Oud 18-10-2006, 17:41
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
hallo allemaal

ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar vond geen recent topic voor mijn vragen.. Ik ben bijna 21, en ik heb cup 75FF (ik wist niet eens dt het bestond ) Ik zit er steeds meer over te denken om mijn borsten te laten verkleinen. Voorwaarde is wel dat het vergoed wordt, want ik heb daar zelf geen geld voor. Ik ga daar eigenlijk wel vanuit, omdat ik regelmatig bij de fysio loop van rugklachten, en ik elke dag pijn aan mijn rug/nek heb. Ik wil alleen wel eerst nog meer afvallen. Ik ben nu net begonnen met lijnen, en er is al 3 kilo af. graag wil ik er nog 10 kilo af voordat ik geopereerd wil worden.
nu heb ik dus een paar vraagjes voor mensen die hun borsten al hebben laten verkleinen.
- Hoe lang is de wachttijd ongeveer?
- Denk je dat het in mijn geval vergoed zal worden?
- Erg belangrijk voor mij: hoe zien de littekens eruit?
- Valt de operatie mee?
- Hoe lang ben je daarna uit de running (ik werk in de zorg)
en natuurlijk je overige ervaringen en of je er erg blij mee was?
alvast bedankt!
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 18:18
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Of het vergoed wordt hangt af van je verzekering, dat kan je het beste bij hun navragen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 09:10
wutang
wutang is offline
Een bekende bij mij in de omgeving heeft het ook gedaan.

De operatie valt erg mee, soms mag je dezelfde dag naar huis, anders de dag erna.

Echter heeft diegene wel een ontstekeing gehad aan een van der borsten en heeft dus hele erge pijn gehad voor een aantal weken.
Het is dus van belang alles goed schoon te houden

Meeste vragen kanik geen antwoord geven. Operatie duurt maar een korte tijd (max paar uur)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 09:26
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
misschien heb je hier iets aan : http://www.borstenforum.nl/index.php...cb1f6a781d110a
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 09:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Een collega heeft twee jaar geleden haar borsten laten verkleinen. Ze had geen rugklachten maar het was allemaal zwaar uit proportie (zij is slank en had een onwijze boezem). Omdat de verhoudingen niet tot elkaar stonden kreeg ze de borstverkleining vergoed. Een familielid of vriendin van haar wilde dit eveneens; zij moest eerst 15 kilo afvallen alvorens hij wilde opereren. (Als je fors bent en grote boezem hebt, is het meer in verhouding). Je kunt altijd bij huisarts/ verzekeringsmaatschappij informeren of het uberhaupt mogelijk is? (Misschien zijn er nl ondertussen weer dingen veranderd)

Mijn collega werkt ook in de zorg en was binnen 2 weken weer aan het werk (had vakantie opgenomen). Pas zei ze zoiets van dat e het zo weer over zou doen. (Alleen is in een psy ziekenhuis het lichamelijk niet bijzonder zwaar. Ik weet niet waar jij werkt)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 10:28
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-10-2006 @ 17:55 :
Een collega heeft twee jaar geleden haar borsten laten verkleinen. Ze had geen rugklachten maar het was allemaal zwaar uit proportie (zij is slank en had een onwijze boezem). Omdat de verhoudingen niet tot elkaar stonden kreeg ze de borstverkleining vergoed. Een familielid of vriendin van haar wilde dit eveneens; zij moest eerst 15 kilo afvallen alvorens hij wilde opereren. (Als je fors bent en grote boezem hebt, is het meer in verhouding). Je kunt altijd bij huisarts/ verzekeringsmaatschappij informeren of het uberhaupt mogelijk is? (Misschien zijn er nl ondertussen weer dingen veranderd)

Mijn collega werkt ook in de zorg en was binnen 2 weken weer aan het werk (had vakantie opgenomen). Pas zei ze zoiets van dat e het zo weer over zou doen. (Alleen is in een psy ziekenhuis het lichamelijk niet bijzonder zwaar. Ik weet niet waar jij werkt)
met mensen met een ernstige bepeking die je regelmatig op moet raken van de grond, en die epilepsie hebben..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 11:03
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 19-10-2006 @ 11:28 :
met mensen met een ernstige bepeking die je regelmatig op moet raken van de grond, en die epilepsie hebben..
Dat is dan weer een andere situatie.. Fysiek zwaar dus.

