Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2005, 17:40
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
LikeThis schreef op 29-01-2005 @ 17:08 :
als k vorige week zaterdag mn laatste pil heb genomen moet ik toch komende zondag weer beginnen met mn nieuwe strip?
Ik wou een soortgelijke vraag gaan stellen . Ik zat gister de bijsluiter te lezen en daar stond iets van dat je weer opdezelfde dag de pil gaat slikken als waarop je de laatste hebt genomen, en dat je zodoende altijd op dezelfde dag ongesteld wordt. Dat verbaasde me, want ik doe altijd echt 7 avonden niets slikken en dat de 8ste avond weer wel. Maar dan doe ik het toch goed .
Oud 29-01-2005, 17:43
Verwijderd
Misschiejn heb je verkeerd gelezen? Er staat in mijn bijsluiter althans dat je moet beginnen met slikken op dezelfde dag waarop je de vorige strip ook begon te slikken
Oud 29-01-2005, 21:17
Maura
Maura is offline
Ik ben deze maand begonnen met de pil, gewoon op de eerste dag van mijn menstruatie. Inmiddels is mijn strip afgelopen, maar ik ben nog steeds ongesteld. Dit heb ik hier al eerder gepost, en toen zei iemand dat mijn lichaam aan het wennen was.
Okay, kan ik me iets bij voorstellen. Alleen zijn we nu dus drie weken verder en ben ik nog steeds ongesteld. Ik zit nu in mijn stopweek en weet niet goed wanneer ik nu moet beginnen aan mijn volgende strip. Weet iemand dat?
Oud 29-01-2005, 21:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Maura schreef op 29-01-2005 @ 22:17 :
Ik ben deze maand begonnen met de pil, gewoon op de eerste dag van mijn menstruatie. Inmiddels is mijn strip afgelopen, maar ik ben nog steeds ongesteld. Dit heb ik hier al eerder gepost, en toen zei iemand dat mijn lichaam aan het wennen was.
Okay, kan ik me iets bij voorstellen. Alleen zijn we nu dus drie weken verder en ben ik nog steeds ongesteld. Ik zit nu in mijn stopweek en weet niet goed wanneer ik nu moet beginnen aan mijn volgende strip. Weet iemand dat?
Je moet steeds op dezelfde dag beginnen met je strip dus als je de vorige keer op maandag bent begonnen moet je dit keer ook weer op maandag beginnen. Wennen aan de pil kan tot drie maanden duren maar als je constant ongesteld blijft kan het ook zijn dat de pil te licht voor je is, in dat geval moet je even langs je huisarts en dan zal je waarschijnlijk een andere voorgeschreven krijgen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-01-2005, 21:36
Maura
Maura is offline
Okay, ik dacht dat ik voldoende wist, maar nu blijkt dat ik ineens een stuk erger ongesteld geworden ben in plaats van dat beetje vloeien van de afgelopen twee weken. Ik ben nu ongesteld zoals anders altijd de eerste dag was. Moet ik dan toch een stopweek inlassen? Of nu al aan een nieuwe strip beginnen?
Bedankt alvast...

Laatst gewijzigd op 29-01-2005 om 23:49.
Oud 30-01-2005, 09:34
Vlinderr
Vlinderr is offline
Ik lees de laatste tijd steeds meer over meisjes die de pil slikken en toch zwanger raken, kword nu steeds angstiger...
Zou iemand me kunnen uitlegggen hoe dat kan?
Ik zelf slik al 3 jaar de pil volgens mij, en njaa kvrij al anderhalf jaar ofzo...
Maar heb wel anderhalf jaar 1 en de zelfde vriend(behalve 1 x dan)...
Is er vooor mij reden om me zorgen te gaan maken?
Oud 30-01-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Vlinderr schreef op 30-01-2005 @ 10:34 :
Ik lees de laatste tijd steeds meer over meisjes die de pil slikken en toch zwanger raken, kword nu steeds angstiger...
Zou iemand me kunnen uitlegggen hoe dat kan?
Ik zelf slik al 3 jaar de pil volgens mij, en njaa kvrij al anderhalf jaar ofzo...
Maar heb wel anderhalf jaar 1 en de zelfde vriend(behalve 1 x dan)...
Is er vooor mij reden om me zorgen te gaan maken?
De pil is voor iets van 99% veilig, er is dus altijd een kans van 1% dat je zwanger raakt. Maar 1% is natuurlijk wel erg weinig, er is dus niet echt reden om je zorgen te maken. Wil je toch meer zekerheid, je kunt natuurlijk altijd ook een condoom erbij gebruiken als je vrijt, dan is er nog minder kans dat je zwanger raakt.
Oud 30-01-2005, 14:13
Stitch
Stitch is offline
Ik wil even wat vragen over de pil maar ik zet het maar hiertussen want ik mag vast niet een nieuw onderwerp starten!

