Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Vertel het maar!
Ja! Aantal spelers/functies uitbreiden! 14 41.18%
Nee, joh! Laten zoals het is. 23 67.65%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2008, 11:46
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik open er maar even een nieuw topic voor, anders gaat daat ten koste van het speltopic

Maar er is dus echt veel animo... lijst is in een kwartier vol en degenen die niet opblijven tot middernacht hebben geen kans

Dus is het misschien een idee dat het aantal spelers wordt uitgebreid naar 25 ofzo? Of misschien wel 30. En dan een extra wolf erbij en als het wenselijk is misschien nog een andere speciale functie. (keuze zat --> kijk maar op andere fora)
Tis maar een ideetje..
Advertentie
Oud 04-03-2008, 11:48
Verwijderd
Ja, DP zei het gisteren ook al, dat het tijd is voor meer spelers. Kan opzich best, maar dan pas het volgende spel denk ik...
En verder denk ik dat het toch ook niet de bedoeling is dat hier een nieuw topic voor geopend wordt... Maar goed, da's aan de fb's
Oud 04-03-2008, 11:52
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
oh nouja, sorry dan maar we kunnen toch niet discussieren hierover in het speltopic? Verder zijn deze functies ook leuk: (vind ik dan)

Dorpsgek:

De dorpsgek is een gewone speler, maar mag elke oneven nacht 3 personen aan de spelleider doorgeven waarvan hij of zij de rol wil weten. Deze rollen krijgt hij dan via PM teruggestuurd in willekeurige volgorde.

Grafdelver:

De Grafdelver heeft een best leuke rol. Hij of zij kan een slecht personage in Wakkerdam, namelijk het lijk. Het lijk is een oud bewoner van Wakkerdam, en was slachtoffer van de wolven. De eerste nacht heeft de Grafdelver een afwachtende rol. In deze nacht mag hij het lijk nog niet maken. De 2de nacht is dat echter anders, dan mag de Grafdelver een dode van de weerwolven meenemen naar een plek, om het terug tot leven te wekken. Niemand zal dan merken dat er een lijk in Wakkerdam rond loopt. De bewoner is wel zijn oude rol kwijt geraakt en krijgt zijn nieuwe: Het Lijk.

Lijk:

Het Lijk is het personage gemaakt door de Grafdelver. Als je lijk word, betekend dat, dat je dood bent gegaan door een aanval van de weerwolven, en ben je dood de grafdelver meegenomen om weer tot leven gewekt te worden. Je bent vanaf dat moment immuun voor de Weerwolven. Ze willen geen ondood vlees eten. Je komt pas in actie als alle weerwolven dood zijn, of de Grafdelver sterft. Als dat gebeurt, begin je te moorden, en stop je pas als je alleen over bent in Wakkerdam. Overdag ben je gewoon bewoner van Wakkerdam dat niet dood kan gaan door inactiviteit, dus stemmen is niet vereist. . Het lijk weet niet wie de Grafdelver is. .

Maar in het spel is het dus dat de grafdelver niet perse iemand hoeft te gebruiken die is geluncht. Hij kiest gwn een speler en de rol van deze speler vervalt en deze wordt het lijk.
Oud 04-03-2008, 11:56
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
We hebben het er hier ook even over gehad, maar Vlinder en ik zijn er beiden niet zo voor om een paar redenen:
1) Het is een stuk lastiger om iedereen in het verhaal te schrijven
2) Het spel wordt heel onoverzichtelijk voor de spelers, wat de stille wolven een voordeel geeft
3) Het spel duurt een stuk langer, en het is gewoon bekend dat het spel op het einde altijd een beetje inkakt. Dat zal met meer spelers nog veel sterker het geval zijn.

Ik vind het wel goed dat jullie dit niet in het wwspel topic zetten.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 04-03-2008, 12:00
Verwijderd
Citaat:
We hebben het er hier ook even over gehad, maar Vlinder en ik zijn er beiden niet zo voor om een paar redenen:
1) Het is een stuk lastiger om iedereen in het verhaal te schrijven
2) Het spel wordt heel onoverzichtelijk voor de spelers, wat de stille wolven een voordeel geeft
3) Het spel duurt een stuk langer, en het is gewoon bekend dat het spel op het einde altijd een beetje inkakt. Dat zal met meer spelers nog veel sterker het geval zijn.

Ik vind het wel goed dat jullie dit niet in het wwspel topic zetten.
Mja, wat je zegt is ook wel waar ja...
Misschien kunnen we beter afspreken dat het topic op een wat meer schappelijke tijd op een dag geopend mag worden, bijv. 20.00 uur ofzo. 20 uur later dan nu gebeurde dus. Want het is inderdaad lullig dat de mensen die vroeg moeten gaan slapen, geen kans maken...

