Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2005, 12:01
superwormluuk
superwormluuk is offline
hi,
ik zit in het 4e van vwo en ik doe natuur-stroom. vandaag had ik een toets van scheikunde (school-examen-toets). om de toets voor mij wat sneller te laten verlopen heb ik wat aantekeningen in de binas gemaakt met potlood (binas mocht je erbij houden). onder de toets werden de binassen gecontroleerd. en ja hoor, de des betreffende leraar (niet mijn echte scheikunde leraar) ondekte de aantekeningen en heeft de binas doorgespeeld naar mijn "echte" leraar scheikunde. nu zeiden mede-leerlingen van mij dat dit ontzegging van het scheikunde examen betekent en dat ik dus in de 6e niet mee kan doen aan het scheikunde examen. dit is de eerste keer dat mij dit zoiets overkomt. weten jullie hier meer over? kun je na 1x al uitgesloten van het eind-examen worden?
groet Luuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2005, 12:04
Verwijderd
Dat hangt af van de inhoud van jullie leerlingenstatuut en van jullie examenreglement. Ik denk dat het mag. In de regel hebben scholen en universiteiten een grote vrijheid om een sanctie te bepalen, er is geen regel dat je er eerst met een waarschuwing vanaf moet komen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 12:11
Verwijderd
bij ons is dat iig wel zo
of het in v4 zo gaat weet ik niet, maar als je in de examenklassen tijdens se's fraudeert word je uitgesloten van het ce. Geen idee of dat ook zo is als je nog 2 klassen lager zit..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 12:17
fractuur
fractuur is offline
Nooit van gehoord. (heb ik al die jaren uitsluiting geriskeerd? ) Ik kan me niet voorstellen dat ze je nu al uitsluiten van het CE, dat is helemaal nergens goed voor namelijk. Eerder zou ik denken aan puntenaftrek oid, of een herkansing gebruiken voor deze toets.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 12:20
Verwijderd
Dat ligt aan de school, maar waarschijnlijk krijg je gewoon een 1 voor deze toets en vervolgens een kans om te herkansen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 12:29
superwormluuk
superwormluuk is offline
bedankt allen, het verschilt dus per school.
Mephostophilis: bedoel je 'Geen kans om te herkansen' ? lijkt mij sterk dat je die dan ook nog mag herkansen.
ik vind het (als het zo is) in ieder geval wel een belachelijke regel, ik vreet nooit wat uit, doe ik een keer wat, wordt je meteen uitgesloten van het examen en dat terwijl ik nog maar in de 4e zit.
wel raar, als je gewoon bij je buurman spiekt krijg je een waarschuwing, maar als je in je binas spiekt naar info die er normaal niet in staat (wat dus ook niet mag) wordt je uitgesloten van het examen.
groet Luuk
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 12:50
Go
Avatar van Go
Go is offline
Voor de volgende keer als je er beslist aantekeningen bij wilt hebben: plak de betreffende bladzijden met een heel klein beetje lijm/pritstift aan elkaar, zodat de aantekeningen bij het doorbladeren niet zichtbaar worden. Onthoud natuurlijk de het paginanummer met de aantekeningen wel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 13:00
superwormluuk
superwormluuk is offline
dat is wel slim, maar ik denk niet dat ik het er nog een keer op waag.
groet Luuk
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:06
Verwijderd
Bij ons op school krijg je bij schoolexamens meestal allemaal een binas van school uitgedeeld en mag je niet je eigen binas gebruiken. Als je die wel mag gebruiken en ze controleren het en ze zien het ben je uitgesloten van het Schoolexamen en heb je een 1. Dit betekent dat je dus een herkansing moet gebruiken van die periode.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 16:02
Verwijderd
Het heeft inderdaad te maken met de afspraken die de school daarover heeft vastgelegd. Ik kan het me ook voostellen dat je er met een middagje corvée vanaf komt. Maar het blijft natuulijk enorm stom om te frauderen tijdens een toets...

Boontje komt om zijn loontje!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 17:44
Morri
Morri is offline
Kijk eens even in het examenregelement, wat je als het goed is gekregen hebt. Anders vraag je het even aan je leraar.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 20:21
Verwijderd
Mjah, er zal wel iets gebeuren, maar uitsluiting van je examen lijkt me heel sterk. Misschien kan het officieel wel, maar je moet wel iets ergers gedaan hebben dan een keer wat dingen in je binas schrijven denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 20:38
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 09-11-2005 @ 21:21 :
Mjah, er zal wel iets gebeuren, maar uitsluiting van je examen lijkt me heel sterk. Misschien kan het officieel wel, maar je moet wel iets ergers gedaan hebben dan een keer wat dingen in je binas schrijven denk ik zo.
Lijk me ook , denk gewoon een 1 en een een kans dat je geen herkansing daarvoor krijgt.