Ik was altijd aan de microgynon 30 en ben overgestapt naar de vernieuwde diane 35 vanwege m'n acne. Ik slik hem nu ongeveer 6 maanden en heb nog bijna net zoveel acne als voorheen.
Ik ben laatst mijn gezicht gaan wassen met Pro-active en heb het idee dat dat meer effect heeft op de acne dan de pil. Maarja...weet het niet zeker!
Wat ik wel weet is dat ik een paar kilo ben aangekomen van deze pil en ik baal ervan! Nu zit ik te denken om maar helemaal met de pil te stoppen om te kijken wat er dan met mijn lichaam gebeurd! Toen ik 15 was ben ik met de pil begonnen omdat ik langdurig en erg zwaar ongesteld was. Ik vraag me af of ik daar nu nog last van zou hebben... misschien dat dat nu wel over is. Daar kom ik alleen maar achter door het te proberen!
Ik heb er gewoon een slecht gevoel bij..al die rotzooi in je lichaam die je hele natuurlijke hormonen-huishouding in de war brengt...het lijkt me ongezond! Daarbij komt dat ik ervan baal dat ik dikker ben geworden en ik lees ook vaak dat meisjes JUIST van de pil meer last van acne krijgen. Misschien als ik er helemaal mee stop dat het wel over gaat en mijn gewicht weer in kilo's afneemt. Zijn er meiden die dit ook eens hebben geprobeerd? Wat is jullie ervaring ermee? Huisartsen zeggen altijd maar dat de pil niet slecht voor je is maar ik kan me niet voorstellen dat het gezond is je natuurlijke ritme te gaan verstoren!
Oud 30-01-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Vlinderr schreef op 30-01-2005 @ 10:34 :
Ik lees de laatste tijd steeds meer over meisjes die de pil slikken en toch zwanger raken, kword nu steeds angstiger...
Zou iemand me kunnen uitlegggen hoe dat kan?
Ik zelf slik al 3 jaar de pil volgens mij, en njaa kvrij al anderhalf jaar ofzo...
Maar heb wel anderhalf jaar 1 en de zelfde vriend(behalve 1 x dan)...
Is er vooor mij reden om me zorgen te gaan maken?
Je hebt bij een jaar de pil slikken ongeveer 0,1 % kans dat je zwanger raakt ondanks goed gebruik, en ongeveer 3 % dat je zwanger raakt dankzij verkeerd gebruik.
Waarbij 'verkeerd' bijvoorbeeld het vergeten van een pil is, of overgeven/erge diarree hebben na het innemen van de pil, zonder een nieuwe te nemen, of erg onregelmatig slikken (bijvoorveeld de ene dag 's ochtends en de andere aan het eind van de avond), of stopweken te lang houden (bijvoorbeeld doorgaan met de stopweek tot de menstruatie voorbij is, wat bij sommigen pas op de 8e of 9e dag zo is), dat soort dingen.
Als er niets verkeerd gaat, is de kans dat je zwanger raakt dus érg klein maar er zijn gewoon best wat mensen waarbij er iets verkeerd gaat.
Oud 31-01-2005, 10:15
LikeThis
LikeThis is offline
k heb n aantal maanden de pil doorgeslikt en heb nu mn stopweek, nu kwam ik er gister achter dat er wat vocht uit mn tepels komt. Ik heb gezocht op internet en de oorzaak is meestal verandering in de hormoonhuishouding.... heeft dit dan verband met elkaar? en is het dus een soort bijwerking ervan?
Oud 31-01-2005, 10:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
LikeThis schreef op 31-01-2005 @ 11:15 :
k heb n aantal maanden de pil doorgeslikt en heb nu mn stopweek, nu kwam ik er gister achter dat er wat vocht uit mn tepels komt. Ik heb gezocht op internet en de oorzaak is meestal verandering in de hormoonhuishouding.... heeft dit dan verband met elkaar? en is het dus een soort bijwerking ervan?
Dit stond bij mijn pil ook in de bijsluiter als bijwerking. Als je de pil een lange tijd doorslikt wordt de kans volgens mij toch groter dat je last krijgt van bijwerkingen dus ik denk dat het daar van komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-01-2005, 18:48
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
ik heb een vraag:
als je de eerste dag na de stopweek de pil vergeet, kan je de pil alsnog de volgende dag vroeg in de ochtend slikken? hoeveel tijd moet er tussen zitten (stopweek - eerste dag)?

