Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2010, 23:54
slangengek5
slangengek5 is offline
als ik een keer een meisje mee uit zou vragen op een date hoe zal ik dat dan moeten vragen en waar moet ik haar mee naartoe nemen ik ben 15 zei zou 14-16 zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2010, 00:21
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat ligt aan het meisje
Maar aangezien het verwachtingspatroon op je 15e wat lager ligt (bij mij in ieder geval wel ), hoef je haar niet mee uit eten te nemen. Neem haar eens mee naar een filmpje, of ga picknicken in het park..zoek uit waar ze van houdt en speel daar op in.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 02:00
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dat ben ik niet met je eens Phoebe. Juist als je indruk op haar wil maken lijkt het me beter haar mee uit eten te nemen dan bijvoorbeeld naar de bioscoop, dat doet immers iedereen. Verder is er meer gelegenheid tot het voeren van een goed gesprek en leer je elkaar beter kennen dan wanneer je stil naast elkaar naar hetzelfde scherm zit te staren.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 17:44
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Dat ben ik niet met je eens Phoebe. Juist als je indruk op haar wil maken lijkt het me beter haar mee uit eten te nemen dan bijvoorbeeld naar de bioscoop, dat doet immers iedereen. Verder is er meer gelegenheid tot het voeren van een goed gesprek en leer je elkaar beter kennen dan wanneer je stil naast elkaar naar hetzelfde scherm zit te staren.
Nee uit eten is juist veel te veel druk op beide personen, vooral op zo'n jonge leeftijd. Het moet juist relaxed zijn. Doe iets luchtigs zoals een rondje wandelen, neem haar mee naar je favoriete ijssalon, ga een park in, of ga samen skeeleren of iets dergelijks.
Bovendien: je creëert geen aantrekkingskracht door een duur etentje te regelen.
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 21:02
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik zei niet dat het duur moest zijn. Bij een gemiddeld wok restaurant kun je onbeperkt eten voor zo'n 15 tot 20 euro p.p. Verder zie ik niet in waarom je druk op beide personen zou leggen bij een etentje, is naar mijn mening juist gezellig.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 21:32
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Citaat:
Ik zei niet dat het duur moest zijn. Bij een gemiddeld wok restaurant kun je onbeperkt eten voor zo'n 15 tot 20 euro p.p. Verder zie ik niet in waarom je druk op beide personen zou leggen bij een etentje, is naar mijn mening juist gezellig.
Omdat hij 15 is.. daarom. Heeft dan niet zoveel met geld te maken, maar meer met het feit dat ze lijnrecht tegenover elkaar zitten en elkaar maar even een paar uur moeten gaan vermaken met verder helemaal niks qua afleiding behalve het eten. Je kan dan, op die leeftijd, beter iets luchtigs gaan doen, zoals een bios of desnoods een rondje wandelen.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 11:01
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Letterlijke quote uit een ander topic:

