Oud 20-10-2013, 21:43
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Lief forum,

Met het oog op het dalende aantal actieve leden, wordt het niet tijd om wat van de minder actieve subfora samen te voegen? Dit verhoogt de overzichtelijkheid van het forum en kan tegelijk de wat stillere subfora nieuw leven inblazen omdat mensen topics bekijken die ze anders wellicht niet zouden bekijken. Hier wat suggesties:

- Geld & Recht en Wonen & Werken
- Algemene Schoolzaken, Studiekeuze en Studentenleven
- Dansen op Papier en Letteren
- Films, TV & Radio en Muziek
- Software & Multimedia en Hardware & Elektronica

En natuurlijk DK en Onzin.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2013, 21:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind dit niet eens zo'n slecht idee.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 22:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik sta hier eigenlijk ook wel achter.

Alleen Software & Multimedia en Hardware & Elektronica zou ik graag gescheiden houden. Ookal is er zeker overlap, de vragen die hier veelal gesteld worden betreffen toch echt één vakgebied. Mensen die verstand hebben van hardware kunnen bij een software-kwestie misschien niets doen en dit geldt andersom ook. Het openen van topics waar je hulp wilt bieden maar geen kennis van zaken hebt lijkt mij niet bijdragen aan je motivatie om te helpen. Als deze subfora ooit al samen gaan pleit ik wel voor een voorschrift waaruit duidelijk wordt om welk vakgebied het gaat.

Onzin en DK kunnen we misschien ook beter uit elkaar houden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Onzin en DK kunnen we misschien ook beter uit elkaar houden.
Ahw
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 23:20
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Eensch.

En als Elin3 mij kan vertellen wat in de praktijk nog het verschil is tussen DK en Onzin zou ik erg onder de indruk wezen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 23:30
Verwijderd
Pest Elin3 niet. [/aserieus wat niet eens een woord is]
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 00:33
Verwijderd
De Onzine.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 11:36
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vind het prima, hoewel ik niet denk dat het daardoor de rustigere onderwerpen per se drukker worden.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 14:28
Verwijderd
Ik ben tegen omdat Schrödinger een buitenlander is.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 17:26
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 17:58
Verwijderd
Fijn dat iemand het met me eens is.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 18:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En als Elin3 mij kan vertellen wat in de praktijk nog het verschil is tussen DK en Onzin zou ik erg onder de indruk wezen.
Oké, er is inderdaad geen enorm verschil. Maar ik denk wel dat topics als bijv. deze (klik, klik, klik) een stuk minder "levensvatbaar" zijn wanneer ze op Onzin zouden staan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 18:46
Verwijderd
Dat denk ik eigenlijk ook. En er is nog steeds een bepaalde barričre waar veel DK'ers en Onzinners niet overheen willen. Geef het nog een half jaar. Dan staan er op onzin topics van 8 dagen geleden op pagina één ipv drie dagen geleden
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 19:48
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Oké, er is inderdaad geen enorm verschil. Maar ik denk wel dat topics als bijv. deze (klik, klik, klik) een stuk minder "levensvatbaar" zijn wanneer ze op Onzin zouden staan.
Mwah.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 22:09
Verwijderd
He bah, er komt iemand met een serieus voorstel en er wordt zo op gereageerd? Lijkt me eerder dat we erover gaan discussiëren, Schrödingers plan lijkt me een goed plan. Sowieso vind ik de verschillende subfora niet helemaal duidelijk/kloppen en dat zou ook meteen recht kunnen worden getrokken.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2013, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Dat denk ik eigenlijk ook. En er is nog steeds een bepaalde barričre waar veel DK'ers en Onzinners niet overheen willen. Geef het nog een half jaar. Dan staan er op onzin topics van 8 dagen geleden op pagina één ipv drie dagen geleden
Malle barričres ook altijd.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2013, 17:50
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vind het prima, hoewel ik niet denk dat het daardoor de rustigere onderwerpen per se drukker worden.
Ik denk ook niet dat het superveel verschil gaat maken, maar het komt de overzichtelijkheid in ieder geval ten goede! Het idee van subfora is natuurlijk dat je niet te veel topics in één subforum tegelijk hebt, waardoor topics weggedrumd worden. Het nadeel is dat topics met meer subfora ook vaker in het verkeerde subforum staan. Naar mate subfora minder actief worden, gaat het laatste zwaarder wegen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 01:54
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
- Geld & Recht en Wonen & Werken
- Algemene Schoolzaken, Studiekeuze en Studentenleven
- Dansen op Papier en Letteren
- Films, TV & Radio en Muziek
- Software & Multimedia en Hardware & Elektronica & games

En natuurlijk DK en Onzin.
Prima idee, helpt verder geen jota tegen dalende ledenaantallen maar is wel overzichtelijker.