dankje.
Oud 31-01-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Elektro M.J. schreef op 31-01-2005 @ 19:48 :
ik heb een vraag:
als je de eerste dag na de stopweek de pil vergeet, kan je de pil alsnog de volgende dag vroeg in de ochtend slikken? hoeveel tijd moet er tussen zitten (stopweek - eerste dag)?

dankje.
Hij moet dan binnen 12 uur na de tijd, waarop je hem de dag vóór de stopweek slikte. Als dat bijvoorbeeld vrijdag om 23 uur was, en je begint nu zondag om 7 uur (of om half 11) weer, dan is er niets aan de hand.
Oud 31-01-2005, 19:01
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-01-2005 @ 19:55 :
Hij moet dan binnen 12 uur na de tijd, waarop je hem de dag vóór de stopweek slikte. Als dat bijvoorbeeld vrijdag om 23 uur was, en je begint nu zondag om 7 uur (of om half 11) weer, dan is er niets aan de hand.
Wow, dankjewel

en dan slik ik de volgende (tweede) pil dus gewoon op die dag nog?

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 19:03.
Oud 31-01-2005, 19:18
Verwijderd
ja
Oud 03-02-2005, 15:50
nannie
nannie is offline
Even een vraagje....
Ik heb vorige week voor het eerst de stopweek overgeslagen (doorgeslikt dus), maar ben die week toch half ongesteld geworden (wel minder dan normaal, maar toch). Is dit normaal, kan ik gewoon alsnog m'n stopweek volgende week inlassen en is de pil nu nog gewoon veilig?
Oud 03-02-2005, 17:06
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Volgens mij is het heel normaal als je dan nog een beetje ongesteld word en je kan nu zelf weten wanneer je je stopweek inlast omdat je 21 of meer pillen hebt geslikt en de pil is dus nog gewoon veilig!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 04-02-2005, 11:52
*-_-*
*-_-* is offline
hey,
ik heb een vraagje: ik gebruik meliane en zit in mijn stopweek (vrijdag de laatste pil gebruikt), nu gebruik ik sinds dinsdag antibiotica. Volgens de bijsluiter van meliane zou antibiotica knn zorgen voor wisselwerkingen. Zaterdagavond moet ik dus weer beginnen met de pil maar mijn antibiotica loopt nog tot zondag. Op het net heb ik wel info gevonden maar daar zeiden ze dat je dan je stopweek best een week moet uitstellen, maar dat is nu dus niet mogelijk. Heeft iemand raad? Hoe lang is het onveilig?
bedankt
Oud 04-02-2005, 12:13
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
*-_-* schreef op 04-02-2005 @ 12:52 :
hey,
ik heb een vraagje: ik gebruik meliane en zit in mijn stopweek (vrijdag de laatste pil gebruikt), nu gebruik ik sinds dinsdag antibiotica. Volgens de bijsluiter van meliane zou antibiotica knn zorgen voor wisselwerkingen. Zaterdagavond moet ik dus weer beginnen met de pil maar mijn antibiotica loopt nog tot zondag. Op het net heb ik wel info gevonden maar daar zeiden ze dat je dan je stopweek best een week moet uitstellen, maar dat is nu dus niet mogelijk. Heeft iemand raad? Hoe lang is het onveilig?
bedankt
meestal is het zo dat je de tijd dat je antibiotica neemt niet veilig bent en nog 2 weken daarna. maar hoe het met die stopweek zit weet ik ook niet
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 04-02-2005, 12:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*-_-* schreef op 04-02-2005 @ 12:52 :
hey,
ik heb een vraagje: ik gebruik meliane en zit in mijn stopweek (vrijdag de laatste pil gebruikt), nu gebruik ik sinds dinsdag antibiotica. Volgens de bijsluiter van meliane zou antibiotica knn zorgen voor wisselwerkingen. Zaterdagavond moet ik dus weer beginnen met de pil maar mijn antibiotica loopt nog tot zondag. Op het net heb ik wel info gevonden maar daar zeiden ze dat je dan je stopweek best een week moet uitstellen, maar dat is nu dus niet mogelijk. Heeft iemand raad? Hoe lang is het onveilig?
bedankt
Ik zou even bij je dokter of apotheker vragen hoe lang de pil nu niet veilig is. Toen ik in mijn eerste week zat was mijn pil bijvoorbeeld de volgende strip pas weer veilig maar omdat jij nu in de stopweek zit weet ik ook niet hoe het zit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-02-2005, 13:20
*-_-*
*-_-* is offline
Dit heb ik gevonden op een website over Meliane, er staat niet echt iets in over wat je nou moet doen als het in de stopweek is, alleen dat het aangeraden is condooms te gebruiken tot 7 dagen, maar waarom raden ze nou eigenlijk aan die stopweek over te slaan?

