Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 16:42
Snoezuuurrr
Avatar van Snoezuuurrr
Snoezuuurrr is offline
Chaucus: We maken een sticky over deze zaken, deze blijft tot ongeveer april staan als er behoefte blijkt te zijn.


Goedenavond allemaal

Ik heb een vraagje over een jaaropgave van 2004 en 2005. Ik heb bij 2 bedrijven stagegelopen. De eerste keer was in 2004 en daar kreeg ik een loon van 579 eur en een ingehouden loonbelasting van 175 eur en arbeidskorting van 40 eur.
In 2005 heb ik ook stagegelopen. Ik heb 2957 eur loon gekregen. 179 eur is ingehouden loonbelasting, 107 eur arbeidskorting en 229 eur.
Op het TJ biljet dat ik vandaag heb ontvangen hoef je alleen maar je loon en je ingehouden loonbelasting in te vullen. Het loon verschilt veel maar de ingehouden loonbelasting niet !! Is er soms iets misgegaan of zo? Wat houdt het in, en wat moet ik eventueel doen? Het is toch geld wat je terug krijgt.

Alvast bedankt !!
__________________
ooit gehoord van een piemelwarmhoudzakje ?? Nouw, ik wel !

Laatst gewijzigd op 01-02-2006 om 22:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2006, 10:21
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb vorig jaar ongeveer 2 maanden gewerkt bij een bedrijf. gisteren kreeg ik de jaaropgave. ik heb nog nooit geld teruggevraagd bij de belastingdienst, en heb ook geen idee hoe t allemaal werkt. maar ik vroeg me af of ik wat kon terugkrijgen.
loon: 2524. ingehouden loonbelasting: 236. verrekende arbeidskorting: 116. premie ziekenfonds: 194.
kan ik wat terugkrijgen? en wat voor biljet moet ik dan invullen?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 11:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bestaat er een site waarmee je je jaaropgave zelf kunt analyseren?
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 12:13
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Miracle schreef op 05-02-2006 @ 12:18 :
Bestaat er een site waarmee je je jaaropgave zelf kunt analyseren?
Wat wil je er aan analyseren?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 12:14
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 05-02-2006 @ 11:21 :
ik heb vorig jaar ongeveer 2 maanden gewerkt bij een bedrijf. gisteren kreeg ik de jaaropgave. ik heb nog nooit geld teruggevraagd bij de belastingdienst, en heb ook geen idee hoe t allemaal werkt. maar ik vroeg me af of ik wat kon terugkrijgen.
loon: 2524. ingehouden loonbelasting: 236. verrekende arbeidskorting: 116. premie ziekenfonds: 194.
kan ik wat terugkrijgen? en wat voor biljet moet ik dan invullen?
Download gewoon het aangifte programma 2005 van de site van de belastingdienst, vul het hele zwikje in (vergeet niet om premies ziektekosten e.d. ook op te voeren) en er komt vanzelf een bedrag uit dat je terug kan krijgen... (of moet betalen)

Easy as that!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 14:29
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Martin schreef op 05-02-2006 @ 13:14 :
Download gewoon het aangifte programma 2005 van de site van de belastingdienst, vul het hele zwikje in (vergeet niet om premies ziektekosten e.d. ook op te voeren) en er komt vanzelf een bedrag uit dat je terug kan krijgen... (of moet betalen)

Easy as that!
ok tnx!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 16:18
Go
Avatar van Go
Go is offline
In 2005 heb ik verschillende baantjes gehad. Bij elkaar heb ik ongeveer 6000 euro verdiend (legaal natuurlijk ). Daarnaast ben ik de Belastingdienst enkele tientjes vermogensrendementsheffing verschuldigd. Ik heb gehoord dat de Belastingdienst zelf aangeeft dat je aangifte moet doen. Klopt dat?

Ik heb namelijk het idee (en heb het aangifteprogramma eens ingevuld) dat ik wat bijbetalen moet. Als de Belastingdienst niks van zich laat horen laat ik het hier liever bij . Klopt het dat als de Belastingdienst niet aangeeft dat ik aangifte moet doen ik zelf nog wel verantwoordelijk blijf voor het afdragen van loonbelasting en premies, met eventueel boetes als gevolg als ik dat niet doe?

