Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2001, 13:46
bitchie
Avatar van bitchie
bitchie is offline
hoi,
is het waar dat als je heel veel snoept later suikerziekte krijgt (heet volgens mij ouderdoms diabetes). of dreigt mijn moeder daar alleen maar mee!mijn moeder vertelde dat haar opa dat ook heeft gehad endat zijn been toen geamputeerd moest worden kan dat??
kuZz
mij
__________________
weed makes the world goes round/zweedsmeisje MISS YOU!!!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 13:57
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/165.html

Ik quote:

Citaat:
Bij diabetes maakt de alvleesklier geen of niet voldoende insuline. Ook kan het zijn dat de insuline niet goed werkt omdat het lichaam er ongevoelig voor is geworden. Overgewicht is hier de oorzaak van.
Citaat:
- Diabetes die op oudere leeftijd voorkomt. Deze ontstaat meestal heel geleidelijk en soms merken de patiënten het niet, omdat de klachten onduidelijk zijn. Bijvoorbeeld moeheid, een slechtere eetlust of afvallen. Een mede-oorzaak is vaak overgewicht.
Het zou dus kunnen dat na veel snoepen, je een overgewicht krijgt en je daardoor suikerziekte op kan lopen.

Maar als ik het verhaaltje op die site zo lees zie ik geen enkele reden waarom iemand een lichaamsdeel zou moeten laten amputeren, om een ziekte als deze.

Het is namelijk geen ziekte die zich vanuit een bepaald punt opbouwd oid, dus waarom zou je dan een amputatie verichten? Zal wel niet met Diabetes te maken hebben gehad, lijkt me zo.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 14:05
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
Koen schreef:

Maar als ik het verhaaltje op die site zo lees zie ik geen enkele reden waarom iemand een lichaamsdeel zou moeten laten amputeren, om een ziekte als deze.

Het is namelijk geen ziekte die zich vanuit een bepaald punt opbouwd oid, dus waarom zou je dan een amputatie verichten? Zal wel niet met Diabetes te maken hebben gehad, lijkt me zo.
Jawel, bij suikerziekte is het mogelijk dat er ooit eens iets geamputeerd moet worden.
Dat komt doordat wannee rje een wond hebt bijvoorbeeld, deze minder goed geneest en eerder gaat ontsteken en dat soort dingen..
daarom heb je met suikerziekte meer kans op een amputatie dan als je geen diabetes hebt.
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 14:12
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Joyce-b schreef:
Jawel, bij suikerziekte is het mogelijk dat er ooit eens iets geamputeerd moet worden.
Dat komt doordat wannee rje een wond hebt bijvoorbeeld, deze minder goed geneest en eerder gaat ontsteken en dat soort dingen..
daarom heb je met suikerziekte meer kans op een amputatie dan als je geen diabetes hebt.
Hmm daar zit zeker wat in. Weer wat geleerd
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 20:42
a girl
a girl is offline
Citaat:
Joyce-b schreef:
Jawel, bij suikerziekte is het mogelijk dat er ooit eens iets geamputeerd moet worden.
Dat komt doordat wannee rje een wond hebt bijvoorbeeld, deze minder goed geneest en eerder gaat ontsteken en dat soort dingen..
daarom heb je met suikerziekte meer kans op een amputatie dan als je geen diabetes hebt.
ook niet alleen daarom, bij ouderdomsdiabeten (waar het hier om gaat) blijft de suiker in het bloed rondcirculeren en verstopt de kleinste kanaaltjes eerst (ogen, tenen, vingers,...)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 20:44
Verwijderd
Citaat:
a girl schreef:
ook niet alleen daarom, bij ouderdomsdiabeten (waar het hier om gaat) blijft de suiker in het bloed rondcirculeren en verstopt de kleinste kanaaltjes eerst (ogen, tenen, vingers,...)
Volgens mij komt dat verstoppen door trombose, bloedpropjes die de bloedvaten verstoppen, toch? Volgens mij verstopt suiker geen bloedvaten...maar kan er naast zitten natuurlijk.

Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 18:13
a girl
a girl is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
a girl schreef:
ook niet alleen daarom, bij ouderdomsdiabeten (waar het hier om gaat) blijft de suiker in het bloed rondcirculeren en verstopt de kleinste kanaaltjes eerst (ogen, tenen, vingers,...)
Volgens mij komt dat verstoppen door trombose, bloedpropjes die de bloedvaten verstoppen, toch? Volgens mij verstopt suiker geen bloedvaten...maar kan er naast zitten natuurlijk.

door suiker wordt het bloed dikker => er onstaan bloedklontertjes die verstoppen de bloedvaten.
komt op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 21:12
Verwijderd
Citaat:
a girl schreef:
door suiker wordt het bloed dikker => er onstaan bloedklontertjes die verstoppen de bloedvaten.
komt op hetzelfde neer.
Idd, want die bloedklontertjes zijn dus weer 'gewoon' trombose.

Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Suikerziekte
zus
19 20-10-2003 22:12
Lichaam & Gezondheid oogontstekingen; suikerziekte?
Tulpje6
3 04-08-2003 08:35
Lichaam & Gezondheid suikerziekte (of iets in die trant)
Verwijderd
7 29-04-2003 22:34
Lichaam & Gezondheid Suikerziekte
stefanietje
5 25-04-2003 14:17
Lichaam & Gezondheid eetstoornis (an) => suikerziekte?!?
She_me
6 30-01-2002 17:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken ANW werkstuk Suikerziekte
xyl
3 27-10-2001 15:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.