Antibiotica. Tetracycline, doxycycline, minocycline en amoxicilline kunnen de betrouwbaarheid van de pil beïnvloeden. De kans dat dit gebeurt, is echter heel klein. Als u elk risico op zwangerschap wilt vermijden, adviseren wij u het volgende.
Korte antibioticumkuur
Gebruik condooms tijdens de antibioticumkuur tot en met zeven dagen na afloop van de kuur. Indien gedurende de kuur of de zeven dagen daarna de stopweek valt, moet u de stopweek overslaan. U kunt dit doen door na de laatste pil meteen weer te beginnen met de eerste pil van de volgende strip en deze strip gewoon af te maken. U heeft een iets verhoogde kans op doorbraakbloedingen, maar de betrouwbaarheid blijft goed. Als u niet twee hele strips achter elkaar wilt slikken, kunt u de strip gedeeltelijk gebruiken. U moet ervoor zorgen dat u minstens zeven dagen een pil heeft geslikt na het stoppen met de antibioticumkuur. Daarna kunt u een stopweek inlassen


Dit vond ik bij Amoxicilline (de antibiotica die ik gebruik):
Amoxicilline kan de betrouwbaarheid van de anticonceptie-pil aantasten en er kunnen doorbraak-bloedingen optreden. De onveilige periode begint op de eerste dag van de amoxicilline-kuur en duurt t/m een week na afloop van de kuur. Advies: ga gewoon door met de pil, gebruik tijdens de hele onveilige periode ook condooms en sla een evt stopweek in deze onveilige periode over. Hoe dit moet, hangt af van uw pilsoort. Vraag uw apotheker om advies.
Oud 04-02-2005, 18:30
vdv
vdv is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-01-2005 @ 13:13 :
Ik begrijp dat het eng is om zo'n test te doen, maar dan heb je tenminste zekerheid... Het kan gebeuren dat je zomaar een keer overslaat, zeker als je jong bent, maar je weet maar nooit.
Een test kun je kopen bij de drogist, voor zo'n 10-15 euro, en je kunt 'm gewoon zelf doen, maar er is urine voor nodig, dus ik denk dat de badkamer dan het handigst is.
Sterkte ermee
Ik heb nog geen test durven doen, als het goed is word ik over anderhalve week ongesteld.

Ik weet dat het nei tgoed is, maar ik durf het echt niet. Ik heb de pil altijd goed genomen en het veelal veilig is dus ik wil er niet aan denken.
Oud 05-02-2005, 13:02
ikke22
ikke22 is offline
Ik denk eraan om met de pil te stoppen omdat ik hem toch niet meer nodig heb. Ik ben er ook heel er door aangekomen. Weet iemand of je door het stoppen van de pil weer afvalt???
Oud 05-02-2005, 13:25
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
vdv schreef op 04-02-2005 @ 19:30 :
Ik heb nog geen test durven doen, als het goed is word ik over anderhalve week ongesteld.