Ik zit niet op reacties in de trend van 'je hebt genoeg geld en kunt dus ook best belasting betalen' te wachten.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 17:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als je belastingaangifte moet doen, zul je daartoe in bijna alle gevallen een uitnodiging krijgen van de fiscus. Maar wees niet bang, vroeg of laat krijg je die ook wel.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 17:41
jeroen2
Avatar van jeroen2
jeroen2 is offline
[QUOTE]gerwin schreef op 05-02-2006 @ 17:18 :
In 2005 heb ik verschillende baantjes gehad. Bij elkaar heb ik ongeveer 6000 euro verdiend (legaal natuurlijk ). Daarnaast ben ik de Belastingdienst enkele tientjes vermogensrendementsheffing verschuldigd. Ik heb gehoord dat de Belastingdienst zelf aangeeft dat je aangifte moet doen. Klopt dat?

Ik heb namelijk het idee (en heb het aangifteprogramma eens ingevuld) dat ik wat bijbetalen moet. Als de Belastingdienst niks van zich laat horen laat ik het hier liever bij . Klopt het dat als de Belastingdienst niet aangeeft dat ik aangifte moet doen ik zelf nog wel verantwoordelijk blijf voor het afdragen van loonbelasting en premies, met eventueel boetes als gevolg als ik dat niet doe?

Ik zit niet op reacties in de trend van 'je hebt genoeg geld en kunt dus ook best belasting betalen' te wachten.
[/Q

Voor de zogenaamde "aanslagbelastingen" (IB, Vpb) word je uitgenodigd tot het doen van aangifte, je krijgt dan bv. een formulier thuisgestuurd. Pas als je de aangifte niet binnen die termijn hebt ingediend kun je een boete krijgen.

Voor de "aangiftebelastingen"(Omzetbelasting, Loonbelasting, Dividendbelasting enz. ) ben je zelf verantwoordelijk voor het afdragen van de premies.

Als je van de Belastingdienst niet krijgt de horen dat je aangifte moet doen, dan hoeft dat in beginsel niet. Mocht je recht op teruggave hebben dan melden ze dat (meestal) echter ook niet, of pas heel laat
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 17:51
Go
Avatar van Go
Go is offline
Bedankt voor je uitleg. Je zegt dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het afdragen van loonbelasting. Kun je grofweg zeggen dat als mijn inkomen 6000 euro per jaar is ik loonbelasting verschuldigd ben?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 19:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb ook een vraagje

In 2004 heb ik verschillende ziektekosten gehad en daar belasting over terug gevraagd. Sowieso kreeg ik nog wat terug en dat kreeg ik met mijn voorlopige aanslag begin 2005 al. Daar kreeg ik van de week ook weer post over, dat de definitieve aanslag hetzelfde was en dat dat al uitbetaald was, enz. Dat klopt ook, maar over die ziektekosten wordt met geen woord gerept. Beetje vreemd, mijn vader had door mij bv. ook verschillende (andere) kosten en die heeft hij wel teruggekregen. Ik heb nog helemaal niks gehoord, ook niet dat het niet toegekend wordt ofzo. Kan dat nog komen, of is het verstandiger dat ik daar even geirriteerde telefoontjes over ga plegen? Al mijn papieren liggen bij mijn vader en die woont een uur reizen bij mij vandaan, dus dat is nu even niet zo handig.

(Overigens heb ik gewoon bewijs van bepaalde afspraken ed, dus mochten ze het afwijzen kan ik dat nog wel hard maken. Maar ik hoor gewoon helemaal niks.)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 21:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-02-2006 @ 20:57 :
Ik heb ook een vraagje

In 2004 heb ik verschillende ziektekosten gehad en daar belasting over terug gevraagd. Sowieso kreeg ik nog wat terug en dat kreeg ik met mijn voorlopige aanslag begin 2005 al. Daar kreeg ik van de week ook weer post over, dat de definitieve aanslag hetzelfde was en dat dat al uitbetaald was, enz. Dat klopt ook, maar over die ziektekosten wordt met geen woord gerept. Beetje vreemd, mijn vader had door mij bv. ook verschillende (andere) kosten en die heeft hij wel teruggekregen. Ik heb nog helemaal niks gehoord, ook niet dat het niet toegekend wordt ofzo. Kan dat nog komen, of is het verstandiger dat ik daar even geirriteerde telefoontjes over ga plegen? Al mijn papieren liggen bij mijn vader en die woont een uur reizen bij mij vandaan, dus dat is nu even niet zo handig.

