Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2005, 11:09
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Dit is een verhaal waar ik me al ontzettend lang over loop op te fokken.
Ik zit nu in de 6e, aan het begin van de 5e is er een nieuwe meisje in mijn klas gekomen, we noemen haar maar even S. Het klikte tussen haar en mij vrij snel en we werden vriendinnen. Ik betrok haar zoveel mogelijk overal bij, probeerde dr mee te slepen in de pauze naar mijn eigen vrienden groep te nemen. Zo leerde zij ook nieuwe mensen kennen en werd ze eigenlijk gewoon opgenomen in onze groep.
Na een maand of 2, ging ze ineens raar doen. Wat bleek een meisje had geroddeld over mij en 2 andere vriendinnen en S tegen ons opgezet. Na een paar weken was dit wel weer over maar het bleef een beetje apart.

Al snel raakte ze heel close met vriendin A. Nou had ik met A. al wat minder contact doordat zij in 4 havo zat en wij allemaal al in de 5e, en eigenlijk de vriendschap verwaterde.
Aan het einde van ed 5e begon S de broer van A leuk te vinden. A was echter bang dat dit haar de band met haar broer zou kosten en keurde het dus niet goed. Ze kregen knallende ruzie. In die tijd heb ik me weer om S. bekommert, we vonden het maar belachelijk hoe het ging. Uiteindelijk heeft S. haar vriendschap met A. op het spel gezet door een relatie te krijgen met de broer. Maar op een gegeven moment is het uitgepraat en aanvaarde A. het. S. was weer helemaal close met A en trok veeel minder met mij op.

Nu zitten we in de situatie dat we met zn allen in de 6e zitten. A is dan wel van school, S heeft nog met broerlief. Nu is S hierheen gekomen omdat ze het bij haar moeder niet meer kon vinden. Bij haar vader is het nu ook helemaal aan het misgaan. Ze heeft veel problemen en jeugdzorg komt erbij. 2 weken terug is ze het huis bijna uitgezet door dr vader. We hoorden dat en een aantal vriendinnen van mij gelijk helemaal verdrietig en ooh wat is het erg en blablabla. Ja ik vind het ook wel erg, maar het is allemaal zo overdreven.
Sinds ze zoveel problemen heeft lijkt het wel alsof S het middelpunt van alles moet zijn. We moeten rekening houden met alles wanneer we iets gaan doen.

Om een lang (en warrig) verhaal samen te vatten. Ik word gewoon gek van dit meisje. Ze is een jaar terug mijn leven binngenwandeld en langzamerhand neemt zij mijn plaats over in de groep. Ze behandelt mij alsof ik een of andere doos ben die er maar bij bungelt en die ze liever kwijt dan rijk is. Ze komt alleen nog naar me toe als ze me nodig heeft.
Gelukkig heb ik lieve andere vrienden, maar er zijn er ook een aantal die naar mijn idee verandert zijn door haar aandacht.

al met al ben ik haar dus behoorlijk zat, mja ik heb me god ook geen idee wat ik eraan moet d oen. Elke dag erger ik me er weer aan en ik voel me er gewoon niet prettig door. Ik vraag me af of mensen dit kennen of misschien tips hebben?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2005, 11:21
fractuur
fractuur is offline
Hmm.. sounds like een typische situatie in de 6de klas. Ben jij jaloers dat zij jouw positie heeft ingenomen? (kreeg jij vroeger altijd de aandacht ofzo?) Of is het puur haar houding? Ik weet van vorig jaar dat vooral eind 5de begin 6de nogal wat irritaties en ergernissen kunnen ontstaan. Je zit gewoon al veel te lang met elkaar opgescheept (om het maar zo even bruut uit te drukken), en eigenlijk is 6 jaar net iets te lang. Mijn ervaring is dat het in de loop van de maanden allemaal een beetje uitelkaar valt, maar dat je elkaar naar het eind van het jaar wel weer meer zult spreken. Het is nu even kut, maar maak gewoon plannen met de personen die je wel mag (desnoods onder het mom van: we moeten toch ook wat met zn 2en/3en/4en kunnen doen ipv met de hele groep?) en laat het allemaal een beetje op zn beloop. Iedereen heeft het gewoon gehad (ik waarschuw je maar vast, in december/januari is het nog veel erger ) en wil langzamerhand iets nieuws. Misschien is het in jouw geval niet zo, maar goed. Trek gewoon op met de groep, en ga daarbinnen vooral om met de mensen die je wel mag. Er is nog genoeg om je druk over te maken.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 11:28
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Hmm.. sounds like een typische situatie in de 6de klas. Ben jij jaloers dat zij jouw positie heeft ingenomen? (kreeg jij vroeger altijd de aandacht ofzo?) Of is het puur haar houding?