Ik weet dat het nei tgoed is, maar ik durf het echt niet. Ik heb de pil altijd goed genomen en het veelal veilig is dus ik wil er niet aan denken.
Dat is idd niet erg slim maar zit je nu niet in een mega onzekerheid?? Volgens mij is dat nog veel erger!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 05-02-2005, 14:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
WPWW schreef op 05-02-2005 @ 14:25 :
Dat is idd niet erg slim maar zit je nu niet in een mega onzekerheid?? Volgens mij is dat nog veel erger!
Ze schrijft dat ze over anderhalve week pas ongestelt 'behoord' te zijn. Je kunt pas een zwangerschapstest doen nadat je minimaal één dag overtijd bent. Enne, over de prijs; indien je een huismerk van kruitvat/ trekpleister/ da neemt ben je voor +/- 6 eypo klaar..

Succes, meid!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 05-02-2005, 15:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik weet niet of dit al besproken is in dit topic: Ik ben er gister pas achter gekomen dat de tweede generatie pil niet meer verzekerd zijn, enkel alleen eerste generatie. Ik heb dus zo'n tweede generatie pil waardoor ik bovenop de eigen kosten nog eens 30 euro moest betalen (voor 2 doosjes).

Nu vroeg ik me dus af wat dan precies het verschil is. Ik heb namelijk een tijdje geleden een andere pil gekregen omdat de standaard pil die vaak wordt uitgeschreven te zwaar was voor mij. Ik werd er steeds ziek van. Nu hoop ik dus dat bij de eerste generatie pillen ook een lichtere bestaat...

Ik ga maandag wel een afspraak maken met de dokter maar misschien dat 1 van jullie me alvast kan inlichten
Oud 05-02-2005, 15:39
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik ben vorige week begonnen met microgynon 30 op de eerste dag dat ik ongesteld werd...en ik had een paar vraagjes:

-Werken die dingen bloedverdunnend ofzo? Ik heb het idee dat ik veel eerder doorlek
-Is het normaal dat ik opeens veel langer ongesteld ben dan ik altijd was? Het was altijd een dag of 4, nu al minstens een week (volgens mij is die vraag wel eerder gesteld, maar ik kon zo snel niet vinden voor welke pil dat was...)
-En hoe weet ik nu wanneer ik de volgende keer weer ongesteld zou moeten worden? (als het tenminste ooit weer stopt )

En ik was juist aan de pil gegaan om er gemak van te hebben
Oud 05-02-2005, 16:08
elledc
elledc is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 05-02-2005 @ 16:39 :
Ik ben vorige week begonnen met microgynon 30 op de eerste dag dat ik ongesteld werd...en ik had een paar vraagjes:

-Werken die dingen bloedverdunnend ofzo? Ik heb het idee dat ik veel eerder doorlek
-Is het normaal dat ik opeens veel langer ongesteld ben dan ik altijd was? Het was altijd een dag of 4, nu al minstens een week (volgens mij is die vraag wel eerder gesteld, maar ik kon zo snel niet vinden voor welke pil dat was...)
-En hoe weet ik nu wanneer ik de volgende keer weer ongesteld zou moeten worden? (als het tenminste ooit weer stopt )

En ik was juist aan de pil gegaan om er gemak van te hebben
Dat is normaal omdat je juist aan de pil bent moet je lichaam wennen. Maar na enkele maanden komt er een constante waarbij de eerste dag van je menstruatie steeds dezelfde is (21 dagen pil slikken en dan stopweek waarin menstruatie).
Maar natuurlijk kan het zijn dat je lichaam er anders op reageert! Even afwachten dus en je niet teveel druk maken.
Oud 06-02-2005, 11:16
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik ben gisterenavond vergeten om de pil te nemen (1ste week). 'k heb hem vanmorgen ingenomen (14u te laat ongeveer)
In de bijsluiter staat:
minder dan 12u te laat -> geen probleem
meer dan 12u te laat -> gedurende 1 week niet meer veilig
meer dan 12u te laat + geslachtsgemeenschap de week er vóór -> kans om zwanger te zijn