(Overigens heb ik gewoon bewijs van bepaalde afspraken ed, dus mochten ze het afwijzen kan ik dat nog wel hard maken. Maar ik hoor gewoon helemaal niks.)
Over welke ziektenkosten hoor je niks? over die over 2004? Dat is normaal je hoord alleen wat als ze je echt helemaal willen doorlichten, en daar zijn maar heel weinig mensen de gelukkige voor
Dus als je je geld gehad hebt dan is het allemaal in orde, als je dit niet bedoeld even je vraag verduidelijken.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 21:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-02-2006 @ 22:12 :
Over welke ziektenkosten hoor je niks? over die over 2004? Dat is normaal je hoord alleen wat als ze je echt helemaal willen doorlichten, en daar zijn maar heel weinig mensen de gelukkige voor
Dus als je je geld gehad hebt dan is het allemaal in orde, als je dit niet bedoeld even je vraag verduidelijken.
Ja over die ziektekosten voor 2004, dat geld heb ik dus niet gehad Wel wat ik al standaard terug krijg, dat stond al in hun systeem ofzo, maar niet dat wat ik extra opgegeven heb (bepaalde reiskosten die wel aftrekbaar zijn maar niet meer door de zorgverzekering worden vergoed.)

Mijn aangifte hebben ze dus wel gezien en verwerkt, maar dat geld van die reiskosten dat ik nog terug hoor te krijgen, daar heb ik nog steeds niks van gehoord of gezien en heb dat geld dus ook nog niet gehad.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 22:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-02-2006 @ 22:54 :
Ja over die ziektekosten voor 2004, dat geld heb ik dus niet gehad Wel wat ik al standaard terug krijg, dat stond al in hun systeem ofzo, maar niet dat wat ik extra opgegeven heb (bepaalde reiskosten die wel aftrekbaar zijn maar niet meer door de zorgverzekering worden vergoed.)

Mijn aangifte hebben ze dus wel gezien en verwerkt, maar dat geld van die reiskosten dat ik nog terug hoor te krijgen, daar heb ik nog steeds niks van gehoord of gezien en heb dat geld dus ook nog niet gehad.
Okay zo is het iets duidelijker, heb je dit ingevuld in je aangifte over 2004? Want dan moet het gewoon automatisch verrekend zijn lijkt me.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 22:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-02-2006 @ 23:20 :
Okay zo is het iets duidelijker, heb je dit ingevuld in je aangifte over 2004? Want dan moet het gewoon automatisch verrekend zijn lijkt me.
Ja dat heb ik vorig jaar ingevuld over 2004, maar dat is dus niet verrekend. Het enige dat ik heb teruggekregen is een of andere heffingskorting (?), verder geen woord over die ziektekosten.

Dat wat ik heb teruggekregen had met mijn WaJonguitkering te maken en had ik dus op voorhand al teruggekregen, nog voordat ik mijn aangifte had gedaan, omdat ik dat het jaar ervoor ook had teruggekregen en het zo automatisch verrekend werd. Nu kreeg ik van de week een brief dat dat wat ik op voorhand terug gekregen heb inderdaad klopte, maar over wat ik daarnaast heb terug gevraagd wordt niks gezegd. Het gaat ook om best een groot bedrag, dat zou wel opvallen als ze dat al verrekend hadden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 22:30
jeroen2
Avatar van jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 05-02-2006 @ 18:51 :
Bedankt voor je uitleg. Je zegt dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het afdragen van loonbelasting. Kun je grofweg zeggen dat als mijn inkomen 6000 euro per jaar is ik loonbelasting verschuldigd ben?
Jij bent (daar ga ik tenminste van uit) niet verantwoordelijk voor het afdragen van je loonbelasting. Dat doet je werkgever, die betaalt je loon namelijk. Mocht je zelfstandig zijn dan ben je ook geen loonbelasting verschuldigd omdat je niet in dienst van jezelf kan zijn.

