Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2001, 16:14
Marluz
Marluz is offline
Ik vraag me af.. schaamluis... dan denk ik in eerste instantie meteen aan luizen in je schaamhaar. Maar kan me er weinig bij voorstellen want je zou zeggen een keer kaal scheren en je bent er vanaf.
Nou heb ik de laatste tijd wel last van JEUK in me schaamhaar. Kan dit schaamluis zijn..? Of komt het van scheren..? of...?
Anyone?
__________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2001, 17:13
AviBoY
AviBoY is offline
uuhhh....scheren misschien?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2001, 22:04
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
lijkt me stug dat je schaamluis hebt..
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 24-10-2001, 07:06
Marluz
Marluz is offline
Citaat:
marlies schreef:
lijkt me stug dat je schaamluis hebt..
ik heb geeeen idee, ik weet dus ook niet wat de symptonen zijn.
Daarom vroeg ik het me af
__________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
Met citaat reageren
Oud 24-10-2001, 22:54
kirsten
kirsten is offline
Het komt in ieder geval door contact te hebben met iemand die het al heeft, maar wat de symptomen zijn, dat weet ik niet, nog nooit gehad ... (er stond een plakaatje in Planckendael dierenpark)
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2001, 21:25
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Schaamluis zit op je huid en neit op je haar, en je kan dit dus hebben, zelfs al heb je geen haar. Van scheren krijg je in 't begin ook jeuk ja. En als 't blijft jeuken, eens aan dermatoloog fzo vragen (of gewoon huisdokter)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 15:36
Voeter
Voeter is offline
Vraag: Hoe weet ik of ik schaamluis heb?

Antwoord: Schaamluizen, ofwel platjes, zijn 1,5 tot 2,5 mm groot en grijs tot lichtbruin van kleur. Ze hechten zich vast aan de basis van de haren en zetten op de haren hun eitjes (neten) af. De neten zijn te zien als kleine witte stippen op de haren. Het belangrijkste verschijnsel is jeuk op de plaatsen waar de luizen zich bevinden. Dit is vooral de schaamstreek, maar de schaamluizen kunnen op alle behaarde plaatsen voorkomen. Niet op het hoofd, want dit is een ander haarsoort. Ze kunnen dus ook op de benen en armen, en soms in het borsthaar en in het haar van de oksels en wenkbrauwen voorkomen. In het ondergoed zijn soms kleine zwarte stipjes te zien. Dit zijn uitwerpselen (poepjes) van de luizen.
__________________
Life is all about your improvising capabilities
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 17:46
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
illll!
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 22:38
Marluz
Marluz is offline
Citaat:
Voeter schreef:
Vraag: Hoe weet ik of ik schaamluis heb?

Antwoord: Schaamluizen, ofwel platjes, zijn 1,5 tot 2,5 mm groot en grijs tot lichtbruin van kleur. Ze hechten zich vast aan de basis van de haren en zetten op de haren hun eitjes (neten) af. De neten zijn te zien als kleine witte stippen op de haren. Het belangrijkste verschijnsel is jeuk op de plaatsen waar de luizen zich bevinden. Dit is vooral de schaamstreek, maar de schaamluizen kunnen op alle behaarde plaatsen voorkomen. Niet op het hoofd, want dit is een ander haarsoort. Ze kunnen dus ook op de benen en armen, en soms in het borsthaar en in het haar van de oksels en wenkbrauwen voorkomen. In het ondergoed zijn soms kleine zwarte stipjes te zien. Dit zijn uitwerpselen (poepjes) van de luizen.
Oke bedankt dit wilde ik ff weten... 't zijn dus 'echt' soort van luizen... dacht dat 't misschien zich alleen uitte in 'jeuk'.
maar zal dan wel van't scheren komen denk.
__________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 23:38
Voeter
Voeter is offline
Als je schaamluis hebt, dan merk je dat wel lijkt me... heb er plaatjes van gezien en die mijten enzo vallen toch wel op
__________________
Life is all about your improvising capabilities
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Het is wit en zit in een boom
Verwijderd
4 12-03-2012 11:03
Seksualiteit Volgens mij heb ik last van schaamluis
Sander.
2 25-02-2011 23:00
Verhalen & Gedichten Het Hoogdravende Brieven Topic
Issun
7 08-02-2010 12:22
Seksualiteit Schaamhaar; wat is in, wat is uit?
W8ting
129 25-05-2009 00:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.