Nu heb ik vorige week dus sex gehad maar is de kans echt zo groot dat ik zwanger word? Zóveel te laat was ik nu ook weer niet hé...
Ik versta eigenlijk ook niet hoe ik zwanger zou kunnen zijn omdat ik 2 dagen geleden sex had...dat sperma is toch al weg?
Oud 06-02-2005, 13:59
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
In de eerste week is dat zo belangrijk, om dat dan volgens mij nog echt de eisprong tegen moet worden gegaan. In de derde week is het minder erg om een pil te vergeten.
Volgens mij is er inderdaad niet zoveel kans dat je zwanger bent, 14 uur valt nog wel mee, maar je weet nooit he..
__________________
Keep on rockin'
Oud 06-02-2005, 18:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat ik me afvraag he? Ik ben af en toe wel eens de pil vergeten de laatste paar maanden en dan slikte ik hem bijv. max. 24 uur daarna nog. Ik heb in die tijd meestal wel geslachtsgemeenschap gehad... Maar nog nooit is er dus wat mis gegaan.

Ik ben wel eens bang dat er wat met de vruchtbaarheid (voornamelijk van mn vriend) aan de hand is. Hij heeft nml 1 kunstbal en wordt zo af en toe daarop nog eens getest. Soms was het wat minder dan anders. Maar hij wil er niet over praten, het is een nogal pijnlijk onderwerp. En hij heeft bij de rechtszaak besloten om een kleine vergoeding te vragen maar dan wel recht te hebben op een vergoeding als hij straks via een andere weg kinderen moet krijgen...

Naja, ik zal hierover wel niet echt een duidelijk antwoord kunnen krijgen Maar soms vraag ik me af of ik niet al eens zwanger had kunnen raken..

(Niet dat ik zo roekeloos ben met de pil. Maar soms wel een warhoofd en dan kan het wel eens gebeuren...)
Oud 06-02-2005, 20:00
Verwijderd
Het vergeten van een pil haalt de werking niet helemaal weg, maar kan 'm alleen (sterk) verminderen. Tenzij je er echt veel vergeet natuurlijk. In week 2 van de pil mag je zelfs 36 uur te laat zijn in plaats van de normale 12 uur te laat.
Daarbij is er normaal gesproken als je seks hebt tijdens je ovulatie alsnog maar 1/5 kans dat je zwanger raakt, dus je kunt nog geluk hebben gehad
Oud 06-02-2005, 23:36
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Hey,

Ik heb de pil nu 3 maand doorgeslikt, het zou eigenlijk 1 maand worden maar i.v.m. vergeten werden het er 3 maargoed ik heb donderdag m'n laatste pil genomen zoals ik dat altijd deed en dan werd ik altijd op zondagmorgen ongesteld en dat ben ik dus nog niet geworden. Dus nu is de vraag: Kan dat komen omdat ik hem zolang heb doorgeslikt? En ja, ik weet wel dat ik me (te) snel zorgen maak....
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 07-02-2005, 09:32
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ja dat kan, dat heb ik iig ook als ik hem 'te lang' (lees: langer dan normaalgesproken) doorslik.
__________________
Keep on rockin'
Oud 07-02-2005, 21:13
lso
Avatar van lso
lso is offline
Ik heb net een stopweek achter de rug. Normaal moet ik de pil vandaag, maandag weer beginnen nemen. Ik neem de pil altijd om 22u30, nu zie ik echter dat ik geen pil meer heb. Ik ga er morgenvroeg om en zal hem pas om 10u kunnen innemen. Ik zie mijn vriend vrijdag. Mogen we onveilig vrijen of gebruiken we beter een condoom?

bedankt
x
Oud 07-02-2005, 21:21
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 07-02-2005 @ 22:13 :
Ik heb net een stopweek achter de rug. Normaal moet ik de pil vandaag, maandag weer beginnen nemen. Ik neem de pil altijd om 22u30, nu zie ik echter dat ik geen pil meer heb. Ik ga er morgenvroeg om en zal hem pas om 10u kunnen innemen. Ik zie mijn vriend vrijdag. Mogen we onveilig vrijen of gebruiken we beter een condoom?

bedankt
x
Dit haal ik uit mijn bijsluiter van Microgynon 30 :

Slechts 1 tablet vergeten (meer dan 12 uur te laat met innemen)
In week 1 --> Gemeenschap gehad in de week voor het vergeten? (JA --> vraag dokter)(Nee --> Neem het vergeten tablet in, gebruik 7 dagen een aanvullend barriéremiddel (condoom) en maak de strip gewoon af)

