk vind, dan snap ik volkomen dat je daar veel tijd in wil steken.
Gamen? Dat zie ik echt als 1 van de grootste tijdverspillingen ooit Dat is iets wat je doet om even bij te komen, maar zeker niet te lang en te vaak.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Gamen? Dat zie ik echt als 1 van de grootste tijdverspillingen ooit Dat is iets wat je doet om even bij te komen, maar zeker niet te lang en te vaak.
Kijk, botsen En dan weet je waarschijnlijk niet eens wat larp is ^^

Ik noemde maar even 2 dingen die in mijn leven belangrijk zijn, maar werk en opleiding zijn dat natuurlijk ook.

Maar daarom zou iemand die aan bodybuilding/fitness doet niet zo makkelijk op mij afstappen, omdat ik overgewicht heb en ik dus duidelijk een andere instelling heb met wat ik in mijn leven wil doen. Andersom is dat hetzelfde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.