Citaat:
Mensen die verstand hebben van hardware kunnen bij een software-kwestie misschien niets doen en dit geldt andersom ook
Ach blijkt wel uit de topictitel/OP of het om een hardware of softwareding gaat.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2013, 12:46
ThomasJu
ThomasJu is offline
Dat is bij huiswerk ook het geval. Wis-, Natuur- en Scheikunde vragen kan ik vaak makkelijk beantwoorden. Biologie heb ik niet gehad dus daar antwoord ik gewoon niet op.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 19:05
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Lieve forumers,

Ik vind het een goed teken dat er wordt nagedacht over manieren om de activiteit op het forum te vergroten. Het probleem is echter complex en niet met een willekeurige maatregel op te lossen. Het samenvoegen van fora zou zo'n maatregel kunnen zijn, maar is lastig terug te draaien. En dat is vervelend als het niets uithaalt.

Liever denk ik daarom (samen met jullie) na over een integrale oplossing. Voorwaarde daarbij is een duidelijke visie vanuit Scholieren.com. Wat willen we met het forum of (de vraag die elke sollicitant vreest) waar staan we over vijf jaar. Maar ook: wat wil de scholier?

Concreet: ik zal binnen twee weken een drietal scenario's uitwerken en die onder andere hier voorleggen. Op basis daarvan gaan we verder. Goed plan?
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 19:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Top
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Lieve forumers,

Ik vind het een goed teken dat er wordt nagedacht over manieren om de activiteit op het forum te vergroten. Het probleem is echter complex en niet met een willekeurige maatregel op te lossen. Het samenvoegen van fora zou zo'n maatregel kunnen zijn, maar is lastig terug te draaien. En dat is vervelend als het niets uithaalt.

Liever denk ik daarom (samen met jullie) na over een integrale oplossing. Voorwaarde daarbij is een duidelijke visie vanuit Scholieren.com. Wat willen we met het forum of (de vraag die elke sollicitant vreest) waar staan we over vijf jaar. Maar ook: wat wil de scholier?

Concreet: ik zal binnen twee weken een drietal scenario's uitwerken en die onder andere hier voorleggen. Op basis daarvan gaan we verder. Goed plan?
Over vijf jaar bestaat dit forum niet meer. Of het bestaat misschien in de krochten van het internet ergens nog. En alleen omdat het toch geen bandbreedte meer kost.

Not for Sale kom er maar in met je statistieken.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 09:18
Verwijderd
Goede kans dat de site zelf trouwens wel floreert.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 13:35
Verwijderd
S.com no surrender! Over dertig jaar zit ik hier nog!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 14:13
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Lieve forumers,

Ik vind het een goed teken dat er wordt nagedacht over manieren om de activiteit op het forum te vergroten. Het probleem is echter complex en niet met een willekeurige maatregel op te lossen. Het samenvoegen van fora zou zo'n maatregel kunnen zijn, maar is lastig terug te draaien. En dat is vervelend als het niets uithaalt.

Liever denk ik daarom (samen met jullie) na over een integrale oplossing. Voorwaarde daarbij is een duidelijke visie vanuit Scholieren.com. Wat willen we met het forum of (de vraag die elke sollicitant vreest) waar staan we over vijf jaar. Maar ook: wat wil de scholier?

Concreet: ik zal binnen twee weken een drietal scenario's uitwerken en die onder andere hier voorleggen. Op basis daarvan gaan we verder. Goed plan?
Dit klinkt als het einde van het forum zoals wij hem kennen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2013, 08:57
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Bij de pakken neerzitten kan altijd nog!

Bij de pakken neerzitten en ondertussen even het forum checken wordt denk ik de uitdaging.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 14:40
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Het PhPBB tijdperk is gewoon afgelopen Jon, maar wees niet getreurd fora hebben langer staande gehouden dan 'lollige profielpaginas' als social media.