Dus als je hem normaal om 22.30 inneemt dan is 12 uur later 10.30. Dus als je uiterlijk om 10.00 je pil slikt is er niets aan de hand denk ik
Oud 07-02-2005, 21:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 07-02-2005 @ 22:21 :
Dit haal ik uit mijn bijsluiter van Microgynon 30 :

Slechts 1 tablet vergeten (meer dan 12 uur te laat met innemen)
In week 1 --> Gemeenschap gehad in de week voor het vergeten? (JA --> vraag dokter)(Nee --> Neem het vergeten tablet in, gebruik 7 dagen een aanvullend barriéremiddel (condoom) en maak de strip gewoon af)

Dus als je hem normaal om 22.30 inneemt dan is 12 uur later 10.30. Dus als je uiterlijk om 10.00 je pil slikt is er niets aan de hand denk ik
Dan moet je echter wel zeker weten dat je die pil de avond ervoor echt niet eerder dan 22.30 ingenomen hebt. Ik zou voor de zekerheid een condoom gebruiken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-02-2005, 15:42
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Ik wordt sinds ik de pil slik maar 1 dag ongesteld en dan ook maar heel weinig. Kan dat kwaad?
__________________
Oud 08-02-2005, 16:22
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb geen idee maar ik hoop het niet voor je! Had ik dat maar.....
Maar je kunt voor de zekerheid de dokter even bellen natuurlijk!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 08-02-2005, 16:34
kastdeur
kastdeur is offline
Hoe ongezond is de pil eigenlijk?
Ik slik de pil nu drie jaar en ben dat de komende vijf jaar zeker nog van plan. Is dit verstandig of moet je bijvoorbeeld 'rustperiodes' inlassen voor je lichaam?

Ik weet dat de pil nu miner hormonen bevat dan vroeger, maar ja echt gezond kan het toch niet zijn, toch...?
Oud 08-02-2005, 16:53
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
WPWW schreef op 08-02-2005 @ 17:22 :
Ik heb geen idee maar ik hoop het niet voor je! Had ik dat maar.....
Maar je kunt voor de zekerheid de dokter even bellen natuurlijk!
Ja het is wel lekker Maar kan me zo voorstellen dat het niet heel erg goed is. Ik moet binnenkort toch dus dan vraag ik het wel
__________________
Oud 08-02-2005, 17:48
ziggy
ziggy is offline
hallo iedereen

ik zit met een vraag. al bijna 3 maand ben ik nu aan de pil. de eerste 2 maand ging wel goed, ik was maar 3 hooguit 4 dagen ongesteld. maar nu.... mijn ongesteldheid begon vorige woensdag, en het is nog niet over. sinds zaterdag ben ik erg belabberd. ik heb hele erge keelpijn *komt van het weer* maar ik ben ook erg moe en heb veel hoofdpijn. ook ben ik steeds erg koud.

het is nou al 6 dagen en ik krijg steeds meer buikkrampen

x ziggy


________________
__________________
"Ik Geloof Niet In Sprookjes",zei ze en startte haar bezem...
Oud 08-02-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
kastdeur schreef op 08-02-2005 @ 17:34 :
Hoe ongezond is de pil eigenlijk?
Ik slik de pil nu drie jaar en ben dat de komende vijf jaar zeker nog van plan. Is dit verstandig of moet je bijvoorbeeld 'rustperiodes' inlassen voor je lichaam?

Ik weet dat de pil nu miner hormonen bevat dan vroeger, maar ja echt gezond kan het toch niet zijn, toch...?
De kans op borstkanker wordt wel iets groter, maar de kans op baarmoederhalskanker wordt een even klein beetje kleiner, dat heft elkaar wel op. Als je de pil 5 jaar niet gebruikt hebt geldt dit ook niet meer. Zodra je er weer mee begint geldt het wel weer.
De kans op trombose wordt iets groter, dit is ook maar een klein beetje; alleen als je toch al een grote kans op trombose had (bijvoorbeeld als je rookt en een naast familielid met trombose hebt), moet je hier rekening mee houden. Dit geldt ook altijd terwijl je de pil gebruikt, en niet meer als je met de pil ophoudt.
Oud 08-02-2005, 19:34
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik neem m'n pil normaal gezien 'savonds, zo rond een uur of 8. Maar ik ben nu de laatste tijd verscheidene keer mijn pil vergeten, en als ik dat dan merkte was het vaak te laat omdat ik heel de nacht sliep en er dus niet aan kon denken.