Als je de 6000 verdient hebt met verschillende baantjes dan krijg je in beginsel alle ingehouden loonheffing terug. Het exacte bedrag weet ik niet, maar over de inkomsten om en nabij de 7000 kun je alles terugvragen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 22:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-02-2006 @ 23:26 :
Ja dat heb ik vorig jaar ingevuld over 2004, maar dat is dus niet verrekend. Het enige dat ik heb teruggekregen is een of andere heffingskorting (?), verder geen woord over die ziektekosten.

Dat wat ik heb teruggekregen had met mijn WaJonguitkering te maken en had ik dus op voorhand al teruggekregen, nog voordat ik mijn aangifte had gedaan, omdat ik dat het jaar ervoor ook had teruggekregen en het zo automatisch verrekend werd. Nu kreeg ik van de week een brief dat dat wat ik op voorhand terug gekregen heb inderdaad klopte, maar over wat ik daarnaast heb terug gevraagd wordt niks gezegd. Het gaat ook om best een groot bedrag, dat zou wel opvallen als ze dat al verrekend hadden.
Hmm heel vaag,je hebt dus de aangifte over 2004 gedaan maar het geheel je in de aangifte hebt vermeld heb je nog niks van terug gehad, behalve je voorlopige teruggave, die je gespreid over het jaar heb terug gehad.

Dan zou ik idd maar eens bellen. Ik kan van een afstand niet 1 2 3 zeggen wat er natuurlijk fout is gegaan bij jou of bij hun. Maar dat is via internet natuurlijk niet op te lossen dat moet je zelf effe met de belastingdienst regelen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 22:34
jeroen2
Avatar van jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-02-2006 @ 23:26 :
Ja dat heb ik vorig jaar ingevuld over 2004, maar dat is dus niet verrekend. Het enige dat ik heb teruggekregen is een of andere heffingskorting (?), verder geen woord over die ziektekosten.

Dat wat ik heb teruggekregen had met mijn WaJonguitkering te maken en had ik dus op voorhand al teruggekregen, nog voordat ik mijn aangifte had gedaan, omdat ik dat het jaar ervoor ook had teruggekregen en het zo automatisch verrekend werd. Nu kreeg ik van de week een brief dat dat wat ik op voorhand terug gekregen heb inderdaad klopte, maar over wat ik daarnaast heb terug gevraagd wordt niks gezegd. Het gaat ook om best een groot bedrag, dat zou wel opvallen als ze dat al verrekend hadden.
Het maximale wat je terug kunt krijgen is de ingehouden belasting. Ik weet niet hoeveel dit bij jouw was en of je dit allemaal heb teruggekregen. Als dit al zo was kun je niet nog eens "extra" geld terug krijgen i.v.m je ziektekosten.

Ziektekosten is een zgn. persoonsgebonden aftrek. Mocht je meer aftrek hebben dan er verrekend kan worden dan kun je het bedrag mee nemen naar een volgend jaar. Verder weet ik niet precies wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-02-2006, 22:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-02-2006 @ 23:30 :
Hmm heel vaag,je hebt dus de aangifte over 2004 gedaan maar het geheel je in de aangifte hebt vermeld heb je nog niks van terug gehad, behalve je voorlopige teruggave, die je gespreid over het jaar heb terug gehad.

Dan zou ik idd maar eens bellen. Ik kan van een afstand niet 1 2 3 zeggen wat er natuurlijk fout is gegaan bij jou of bij hun. Maar dat is via internet natuurlijk niet op te lossen dat moet je zelf effe met de belastingdienst regelen
Ja ik zal morgen nog even kijken of het bijgeschreven is, als dat niet zo is bel ik dan wel.

