Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2013, 13:55
xxcharliexx
xxcharliexx is offline
Een vriendin en ik hebben voor ons profielwerkstuk een enquête opgezet. Ons profielwerkstuk gaat over de uniekheid van de hersenen van de mens en door middel van deze enquête vermoeden wij te kunnen analyseren of wij als mensen uniek zijn of dat we kenmerken hebben die behoren bij groepen (man/vrouw, leeftijd etc.)

Mijn vraag aan jou is of je deze enquête zou willen invullen. Hoe meer mensen deze enquête invullen, hoe meer betekenis dit geeft aan mijn onderzoek. Het staat je dan ook vrij deze enquête te delen met anderen. Op het moment hebben we nog te weinig reacties, dus daarom dit topic

De resultaten worden anoniem verwerkt.

De link naar de enquête is: https://docs.google.com/forms/d/1gIN...0NhnA/viewform

Alvast heel erg bedankt voor het invullen!

Daarnaast zou ik ook graag willen weten hoe ik meer reacties kan krijgen op mijn enquête.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2013, 19:15
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ga dit naar psychologie verplaatsen omdat het te maken heeft met eigenschappen etc. Als de fb's het daar niet goed vinden staan, voel je vooral vrij om het weer te verplaatsen. Hier hoort het in ieder geval niet
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 19:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Van mij mag hij hier wel blijven.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 07:46
Verwijderd
De onderzoeksvraag is met common knowledge of een halve minuut googlen beantwoord. Ging je docent zomaar akkoord met deze vraagstelling?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 10:51
xxcharliexx
xxcharliexx is offline
Citaat:
De onderzoeksvraag is met common knowledge of een halve minuut googlen beantwoord. Ging je docent zomaar akkoord met deze vraagstelling?
Onze onderzoeksvraag is: Hoe uniek zijn de grote hersenen van de mens.

Deze vraag is niet met een halve minuut googlen te vinden. De dingen die je vind op internet zijn ook lang niet allemaal te vertrouwen. Het doel van een profielwerkstuk is dat je je eigen onderzoek uitvoert en kijkt of de literatuur die er te vinden is klopt of niet volgens je onderzoek. Als je kijkt naar de sites op internet, wordt er veel gesuggereerd, maar niks bewezen. Dit is ons doel wel.

Daarnaast vallen onder een onderzoekvraag verschillende deelvragen. Onze onderzoeksvraag beantwoorden wij niet alleen maar met deze enquete. Wij gaan ook langs bij een hersenonderzoeker (waar wij hersenscans gaan vergelijken) en doen wij literatuuronderzoek (waar wij ook een vergelijking maken met dierenhersenen (hoe uniek is de mens ten opzichte van het dier) en kijken naar in hoeverre wij eigenschappen erfen van je familie (nature of nurture).

Dus zomaar zeggen dat je met een halve minuut googlen het antwoord op de onderzoeksvraag kan krijgen is nogal kort door de bocht en ondoordacht. De hersenen zijn een complex systeem, waarbij ook wij lang niet alle antwoorden zullen vinden. Wij doen een poging om in ieder geval de hersenen van de mens (en ons handelen) beter te begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Dus zomaar zeggen dat je met een halve minuut googlen het antwoord op de onderzoeksvraag kan krijgen is nogal kort door de bocht en ondoordacht.
Oh maar lieverd, dat is het niet als jij het zo stelt:
Citaat:
door middel van deze enquête vermoeden wij te kunnen analyseren of wij als mensen uniek zijn of dat we kenmerken hebben die behoren bij groepen (man/vrouw, leeftijd etc.)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 13:55
xxcharliexx
xxcharliexx is offline
Ik had misschien beter neer kunnen zetten ' onder andere door middel van deze enquete ...' De enquete is een onderdeel van mijn onderzoek en beantwoord een aantal deelvragen, waarmee ik later de onderzoeksvraag kan beantwoorden.

