Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2007, 11:31
Joopiedegekste
Avatar van Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Ik vroeg me af of er nog meer mensen waren hier die op dit moment geen studie hebben. Waarom ben je gestopt/nog niet begonnen? Wil je toch eigenlijk wel studeren? Wat ga je doen in de tussentijd? etc.

Ikzelf ben eind Mei gestopt met de HBO opleiding Ruimelijke Ordening en Planologie te Breda. Dit was omdat ik niet zeker wist of ik er later uberhaupt wel wat mee wilde, al heb ik ergens toch spijt van het feit dat ik gestopt ben, omdat ik een groot deel van de taken toch wel leuk vond.

Ik heb besloten om een jaar geen studie te volgen, omdat ik erg onzeker over wat ik nou echt wil en niet weer de verkeerde keuze wil maken. Op het moment denk ik er het meest over om volgend jaar social work te gaan studeren. Nu wil ik echter eerst gaan werken, en misschien hierdoor ervaring opdoen in verschillende sectoren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2007, 12:14
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Je bent nog jong, zo gek is het niet. Door omstandigheden begon ik echter pas op mijn 20e aan een HBO-opleiding, en wilde ik niet stoppen omdat ik anders zo laat klaar zou mijn met mijn studie. Ik heb echter wel spijt van mijn keuze, maar ik zit nu in het 4e jaar (Informatica) en vind het nu nog zonde om te stoppen. Ik heb niks met computers en programmeren, en dat is toch het meeste waar je mee bezig bent. Daarom ga ik volgend jaar een studie volgen op de universiteit maar meer richting economie. Zo heb ik toch alvast een bachelor in de pocket, hiermee kan je altijd nog een bijbaantje nemen, wat altijd beter verdiend dat ongeschoold werk.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 12:33
Joopiedegekste
Avatar van Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
^Gelijk heb je toch wel, als je eenmaal bezig bent met iets is het beter om het af te maken ookal vind je het niet zo leuk. Het ligt er ook veel aan of je goed weet wat je nou ECHT wilt later. Ik hoop voor je dat het wat word op de uni. Ik zat trouwens ook eerst aan informatica te denken, maar nadat ik in een vriend zijn boeken had gekeken en wat opdrachten van hem had gezien leek het me toch erg saai.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 14:30
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik ben vastgelopen in mijn studie SPH, 2 keer in de jaarstage.. Ik heb er over getwijfeld om er een jaar tussen uit te gaan, maar dat bracht teveel stress met zich mee, dan zou ik fulltime moeten gaan werken, dan moest ik verhuizen en nog meer dingen. Dus ik heb besloten er wel een jaartje tussenuit te gaan, maar dan een jaartje mee te draaien op het MBO. Dan krijg ik wel weer gewoon stufi, en ik doe op een lager niveau kennis op van een werkveld waar ik later wel in wil werken.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:14
Verwijderd
ik ben er nu al een jaar tussenuit. Ook gestopt na 2 jaar SPH. Motivatiegebrek en het was toch niet wat ik wilde. Nu ben ik dus een jaar zonder studie, en ik heb 4 maanden in Peru gezeten en daarvoor en daarna gewerkt. Nu ga ik mijn studie nog een jaar uistellen omdat ik in Peru wederom aan het werk kan. En ik wil graag deze ervaring meepakken. Ik heb wel al besloten wat ik wil gaan studeren. Taal en Cultuurstudies. Een mooi vervolg op mijn twee jaartjes ertussenuit en mijn buitenlandse ervaring.

De reden dat ik er tussenuit gegaan ben was omdat ik niet halsoverkop een nieuwe studie wilde kiezen, omdat ik per slot van rekening al twee jaar stufi gekregen had. En ik denk dat ik nu wat ouder en wijzer ben als ik aan de volgende studie ben en dat me dat een stuk zal helpen.

(aangezien ik net een week 17 was toen ik begon en eigenlijk nog wel erg jong was)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 19:04
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik begin volgende maand eindelijk met studeren nadat ik er 2 jaar tussenuit ben geweest. Na m'n vwo-diploma gehaald te hebben ben ik een jaar naar Australie geweest, ik had het daar echter zo naar mijn zin dat ik besloot niet vorig jaar in de zomervakantie terug te komen, maar pas eind November, waardoor ik het studeren nog een jaar moest uitstellen. De rest van dit jaar heb ik grotendeels gewerkt en ik ben net terug na 6 weken in Guatemala geweest te zijn.