Je kunt neem ik aan een vrijblijvend gesprek met huisarts/ chirurg hebben? Dat je je vragen kan afvuren en daarna bedenkt of je je het ziet zitten.. Of niet.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 11:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je mag 6 weken geen dingen tillen of stofzuigen enzo en het is echt verstandig je daar aan te houden want dan geneest het veel beter en worden je littekens ws. mooier.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 12:01
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
6 weken is wel lang maarja k wil wel optimaal resultaat..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 12:07
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 19-10-2006 @ 13:01 :
6 weken is wel lang maarja k wil wel optimaal resultaat..
Meid, wat wil je nou... 6 weken verlof of de rest van je leven rugklachten?

Vraag gewoon eens informatie aan bij je huisarts. Dat is vrijblijvend en je weet meteen waar je aan toe bent.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 12:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
6 Weken is vrij lang, maar grote kans dat je de eerste weken ook echt niets wilt doen hoor Het is een vrij heftige operatie en ondanks dat er best mensen zullen zijn die na 2 weken weer alles kunnen heeft het merendeel van de mensen echt wel een tijdje nodig om te herstellen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 17:27
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 18-10-2006 @ 18:41 :
hallo allemaal

- Hoe lang is de wachttijd ongeveer?
Mijn ervaring: plaatselijk ziekenhuis had al na 2 weken tijd!

- Denk je dat het in mijn geval vergoed zal worden?
Ligt aan je verzekering, maar grote kans van wel

- Erg belangrijk voor mij: hoe zien de littekens eruit?
Die worden steeds nihiler

- Valt de operatie mee?
Ach wat heet meevallen, na één na 3 dagen gaat het alleen maar heel snel bergopwaarts.

- Hoe lang ben je daarna uit de running (ik werk in de zorg)
na een week weer lichte dingetjes, na 4 weken weer licht sporten (benen, kont, steppen fietsen e.d.) 6 weken hele herstel & voor écht zware dingen tillen etc zal vast wel een aantal maand staan.

en natuurlijk je overige ervaringen en of je er erg blij mee was?
alvast bedankt!

google eens op speciale forums voor meisjes die dit ondergaan hebben, succes gegarandeerd!
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 17:29
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
grl schreef op 19-10-2006 @ 20:07 :
Meid, wat wil je nou... 6 weken verlof of de rest van je leven rugklachten?


meer in de zin van: dan wordt de operatie wel vergoed, maar als ik zes weken niet werk, gaan is het niet zo dat ik ineens geen huur enzo hoef te betalen
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 11:26
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 18-10-2006 @ 18:41 :
- Hoe lang is de wachttijd ongeveer?
- Denk je dat het in mijn geval vergoed zal worden?
- Erg belangrijk voor mij: hoe zien de littekens eruit?
- Valt de operatie mee?
- Hoe lang ben je daarna uit de running (ik werk in de zorg)
en natuurlijk je overige ervaringen en of je er erg blij mee was?
Ik moest (incluus wachten op antwoord van de verzekering) een half jaar wachten. Wachttijd ziekenhuis was iets van 2 mdn oid.

Minimaal zichtbaar. Masseren (moet je op een gegeven moment doen) helpt wel.

Ja, heel erg. Ik werd alleen kotsmisselijk en ziek van de narcose, dus alles wat daarna kwam viel heeeeel erg mee.

Ik geloof dat ik het 2 maanden rustig aan heb gedaan en een half jaar (met moeite) niet heb gesport.

Ik vond het resultaat erg tof. Alleen was een forse nabloeding klote, het leek alsof de boel op ontploffen stond. Als je vragen hebt, mag je me pm'en.
Citaat:
Bloem schreef op 19-10-2006 @ 12:36 :
Je mag 6 weken geen dingen tillen of stofzuigen enzo en het is echt verstandig je daar aan te houden want dan geneest het veel beter en worden je littekens ws. mooier.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 18:09
uggemenugge
Avatar van uggemenugge
uggemenugge is offline
- Hoe lang is de wachttijd ongeveer?
- Denk je dat het in mijn geval vergoed zal worden?
- Erg belangrijk voor mij: hoe zien de littekens eruit?
- Valt de operatie mee?
- Hoe lang ben je daarna uit de running (ik werk in de zorg)


Ik werk in het ziekenhuis als verpleegkundige op een afdeling waar veel borstverkleiningen etc gedaan worden.

De wachttijd is per ziekenhuis verschillend en vaak duurt het langste wachten op het antwoord van een verzekeringsmaatschappij.

Of het vergoed wordt, is per verzekering verschillend dus dat moet je goed navragen want er zijn er nog maar weinig die het geheel verzekeren, veel verzekeraars vergoeden wel een deel.