Mensen (en dan bedoel ik hen geboren met internet) willen en zijn gewend geraakt aan nu direct.

Kijk maar naar huiswerkvragen toch het eigenlijke doel van dit forum; een plek om vragen te posten en een uitleg te krijgen...

Vaker wel dan niet post een scholier daar 1 dag voor de toets (in de hoop nog ff snel een antwoord te krijgen) en zie je die scholier nooit meer terug als blijkt dat er niet binnen 5 minuten een uitgekotst antwoord staat.

Niet dat de mensen die hier vaker komen niet nog altijd hun best doen om die scholieren uit te dagen, de opdracht anders te verwoorden en tips te geven maar to no avail really.

Ik vrees met grote vrezen dat de oplossing ligt in een scholieren facebook waarbij iedereen alles maar een beetje door elkaar heen plempt...

Heel de trend werd eigenlijk al gezet met geen tiswah meer, geen monsterpost (want stel je voor dat je eens wat zou lezen)
Maar het meeste is niet aan het forum zelf te wijten, lezen de scholieren nog boeken, zeg maar uit zichzelf, of gewoon een discussie, man probeer het maar eens om eens leuk een meningsverschil met iemand te hebben en dan kijken hoe populair je wordt.

Gewoon robotjes.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 23:07
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Is er al een soort stackoverflow voor (nederlandse/vlaamse) scholieren? Zo nee, grijp je kans Jon.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Lieve forumers,

Ik vind het een goed teken dat er wordt nagedacht over manieren om de activiteit op het forum te vergroten. Het probleem is echter complex en niet met een willekeurige maatregel op te lossen. Het samenvoegen van fora zou zo'n maatregel kunnen zijn, maar is lastig terug te draaien. En dat is vervelend als het niets uithaalt.

Liever denk ik daarom (samen met jullie) na over een integrale oplossing. Voorwaarde daarbij is een duidelijke visie vanuit Scholieren.com. Wat willen we met het forum of (de vraag die elke sollicitant vreest) waar staan we over vijf jaar. Maar ook: wat wil de scholier?

Concreet: ik zal binnen twee weken een drietal scenario's uitwerken en die onder andere hier voorleggen. Op basis daarvan gaan we verder. Goed plan?
Als een van de weinige scholieren hier:

Zoals hier onder en boven al aangegeven, is een forum niet 'snel' genoeg voor de hedendaagse scholier. (Al geldt dat niet alleen voor scholieren, maar ook voor de generatie die wel is opgegroeid met fora. Het ligt dus niet alleen aan mijn 'generatie'. ) Aan een plek waar mensen slap kunnen ouwehoeren, praktische dingen kunnen vragen, diepzinnig kunnen discussiëren en lekker trollen zal wel altijd behoefte zijn.

De vraag is dus waar deze mensen te vinden zijn, hoe ze bij elkaar te brengen zijn en wat ze precies willen. Op zich zou je zeggen dat een forum als het deze dat allemaal wel heeft, en dat ook al wel bewezen heeft, maar dat valt toch tegen. Een futuristisch design hoeft niet, kijk bijvoorbeeld maar naar het succes van het foeilelijke (en best onpraktische, zeker als je geen extensies gebruikt) Reddit. Wat zorgt er nou voor dat er wel op sites als Reddit wordt gepost, en niet hier? Reddit nodigt meer uit tot posten. Het is laagdrempelig (er is geen emailadres nodig, om een account aan te maken, bijvoorbeeld)en er is een beloningsstructuur (Iets waarvan ik niet weet of het hier ook zou werken, of iets toe zou voegen, maar eh, slechter kan het niet dus het is niet verkeerd er een keer over na te denken.)

Concreter: het lijkt me een goed idee om het forum en de frontpage meer met elkaar te verbinden. Hier zijn bijvoorbeeld best wat reacties op. Als ieder nieuw artikel automatisch een topic zou worden waarvan de reacties ook onder het artikel verschijnen en vice versa , zou er misschien wat meer toestroom zijn.

Het is best een warrig stukje geworden, maar ok.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 07:34
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Ik hou wel van warrig.