Was benieuwd of er iemand misschien ook eens zoiets had meegemaakt ofzo, maar zal wel niet eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 23:29
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
jeroen2 schreef op 05-02-2006 @ 18:41 :
Voor de "aangiftebelastingen"(Omzetbelasting, Loonbelasting, Dividendbelasting enz. ) ben je zelf verantwoordelijk voor het afdragen van de premies.
Voor het indienen van omzetbelasting word je ook uitgenodigd en is een uiterste aangiftedatum vastgesteld.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 07:59
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
jeroen2 schreef op 05-02-2006 @ 23:30 :
Jij bent (daar ga ik tenminste van uit) niet verantwoordelijk voor het afdragen van je loonbelasting. Dat doet je werkgever, die betaalt je loon namelijk. Mocht je zelfstandig zijn dan ben je ook geen loonbelasting verschuldigd omdat je niet in dienst van jezelf kan zijn.

Als je de 6000 verdient hebt met verschillende baantjes dan krijg je in beginsel alle ingehouden loonheffing terug. Het exacte bedrag weet ik niet, maar over de inkomsten om en nabij de 7000 kun je alles terugvragen.
Bedankt. En hoe zit dat met de premies voor de AOW, WAO (tegenwoordig WIA) e.d.? Ik heb dat aangifteprogramma eens ingevuld en daaruit kwam naar voren dat ik heel wat van die premies zou moeten betalen. Ik weet niet of dat klopt hoor, het lijkt mij namelijk sterk dat ik daar zoveel aan kwijt zou zijn.

Ik moet wel opmerken dat ik een aantal werkegevers heb die de afspraak gemaakt hebben met de Belastingdienst dat zij geen loonbelasting en premies inhouden, maar dat de werknemer daar zelf voor verantwoordelijk is (in dit geval een goed betaalde krantenwijk ).
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 11:35
jeroen2
Avatar van jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-02-2006 @ 00:29 :
Voor het indienen van omzetbelasting word je ook uitgenodigd en is een uiterste aangiftedatum vastgesteld.
Klopt, alleen werkt het vaststellen van de belastingschuld wat anders
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 13:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
jeroen2 schreef op 05-02-2006 @ 23:34 :
Het maximale wat je terug kunt krijgen is de ingehouden belasting. Ik weet niet hoeveel dit bij jouw was en of je dit allemaal heb teruggekregen. Als dit al zo was kun je niet nog eens "extra" geld terug krijgen i.v.m je ziektekosten.

Ziektekosten is een zgn. persoonsgebonden aftrek. Mocht je meer aftrek hebben dan er verrekend kan worden dan kun je het bedrag mee nemen naar een volgend jaar. Verder weet ik niet precies wat je bedoelt.
Dat kan dus wel, zie deze link: http://www.cak-bz.nl/smartsite.dws?s...home=0&id=5417

De eikel van de belastingdienst die ik vanmorgen aan de telefoon kreeg zei hetzelfde als jij, toen ik zei dat ik zeker wist dat er wel een regeling voor was zei hij nogal geirriteerd dat hij zeker wist dat het niet zo was en werd ik afgescheept. Maar mijn vader wist gelukkig dat het om deze regeling ging en toen ik vanmiddag weer belde (en gelukkig een ander aan de telefoon kreeg ) hebben ze het nagekeken en krijg ik als het goed is op grond van die regeling inderdaad een deel van mijn ziektekosten terug. Dat kan alleen nog wel een paar weken duren omdat die ziektekosten teruggave pas een paar weken na de definitieve aanslag berekend wordt.

Dus voor iedereen die in aanmerking kan komen voor die regeling, lees het even goed, kan je een hoop geld schelen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 13:58
jeroen2
Avatar van jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 06-02-2006 @ 14:33 :
Dat kan dus wel, zie deze link: http://www.cak-bz.nl/smartsite.dws?s...home=0&id=5417

De eikel van de belastingdienst die ik vanmorgen aan de telefoon kreeg zei hetzelfde als jij, toen ik zei dat ik zeker wist dat er wel een regeling voor was zei hij nogal geirriteerd dat hij zeker wist dat het niet zo was en werd ik afgescheept. Maar mijn vader wist gelukkig dat het om deze regeling ging en toen ik vanmiddag weer belde (en gelukkig een ander aan de telefoon kreeg ) hebben ze het nagekeken en krijg ik als het goed is op grond van die regeling inderdaad een deel van mijn ziektekosten terug. Dat kan alleen nog wel een paar weken duren omdat die ziektekosten teruggave pas een paar weken na de definitieve aanslag berekend wordt.