De littekens zijn vaak niet eens meer te zien na een jaar... het eerste jaar zie je het nog wel een beetje maar ze maken het zo dat het precies in de huidplooien valt en je er dus niets meer van ziet.
Of een operatie meevalt is helemaal verschillend, de ene komt beroerd uit een ok en is de gehele avond nog misselijk/beroerd, de ander die voelt zich eigelijk wel goed. Je heb na de ok vaak drains, die wondvocht en bloed afvoeren in opvangflessen doormiddel van vacuum.

Je mag vaak de eerst komende 6 weken geen zware dingen tillen, niet autorijden want wanneer je moet uitwijken en dus je stuur om moet gooien komt er te veel druk op de oksel/borst.
Vaak na die 6 weken moet je weer opbouwend activiteiten gaan ondernemen en niet te snel van stapel lopen. Vaak moet je ook naar je eigen lichaam leren te luisteren. De meeste mensen zijn toch vaak na 2 maanden aan het werk, maar dat is ook afhankelijk hoe de persoon is...

Veel succes ermee!!
Groetjes, Jacqueline
__________________
Vet Hip
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 18:44
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
uggemenugge schreef op 22-10-2006 @ 02:09 :
- Hoe lang is de wachttijd ongeveer?
- Denk je dat het in mijn geval vergoed zal worden?
- Erg belangrijk voor mij: hoe zien de littekens eruit?
- Valt de operatie mee?
- Hoe lang ben je daarna uit de running (ik werk in de zorg)


Ik werk in het ziekenhuis als verpleegkundige op een afdeling waar veel borstverkleiningen etc gedaan worden.

De wachttijd is per ziekenhuis verschillend en vaak duurt het langste wachten op het antwoord van een verzekeringsmaatschappij.

Of het vergoed wordt, is per verzekering verschillend dus dat moet je goed navragen want er zijn er nog maar weinig die het geheel verzekeren, veel verzekeraars vergoeden wel een deel.

De littekens zijn vaak niet eens meer te zien na een jaar... het eerste jaar zie je het nog wel een beetje maar ze maken het zo dat het precies in de huidplooien valt en je er dus niets meer van ziet.
Of een operatie meevalt is helemaal verschillend, de ene komt beroerd uit een ok en is de gehele avond nog misselijk/beroerd, de ander die voelt zich eigelijk wel goed. Je heb na de ok vaak drains, die wondvocht en bloed afvoeren in opvangflessen doormiddel van vacuum.

Je mag vaak de eerst komende 6 weken geen zware dingen tillen, niet autorijden want wanneer je moet uitwijken en dus je stuur om moet gooien komt er te veel druk op de oksel/borst.
Vaak na die 6 weken moet je weer opbouwend activiteiten gaan ondernemen en niet te snel van stapel lopen. Vaak moet je ook naar je eigen lichaam leren te luisteren. De meeste mensen zijn toch vaak na 2 maanden aan het werk, maar dat is ook afhankelijk hoe de persoon is...

Veel succes ermee!!
Groetjes, Jacqueline
dank je voor je uitgebreide reactie (allemaal trouwens!)
maar de littekens zijn toch ankervormig? dus het deel dat naar je tepel loopt kan je altijd wel zien denk ik..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 08:26
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 18-10-2006 @ 18:41 :

- Hoe lang is de wachttijd ongeveer?
- Denk je dat het in mijn geval vergoed zal worden?
- Erg belangrijk voor mij: hoe zien de littekens eruit?
- Valt de operatie mee?
- Hoe lang ben je daarna uit de running (ik werk in de zorg)
en natuurlijk je overige ervaringen en of je er erg blij mee was?
alvast bedankt!

1. ik stond ongeveer 11 maanden op de wachtlijst
2. ja, zeker als je er lichamelijk last van hebt.
3. nou daarvoor moet je niet bij mij zijn, want ik heb het heel anders meegemaakt dan anderen. sommige zeiden dat hun littekens al verdwenen na een paar weken en dat ze na een jaar al nauwelijks meer te zien zijn. bij mij ziet het eruit alsof ik gisteren ben geopereerd, maar dat is nu alweer ruim een jaar geleden. daarvoor ga ik nog terug om dat te herstellen.
4. ik vond de operatie echt zwaar tegenvallen. ik hoor van sommige mensen dat ze de volgende dag alweer konden lopen, maar ik heb na 3 dagen kotsen en ziek zijn van de narcose, echt heel lang op bed gelegen. ik heb echt zo ontzettend veel pijn gehad vergeleken met anderen die een borstverkleining hadden gehad dat ik me sterk afvraag of ik nou zo'n mietje ben of gewoon alles is tegengevallen bij me
5. ik heb ruim 6 weken niets gedaan en toen ik weer begon met werken, moest ik vaak pauzeren. ik heb ruim een halfjaar echt nog pijn gehad dat ik veel dingen op werk en stage niet kon doen. bij zwaar tillen voel ik het nu nog vaak.