Misschien is het leuk in dit topic de toegevoegde waarde van een forum(functie) te bepalen. Wat zijn de kritische succesfactoren? Laagdrempeligheid is er een. Archief-/opzoekfunctie. Kwantiteit / kwaliteit (ervaringsdeskundigen!) van respons, maar ook snelheid. Futuristisch design niet.

Ik mis bijvoorbeeld nog de factor anonimiteit. Anoniem ben je nooit op Facebook. Hier kan dat, tot op zekere hoogte, wel. Is dat een voordeel? Iets wat we moeten behouden?

En waarom zijn andere fora wel succesvol?

Meer warrige stukjes!
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 09:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik mis bijvoorbeeld nog de factor anonimiteit. Anoniem ben je nooit op Facebook. Hier kan dat, tot op zekere hoogte, wel. Is dat een voordeel? Iets wat we moeten behouden?
Behouden! Nu heb je de keuze om je identiteit (beperkt) kenbaar te maken aan degene waaraan jij dat wil en dat is voor een forum ideaal.
Misschien hebben sommigen, mensen met bijv. één huiswerkvraag, er absoluut geen moeite mee dat het forum gelinked wordt aan hun facebook-account/ echte naam, maar ik gok dat veel actievere gebruikers hier niet op zitten te wachten. En ook voor pubers met vragen op L&G, Seksualiteit en L&R zal er een zekere drempel ontstaan wanneer dat niet langer "anoniem" kan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 17:42
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
(ervaringsdeskundigen!) van respons
Hebben de 'experts' die zo hier en der komen echt zoveel toegevoegde waarde? Ik zie het hier bijvoorbeeld niet zo terug. Ik heb, op basis van wat ik zo mee lees, het idee dat bezoekers niet zoveel geven om wíe hun vraag beantwoordt, maar meer wanneer dat gebeurt (snelheif dus). Heb jij daar andere cijfers over?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 18:11
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Hebben de 'experts' die zo hier en der komen echt zoveel toegevoegde waarde? Ik zie het hier bijvoorbeeld niet zo terug. Ik heb, op basis van wat ik zo mee lees, het idee dat bezoekers niet zoveel geven om wíe hun vraag beantwoordt, maar meer wanneer dat gebeurt (snelheif dus). Heb jij daar andere cijfers over?
Weet ik zo niet en is voor deze discussie niet zo interessant (ik zou zeggen dat elk beetje is meegenomen), maar ik doelde meer op het feit dat elk subforum wel zijn eigen ervaringsdeskundige of 'expert' heeft. Leden die arts zijn (geworden), wiskundige, of gewoon veel seks hebben.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 18:12
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Weet ik zo niet en is voor deze discussie niet zo interessant (ik zou zeggen dat elk beetje is meegenomen), maar ik doelde meer op het feit dat elk subforum wel zijn eigen ervaringsdeskundige of 'expert' heeft. Leden die arts zijn (geworden), wiskundige, of gewoon veel seks hebben.
Ah, okay!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 01:28
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Zijn andere fora wel succesvol? (of in ieder geval nog zo succesvol als vroeger, want ik geloof wel dat er fora zijn waar vooralsnog genoeg mensen op zitten om het levend te laten lijken maar is daar sprake van aanloop of wordt het ook minder.)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 15:51
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Ja, ik kan zo vijf fora opnoemen die het beter doen dan hier. Of ze veel last hebben van leegloop weet ik niet. Kan het eens vragen.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-10-2013, 16:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat dit forum als extra 'last' de relatief specifieke leeftijdsgroep met zich meedraagt. Dingen als techfora, fora over dieren of specifieke hobby's zijn in beginsel voor alle leeftijden.

Hier zitter mensen die vooral als scholier of student lid werden, vaak zijn blijven hangen en waar mogelijk door de hogere gemiddelde leeftijd nieuwe leden afgeschrikt worden.

Daarin ligt wat mij betreft dé uitdaging voor scholieren.com, het blijven vernieuwen voor en prikkelen van de huidige leden en tegelijkertijd een plek voor jonge scholieren bieden waar ze niet overvleugeld worden door twintigers en dertigers die hier al tien jaar of langer rondlopen waardoor de jongere generatie de continuďteit waarborgt.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 16:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zelf met vrienden al ruim vijf jaar een forum en dat groeit alleen maar, maar dat is idd ook niet leeftijdsgebonden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 22:03
Verwijderd
Welk forum is dat?