denk beide dingen. Ik was nooit echt het middelpunt, in onze groep is er eigenlijk geen een middelpunt, we hebben gewono allemaal andere eigenschappen. De ene is druk, de andere rustig, de ene verlegen en de andere spontaan. Je hebt mensen die elk weekend 5 keer met elkaar afsprken en mensen die hooguit 1 keer meedoen met iets. Maar dat is iedereen zijn eigen keus denk ik.
Maar waar ik nou tegenaanloop is gewoon ook haar gedrag. Ik vind het ronduit belachelijk dat ze doet alsof ze beter isdan mij en alsof haar problemen het belangrijkste zijn. En nja mijn positie neemt ze misschien een klein beetje in, meer het feit dat we vroeger met een groepje van 4 meiden in 1 klas zaten en zij daar nu als 5e bij hoort. Oftewel, elk project met 4 mensenmoet er weer besloten worden wie er buiten valt enzo. En dat maakt soms ook gek.

Ik hoop ergens dat het het eindejaarsstress is. Dat iedereen op elkaar uit gekeken is. Aan de andere kant heb ik het vaak nog prima naar mn zin met mn oude maatje, ook als zij er niet bij is.


Waar ik me ook al aan erger, ze wilde altijd in Amsterdam gaan studeren. Ja utrecht heeft maar een kutfaculteit met rechten beweerde ze. Tot ze dan het huis bijna werd uitgegooit werd het ineens: wat heb k in amsterdam te doen als in utrecht iedereen woont en studeert. dan zit ik dar weer alleen.
Ja leuk en aardig, maar ik riep al een jaar d at ik daar ga studeren. Dan begint het zeker weer helemaal opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Mousse schreef op 14-09-2005 @ 12:28 :
Waar ik me ook al aan erger, ze wilde altijd in Amsterdam gaan studeren. Ja utrecht heeft maar een kutfaculteit met rechten beweerde ze. Tot ze dan het huis bijna werd uitgegooit werd het ineens: wat heb k in amsterdam te doen als in utrecht iedereen woont en studeert. dan zit ik dar weer alleen.
Ja leuk en aardig, maar ik riep al een jaar d at ik daar ga studeren. Dan begint het zeker weer helemaal opnieuw.
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Utrecht is een grote stad en het is heel goed mogelijk om elkaar nauwelijks te zien, zelfs al woon je betrekkelijk dicht bij elkaar in de buurt. Vooral als jullie niet dezelfde studie gaan doen, hoef je elkaar echt niet tegen te komen.

Er zitten hier ook mensen van mijn middelbare school die ik écht niet hoef te zien. Heel af en toe kom ik ze ergens op de campus tegen, maar meestal kom ik daar met negeren vanaf En anders zeg ik 'hoi' en loop snel weer verder. Je groeit vrij gemakkelijk uit elkaar als je niet elke dag bij elkaar in de klas zit, en dan gaat die noodzaak ook van het met-elkaar-omgaan af. En bovendien ben je bij je nieuwe studie in staat om een volkomen nieuwe vriendengroep te maken, en daar zit zij dan gewoonweg niet bij.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 12:20
fractuur
fractuur is offline
Nu is het zo dat ik met het enige meisje dat ik ooit gehaat heb (mijn ex pwspartner) van de 320 Orca eerstejaars, in een afroeiboot zit. Maar verder is de kans dat je elkaar tegenkomt uiterst klein.
Over het studeren hoef je je niet druk te maken. Iedereen begint opnieuw, en je hebt dan écht geen zin om met oude schoolgenoten om te gaan. Ik binnen mijn studie toevallig wel, maar die kende ik nog amper. Genoeg nieuwe mensen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 15:42
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Meangirls!