Ik ben er niet tussenuit gegaan omdat ik niet wilde studeren, ik heb altijd al willen studeren, alleen wilde ik eerst andere dingen doen; de wereld ontdekken.

Uiteindelijk heb ik er nooit spijt van gehad, onder meer omdat het vanaf aankomend jaar mogelijk is om ook studiefinanciering te ontvangen als je in het buitenland studeert. Als zo lang als ik me kan herinneren wil ik graag in het buitenland studeren, alleen was het financieel niet haalbaar, maar door deze nieuwe regel wel, en dus vertrek ik volgende maand naar Schotland om daar 4 jaar lang te gaan studeren.

Misschien heeft het dus wel zo moeten zijn dat ik mijn studie 2 jaar lang heb uitgesteld om vervolgens de mogelijkheid te krijgen om in het buitenland te gaan studeren
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 11:37
wup
wup is offline
Ik ben vorig jaar gestopt met LO geschiedenis na bijna een jaar. Omdat ik echt niet wist wat ik wilde, heb ik ook besloten een jaar niet naar school te gaan om na te denken. In die tijd heb ik in Spanje en Aruba gewoond en gewerkt... Dat was echt super, maar het schoot wat studiekeuze niet echt op. Heb nu in juli nog een studie uitgezocht, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Ook trekt het me nu veel meer om nog meer weg te gaan en te reizen en werken, maar ik moet van mezelf eens een opleiding doen (en afmaken deze keer!)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 25-08-2007 @ 20:04 :

Uiteindelijk heb ik er nooit spijt van gehad, onder meer omdat het vanaf aankomend jaar mogelijk is om ook studiefinanciering te ontvangen als je in het buitenland studeert. Als zo lang als ik me kan herinneren wil ik graag in het buitenland studeren, alleen was het financieel niet haalbaar, maar door deze nieuwe regel wel, en dus vertrek ik volgende maand naar Schotland om daar 4 jaar lang te gaan studeren.
Mijn zusje studeert al twee jaar in het buitenland (wel België, maar dat is net zo buitenland als welk ander land dan ook ) en krijgt al twee jaar gewoon studiefinanciering?

OT: Op dit moment heb ik wel een studie, maar in het verleden ben ik twee keer gestopt met een studie ivm mijn gezondheid. De eerste keer ben ik de rest van het jaar gaan werken, de tweede keer was gewoon aan het eind van een studiejaar en ben ik dus gewoon overgestapt.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-08-2007 @ 12:44 :
Mijn zusje studeert al twee jaar in het buitenland (wel België, maar dat is net zo buitenland als welk ander land dan ook ) en krijgt al twee jaar gewoon studiefinanciering?
Belgie is een uitzondering. Behalve Belgie en (geloof ik) de Antillen kon je eerst voor universiteiten buiten Nederland geen studiefinanciering krijgen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Friday schreef op 26-08-2007 @ 12:57 :
Belgie is een uitzondering. Behalve Belgie en (geloof ik) de Antillen kon je eerst voor universiteiten buiten Nederland geen studiefinanciering krijgen.
Ah, oké.

Maar wel voor een bepaalde periode dan? Er zijn iig zoveel mensen die bv. een jaar in het buitenland studeren...kan me niet voorstellen dat ze dat allemaal volledig dmv een extra beurs/zelf betalen doen?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-08-2007 @ 13:07 :
Maar wel voor een bepaalde periode dan? Er zijn iig zoveel mensen die bv. een jaar in het buitenland studeren...kan me niet voorstellen dat ze dat allemaal volledig dmv een extra beurs/zelf betalen doen?
Als je op uitwisseling gaat, sta je nog steeds bij een Nederlandse universiteit ingeschreven. Maar als je daadwerkelijk een bachelor of een master aan een buitenlandse universiteit gaat halen, dan sta je alleen in het buitenland ingeschreven en is het pas sinds dit collegejaar mogelijk om ook studiefinanciering te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 12:32
Verwijderd
Logisch.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 12:46
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik ben net klaar met de middelbare en ga bewust dit jaar nog niet studeren. Het leek me al heel lang leuk om te gaan reizen en nu is de mogelijkheid daarvoor.