Dus voor iedereen die in aanmerking kan komen voor die regeling, lees het even goed, kan je een hoop geld schelen
idd. hij bestaat. Heb er echt nog nooit van gehoord...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 17:05
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik weet niet of ik nu wel geld terug kan vragen of niet..

Ik heb mn jaaropgaaf gekregen, daar staan een aantal bedragen op: loon, ingehouden loonheffing (die is 0) verrekende arbeidskorting (31) en mn premie ziekenfonds/ziektekostenverzekering (133).

Bij die 133 euro zit zowel een deel dat de werkgever voor mij betaalt heeft als iets wat ik betaald heb.

Ik snap er niets van. Kan iemand me helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2006, 17:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Lyne schreef op 08-02-2006 @ 18:05 :
Ik weet niet of ik nu wel geld terug kan vragen of niet..

Ik heb mn jaaropgaaf gekregen, daar staan een aantal bedragen op: loon, ingehouden loonheffing (die is 0) verrekende arbeidskorting (31) en mn premie ziekenfonds/ziektekostenverzekering (133).

Bij die 133 euro zit zowel een deel dat de werkgever voor mij betaalt heeft als iets wat ik betaald heb.

Ik snap er niets van. Kan iemand me helpen?
Nee je kan niks terugvragen want er is ook niks ingehouden
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 18:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Volgens mij kan dat wel maar hoe het precies zit weet ik niet. Kijk anders eens op de link die ik eerder noemde
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 18:44
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-02-2006 @ 19:21 :
Volgens mij kan dat wel maar hoe het precies zit weet ik niet. Kijk anders eens op de link die ik eerder noemde
Alleen als er sprake is van buitengewone uitgaven, zoals bij jou. Maar Lyne zegt niks over bijvoorbeeld een chronische ziekte.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 19:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
gerwin schreef op 08-02-2006 @ 19:44 :
Alleen als er sprake is van buitengewone uitgaven, zoals bij jou. Maar Lyne zegt niks over bijvoorbeeld een chronische ziekte.
En wat er hier dan staat: http://www.belastingdienst.nl/partic...l#P2180_178083

en als je dan doorklikt naar 'algemene uitgaven'? Dat geldt toch niet alleen voor mensen met een chronische ziekte of handicap maar voor iedereen? Of zie ik het verkeerd?

Volgens mij wordt daar nu steeds reclame voor gemaakt op tv nl?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 19:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is die regeling die Bloem aanhaalt alleen voor mensen met een chronische ziekte enzo of kan ik daar ook mijn eigen bijdrage voor mijn medicijnen of mijn steunzolen die ik niet vergoed krijg door de verzekering in kwijt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 19:52
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-02-2006 @ 20:28 :
En wat er hier dan staat: http://www.belastingdienst.nl/partic...l#P2180_178083

en als je dan doorklikt naar 'algemene uitgaven'? Dat geldt toch niet alleen voor mensen met een chronische ziekte of handicap maar voor iedereen? Of zie ik het verkeerd?

Volgens mij wordt daar nu steeds reclame voor gemaakt op tv nl?
Ik dacht dat je deze link bedoelde: http://www.cak-bz.nl/smartsite.dws?...e=0&id=5417
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 00:17
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Goed. Ik snap er geen fuck van met die belastingteruggave enzo. Ik ben 20 jaar en werk full-time. Kan ik dan loonheffing ofzo terugkrijgen? En wat voor programma moet ik daarvoor hebben? Ik heb nog nooit van m'n leven ook maar iets ingevuld voor de belastingdienst behalve m'n aanvraag voor m'n zorgtoeslag. Kan iemand me helpen?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 12:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
gerwin schreef op 08-02-2006 @ 20:52 :
Ik dacht dat je deze link bedoelde: http://www.cak-bz.nl/smartsite.dws?...e=0&id=5417
Ja ik was een beetje onduidelijk, ik zat op die andere site te zoeken en bedoelde ook de regeling op de laatste site die ik noemde, maar ik had het over de eerste site in mijn post.