Ga met elkaar praten en alleen dat zou helpen! Al vind ik wel dat je beredenering wel heel apart vind, doordat zij uit huis geplaatst is, doet ze alleen maar populair?! Weet je eigenlijk wel wat voor problemen zij heeft? Ik denk niet dat ze voor haar lol uit huis wordt gezet. Je lijkt me eerder jaloers en iedereen verandert in vriendschappen. Je zou er met iedereen kunnen hebben wat voor impact het allemaal heeft met jullie vriendschap.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 15-09-2005 @ 16:42 :
Ik denk niet dat ze voor haar lol uit huis wordt gezet.
Ik denk dat de kans erg groot is dat ze uit huis is gezet omdat het een stom wijf is. En haar ouders dat ook vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 16:32
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Dit verhaal komt mij min of meer heel bekend voor. Ik zat dan nu wel in begin 5e, maar ik merk dat er plots een hoop veranderd is in mijn vriendenkring, ook door dingen zoals jij noemde. Vriendinnen gaan met broers van anderen, zittenblijvers, mensen die opeens 'nieuw' zijn en goede vriendinnen van anderen overnemen.
Niet erg leuk, maar ik heb geen idee wat bijvoorbeeld ik eraan zou kunnen veranderen...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:38
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Ik denk niet dat ze voor haar lol uit huis wordt gezet.
tuurlijk niet nee, ze heeft vandaag gesprek gehad met jeugdzorg en ze komt waarschijnlijk binnen korte tijd in een KTC.
Ik merkte trouwens oko dat ze erg opgelucht was. Hopelijk wordt ze eens wat aardiger.

maak er het beste van.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 08:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ten eerste: Iemand verbieden om een relatie met je broer aan te gaan is, vind ik, iets wat niet werkt. Als je verliefd bent en het komt van twee kanten, dan laat je je niet tegenhouden door een derde partij, dan ben je graag bereid dat risico te nemen. Dat die vriendin van haar dat wel deed, zorgde dat zij hun vriendschap op het spel zette.

Blijkbaar is ze een persoon die graag de aandacht opeist en dat niet op de juiste manier doet.
Heb je al tegen haar gezegd hoe je vindt dat zij jou behandeld, want als je dat nog niet gedaan hebt, dan zou ik daar mee beginnen.
Heb je dat al wel gedaan, dan kan je uitzoeken of jouw vriendinnen dit net zo ervaren en samen proberen hier iets aan te doen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 09:55
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Citaat:
WolterB schreef op 16-09-2005 @ 09:35 :
Ten eerste: Iemand verbieden om een relatie met je broer aan te gaan is, vind ik, iets wat niet werkt. Als je verliefd bent en het komt van twee kanten, dan laat je je niet tegenhouden door een derde partij, dan ben je graag bereid dat risico te nemen. Dat die vriendin van haar dat wel deed, zorgde dat zij hun vriendschap op het spel zette.
Daar heb je gelijk in, maar destijds is er heel wat gedoe omgeweest. En idd dat A. ook ed vriendschap op het spel zette is waar, maar ik ben van mening dat S. best alles een beetje anders had kunnen aanpakken. Maar goed dat hele verhaal is nu afgesloten.

Citaat:
WolterB schreef op 16-09-2005 @ 09:35 :
Blijkbaar is ze een persoon die graag de aandacht opeist en dat niet op de juiste manier doet.
Heb je al tegen haar gezegd hoe je vindt dat zij jou behandeld, want als je dat nog niet gedaan hebt, dan zou ik daar mee beginnen.
Heb je dat al wel gedaan, dan kan je uitzoeken of jouw vriendinnen dit net zo ervaren en samen proberen hier iets aan te doen.
Ik heb het wel aan een aantal vriendinnen gevraagd, hoe die het vonden. Zo waren we pasgeleden op werkweek en ik sliep met haar op de kamer (s.), en nja het was toen net met het uithuis plaatsen. Op zich was het wel leuk, maar ook soms dat ze weer per se haar mening wilde doordrukken. Maar ze zeurde ook ontzettend over haar vriendje (dat hij haar niet meer leuk zou vinden enzo). Daar heb ik toen wel wat van gezegd.
Terug in Nederland vertelde ik het aan een vriendin en die begreep haar wel weer met dat vriendje. Ja ze heeft al geen familie en dan ook nog je vriendje kwijt wil je niet blablabla.