Dus dacht ik om mijn pil 'smorgends te nemen. Ik ben nu in m'n stopweek, als ik terug met mn volgende strip moet beginnen, is het dan ok als ik dat vanaf dan smorgends neem? Of is je lichaam gewend aan het tijdstip ofzo...?
Oud 08-02-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 08-02-2005 @ 20:34 :
Ik neem m'n pil normaal gezien 'savonds, zo rond een uur of 8. Maar ik ben nu de laatste tijd verscheidene keer mijn pil vergeten, en als ik dat dan merkte was het vaak te laat omdat ik heel de nacht sliep en er dus niet aan kon denken.

Dus dacht ik om mijn pil 'smorgends te nemen. Ik ben nu in m'n stopweek, als ik terug met mn volgende strip moet beginnen, is het dan ok als ik dat vanaf dan smorgends neem? Of is je lichaam gewend aan het tijdstip ofzo...?
Neehoor, je kunt gewoon op 's ochtends omschakelen dan kun je beter wel de ochtend beginnen op de dag, waarop je anders 's avonds was begonnen (dus niet de ochtend daarop).
Oud 08-02-2005, 20:52
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-02-2005 @ 21:38 :
Neehoor, je kunt gewoon op 's ochtends omschakelen dan kun je beter wel de ochtend beginnen op de dag, waarop je anders 's avonds was begonnen (dus niet de ochtend daarop).
Op woensdagavond neem ik normaal terug m'n pil, dus dat wordt nu woensdagmorgend dan. Zo bedoel je he?
Oud 08-02-2005, 21:03
Verwijderd
Ja, precies
Oud 09-02-2005, 17:37
Yummie
Avatar van Yummie
Yummie is offline
Ik heb een vraag over de diane-35:

Beschermd deze pil ook volledig tegen zwangerschap??

Wordt deze pil alleen toegeschreven aan meisjes met acné??
Of kan je hem ook gaan slikken in mijn geval:

Ik heb een vette huid en puistjes enz..
en wil erg graag vanaf..
Tegelijkertijd ben ik ook graag beschermd tegen zwangerschap!

Is deze pil geschikt?
Weet iemand eventueel misschien een andere geschikte pil?

Echt mega bedankt voor de antwoorden !
__________________
All I read is 'bla bla bla' LOL
Oud 09-02-2005, 17:50
Verwijderd
Ja, de diane pil beschermt net zo goed tegen zwangerschap als andere pillen . Of je 'm ook krijgt bij 'gewoon' jeugdpuistjes of alleen bij hevige acne, verschilt per dokter, je zou het kunnen proberen
Oud 09-02-2005, 22:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Yummie schreef op 09-02-2005 @ 18:37 :
Ik heb een vraag over de diane-35:

Beschermd deze pil ook volledig tegen zwangerschap??

Wordt deze pil alleen toegeschreven aan meisjes met acné??
Of kan je hem ook gaan slikken in mijn geval:

Ik heb een vette huid en puistjes enz..
en wil erg graag vanaf..
Tegelijkertijd ben ik ook graag beschermd tegen zwangerschap!

Is deze pil geschikt?
Weet iemand eventueel misschien een andere geschikte pil?

Echt mega bedankt voor de antwoorden !
er is geen andere pil dat geschikter is dan de diane35. tenzij je een huismerk hebt van dezelfde pil, dan is ie natuurlijk hetzelfde (dat heb ik namelijk).

Als je beschermt wil zijn tegen zwangerschap zal de dokter gegarandeerd de pil voorschrijven. Jij zou dan kunnen zeggen 'als het kan zou ik graag de diane35 willen'. Hij zal vragen waarom en jij kan uitleggen dat je een vette huid hebt en geregeld puistjes en dat je hebt gehoord dat ie daar tegen helpt. Ik denk dat een dokter dan niet snel weigert. Maar hij wil dus wel de reden horen dat je juist die pil wil (dat wilde de mijne althans).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.