En dat laatste is ook wel waar, het voorkomt een hoop gespam.
Ik denk alleen gewoon dat de fb's het niet goed vinden.
Oud 04-03-2008, 12:05
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
en 2 speltopics openen? A en B?
Oud 04-03-2008, 12:08
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Mja, wat je zegt is ook wel waar ja...
Misschien kunnen we beter afspreken dat het topic op een wat meer schappelijke tijd op een dag geopend mag worden, bijv. 20.00 uur ofzo. 20 uur later dan nu gebeurde dus. Want het is inderdaad lullig dat de mensen die vroeg moeten gaan slapen, geen kans maken...
Daar zit ook wel wat in ja. Laten we dat maar doen volgend spel. Waar wel aan toegevoegd moet worden dat 12 uur nou niet echt direct midden in de nacht is. We zijn (bijna) allemaal volwassen mensen hier, die moeten dan nog wel online kunnen komen denk ik. Ikzelf ga iig nooit voor 12 uur slapen.
Kijk als het nou 4 uur 's nachts was dan is het een ander verhaal..

Over die functies van aila:
Ik vind dorpsgek een beetje te veel op ziener lijken.
Grafdelver en lijk klinkt grappig, maar het lijkt me redelijk moeilijk om die in de praktijk te brengen, aangezien iedereen weet wie er dood zijn. Hoe stel je je dat voor? 'mensen, Topdrop doet weer mee.' en dan iedereen: 'Goh, wat zal zijn functie zijn?'
Dan vind ik de veldwachter leuker, daar hadden we het een aantal spellen geleden ook over. Die kon mensen opsluiten tijdens de hangronde, waarna de stem van de desbetreffende persoon genegeerd werd die ronde.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 04-03-2008, 12:15
Verwijderd
Er zijn genoeg studenten die altijd voor 12 uur gaan slapen hoor. Bij mij op de academie in elk geval wel. En daarnaast vind ik dat je scholieren (die misschien wel gewoon op tijd naar bed moeten van hun ouders) ook een kans moet geven.

Dus. De veldwachter hoort dan bij de slechte? Dat is wel een leuke functie denk ik
Oud 04-03-2008, 12:18
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Ik vind die grafdelver en dat lijk eigenlijk niet zo leuk, maarja.

Wat ik er wel graag in zou willen is een wolf met conversie. Die kan op een willekeurig moment in het spel een dorpeling of een speciale converteren naar wolf. Hierdoor wegen de wolven wel iets zwaarder dus ik weet niet hoe de winst/verlies kansen wolven/dorpelingen op dit moment ongeveer liggen hier?
Oud 04-03-2008, 12:21
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Dus. De veldwachter hoort dan bij de slechte? Dat is wel een leuke functie denk ik
Nee hij hoort bij de goeien. Hij zal dus proberen om de verrader op te sluiten, maar heeft verder geef informatie dus kan ook onbewust de dorpelingen tegenwerken. Beetje net zoals de jager dus
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 04-03-2008, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Nee hij hoort bij de goeien. Hij zal dus proberen om de verrader op te sluiten, maar heeft verder geef informatie dus kan ook onbewust de dorpelingen tegenwerken. Beetje net zoals de jager dus
Ah, ok.

Nou ja, je kunt hem ook goed of slecht maken, dat maakt in principe niet veel uit. Als hij slecht zou zijn zou hij nl. de (in zijn ogen) onschuldige spelers hun stemrecht kunnen afnemen...
Oud 04-03-2008, 12:27
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Veldwachter klinkt 'goed', als hij slecht was dan zou ik hem een andere naam geven, kerkermeester of zoiets dergelijks. Die sluit ook mensen op maar dan klinkt het meteen een stuk gemener.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 04-03-2008, 12:32
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Anders is op mijn forum ook de mogelijkheid tot het spelen van het weerwolfspel. We zijn dan niet, net zoals hier, gebonden aan 2 topics. Er kunnen dingen opgedeeld worden in meer topics. Zoals registratie, uitslag/verhaal en gewoon overleg. Ik kan zelfs een apart verborgen overleg subforum maken voor de wolven
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-03-2008, 12:33
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Veldwachter lijkt me niet echt een rol die voor actie en spanning zorgt. Een wolf met conversie of, zoals iemand op een ander forum aandroeg, een zelfmoordterrorist, brengen wel actie. Deze laatste kiest aan het begin van het spel zijn kant en de functie spreekt verder voor zich. Bij zijn poging komt 1 dode om.
Oud 04-03-2008, 12:38
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Overigens heb ik zo mijn twijfels bij het toevoegen van meer spelers. Het spel wordt groter en onoverzichtelijker. De wolven hebben hier érg veel voordeel aan. Verder zijn er nog steeds altijd mensen die te laat zijn met inschrijven, en deze moeten dan nóg langer wachten tot ze weer mee mogen doen. En, zoals iemand anders al zei, omdat het spel dan langer duurt, zal het nog meer inzakken op het eind dan nu al het geval is.