Op het moment heb ik nog te weinig reacties op mijn enquete om betrouwbare conclusies te kunnen trekken. Dit is de reden dat ik de enquete op dit forum heb gezet. In de hoop dat mensen de enquete invullen en ik meer reacties krijg en dus een meer betrouwbaar resultaat.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 15:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Oh maar lieverd, dat is het niet als jij het zo stelt:
zeg het is een profielwerkstuk, geen masterthesis of promotieonderzoek. Dus laat dat neerbuigende toontje maar achterwege.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 15:25
Verwijderd
Ingevuld en succes verder!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 17:02
Verwijderd
Citaat:
zeg het is een profielwerkstuk, geen masterthesis of promotieonderzoek. Dus laat dat neerbuigende toontje maar achterwege.
Er is niks neerbuigends aan, behalve jouw interpretatie ervan.

Daarnaast mag ook een profielwerkstuk een degelijk onderwerp hebben. Zoals het in de openingspost werd omschreven, heeft had het dat niet. De toelichting die ze erna gaf, blijkt dat er wel degelijk over is nagedacht. Niet zo neerbuigend over het niveau, Pluis.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 17:19
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
ingevuld en succes !
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 19:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Er is niks neerbuigends aan, behalve jouw interpretatie ervan.

Daarnaast mag ook een profielwerkstuk een degelijk onderwerp hebben. Zoals het in de openingspost werd omschreven, heeft had het dat niet. De toelichting die ze erna gaf, blijkt dat er wel degelijk over is nagedacht. Niet zo neerbuigend over het niveau, Pluis.
Je stelt een kritische vraag, prima, en vervolgens krijg je een net en doordacht antwoord. Daar haak jij dan weer op in door heel selectief iets te quoten dat ze al heeft uitgelegd . En als je daarbij dan lieverd zegt tegen een wildvreemd meisje, ja dan vind ik dat neerbuigend.
En dat laatste is gewoon erg kinderachtig Lusi.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 19:49
Verwijderd
Ach, ik probeer te helpen door te benadrukken dat ze haar onderzoeksvraag beter moet formuleren. Ik quote exact het relevante stuk, waar ik op af ging en ik zei daarbij 'Ohhh maar dit zei je eerst niet he, dus nogal wiedes dat ik het anders interpreteerde'. Maar goed, je bent weer ontmoedigend als altijd. Ik bedoelde niets neerbuigend, ik kan mensen lieverd noemen en het vriendelijk bedoelen, al ken ik diegene niet, jij niet? Ik postte inhoudelijk, en jij?

Hou toch op met je zeikdiscussie en ga ergens anders iets achter zoeken. Sneuheid.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 15:07
xxcharliexx
xxcharliexx is offline
@Woyt & @Nonny Heel erg bedankt voor het invullen!

Laten we nu geen ruzie maken over mijn profielwerkstuk (en hoe je daar op hebt gereageerd). Ik wil alleen maar graag meer reacties op mijn enquete, zodat ik betrouwbare en betekenisvolle resultaten krijg voor mijn profielwerkstuk.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 09:54
xxcharliexx
xxcharliexx is offline
Heel erg bedankt allemaal voor het invullen! Ik heb in totaal 185 reacties verzameld . Dit wordt een heel groot werk om te verwerken, maar ik heb het er voor over!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 21:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Begrijp ik daaruit ook dat je geen nieuwe reacties meer nodig hebt?

Veel succes met het verwerken van de resultaten We vinden het altijd erg leuk als je hier een korte samenvatting geeft van wat er uit je onderzoek gekomen is
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 21:45
xxcharliexx
xxcharliexx is offline
Ik heb inderdaad geen nieuwe reacties meer nodig. Ik heb dan ook een slotje gezet op mijn enquête. Wanneer ik de enquête heb geanalyseerd zal ik uiteraard een korte samenvatting geven van de uitkomsten!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Enquête over taal
asian_pearl
19 07-02-2010 11:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.