(gewoon uit interesse).
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 01:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja, ik kan zo vijf fora opnoemen die het beter doen dan hier. Of ze veel last hebben van leegloop weet ik niet. Kan het eens vragen.
Graag want of ze het beter doen is niet zo relevant, dat is voornamelijk woordelijke marketing en de doelgroep daar doe je weinig aan, en jij zat altijd in een niche t.o.v. fok bv.

Dus de absolute grootte zegt me weinig, groeiratios wel, en als daaruit blijkt dat er fora zijn die groeien dan moet je kijken wat daar de mensen aan aanspreekt, ik vermoed dat dat mensen zijn die van andere fora en socialmedia komen en denk dat het totaalforumgebruikers in het algemeen afneemt t.o.v. andere socialmedia, ongeacht individuele groeiratios.

Dat is een logisch ontwikkeling.

ik vind weinig mis met "het forum" van scholieren.com kom er immers al jaren, in de doelgroep wordt het gebruikt maar vroeger gebruikte diezelfde doelgroep m.i. vaker fora. (iaw de oudjes)
niet alles was even makkelijk te vinden als nu, en het was voor de opmars van echte alternatieven, veel mensen hadden smalbandinternet en daarin was een verhaal posten en later kijken juist een toegevoegde waarde.

Mensen zijn verwend Jon je hebt het prima gedaan.

Citaat:
wolterB schreef:
Daarin ligt wat mij betreft dé uitdaging voor scholieren.com, het blijven vernieuwen voor en prikkelen van de huidige leden en tegelijkertijd een plek voor jonge scholieren bieden waar ze niet overvleugeld worden door twintigers en dertigers die hier al tien jaar of langer rondlopen waardoor de jongere generatie de continuďteit waarborgt.
ja maar ik vind dat dus een onzinverhaal de ouderen zijn niet afschrikwekkend, er wordt op een beschaafde manier gecommuniceerd vind ik, en ook over het algemeen prima op gereageerd door de jongeren, altijd al zo geweest ook op een paar trollen na in de goede oude tijd
het is vooral saaier geworden zonder sommigen
Toen ik nog wel scholier was zaten er ook ouderen en ging het ook beschaafd, de aantallen en verhouding is veranderd.

de vraag is meer of je nog alleen op die ene doelgroep moet richten of op de hele scholingsontwikkeling tot aan student en starter denk ik.

Forumgeruikers nu zijn over het algemeen niet-scholieren op zoek naar specifieke informatie, een techforum kan daardoor op een vaste niche rekenen, scholieren zijn hypegevoelig en het voordeel ligt niet bij fora.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 30-10-2013 om 01:59.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 07:30
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
ja maar ik vind dat dus een onzinverhaal de ouderen zijn niet afschrikwekkend, er wordt op een beschaafde manier gecommuniceerd vind ik, en ook over het algemeen prima op gereageerd door de jongeren, altijd al zo geweest ook op een paar trollen na in de goede oude tijd
Maar is dat wel zo? In het algemeen zijn de oudere mensen best vriendelijk, zeker tegen de vaste jongere mensen. Maar ik denk dat het op wat subtielere manieren geen perfecte situatie is.

Kijk bijvoorbeeld naar spelling / grammatica / opmaak. Op mijn leeftijd is het redelijk normaal dat je typt zoals ik nu typ; met goede spelling, alinea's, punten, komma's en hoofdletters. Logisch, want dat maakt het voor iedereen duidelijk wat je bedoelt. Echter, voor de wat jongere mensen hoeft dit niet zo vanzelfsprekend te zijn; wellicht kunnen ze het nog niet zo goed, of vinden ze het niet belangrijk, of willen ze die moeite niet doen. Daar worden ze echter wel op afgevallen op het moment dat ze een topic / reactie plaatsen. Logisch, want het is erg onprettig lezen voor ons. Maar hoe is dat voor het desbetreffende lid?