Maar ja ik weet niet of ik het ga vertellen nu, aangezien ze een beetje een oplossing heeft voor haar problemen thuis.
Ik kijk het nog een tijdje aan maar anders ga ik het zeker vertellen!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 11:40
vampire_esje
vampire_esje is offline
het komt op mij over alsof S alleen bij jou komt als er rottigheid is. En als het weer goed gaat met haar, laat ze je vallen. Dat is geen vriendschap. Ik zou haar links laten liggen of een goed gesprek met haar aangaan, als ik jou was. Dan weet je hoe je ervoor staat en zij ook.

Ik hou zelf niet van dat stomme gedoe, zou bij mij snel over zijn!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 12:58
infamous
Avatar van infamous
infamous is offline
vrouwen
__________________
www.optech-dnb.com, live dnb+abstract visuals
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:29
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Citaat:
vampire_esje schreef op 16-09-2005 @ 12:40 :
het komt op mij over alsof S alleen bij jou komt als er rottigheid is. En als het weer goed gaat met haar, laat ze je vallen. Dat is geen vriendschap. Ik zou haar links laten liggen of een goed gesprek met haar aangaan, als ik jou was. Dan weet je hoe je ervoor staat en zij ook.

Ik hou zelf niet van dat stomme gedoe, zou bij mij snel over zijn!
Voor mijn gevoel is dat ook wel deels zo, maar andere keren krijg ik dat idee weer niet. Het is gewoon beetje vaag.

Citaat:
vrouwen


hehe
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 10:24
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
the only certain thing in life is change.

vriendschappen, vriendengroepen enz veranderen nou eenmaal.
als jij volgend jaar op een nieuwe school zit dan ontmoet je weer nieuwe mensen en heb je zoiezo een dikke kans dat de vriendschap van het groepje waar je nu mee omgaat helemaal verwaterd..
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 10:50
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
herkenbaar

ik was vroeger ook zo gek om de 'zwakkere' of de 'nieuwe' op school onder mijn hoede te nemen en te integreren in de groep, om er vervolgens achter te komen dat ze je allemaal met een mes in je rug steken als je niet oppast, om zichzelf maar op de voorgrond te plaatsen.

Het komt denk ik heel vaak voor, en wat jij het beste kunt doen, is de eer aan jezelf houden, niet gaan lopen stoken, niet mensen ermee confronteren, maar gewoon doen waar je zelf zin in hebt. Vriendschappen hoeven niet zo gecompliceerd te zijn als dit, en als je vrienden je in de steek laten, zijn het simpelweg geen vrienden meer.

Wees blij met de lieve vrienden die je nog hebt, en besteed verder geen aandacht meer aan S. Ik weet dat het moeilijk is, maar het kost wel tijd en energie dat je er mee bezig bent, en iedere seconde is verspilt.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 00:03
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Citaat:
Optima schreef op 17-09-2005 @ 11:50 :
herkenbaar

ik was vroeger ook zo gek om de 'zwakkere' of de 'nieuwe' op school onder mijn hoede te nemen en te integreren in de groep, om er vervolgens achter te komen dat ze je allemaal met een mes in je rug steken als je niet oppast, om zichzelf maar op de voorgrond te plaatsen.

Het komt denk ik heel vaak voor, en wat jij het beste kunt doen, is de eer aan jezelf houden, niet gaan lopen stoken, niet mensen ermee confronteren, maar gewoon doen waar je zelf zin in hebt. Vriendschappen hoeven niet zo gecompliceerd te zijn als dit, en als je vrienden je in de steek laten, zijn het simpelweg geen vrienden meer.

Wees blij met de lieve vrienden die je nog hebt, en besteed verder geen aandacht meer aan S. Ik weet dat het moeilijk is, maar het kost wel tijd en energie dat je er mee bezig bent, en iedere seconde is verspilt.
Bedankt voor je reactie

De eer aan mezelf houden is idd het beste, denk dat ik daar meer aan heb dan stoken. Al heb ik laatst wel mn hart gelucht bij een vriendin omdat ik er gewoon gek van werd.
Ik merk dat S. de laatste tijd ook superdown is doordat ze veel met jeugdzorg in aanraking kwam enzo, en ik denk dat dit ook niet makkeiljk voor haar is.