Om iemand in de 4de klas uit te sluiten voor het CE lijk mij te gek voor woorden.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 12:51
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
als dat bij ons zo zou zijn had ik onderhand al een mega probleem gehad, iedereen schrijft in zijn binas, maargoed bij ons wordt dat ook niet gecontrolleerd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:00
superwormluuk
superwormluuk is offline
het leek mij ook al niet dat ze er zo'n probleem van zouden maken, in de grafische rekenmachine hebben ze niet zo veel problemen mee. bij m'n zus werd het zelfs geadviseerd door leraren om dat op het examen te doen.
groet Luuk
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:39
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
haha ik ben eens genaaid voor een deel examen ckv wat ik moest in halen..

zat helemaal alleen in een hokje.. en de readers lagen gewoon op t bureau voor mij ( niet mijn readers )

lol

op een gegeven moment keek ik ze door en opeens kwam er iemand binnen..

die gast flipte helemaal uit ...

maar ben toen later direct naar de leraar gegaan...
en gezegt dat ik de readers alleen maar weg wou leggen


verder niets gebeurd..

geen uitsluiting-- normaal gezien wel

dus al je gewoon iets zegt van.. dat je die aantekingen gewoon er al had ingeschreven voor tijdens de lessen.. en je ze vergeten was ze weg te halen..
moet toch wel alles goed komen

tenzij je natuurlijk bekend staat om dit soort dingen
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:17
Verwijderd
Ze zullen je echt niet uitsluiten van het eind examen hoor, dat is enorm drastisch, zeker omdat dit de eerste keer is dat ze je betrappen en omdat je in de vierde zit. Waarschijnlijk krijg je een 1 en een waarschuwing.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-11-2005 @ 15:17 :
Ze zullen je echt niet uitsluiten van het eind examen hoor, dat is enorm drastisch, zeker omdat dit de eerste keer is dat ze je betrappen en omdat je in de vierde zit. Waarschijnlijk krijg je een 1 en een waarschuwing.
Dat denk ik idd ook.
Voortaan gewoon alles in je GR zetten want dat mag wel..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2005, 15:18
The0
The0 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 10-11-2005 @ 15:55 :
Dat denk ik idd ook.
Voortaan gewoon alles in je GR zetten want dat mag wel..
Klopt, en er zijn in mijn jaar ook mensen gepakt op afkijken van toetsen enzo, tenzij je het wel heel bont gemaakt heb zul je niet uitgesloten worden van je examens hoor..
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:56
superwormluuk
superwormluuk is offline
nee dit is de eerste keer voor mij, dat ik zoiets heb. als ik had geweten dat dit risico eraan vast zat had ik er natuurlijk nooit iets ingezet. jammer, je hebt types die niet leren en dan maar hierop gokken. zo'n type ben ik niet, want ik had echt begrepen van mijn zus dat dit niet zo'n probleem was (achteraf had ik natuurlijk kunnen nagaan dat dit echt niet mag). en dan zul je zien dat juist ik, die gewoon leert gepakt wordt.
groet Luuk
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
In mijn binas hebben mijn voorgangs allemaal aantekeningen gemaakt. Maar ik laat ze lekker staan, we krijgen vaak toch een binas van school.

Lijkt me trouwens sterk dat je dat niet mee mag doen aan het ce in de 6e. Beetje vroeg om dat al in de 4e te bepalen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:35
RoB!N
RoB!N is offline
Wil je frauderen dan kun je van die gele plak blaadjes ertussen doen en op de kleefkant achterop je zooi schrijfen. Dan denkt de leraar dat je die bladzijde hebt gemarkeerd voor sneller bladeren
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 15:14
American*Dream
Avatar van American*Dream
American*Dream is offline
ik zou afwachten wat jouw eigen scheikunde docent ervan zegt ipv de surveillant. Het kan zijn dat hij jouw aantekening niet eens beschouwt als poging tot frauderen. (Wij MOESTEN van onze scheikunde docent zelfs bepaalde dingen in de BINAS erbij schrijven; dat het sterkste zuur boven stond en de sterkste base onder, eenheden, etc). Vindt jouw scheikunde docent dat je gefraudeerd hebt, dan krijg je (op de meeste scholen) een 1 voor deze toets en zul je hem moeten herkansen. Uitsluiting van het CE over twee en een half jaar lijkt me een erg rigoreuze maatregel en ik heb ook nog nooit gehoord dat scholen dit deden. Maar spit anders het leerlingenstatuut nog eens door, daar horen deze dingen in te staan.
__________________
If there was no hate, there would never have been love
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Is dit fraude?
F.
80 05-04-2011 17:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Fraude studiebeurs
ganralph
35 22-11-2010 22:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Fraude bij de UWV?
Gatara
15 11-08-2009 10:28
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie fraude werkstuk gezocht
ikkuh_is_lief
2 28-10-2004 20:53
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie enquete maatschappijleer fraude
mystress-darqyr
2 08-05-2004 15:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.