ik ben niet blij met het resultaat, maar wel blij dat ze klein zijn en dat je dus niet meteen daaaaarop word aangekeken. het is bij mij wel tegengevallen en ik kan ook niet schreeuwen dat ik er zo dankbaar voor ben en het beste was wat ik kon doen in me leven, maar de mensen om mij heen die dezelfde operatie hebben gehad, zijn er wel blij mee en als je ervoor wilt gaan, moet je dat zeker doen en je niet laten afschrikken door verhalen met nare ervaringen het zal opluchten, lichamelijk en geestelijk.
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 13:14
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 22-10-2006 @ 16:26 :
1. ik stond ongeveer 11 maanden op de wachtlijst
2. ja, zeker als je er lichamelijk last van hebt.
3. nou daarvoor moet je niet bij mij zijn, want ik heb het heel anders meegemaakt dan anderen. sommige zeiden dat hun littekens al verdwenen na een paar weken en dat ze na een jaar al nauwelijks meer te zien zijn. bij mij ziet het eruit alsof ik gisteren ben geopereerd, maar dat is nu alweer ruim een jaar geleden. daarvoor ga ik nog terug om dat te herstellen.
4. ik vond de operatie echt zwaar tegenvallen. ik hoor van sommige mensen dat ze de volgende dag alweer konden lopen, maar ik heb na 3 dagen kotsen en ziek zijn van de narcose, echt heel lang op bed gelegen. ik heb echt zo ontzettend veel pijn gehad vergeleken met anderen die een borstverkleining hadden gehad dat ik me sterk afvraag of ik nou zo'n mietje ben of gewoon alles is tegengevallen bij me
5. ik heb ruim 6 weken niets gedaan en toen ik weer begon met werken, moest ik vaak pauzeren. ik heb ruim een halfjaar echt nog pijn gehad dat ik veel dingen op werk en stage niet kon doen. bij zwaar tillen voel ik het nu nog vaak.

ik ben niet blij met het resultaat, maar wel blij dat ze klein zijn en dat je dus niet meteen daaaaarop word aangekeken. het is bij mij wel tegengevallen en ik kan ook niet schreeuwen dat ik er zo dankbaar voor ben en het beste was wat ik kon doen in me leven, maar de mensen om mij heen die dezelfde operatie hebben gehad, zijn er wel blij mee en als je ervoor wilt gaan, moet je dat zeker doen en je niet laten afschrikken door verhalen met nare ervaringen het zal opluchten, lichamelijk en geestelijk.
noujah, en toch vindt ik het prettig dat je gereageerd hebt! ik hoor namelijk van iedereen dat ze superblij zijn met het resultaat, en dat is natuurlijk super, maar zo zal het niet altijd zijn.. succes alvast met het herstellen van de littekens..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:01
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline


nu heb ik dus een paar vraagjes voor mensen die hun borsten al hebben laten verkleinen.
- Hoe lang is de wachttijd ongeveer?
Ik heb in oktober gebeld voor een afspraak, kon in maart op gesprek en ben in juli geopereerd.
- Denk je dat het in mijn geval vergoed zal worden?
Ja. Bij mij werd het ook vergoed, en ik had een enigzins vergelijkbare cupmaat (75G/H)
- Erg belangrijk voor mij: hoe zien de littekens eruit?
Ligt aan de methode. Bij de ankermethode die het meest gebruikt wordt, heb je een soort 'rondje' rond je tepel, een snee naar beneden en nog twee sneeën in de plooien van je borsten (maar die zie je dus niet als je staat). Of ze lelijk worden ligt aan je huid en of je littekencréme smeert en of je rookt. Meestal worden ze wit, en valt het dus niet meer op. De enige littekens die bij mij nog opvallen, zijn de lijntjes van de tepel naar de plooi en ik ben pas zo'n 3 maanden geleden geopereerd, dus ik denk dat het heel mooi zal worden.
- Valt de operatie mee?
Ja, alleen was ik de 1e dag wel beroerd van de narcose. Daarna heb ik nauwelijks meer pijn gehad.
- Hoe lang ben je daarna uit de running (ik werk in de zorg) Reken op minimaal 6 weken, en als het even kan, nog langer. Ik was nog heel erg lang moe na die operatie.
en natuurlijk je overige ervaringen en of je er erg blij mee was? Dat ik zelf weinig meer kon, vond ik het allerzwaarst. Ik heb weinig pijn gehad, en vind mijn borsten prachtig geworden, mooier dan ik had gedacht. M'n rugklachten zijn zo goed als weg, alleen vond ik het wel jammer dat er maar 2 maten zijn afgehaald en ik een veel grotere cup kreeg dan was beloofd (E/F ipv C/D).
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 21:39
Didimeid
Didimeid is offline
Hallo,