Denk dat ik gewoon lekker mijn eigen gang ga, dan komt het wel goed!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 09:17
fractuur
fractuur is offline
Misschien een hele rare tip, maar leg dit verhaal eens aan een jongen voor. (broertje, goede vriend, vriend) Die kijken er zo anders tegen aan.. En ze komen heel droog met oplossingen waar jij niet eens aan hebt durven denken, terwijl dat eigenlijk wel is wat je wil. Jongens zijn echt te relaxed in vriendschappen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2005, 12:25
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Citaat:
fractuur schreef op 20-09-2005 @ 10:17 :
Misschien een hele rare tip, maar leg dit verhaal eens aan een jongen voor. (broertje, goede vriend, vriend) Die kijken er zo anders tegen aan.. En ze komen heel droog met oplossingen waar jij niet eens aan hebt durven denken, terwijl dat eigenlijk wel is wat je wil. Jongens zijn echt te relaxed in vriendschappen.
Heb ik ook al gedaan, aan een msn vriend van me. En nja die kende het probleem wel, omdat ie het zelf ook wel eens heeft meegemaakt. Had er dus niet zoveel aan.
Geen idee of ik heel snel naar iemand zou stappen, dan is het weer stoken enzo. Ik vind het nu wel best, hard gezegd, binnen nu en een paar weken wordt ze naar Utrecht geplaatst in crisis, dan ben ik van dr af.
__________________
if you cannot remember your past, you might repeat your mistakes
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 12:32
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 17-09-2005 @ 11:24 :
the only certain thing in life is change.

vriendschappen, vriendengroepen enz veranderen nou eenmaal.
als jij volgend jaar op een nieuwe school zit dan ontmoet je weer nieuwe mensen en heb je zoiezo een dikke kans dat de vriendschap van het groepje waar je nu mee omgaat helemaal verwaterd..


Je kan zodra je in een nieuwe omgeving zit veel beter 'kiezen' met wie je nog omgaat.
Spreek gewoon alleen af met de mensen die je nog graag ziet, de anderen (in jou geval S.) zullen vast wel eens meekomen, maar doordat je niet zoveel op elkaars lip zit gaat het waarschijnlijk veel beter.
En je vindt op je nieuwe opleiding volgend jaar waarschijnlijk veel nieuwe vrienden, aangezien je toch iig wat gemeen hebt (opleiding) en daardoor kom je sneller mensen tegen die je mag.

Gewoon nog ff een jaartje uitzingen, je hoeft niet constant met iedereen op stap te gaan, alleen met opdrachten kan het dus wel ff lastig zijn.

suc6!
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 12:44
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 20-09-2005 @ 13:32 :


Je kan zodra je in een nieuwe omgeving zit veel beter 'kiezen' met wie je nog omgaat.
Spreek gewoon alleen af met de mensen die je nog graag ziet, de anderen (in jou geval S.) zullen vast wel eens meekomen, maar doordat je niet zoveel op elkaars lip zit gaat het waarschijnlijk veel beter.
En je vindt op je nieuwe opleiding volgend jaar waarschijnlijk veel nieuwe vrienden, aangezien je toch iig wat gemeen hebt (opleiding) en daardoor kom je sneller mensen tegen die je mag.

Gewoon nog ff een jaartje uitzingen, je hoeft niet constant met iedereen op stap te gaan, alleen met opdrachten kan het dus wel ff lastig zijn.

suc6!
Opdrachten heb ik gelukkig al weinig tot niet met haar. Hooguit een discussie voor Nederlands waar we toch met een groep van 6 zitten. Maar dan zelfs nog is het haar mening die ook erg belangrijk gevonden wordt. Wanneer ik een onderwerp niet wil moet ik met 100den argumenten komen en wordt erbij wijze gestemd. Wanneer zij niet wil geeft ze een korte reden en is het van de plank. Maar goed.

Ben gewoon zoo blij als het jaar afgelopen is. En aangezien ik toch vrij makkelijk contact leg denk ik dat ik dan snel genoeg een nieuwe vriendengroep heb.
__________________
if you cannot remember your past, you might repeat your mistakes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Problemen met meisje (hulp via PM of e-mail?)
anoniempjee11
10 26-08-2010 10:11
Liefde & Relatie Vriendin / Rivale
coolness
17 19-01-2006 22:15
Liefde & Relatie Probleem met vrienden
Verwijderd
22 19-05-2004 10:08
Liefde & Relatie daten met een goede vriendin van je
Justahboy
2 11-07-2003 21:00
Psychologie problemen met de vriendin van mn vader
Daantje_0705
17 03-07-2003 10:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.