Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2001, 14:10
tukkerboy
tukkerboy is offline
ik wil wat gaan joggen om wat overtollig vet (tvalt heel erg mee maar toch) weg te krijgen...
Heeft iemand hier een goed schema of wat handige tips voor???
bedankt alvast
__________________
Je hebt bier en je hebt Grolsch! en zo is het!!!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2001, 16:25
luckyleo
luckyleo is offline
Lid worden van een atletiekvereniging. Dara kunnen ze je goed advies geven, want die mensen hebben een opleiding ervoor.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2001, 16:40
NEC Nijmegen nr1
NEC Nijmegen nr1 is offline
ga gewoon een vaste route rennen en neem de tijd op. En elke als je gaat rennen probeer je een minuut sneller te zijn ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-10-2001, 19:49
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Volgens mij val je niet af van hardlopen, maar door gezonder te eten.
Ik weeg zelf 60kg en ik loop 1 uur hard elke maandag + ik roei 4 keer per week + circuittraining 1 keer per week + krachttraining 2 keer per week.
En ik val niks af.
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Met citaat reageren
Oud 15-10-2001, 21:14
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
Dotcom schreef:
Volgens mij val je niet af van hardlopen, maar door gezonder te eten.
Ik weeg zelf 60kg en ik loop 1 uur hard elke maandag + ik roei 4 keer per week + circuittraining 1 keer per week + krachttraining 2 keer per week.
En ik val niks af.
van joggen wel dan?
Ik doe dat namelijk zelf sinds kort zo'n 2x per week, maar ik heb niet echt het gevoel dat het helpt..mijn uithoudingsvermogen wordt er wel beter op, maar afvallen? nee..
Ik kan ook echt niet minder gaan eten, want ik eet sowieso al vrij weinig en helemaal niet veel vet ofzo.
Ik vraag me dus wel af hoe ik dan wel kan afvallen?

en met 'sinds kort' bedoel ik zo'n 2-3 maand, dan verwacht je toch dat je er al iets van merkt..



[Dit bericht is aangepast door Psychickje (15-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 15-10-2001, 22:03
Joggen is slecht voor de lijn.
Volgens einstein neemt massa toe naarmate hij sneller gaat

Neej hor het is wel goed, maar pas op voor je knieen enzo...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 00:39
Verwijderd
ik ben van 4x in de week flink tennissen afgevallen
gewoon lopen op die bal en rammuh!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 13:28
Verwijderd
als je echt te dik bent val je wel af door joggen (als je te dik bent val je sowieso al vrij snel af door beweging)
Als je gewoon goed op gewicht bent, zul je niet zo snel afvallen door joggen, of iedere andere vorm van beweging.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 14:27
SiLvEr!!
SiLvEr!! is offline
mensen.... spieren wegen meet dan vet!! dus als je veel sport zet je lichaam vet om in spierweefsel en neemt je gewicht niet af, maar je ziet er wel beter uit! (teminste zo heb ik het altijd begrepen). duzz succes!
__________________
SiLvEr>> everything will be ok in the end, if it's not ok it's not the end!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 16:32
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
SiLvEr!! schreef:
mensen.... spieren wegen meet dan vet!! dus als je veel sport zet je lichaam vet om in spierweefsel en neemt je gewicht niet af, maar je ziet er wel beter uit! (teminste zo heb ik het altijd begrepen). duzz succes!
Maar als je vet omgezet wordt in spierweefsel blijf je even 'dik' toch?
Ik merk toch wel dat ik niet dunner word ofzo...alles wordt wel steviger maar ik val niet af, ik verlies geen cm's erdoor..
en dat was uiteindelijk toch wel de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 15:57
sheba
sheba is offline
om 250 caloriën te verbranden moet je al 20 minuten redelijk lopen... das al wat ik weet, maar het helpt idd wel veel met gezonder te eten
__________________
There's a sparkel on the horizon,a strange glow in the sky.Nobody seems to know where you go and what does it mean,or is it a dream...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 16:34
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Joggen is slecht voor de lijn.
Volgens einstein neemt massa toe naarmate hij sneller gaat


uh nee...


btw.
Het is echt niet nodig om elke dag jezelf te gaan afbeulen (alleszins als je het niet gewend bent). Het is veel beter om de 3 dagen een vaste route op je GEMAK te lopen, en thuis te komen zonder pompaf te zijn. Dan elke keer te gaan rennen tot je erbij neervalt en er bijna ziek van wordt.
Je word er heus niet slanker op! En je zal niet verder willen doen als je jezelf afbeult. Als je een rustig tempo opbouwt zal je het zelfs graag doen!

Ook goed stretchen!!! (voor EN na het lopen!). Misschien zal je nu nog niet het nut ervan inzien, totdat je echt 'sportman' wordt en je niet meer kunt zonder stretchen, het is echt belangrijk.

__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 10:09
Somebody16
Somebody16 is offline
Wanneer je spieren hebt i.p.v. vet dan ziet dat er gewoon veel mooier uit. En van joggen krijg je slanke benen!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 15:02
Psychickje
Psychickje is offline
Citaat:
Somebody16 schreef:
Wanneer je spieren hebt i.p.v. vet dan ziet dat er gewoon veel mooier uit. En van joggen krijg je slanke benen!!!!!!!!!!!!!!!
tot hiertoe nog niks van gemerkt
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 15:41
Drizzt
Drizzt is offline
Als je jogt en daarbij 60% tot 85% van je maximale hartslag aanhoudt verbrand je vet geloof ik. Minstens 30 minuten lopen is effectiever dan bijvoorbeeld 3 keer 10 minuten.

Van stretchen is overigens niet bewezen dat het tegen spierpijn helpt (of ging het hier niet over spierpijn?).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 15:00
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Citaat:
Drizzt schreef:

Van stretchen is overigens niet bewezen dat het tegen spierpijn helpt (of ging het hier niet over spierpijn?).
Waarom moet alles bewezen worden?
Het is gewoon zo, als je sporter bent, of regelmatig gaat lopen enzo en je niet stretch ga je vroeg of later zeker problemen krijgen. OF alleszins mindere resultaten halen erdoor.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 15:26
ster
Avatar van ster
ster is offline
je kan beter 30 min wandelen dan 20 min hardlopen
want je begint pas vet te verbranden (of hun je het ook wil noemen0 na 20 min
__________________
behh
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 19:53
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik ga ook hardlopen

Maar ik doe 't omdat 't moet van m'n fysiotherapeut
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 17:44
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Als je wilt hardlopen om vet te verbranden moet je dus rustige lange duurlopen doen ... in technische termen zo'n 30 tot 40 slagen onder je omslag punt ... en nu weer in NL het moet een tempo wat je bijwijze van spreken uren kan volhouden gewoon onder het lopen kunt praten enzo ... maar wel lang volhouden. Als je namelijk harder gaat ga je over op kolhydraat verbranding en dat moet je juist niet hebben

Enne et klopt spieren wegen meer dan vet ... maar je kan er wel afgetraint gaan uit zien dat je eigenlijk alleen maar spier ziet en geen vet ... en volgens mij doe je het daar meer voor om je uiterlijk dan om je gewocht
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Halve marathon lopen
Delicate
28 08-02-2005 22:56
Lichaam & Gezondheid Buikje
naantje
3 29-08-2003 19:22
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 17:40
Lichaam & Gezondheid Bierbuik
Verwijderd
44 18-03-2003 15:57
Lichaam & Gezondheid Aankomen/spieren kweken/thuis
Pompompom
6 05-01-2003 22:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.