het probleem van te grote borsten komt mij bekend voor. Ikzelf zit met een G-cup. Ook ik heb last van rugklachten. Ook is het zeer vervelend dat mannen tig keer per dag opmerkingen maken over mijn "meloenen/memmen" zoals ze dat graag zeggen.

Graag zou ik daarom teruggaan naar een A-cup. Ik heb echter nog geen plek gevonden waar men bereid is dit voor mij te realiseren. Kan iemand mij hierbij helpen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 21:50
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Didimeid schreef op 08-11-2006 @ 22:39 :
Hallo,

het probleem van te grote borsten komt mij bekend voor. Ikzelf zit met een G-cup. Ook ik heb last van rugklachten. Ook is het zeer vervelend dat mannen tig keer per dag opmerkingen maken over mijn "meloenen/memmen" zoals ze dat graag zeggen.

Graag zou ik daarom teruggaan naar een A-cup. Ik heb echter nog geen plek gevonden waar men bereid is dit voor mij te realiseren. Kan iemand mij hierbij helpen?
Van G naar A is toch vrij extreem. Misschien dat ze dat daarom niet direct doen
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 21:55
Didimeid
Didimeid is offline
Ik weet het. Ik krijg verteld dat ze niet mooi zullen worden en het daarom niet willen doen. Maar mooie borsten staan voor mij niet voorop. Niemand hoeft mij namelijk te keuren op mijn borsten. Ik wil graag van deze problemen verlost raken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Didimeid schreef op 08-11-2006 @ 22:55 :
Ik weet het. Ik krijg verteld dat ze niet mooi zullen worden en het daarom niet willen doen. Maar mooie borsten staan voor mij niet voorop. Niemand hoeft mij namelijk te keuren op mijn borsten. Ik wil graag van deze problemen verlost raken.
Op het moment dat je een c-cup hebt word je ook niet gekeurd op je borsten. ik denk dat als je a hebt, men eerder zal staan kijken dan bij een mooie b/c-cup.
Ik heb zelf een borstverkleining gehad en ik geloof dat er af en toe wel naar mijn borsten wordt gekeken met een goedkeurende blik, maar ik heb inmiddels dan ook weer E, maar ze lijken zeker geen E!!! Een jongen was verbaasd toen hij het hoorde, want zijn vriendin had ook E, maar die waren volgens hem echt veel groter.
Het moet in verhouding zijn met je lichaam. Ben je stevig met een A-cupje dan kijken ze ook naar je omdat je 'maar' A hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Didimeid schreef op 08-11-2006 @ 22:55 :
Ik weet het. Ik krijg verteld dat ze niet mooi zullen worden en het daarom niet willen doen. Maar mooie borsten staan voor mij niet voorop. Niemand hoeft mij namelijk te keuren op mijn borsten. Ik wil graag van deze problemen verlost raken.
Als je niet gekeurd wil woden op je borsten, heb je toch echt het meest aan gemiddelde borsten. En in Nederland worden beha's met cup C het meest verkocht (met op de tweede plaats B en op de derde plaats D). Ik denk dat een B of C het minst opvallend is.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:14
juno
Avatar van juno
juno is offline
Jemig, sta ik dan maar op plaats vier?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:37
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-11-2006 @ 11:14 :
Jemig, sta ik dan maar op plaats vier?
ik heb geen idee hoe het verder gaat, die top drie heb ik ook maar uit een vrouwenblad
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 11:35
juno
Avatar van juno
juno is offline
Stond er in dat vrouwenblad hoe het zat met de bmi van de onderzochte groep?

M.a.w: was de top 3 een tikkie aan de volvette kant?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 12:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ook zegt zo'n onderzoek naar de verkochte cupmaten niet alles over wat voor cup de meeste mensen hebben. Er zijn namelijk heel veel mensen die een te kleine bh kopen en dus eigenlijk een grotere cup hebben dan van de bh die ze dragen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 00:11
Didimeid
Didimeid is offline
Nou ik merk bij vriendinnen dat C nogsteeds als groot wordt opgevat. Dus dan schiet ik er weinig mee op.