Anyway, wat er hier dus staat: http://www.belastingdienst.nl/partic...l#P2180_178083

Geldt dat niet voor haar? En ook voor Daantje dus?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 14:06
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Er is wel iets ingehouden, een bedrag dat van mn loon naar een of andere premie ging. Maar ik ben nog geen 18, dus ik ben toch meeverzekerd met mn ouders? Dus ik d8 dat ik dat misschien terug kon vragen.

Het zou toch niet zoveel zijn geloof ik, maar alle kleine beetjes helpen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 10:09
Josephine_
Josephine_ is offline
Hallo,

Mijn moeder zei laatst tegen me dat ik geld kon terug krijgen van de belastingdienst.
Ik ben 18 jaar en zit voor het eerste jaar op het mbo.
Ik heb mijn boeken het het schoolgeld allemaal zelf moeten betalen.

Weten jullie hier misschien meer over?

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 11:41
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Josephine_ schreef op 14-02-2006 @ 11:09 :
Hallo,

Mijn moeder zei laatst tegen me dat ik geld kon terug krijgen van de belastingdienst.
Ik ben 18 jaar en zit voor het eerste jaar op het mbo.
Ik heb mijn boeken het het schoolgeld allemaal zelf moeten betalen.

Weten jullie hier misschien meer over?

Groetjes.
heb je belasting betaald ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-02-2006, 11:51
PutaDeMadre
Avatar van PutaDeMadre
PutaDeMadre is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-02-2006 @ 12:41 :
heb je belasting betaald ?

..... snapt er ook weinig van he... als je legaal (WIT niet zwart) gewerkt hebt heb je automatisch belasting betaald dat kun je terugvragen duhhh,...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 12:14
royalflush
Avatar van royalflush
royalflush is offline
Heb je een bijbaantje gehad waar ze loonheffing hebben toegepast, dit kun je terug vragen met het t-biljet
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 12:55
Josephine_
Josephine_ is offline
Nee heb geen baantje gehad.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 13:26
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
PutaDeMadre schreef op 14-02-2006 @ 12:51 :
..... snapt er ook weinig van he... als je legaal (WIT niet zwart) gewerkt hebt heb je automatisch belasting betaald dat kun je terugvragen duhhh,...
Niet te snel conclusies trekken, duhhh.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 15:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
PutaDeMadre schreef op 14-02-2006 @ 12:51 :
..... snapt er ook weinig van he... als je legaal (WIT niet zwart) gewerkt hebt heb je automatisch belasting betaald dat kun je terugvragen duhhh,...
er staat uberhaupt nergens dat ze een baantje heeft, laat staan 'wit'. Daarnaast, als je salaris onder de loonheffingskorting blijft, valt er weinig terug te vragen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 17:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Josephine_ schreef op 14-02-2006 @ 13:55 :
Nee heb geen baantje gehad.
Als je zoals jij geen baantjke hebt gehad kan je GEEN belasting terug vragen omdat je GEEN belasting betaald hebt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 17:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Josephine_ schreef op 14-02-2006 @ 13:55 :
Nee heb geen baantje gehad.
als je niks betaald, dan lijkt t me nogal logisch dat je ook niks terug kan krijgen. Tis de fiscus, niet sinterklaas.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 21:36
PV
PV is offline
Ik had net dat programmaatje gedownload van de belastingdienst om die aangifte in te vullen. Ik zou 242 terugkrijgen (ingehouden loonheffing). Maar er stond ook iets op van 721 euro aan premie volksverzekeringen. Moet ik dat dan nog betalen ofzo? Hoop van niet?
(ik heb nog maar niks verstuurd voor de zekerheid, anders vul ik het gewoon op papier in, dat ging vorig jaar prima )
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 08:03
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
PV schreef op 19-02-2006 @ 22:36 :
Ik had net dat programmaatje gedownload van de belastingdienst om die aangifte in te vullen. Ik zou 242 terugkrijgen (ingehouden loonheffing). Maar er stond ook iets op van 721 euro aan premie volksverzekeringen. Moet ik dat dan nog betalen ofzo? Hoop van niet?
(ik heb nog maar niks verstuurd voor de zekerheid, anders vul ik het gewoon op papier in, dat ging vorig jaar prima )
die premie is al ingehouden van je loon.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 19:31
PV
PV is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-02-2006 @ 09:03 :
die premie is al ingehouden van je loon.
Ah ok, gelukkig
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 11:15
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
royalflush schreef op 14-02-2006 @ 13:14 :
Heb je een bijbaantje gehad waar ze loonheffing hebben toegepast, dit kun je terug vragen met het t-biljet
Met het TJ-biljet. Het T-biljet is niet geschikt voor jongeren die slechts een bijbaantje hebben.

