Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2006, 20:11
Vlinderr
Vlinderr is offline
Ik zit nu midden in mn 4e jaar van de HAVO. In het begin van het jaar ben ik naar de huisarts geweest voor psychische problemen. Komt erop neer dat ik nu veel problemen heb ernstig depressief ben.
Ik ben al vanaf 26 november niet naar school geweest. Wel een paar keer geprobeerd maar het is gewoon niet te doen.
Ik ben nu 16 en niet meer leerplichtig(toch?), wat zijn nu eigenlijk mijn mogelijkheden?

Laatst gewijzigd op 12-02-2006 om 20:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2006, 20:25
Barry K
Barry K is offline
Wordt er vanuit je school niets geregeld / voorgesteld?

Het lijkt me toch normaal dat in dit soort gevallen de school in ieder geval wat van zich laat horen met betrekking dat je zo weinig aanwezig bent geweest?
Je kan proberen met je school wat te regelen, dat lijkt me het handigst.
Ik denk dat je sowieso het beste het jaar kan overdoen aangezien je al veel gemist hebt; volgend jaar 2 in 1 doen lijkt me niet slim gezien je psychische problemen.

Succes ermee
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 20:33
Vlinderr
Vlinderr is offline
Citaat:
Barry K schreef op 12-02-2006 @ 21:25 :
Wordt er vanuit je school niets geregeld / voorgesteld?

Het lijkt me toch normaal dat in dit soort gevallen de school in ieder geval wat van zich laat horen met betrekking dat je zo weinig aanwezig bent geweest?
Je kan proberen met je school wat te regelen, dat lijkt me het handigst.
Ik denk dat je sowieso het beste het jaar kan overdoen aangezien je al veel gemist hebt; volgend jaar 2 in 1 doen lijkt me niet slim gezien je psychische problemen.

Succes ermee

School begrijpt dat ik op moment niet naar school kan, dus die hebben op het moment ook geen idee. School weet dus ook niet wat ze ermee aan moeten.
Parnassia heeft ook geen idee, want opname is op dit moment niet mogelijk. En spoedopname ben ik te kwetsbaar voor ...
Maar toch bedankt voor je hulp.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 00:15
Verwijderd
In ieder geval de rest van dit schooljaar nemen om aan te sterken en inzicht te krijgen wat je wilt en nog kunt.

Je zou altijd nog ROC kunnen gaan doen. Daar vmbo of havo halen en vervolgens een opleiding gaan doen. Maar ook gelijk instromen in mbo kan ook.

Je bent volgens mij nog wel leerplichtig tot je 18e, dat zou iig 1 dag per week moeten. Maar jij hebt problemen en het lijkt me dan logisch dat je problemen voor gaan op studie.

De school zal denk ik niet zo snel weten hoe ze je moeten helpen. Ik zou proffesionele hulp zoeken (als je die al niet krijgt) en echt duidelijk voor jezelf hebben wat je wilt, maar vooral om jezelf denken.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 00:34
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Je kan dit jaar overgaan en volgend jaar slagen.

Je kan ook stoppen en volgend schooljaar weer de 4e doen. Of je kan stoppen en volgend schooljaar de 4e en 5e in een jaar doen. Of je kan dit jaar overgaan, volgend jaar niets doen en het jaar daarna slagen. Of je kan vijftien jaar niets doen en daarna pas slagen. Eigenlijk kan alles maar die eerste optie is duidelijk de chillste.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 04:07
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Volgend jaar opnieuw proberen, dat is denk ik het beste.
Maar loop je ook bij iemand die je goed kan begeleiden, anders zul je er misschien niet zo simpel uikomen?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 12:12
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
dit jaar lekker rusten en volgend jaar oipnieuw beginnen in de 4e
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 16:04
Vitamintje
Vitamintje is offline
Volgens mij kun je het beste nu eerst aan je gezondheid denken. Als je je weer beter voelt kun je gaan kijken of en hoe je de havo wilt afmaken. Ik ben zelf halverwege 5VWO gestopt met school omdat ik opgenomen moest worden dus ik weet wel hoe moeilijk dat is. Ik had het er ook heel moeilijk mee dat ik bleef zitten maar op dat moment moest ik mijn gezondheid gewoon echt voorrang geven. Dus probeer je nu niet te druk te maken over school en ga op zoek naar goede hulp (eventueel in combinatie met medicatie) zodat je je weer beter gaat voelen.

Heel veel sterkte
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 17:13
Vlinderr
Vlinderr is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 13-02-2006 @ 17:04 :
Volgens mij kun je het beste nu eerst aan je gezondheid denken. Als je je weer beter voelt kun je gaan kijken of en hoe je de havo wilt afmaken. Ik ben zelf halverwege 5VWO gestopt met school omdat ik opgenomen moest worden dus ik weet wel hoe moeilijk dat is. Ik had het er ook heel moeilijk mee dat ik bleef zitten maar op dat moment moest ik mijn gezondheid gewoon echt voorrang geven. Dus probeer je nu niet te druk te maken over school en ga op zoek naar goede hulp (eventueel in combinatie met medicatie) zodat je je weer beter gaat voelen.

Heel veel sterkte
Dankjewel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hoe nu verder??? Tips?
solem
0 18-01-2012 12:48
Psychologie fout niet durven toe te geven, hoe nu verder
deurtje2
6 10-05-2011 21:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap België, hoe nu verder?
Gatara
224 09-08-2008 17:52
ARTistiek Het grote HOE NU VERDER topic.
Rooster
8 19-12-2007 18:57
Psychologie hoe nu verder/ beginnen
Verwijderd
5 15-04-2004 20:53
Liefde & Relatie Probleem met een meisje (hoe nu verder)
CEO
24 01-06-2003 16:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.