Lelijke plekken maken me niet uit. Dat ziet niemand door kleding heen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Didimeid schreef op 10-11-2006 @ 01:11 :
Nou ik merk bij vriendinnen dat C nogsteeds als groot wordt opgevat. Dus dan schiet ik er weinig mee op.

Lelijke plekken maken me niet uit. Dat ziet niemand door kleding heen.
dus op basis van wat je vriendinnen hebben en vinden bepaal jij je cupmaat?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:16
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
Didimeid schreef op 10-11-2006 @ 01:11 :
Nou ik merk bij vriendinnen dat C nogsteeds als groot wordt opgevat. Dus dan schiet ik er weinig mee op.

Lelijke plekken maken me niet uit. Dat ziet niemand door kleding heen.
hey, wees eens niet zo naief. een C is normaal en echt niet groot.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:35
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Didimeid schreef op 10-11-2006 @ 01:11 :
Nou ik merk bij vriendinnen dat C nogsteeds als groot wordt opgevat. Dus dan schiet ik er weinig mee op.

Lelijke plekken maken me niet uit. Dat ziet niemand door kleding heen.
Heb je het alfabet wel geleerd? Zo nee: A B C D E F G

jij hebt nu dus G en en wil graag een cup A? Kijk eens hoe ver dat terug is in het alfabet.\

er is een verschil tussen groot en grooooot
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:50
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
het gaat goed hier zie ik wel
ik wil graag c of d, afhankelijk van hoeveel ik nog afval en wat de plastisch chirurg aan raadt. Ik ga de 24ste voor het eerst naar de pc, ik ben benieuwd!
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:51
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Myuki schreef op 10-11-2006 @ 15:35 :
Heb je het alfabet wel geleerd? Zo nee: A B C D E F G

jij hebt nu dus G en en wil graag een cup A? Kijk eens hoe ver dat terug is in het alfabet.\

er is een verschil tussen groot en grooooot
Geen arts zou dat doen. Je kunt maar beperkt verkleinen. Ten eerste: je borsten hebben een basisbreedte, daar kun je weinig aan doen. Ze kunnen ze dan wel kleiner maken, maar alleen qua projectie (hoever het uitsteekt naar de zijkant). Een brede basis + mini projectie is niet alleen esthetisch gezien niet mooi, maar ook nog eens super onhandig omdat je geen beha meer kunt kopen. De opererende arts zal altijd letten op jouw lichaamsbouw en de cupmaat daaraan aanpassen.
Ook denk ik denk dat er het minst op je borsten gelet wordt als die gewoon bij je lichaam passen. Over het algemeen zal dat een C/D zijn, gok ik. (Vrouwen die een borstverkleining laten doen zijn nu eenmaal vaak niet bijzonder slank)
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-11-2006 @ 12:35 :
Stond er in dat vrouwenblad hoe het zat met de bmi van de onderzochte groep?

M.a.w: was de top 3 een tikkie aan de volvette kant?
nouja, dat zal wel gewoon de gemiddelde nederlandse vrouw zijn he, dat betekent geloof ik een bmi van 24 a 25.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 15:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat is een stuk steviger dan jij en ik met ons A-tje en een bmi rond de 21. (haal jij de 21 eigenlijk wel?)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 04:01
Didimeid
Didimeid is offline
Citaat:
El Kim schreef op 10-11-2006 @ 15:51 :
Geen arts zou dat doen. Je kunt maar beperkt verkleinen. Ten eerste: je borsten hebben een basisbreedte, daar kun je weinig aan doen. Ze kunnen ze dan wel kleiner maken, maar alleen qua projectie (hoever het uitsteekt naar de zijkant). Een brede basis + mini projectie is niet alleen esthetisch gezien niet mooi, maar ook nog eens super onhandig omdat je geen beha meer kunt kopen. De opererende arts zal altijd letten op jouw lichaamsbouw en de cupmaat daaraan aanpassen.
Ook denk ik denk dat er het minst op je borsten gelet wordt als die gewoon bij je lichaam passen. Over het algemeen zal dat een C/D zijn, gok ik. (Vrouwen die een borstverkleining laten doen zijn nu eenmaal vaak niet bijzonder slank)
Zoals ik al zei hoeven ze voor mij helemaal niet mooi te worden. Ik voel me gewoon prettiger erbij om ze tot A te laten verkleinen. Niet via een legale arts, dan maar iets minder legaal voor iets meer geld. Wat ik mis is een beetje hulp met zoeken. want dat is wat ik vroeg. In plaats daarvan vind iedereen dat ik ze groter moet houden dan A. Maar jullie moeten mijn borsten niet dragen door mijn omgeving
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Didimeid schreef op 12-11-2006 @ 05:01 :
Zoals ik al zei hoeven ze voor mij helemaal niet mooi te worden. Ik voel me gewoon prettiger erbij om ze tot A te laten verkleinen. Niet via een legale arts, dan maar iets minder legaal voor iets meer geld. Wat ik mis is een beetje hulp met zoeken. want dat is wat ik vroeg. In plaats daarvan vind iedereen dat ik ze groter moet houden dan A. Maar jullie moeten mijn borsten niet dragen door mijn omgeving
Dat is waar, maar zou je je niet eens afvragen welke personen jij in je omgeving hebt blijkbaar? Ik vind het niet helemaal normaal dat je zo graag een A wilt omdat mensen anders naar je kijken, ook met een C-cup volgens jou. Blijkbaar laat je je zoveel door je omgeving beïnvloeden dat je tegen advies van artsen (!!) in wil gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 09:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 10-11-2006 @ 15:16 :
hey, wees eens niet zo naief. een C is normaal en echt niet groot.
Nou, ik vind C wel erg groot. Gewoon groot.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:11
hmm-hmm
Avatar van hmm-hmm
hmm-hmm is offline
Citaat:
juno schreef op 10-11-2006 @ 16:15 :
Dat is een stuk steviger dan jij en ik met ons A-tje en een bmi rond de 21. (haal jij de 21 eigenlijk wel?)
niet alle vrouwen met grote borsten hebben een hoog bmi.