Dat naast dat ik school eventjes helemaal zat was. Ik weet dat studeren heel wat anders is, maar toch. Eventjes een jaar geen toetsen, deadlines voor werkstukken of weetikveel wat voor opdrachten. Alhoewel ik blij ben dat ik het even niet heb begin ik het eigenlijk ook wel weer te missen, dus ben er wel van overtuigd volgend jaar gewoon weer verder te gaan.

Nu vertrek ik in januari dus naar Australie voor een maand of 5 om daar te gaan rondtrekken en een beetje te werken, volgend jaar wil ik Geschiedenis gaan studeren (als ik dat over een jaar nog steeds wil )
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 16:38
Joopiedegekste
Avatar van Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Waar hebben jullie zoal gewerkt dan in de tijd dat je verder niks te doen had? Ik moet nu ook onderhand echt werk zoeken, maar ik zie er echt enorm tegenop en ik ben voor de vakantie ook al een paar keer afgewezen na sollicitaties bij supermarkten Ook als ik nu kijk in de vacatures heb je bijna overal wel een opleiding voor nodig, Ik heb daarom maar iets simpels op het oog op het moment. Appels plukken
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 16:50
Verwijderd
Horeca niet iets? En anders kan je via een uitzendbureau vaak wel leuke baantjes krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:00
Joopiedegekste
Avatar van Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Horeca denk ik ook wel eens aan, maar ik hoor wel eens dat dat echt klotewerk is en dat het amper op het minimumloon ligt. Uitzendwerk zou misschien wel wat zijn, maar ik denk dat het beter voor me is als ik gewoon iets heb wat vast is, omdat ik op het moment ook niet zo lekker in mijn vel zit (structuur in je leven helpt dan, en zonder school....tja)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:05
Verwijderd
Via een uitzendbureau kan je ook vaste dingen hebben hoor. Vriendin van mij heeft ook zo'n tussenjaar gehad en toen iets van 6-8 maanden via uitzendbureau vaste baan gehad.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:17
Joopiedegekste
Avatar van Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Ok, denk dat ik dat ook maar eens ga proberen dan. Op het moment sta ik ingeschreven bij het CWI en gebruik ik werk.nl om vacatures te zoeken. Misschie moet ik ook maar gewoon eens goed rondkijken en navragen bij bedrijven in de buurt. iig bedankt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-08-2007, 21:34
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik zou dus echt nooit fulltime bij een supermarkt gaan werken, want dat is best moeilijk vol te houden en betaald heel slecht.

Ik ben zelf via via aan een goedbetaalt baantje gekomen, maar daar had ik dan ook wel geluk bij.

Als ik jou was zou ik, zoals Poggy al zei naar het uitzendbureau gaan. Ze hebben vanalles en die baantje zijn vaak ook voor langere tijd. En als het werk niet bij je past zoeken ze gelijk weer wat anders voor je
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 22:01
5803
5803 is offline
Uitzendbureau is echt wel chill Ik ben vorig jaar november binnengewandeld, en de volgende dag was ik aan het werk. Ik heb via het uitzendbureau tot vorige week hetzelfde werk gedaan. Het betaalde goed en alles was goed geregeld. Natuurlijk heb je de kans dat je tijdelijke opdrachten krijgt, maar vaak is dat dan wel voor minstens drie maanden ofzo.

