Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2010, 12:14
Diviance
Diviance is offline
Hallo iedereen,

Momenteel zit ik in het derde jaar van een MBO4-opleiding, Marketing & Communicatie, en zit ik op mijn stage. Ik wist al na mijn eerste jaar MBO dat Marketing niets voor mij is, maar ik bleef doorduwen omdat ik hierna HBO kan doen, en dan kan ik daar alle richtingen op, hetzelfde als met HAVO. Echter zit ik nu op mijn stage, en moet ik allerlei dingen doen die ik echt niet leuk vind. Ik kan het wel, maar ik hou er gewoon niet van om te doen, en pas in juli is mijn stage klaar.

Ik zit er nu aan te denken om te stoppen met MBO, en twee jaar HAVO te doen. Maar als ik dat doe dan heb ik dus twee jaar voor niets MBO gedaan, en moet ik dus - volgens mij - ook mijn studiefinancieeëring terug betalen.

Ik weet niet wat ik moet doen. Deze studie afmaken, wat het meest voor de hand liggende is, maar dan dus iedere dag met tegenzin, of HAVO gaan doen...

Hopelijk kunnen jullie mij raad geven.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2010, 14:46
Verwijderd
Het lijkt me onhandig om iets af te maken als het je niet interesseert. Ik zou gewoon de HAVO doen, dan weet je zeker dat je motivatie goed is en je door kunt naar het HBO.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 15:26
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik zou mbo afmaken denk ik, volgend jaar is het laatste jaar?
bij mbo hoef je van het eerste jaar de aanvullende beurs niet terug te betalen, maar wel de basisbeurs en ov. (tenminste dit was een paar jaar geleden zo)
dusja ik zou mbo afmaken, want dan zit je daarna niet met een studieschuld, en als je hierna nog 2 jaar havo wilt gaan doen, ben je ook nog is een jaar langer bezig.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 12:52
KevinV1990
KevinV1990 is offline
Citaat:
Hallo iedereen,

Momenteel zit ik in het derde jaar van een MBO4-opleiding, Marketing & Communicatie, en zit ik op mijn stage. Ik wist al na mijn eerste jaar MBO dat Marketing niets voor mij is, maar ik bleef doorduwen omdat ik hierna HBO kan doen, en dan kan ik daar alle richtingen op, hetzelfde als met HAVO. Echter zit ik nu op mijn stage, en moet ik allerlei dingen doen die ik echt niet leuk vind. Ik kan het wel, maar ik hou er gewoon niet van om te doen, en pas in juli is mijn stage klaar.

Ik zit er nu aan te denken om te stoppen met MBO, en twee jaar HAVO te doen. Maar als ik dat doe dan heb ik dus twee jaar voor niets MBO gedaan, en moet ik dus - volgens mij - ook mijn studiefinancieeëring terug betalen.

Ik weet niet wat ik moet doen. Deze studie afmaken, wat het meest voor de hand liggende is, maar dan dus iedere dag met tegenzin, of HAVO gaan doen...

Hopelijk kunnen jullie mij raad geven.

Alvast bedankt!
Ik begrijp best wel hoe je je voelt. Twee jaar terug deed ik ook Marketing en Communicatie en zat in het eerste jaar. Ben toen tegen het eind van het jaar gestopt, maar was niet afhankelijk van de studiefinanciering omdat ik nog 17 was.

Jij bent daarentegen al wat verder dan ik was en als ik het goed heb, heb je nog maar een half jaar te gaan en wat je zelf ook al zegt, je kan alle kanten op dus ik zou als ik jou was nog even doorbijten, haal je diploma in 1 keer, dan ben je er zo snel mogelijk vanaf.

Maar nogmaals ik weet wat je doormaakt, die opleiding lijkt leuker op de open dagen dan dat het werkelijk is.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 13:35
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Je zit in het 3e jaar van m&c dat betekend dat je na deze stage klaar bent. Maak het gewoon af en ga dan naar het hbo. Wat voor gruwelijke dingen moet je op je stage doen waardoor je 3 jaar studie weg wilt gooien en 2 jaar langer wilt wachten voordat je naar het hbo kan??
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 13:36
TheVincer
TheVincer is offline
Precies.. Gewoon afmaken, dezelfde fout had ik ook gemaakt en baal er achteraf flink van.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 10:34
Diviance
Diviance is offline
Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb gewoon besloten om door te gaan en hierna HBO te doen .
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 16:08
Verwijderd
Een goede keuze!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik wil stoppen met school.
deboymetvragen
2 06-01-2016 11:06
Studeren Gestopt met mbo terug naar havo?
dailysmoker101
3 11-10-2011 08:52
Algemene schoolzaken stoppen met opleiding
harveydwijs2
10 17-01-2011 08:49
Studeren 5 havo niet halen...
n0name
12 10-02-2010 19:34
Studeren stoppen met MBO op je 17e.
r0bindr0st
4 05-03-2008 06:05
Algemene schoolzaken Gestopt met school.. wat nu?
Lyne
20 14-02-2006 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.