ik heb zelf 70e en heb 'n bmi van 22
__________________
echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 14:48
Didimeid
Didimeid is offline
De invloed van mijn omgeving is tamelijk groot ja. Maar dat zou bij jou ook zijn als je zo behandeld werd.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:12
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Didimeid schreef op 13-11-2006 @ 15:48 :
De invloed van mijn omgeving is tamelijk groot ja. Maar dat zou bij jou ook zijn als je zo behandeld werd.
Meid, als je n C cup hebt of D cup, zal niemand dat erg groot vinden. Kijk maar eens om je heen, en probeer de maten van de mensen om je heen te schatten. Je zult zien dat A eigenlijk niet voorkomt, meestal iets van 80B, 80C, 75C, 75B. Dat zijn gewoon gemiddelde maten, ronde borsten zonder extreem op te vallen. Kan je een leuk decollete mee hebben in een V hals, maar met n zachte beha en hoog truitje vallen ze amper op.

Het punt van een illegale arts is dat je een hele grote kans hebt dat de operatie fout gaat. Niet alleen fout in de zin van lelijke borsten, maar fout in de zin van complicaties. Je kan er een flinke infectie aan overhouden, als het verkeerd wordt weggesneden kunnen je lymfeklieren beschadigd raken. Toen borstoperaties bij borstkanker nog in de kinderschoenen stonden is het voorgekomen dat de lymfeklier te ver werd afgesneden bij een amputatie (feitelijk wat jij wilt). Daardoor was de afvoer van vocht in de arm verstoord, het is wel zo erg geworden dat ze de arm moesten amputeren(!), hij zwol namelijk zo op dat de huid het niet meer kon hebben en helemaal scheurde. Dit zal niet gebeuren bij een reguliere verkleining, maar bij een illegale chirurg weet j t maarnooit.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Didimeid schreef op 13-11-2006 @ 15:48 :
De invloed van mijn omgeving is tamelijk groot ja. Maar dat zou bij jou ook zijn als je zo behandeld werd.
Jij hebt geen plastisch chirurg nodig maar een psycholoog.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Didimeid schreef op 13-11-2006 @ 15:48 :
De invloed van mijn omgeving is tamelijk groot ja. Maar dat zou bij jou ook zijn als je zo behandeld werd.
Ik had toen ik net 15 was al cup E en toen ik geopereerd werd (nog steeds 15, bijna 16) G/H, dus ik weet wel iets af van behandeld en beoordeeld worden naar de grootte van je borsten. Maar ik heb toch echt zelf gekozen welke cup ik wilde en dat had helemaal niets met mijn omgeving te maken, maar met mezelf en in overleg met mijn plastisch chirurg.