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat ze je er elk moment dat ze willen uit kunnen gooien.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 13:14
Joopiedegekste
Avatar van Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Heb me net aangemeld bij Tempoteam, vriend van me zat deze vakantie bij ze en hij kon al snel aan de slag. Als het echt niks word doe ik wel gewoon een paar open sollicitaties bij fabrieken ofzo in de buurt. Nu maar een beetje wachten tot ik wat hoor denk ik? En natuurlijk de hele dag chago zijn omdat al mijn vrienden wel naar school kunnen en zekerheid hebben
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Waar hebben jullie zoal gewerkt dan in de tijd dat je verder niks te doen had?
Ik ben een, naar mijn mening leuke , winkel binnen gestapt waar een bord voor de deur stond dat ze personeel zochten (geen supermarkt ). Dit omdat ik ook geen zin had in iets ingewikkelds en op dat moment ook niet de energie had om te zoeken naar iets wat beter betaalde (en de zondagen en feestdagen werken betaalde in die winkel errug goed ).
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:04
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik ben na mijn Havo ook gaan werken een jaar. En wel in een supermakrt. Simpelweg omdat er in mijn omgeving geen werk was. En waar ik voor solliciteerde werd ik afgewezen. Dus uiteindelijk een supermarkt. Ik verdiende mooi wat geld, had relaxte werktijden en kon niet wachten om weer naar school te gaan. Na een jaar Mwd, kwam ik erachter alsnog een verkeerde keuze te hebben gemaakt.
Bedenk dus wel; een jaar er tussenuit gaan, garandeert niet dat je meteen de juiste studiekeuze maakt.
(ik zie het dus achteraf ook als een jaar te hebben stil gestaan)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 17:29
Verwijderd
ik ben er ook een jaar tussen uit geweest, omdat het mentaal niet zo goed ging. Daarna weer opgepakt, en ik ben ook heel erg blij dat ik het gedaan heb, het heeft me sterker gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 18:34
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik zit nu voor een jaar als au pair in Amerika. Als het goed is kom ik volgende zomer terug, en dan kan ik weer verder waar ik was gebleven. Ik heb nu mn bachelordiploma psychologie en ga verder met een master.

Ik ben gestopt omdat ik in het begin van afgelopen schooljaar al geen zin meer had om te studeren, wilde ff ertussenuit! En dit was mijn kans. En ik zou ook nog erg jong zijn om master te doen en stage te lopen (ben nu 20)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2007, 20:46
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Ik ben net klaar met de middelbare en ga bewust dit jaar nog niet studeren. Het leek me al heel lang leuk om te gaan reizen en nu is de mogelijkheid daarvoor.

Dat naast dat ik school eventjes helemaal zat was. Ik weet dat studeren heel wat anders is, maar toch. Eventjes een jaar geen toetsen, deadlines voor werkstukken of weetikveel wat voor opdrachten. Alhoewel ik blij ben dat ik het even niet heb begin ik het eigenlijk ook wel weer te missen, dus ben er wel van overtuigd volgend jaar gewoon weer verder te gaan.
Idem + dat ik nog niet weet wat ik wil gaan studeren en daar dit jaar achter hoop te komen.

Ik werk t/m december bij een advocatenkantoor als receptioniste/secretaresse en vertrek begin januari richting peru en bolivia (al moet ik alles nog regelen voor zover ik dingen vanuit nederland ga regelen dan).
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 11:33
Verwijderd
Ik heb bij Nike in Hilversum gewerkt in mijn jaar er tussen uit.. Het werk wat ik deed was redelijk simpel (voor mijn achtergrond) en dus des te meer een goede motivatie om weer te gaan studeren

(Als je naar www.adecco.nl gaat en je typt bij zoeken Nike in, vind je alle vacatures die ze op t moment hebben.)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Idem + dat ik nog niet weet wat ik wil gaan studeren en daar dit jaar achter hoop te komen.

Ik werk t/m december bij een advocatenkantoor als receptioniste/secretaresse en vertrek begin januari richting peru en bolivia (al moet ik alles nog regelen voor zover ik dingen vanuit nederland ga regelen dan).

Ik zit tot en met Februari in Cusco (Peru dus), en daarna waarschijnlijk nog 3,5 week elders in Latijns-Amerika. Mocht ik je kunnen helpen met iets, PM dan maar even.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 12:33
Joopiedegekste
Avatar van Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Omhoog
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 13:44
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Misschien lijkt het jou wel heel leuk TS, maar ik raad je aan om géén werk te zoeken in supermarkten of fabrieken. Er zijn namelijk zóveel leukere baantjes waar je echt wat kunt leren! Ik ben er een jaar tussenuit geweest en heb vier baantjes gehad in dat jaar (door elkaar heen vaak). Ze lijken overal wel mensen nodig te hebben. Schrijf een goeie sollicitatiebrief, dump hem bij alle winkels/bejaardentehuizen/horeca-instellingen of waar het je maar leuk vind en je ben zo aan de bak. Of loop een keer door de stad: vaak zijn er zo 6 winkels waar op het raam staat dat ze mensen zoeken.

Overigens betaalt over het algemeen horeca slecht, en zorg-werk goed (ik ben nu aangebleven bij het zorghuis waar ik werkte en daar krijg ik ongeveer 175% van mijn horeca-salaris).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.