Citaat:
In plaats van een cadeautje zou je haar ook ergens mee kunnen verrassen, als je ouders een keer weg zijn (stuur ze naar een restaurant) kook (of probeer je om te koken ) je voor haar met kaarsjes op tafel/haar lievelingsliedje op de achtergrond etc. Of neem haar mee uit eten of weet ik veel waar naartoe. Ik had me, als puber, heel speciaal gevoeld dan.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 12:55
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Nee uit eten is juist veel te veel druk op beide personen, vooral op zo'n jonge leeftijd. Het moet juist relaxed zijn. Doe iets luchtigs zoals een rondje wandelen, neem haar mee naar je favoriete ijssalon, ga een park in, of ga samen skeeleren of iets dergelijks.
Bovendien: je creëert geen aantrekkingskracht door een duur etentje te regelen.
Wandelen is een goede, vooral aangezien je dan al ergens mee bezig bent en praten dan een stuk makkelijker gaat.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 13:11
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Een ijsje gaan eten samen is ook leuk. Met het ijsje dan even een eindje gaan lopen en ergens zitten. Niet zo spannend, maar bij een 1e date hoeft het niet per se groots te zijn. Elkaar een beetje leren kennen en niet meteen uren op alleen elkaar toegewezen zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Letterlijke quote uit een ander topic:
Maar dat gaat over iemand die een aantal maanden verkering wil vieren als ik het me goed herinner, niet over een eerste afspraakje.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 15:49
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dus dan zou je je gelijk niet meer speciaal voelen?
Die eerste date is juist de kans om een goede eerste indruk te maken.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 16:22
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik zou als eerste date ook niet mee uit eten vragen.
Dan zit je daar straks 3 uur lang tegenover elkaar stil te zijn, omdat je beide niet weet waar je over moet praten. Als je naar de film gaat ofzo, dan kan je altijd achteraf nog een terrasje pakken, en dan heb je iig die film om over te praten. en kan je ook sneller weggaan mocht het echt niet klikken
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 16:35
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Dus dan zou je je gelijk niet meer speciaal voelen?
Die eerste date is juist de kans om een goede eerste indruk te maken.
Nee, want dat heeft niets met aantrekkingskracht te maken. Waarom zou je een vrouw op een eerste date zo bevoorrecht behandelen? Het juist de bedoeling is dat je elkaar beter leert kennen, niet om haar met materie over te halen om jou leuk te vinden. Jouw tijd en aandacht krijgt ze al, meer is er niet nodig. Ze moet het verdienen.
Het probleem van veel mannen is dat ze denken dat mooie vrouwen gelijk ook geschikte partners zullen zijn. Als je vrouwen die je niet echt kent speciaal gaat behandelen, kom je over als iemand die totaal niet kieskeurig is, en dat verlaagt je waarde, en dus de aantrekkingskracht.
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 17:30
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Je zegt het zelf al, je moet elkaar eerst beter leren kennen. Daar lijkt het me juist een heel geschikte gelegenheid voor gezien je mogelijkheid hebt tot een goed gesprek.

@Lotte: Dat hangt van de persoon af, je kent me heel goed dus je weet dat ik bijvoorbeeld echt niet 3 uur stil tegenover iemand zal zitten
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 09:07
Verwijderd
Als hij haar meeneemt voor een weekendje Parijs is dat ook heel indrukwekkend en romantisch, maar ik neem aan dat je daarbij wél begrijpt dat het too much is voor een eerste afspraakje?
Bij vijftienjarigen ligt die grens gewoon ergens anders dan bij achttienjarigen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 09:42
Malossi
Avatar van Malossi
Malossi is offline
Doe niet zo moeilijk, ga lekker samen de stad in, je komt toch wel iets tegen wat je samen kunt gaan doen... ijsje eten, beetje slenteren, winkels kijken, terrasje, parkje... Gewoon lekker simpel, lekker relaxt. Mee uit eten nemen, komop, je bent 15 en moet om 11 uur thuis zijn van je ouders, ik vind het een beetje 'over the top'... Een beetje, hoe zeg je 't, volwassen!
__________________
Life, Liberty, and the pursuit of all who threaten it!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 23:30
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Doe niet zo moeilijk, ga lekker samen de stad in, je komt toch wel iets tegen wat je samen kunt gaan doen... ijsje eten, beetje slenteren, winkels kijken, terrasje, parkje... Gewoon lekker simpel, lekker relaxt. Mee uit eten nemen, komop, je bent 15 en moet om 11 uur thuis zijn van je ouders, ik vind het een beetje 'over the top'... Een beetje, hoe zeg je 't, volwassen!
Dat was mijn punt een beetje inderdaad

En een ijsje eten en slenteren is ook een goeie trouwens
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Dichtklappen bij 'afscheid' van date (hoe initiatief nemen)
MaStar
39 17-05-2013 08:07
Liefde & Relatie Wat was jouw ergste date ooit?
@Moon
461 20-04-2007 19:56
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 23: 50 First Dates, Beyond Borders, The House Of Sand&Fog
AJMouse
13 14-06-2004 22:25
Verhalen & Gedichten [[NE] [Mijn eerste verhaal]] First Date
Psychopath
18 20-08-2003 09:48
Vrije tijd Voetbal biedt beste kans op succesvolle date
EmilioFCG
3 26-01-2003 19:48
Liefde & Relatie je - date - verstoord - door - een - andere - jongen
moenbase
11 24-03-2002 20:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.