Laatst gewijzigd op 13-11-2006 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 18:48
Estar
Estar is offline
Citaat:
Didimeid schreef op 13-11-2006 @ 15:48 :
De invloed van mijn omgeving is tamelijk groot ja. Maar dat zou bij jou ook zijn als je zo behandeld werd.
Volgens mij moet jij gewoon eerst met een psycholoog gaan praten en daarna een borstverkleining overwegen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 20:19
Didimeid
Didimeid is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 13-11-2006 @ 19:08 :
Ik had toen ik net 15 was al cup E en toen ik geopereerd werd (nog steeds 15, bijna 16) G/H, dus ik weet wel iets af van behandeld en beoordeeld worden naar de grootte van je borsten. Maar ik heb toch echt zelf gekozen welke cup ik wilde en dat had helemaal niets met mijn omgeving te maken, maar met mezelf en in overleg met mijn plastisch chirurg.
Ik kies er ook voor. Welke maat heb jij gekozen lieverd? Ik neem aan dat je toch ook flink klein bent gegaan na alle ellende. ik denk ook niet dat ik hiermee fatsoenlijk kan autorijden.

de andere reacties vind ik niet zo leuk. ik weet niet wat ik ermee moet. jullie doen alsof ik zwakzinnig ben, terwijl ik alleen een beter leven wil.

Poepkind het hier over amputatie. daar denk ik serieus aan, maar die stap is wel een stuk groter natuurlijk. dit zou ik zeker bij een legale arts doen. Dit is illegaal ook niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 13:06
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Vanaf welk gewicht/bmi moet je eigenlijk afvallen voor ze opereren?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 13:54
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 20-11-2006 @ 21:06 :
Vanaf welk gewicht/bmi moet je eigenlijk afvallen voor ze opereren?
ow, dat weet ik eigenlijk niet... mijn bmi is iets boven de gerns van gezondgewicht, ik denk dat als je wel binnen die categirie valt het sowieso ok is.
ik moet nog 3 kilo denk ik...
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 16:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Didimeid schreef op 18-11-2006 @ 21:19 :

Poepkind het hier over amputatie. daar denk ik serieus aan, maar die stap is wel een stuk groter natuurlijk. dit zou ik zeker bij een legale arts doen. Dit is illegaal ook niet nodig.
Ik bedoelde meer te zeggen dat een illegale arts verkeerd kan snijden, zodat hetzelfde gebeurt als bij een borstamputatie. Je vraagt er mischien niet om, maar aangezien het een illegale arts is weet je gewoon niet hoe het af gaat lopen. Er kunnen zoveel enge dingen gebeuren.

Als ik jou was, zou ik gewoon de maximale verkleining nemen die wordt uitgevoerd door een normale (dus legale) arts. Als je dan eindigt met een C of D cup zie ik daar niet het probleem van in. Als half Nederland rondloopt met die maat, en geen klachten ervaart, kan jij het ook. Je bent dan net als de rest, lijkt me wel zo handig toch?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Didimeid schreef op 18-11-2006 @ 21:19 :
Ik kies er ook voor. Welke maat heb jij gekozen lieverd? Ik neem aan dat je toch ook flink klein bent gegaan na alle ellende. ik denk ook niet dat ik hiermee fatsoenlijk kan autorijden.

de andere reacties vind ik niet zo leuk. ik weet niet wat ik ermee moet. jullie doen alsof ik zwakzinnig ben, terwijl ik alleen een beter leven wil.

Poepkind het hier over amputatie. daar denk ik serieus aan, maar die stap is wel een stuk groter natuurlijk. dit zou ik zeker bij een legale arts doen. Dit is illegaal ook niet nodig.
Zo te horen kies jij er niet voor, maar laat je je keus bepalen door je omgeving. Dat probeerde ik te zeggen met mijn post.
Echt je maakt je druk om dingen die er niet zijn. Niet kunnen autorijden tenzij je een A-cupje hebt? Jemig, misschien komt het daardoor dat mannen altijd roepen dat vrouwen slecht rijden? Nee joh, echt allemaal onzin.
Ik heb ze laten verkleinen naar een C-cup. Dit was een grote C bleek achteraf en als ik het nu weer zou doen zou ik zeggen: kleine C. Vooral omdat ik nog maar 15 was en nog veel door zou groeien.
Inmiddels heb ik cupmaat E (groeien, aankomen, etc) en ik ben er hartstikke blij mee. De vorm van mijn borsten is ook anders geworden (mooier vind ik) en een E-cup misstaat me niet. De meesten denken ook dat ik C heb, gewoon omdat het bij mijn figuur past en de vorm van mijn borsten anders is en ze dus kleiner lijken dan de borsten van mijn zusje die dezelfde cupmaat heeft.
Ik moet er niet aan denken om een A te hebben gekregen. Brrrr... Ik hou van mijn vrouwelijke vormen en wil niet plat door het leven gaan. No way!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.