Een ander voorbeeld is topics; bijvoorbeeld op Liefde & Relatie en Seksualiteit worden de meeste topics tegenwoordig gemaakt door scholieren tussen de 12 en 16. Dit zijn regelmatig dezelfde soort topics, zeker op Seksualiteit. Dit maakt het forum minder interessant, want het is het zoveelste topic over hetzelfde onderwerp. Vaak worden daar een paar opmerkingen over gemaakt en deze dan vervolgens gesloten. Logisch, want niemand heeft zin om 25 keer per dag hetzelfde verhaaltje te moeten typen.

Maar als je het bekijkt vanuit degene die het topic maakte? Diegene heeft in zijn / haar echte leven een vraag of iets wat dwars zit. Diegene gaat er mee naar een forum, en in plaats van een reactie te krijgen wordt diegene gemeld dat hij / zij de zoveelste is, maar even beter moet zoeken en wordt het topic gesloten. Zou zo iemand nog een keer terug komen?

Daar staat tegenover dat als je dat niet doet, de vaste oudere mensen er niets meer aan vinden en je die mensen weer verliest, wat de antwoorden ook niet ten goede komt.

Dus op zich zijn de oudere leden best vriendelijk tegen jongeren, maar het is zeker geen perfecte situatie.

Daarbij is het nog zo dat hoe meer mensen weggaan, hoe minder mensen posten, dus minder content verschijnt en het dus saaier wordt, en dus meer mensen weggaan etc... die cirkel doorbreken is een uitdaging.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 21:20
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 19:03
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Daarbij is het nog zo dat hoe meer mensen weggaan, hoe minder mensen posten, dus minder content verschijnt en het dus saaier wordt, en dus meer mensen weggaan etc... die cirkel doorbreken is een uitdaging.
Val ze dan ook niet zo af op spelling
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-12-2013, 02:20
Verwijderd
Citaat:
Lieve forumers,

Ik vind het een goed teken dat er wordt nagedacht over manieren om de activiteit op het forum te vergroten. Het probleem is echter complex en niet met een willekeurige maatregel op te lossen. Het samenvoegen van fora zou zo'n maatregel kunnen zijn, maar is lastig terug te draaien. En dat is vervelend als het niets uithaalt.

Liever denk ik daarom (samen met jullie) na over een integrale oplossing. Voorwaarde daarbij is een duidelijke visie vanuit Scholieren.com. Wat willen we met het forum of (de vraag die elke sollicitant vreest) waar staan we over vijf jaar. Maar ook: wat wil de scholier?

Concreet: ik zal binnen twee weken een drietal scenario's uitwerken en die onder andere hier voorleggen. Op basis daarvan gaan we verder. Goed plan?
Plan is goed nu de uitvoering nog
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 18:32
Verwijderd
Dus, wat vinden we van het nieuwe anti-pest beleid?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2013, 16:55
Verwijderd
Ik moet er een beetje van overgeven in mijn mond
Met citaat reageren
Oud 12-12-2013, 17:29
Verwijderd
Ik vind t helemaal prima, maar punt 10 is wel een beetje raar:
10 Groeit en verandert, en is daarom progressief.

eeehhhhrhr
Met citaat reageren
Oud 12-12-2013, 17:29
Verwijderd
Of gaan we groeien dankzij dit nieuwe anti pest beleid ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2013, 17:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind t helemaal prima, maar punt 10 is wel een beetje raar:
10 Groeit en verandert, en is daarom progressief.

eeehhhhrhr
Het gaat over het forum, dus het forum groeit en verandert. (Wij forumleden vast ook, maar dit ging specifiek over het forum.)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-12-2013, 18:08
Verwijderd
Ik had het niet meegekregen. Il denk dat jullie er weer lang over hebben zitten nadenken maar dat het niks doet in het gewone posten. Ik vind het bestempelen als pesten wel aantonen hoe weinig jullie snappen van de sfeer,wat daarin misgaat, en ik geloof niet dat iemand ook maar een seconde stilstaat bij het geposte verhaaltje, laat staan iets zal aanpassen.

Bashen, uitlokking en sfeerverpesten wás al onacceptabel. Nieuwe leden komen zelden in aanraking met oldbees, die enkeling die zich laat verjagen vormt niet het hoofdprobleem. Newbees vinden het sáái, net als oldbees trouwens. Alle regeltjes en ontmoedigende handelingen vanuit het beleid en diens uitvoerders dragen hieraan bij. Maar ja he, denken jullie dat het nog te redden is? En zo ja, dat dit het gaat regelen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.