Vraagje: ik heb mijn jaaropgaaf van het uitzendbureau nog steeds niet gehad, is dat laat (oftewel moet ik gaan bellen) of is dat normaal?
(Ik vraag al 5 jaar belasting terug, maar weet echt niet meer wanneer die jaaropgaaf altijd kwam).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 12:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Bloem schreef op 06-02-2006 @ 14:33 :
Dat kan dus wel, zie deze link: http://www.cak-bz.nl/smartsite.dws?s...home=0&id=5417

De eikel van de belastingdienst die ik vanmorgen aan de telefoon kreeg zei hetzelfde als jij, toen ik zei dat ik zeker wist dat er wel een regeling voor was zei hij nogal geirriteerd dat hij zeker wist dat het niet zo was en werd ik afgescheept. Maar mijn vader wist gelukkig dat het om deze regeling ging en toen ik vanmiddag weer belde (en gelukkig een ander aan de telefoon kreeg ) hebben ze het nagekeken en krijg ik als het goed is op grond van die regeling inderdaad een deel van mijn ziektekosten terug. Dat kan alleen nog wel een paar weken duren omdat die ziektekosten teruggave pas een paar weken na de definitieve aanslag berekend wordt.

Dus voor iedereen die in aanmerking kan komen voor die regeling, lees het even goed, kan je een hoop geld schelen
Ik kreeg vandaag post van de belastingdienst en heb inderdaad veel geld terug gekregen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 17:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 21-02-2006 @ 12:15 :
Met het TJ-biljet. Het T-biljet is niet geschikt voor jongeren die slechts een bijbaantje hebben.

Vraagje: ik heb mijn jaaropgaaf van het uitzendbureau nog steeds niet gehad, is dat laat (oftewel moet ik gaan bellen) of is dat normaal?
(Ik vraag al 5 jaar belasting terug, maar weet echt niet meer wanneer die jaaropgaaf altijd kwam).
Het TJ-biljet is niet meer te downloaden het T-biljet wel. Voor degene die studiekosten HBO/uni of ziektenkosten hebben is het TJ-biljet perfect

Mijn jaaropgave krijg ik deze week
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:02
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 21-02-2006 @ 18:17 :
Het TJ-biljet is niet meer te downloaden het T-biljet wel. Voor degene die studiekosten HBO/uni of ziektenkosten hebben is het TJ-biljet perfect
Dan nog, een T-biljet kun je toch gewoon niet gebruiken als gewone scholier/student zijnde?
Ik download het dan ook nooit, ik bestel hem gewoon via internet en krijg dan het formulier per post.
Dit jaar kreeg ik van de Belastingdienst zelf het T-biljet opgestuurd, foutje.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Belasting-topic
Verwijderd
482 18-12-2017 18:30
Werk, Geld & Recht Loonheffingskorting? Help?
NadeHAVO
4 08-02-2014 01:17
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 4)
ikbenschipper1
501 24-10-2008 22:49
Werk, Geld & Recht [Centraal] Belasting topic 2007
dwight88
500 11-08-2008 18:39
Werk, Geld & Recht Jaarinkomen
Verwijderd
2 20-09-2006 18:15
Werk, Geld & Recht belasting terugvragen
Verwijderd
99 11-04-2005 20:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.