Ook voor de spelleiders is het een stuk drukker. Ze moeten iedereen in het verhaal schrijven, en ze moeten sowieso al meer verhalen schrijven. Ook moeten ze nog meer pm's verwerken dan nu.

En als er dan ook nog meer nieuwe/vreemde functie bijkomen wordt het al helemaal niet meer bij te houden.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-03-2008, 12:50
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Anders is op mijn forum ook de mogelijkheid tot het spelen van het weerwolfspel. We zijn dan niet, net zoals hier, gebonden aan 2 topics. Er kunnen dingen opgedeeld worden in meer topics. Zoals registratie, uitslag/verhaal en gewoon overleg. Ik kan zelfs een apart verborgen overleg subforum maken voor de wolven
Ja dat wordt echt vet. Vooral dat roleplaying idee zie ik helemaal zitten. Het is denk ik wel beter om te wachten met dat spel totdat deze is afgelopen (starten in de koelkastperiode dus)
Dan hebben we nog mooi de tijd om precies te bepalen welke topics we aanmaken, welke rollen er wel in komen, welke niet etc.

Citaat:
Overigens heb ik zo mijn twijfels bij het toevoegen van meer spelers. Het spel wordt groter en onoverzichtelijker. De wolven hebben hier érg veel voordeel aan. Verder zijn er nog steeds altijd mensen die te laat zijn met inschrijven, en deze moeten dan nóg langer wachten tot ze weer mee mogen doen. En, zoals iemand anders al zei, omdat het spel dan langer duurt, zal het nog meer inzakken op het eind dan nu al het geval is.

Ook voor de spelleiders is het een stuk drukker. Ze moeten iedereen in het verhaal schrijven, en ze moeten sowieso al meer verhalen schrijven. Ook moeten ze nog meer pm's verwerken dan nu.

En als er dan ook nog meer nieuwe/vreemde functie bijkomen wordt het al helemaal niet meer bij te houden.
Ja dat is precies ook mijn bezwaar
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 04-03-2008, 13:07
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Anders is op mijn forum ook de mogelijkheid tot het spelen van het weerwolfspel. We zijn dan niet, net zoals hier, gebonden aan 2 topics. Er kunnen dingen opgedeeld worden in meer topics. Zoals registratie, uitslag/verhaal en gewoon overleg. Ik kan zelfs een apart verborgen overleg subforum maken voor de wolven
Subtiel hoor
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 04-03-2008, 13:13
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Subtiel hoor
Ja, nou, als er zoveel animo voor is..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Ads door Google
Oud 04-03-2008, 13:55
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Ja, DP zei het gisteren ook al, dat het tijd is voor meer spelers. Kan opzich best, maar dan pas het volgende spel denk ik...
En verder denk ik dat het toch ook niet de bedoeling is dat hier een nieuw topic voor geopend wordt... Maar goed, da's aan de fb's
Van mij mag daar best een topic over geopend worden, dat gaat wat makkelijker.
Citaat:
Anders is op mijn forum ook de mogelijkheid tot het spelen van het weerwolfspel. We zijn dan niet, net zoals hier, gebonden aan 2 topics. Er kunnen dingen opgedeeld worden in meer topics. Zoals registratie, uitslag/verhaal en gewoon overleg. Ik kan zelfs een apart verborgen overleg subforum maken voor de wolven
Topdrop, je wilt de Kantine dood hebben, hé?

Ik zal is in de overleg gooien of er meer topics mogen voor het weerwolfspel. Wat betreft weerwolf spellen tegelijk, lijkt me niet heel handig. Gewoon eentje in de twee weken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 04-03-2008, 14:09
Verwijderd
Meer topics lijkt me een goed plan, waarom is die regel van twee topics per spel er überhaupt? Zodat er niet zo veel gespamd wordt?

Of twee spellen en/of meer deelnemers goed zou werken weet ik niet, volgens mij kun je dan beter de koelkastperiode nog korter maken en de inschrijvingen om 21:00 (ofzo) laten beginnen.
Oud 04-03-2008, 14:11
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Kunnen er niet gewoon 2 tegelijk beginnen, zoals al eerder gezegd is een A en een B versie. Dan mag je niet met beide meedoen en dus kunnen meer mensen meespelen, heb je alleen wel extra spelleiders nodig. En dan houden we nog steeds de koelkastregel dat twee weken na het laatst afgelopen spel (A of B) de volgende ronde pas mag starten.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 04-03-2008, 14:12
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Topdrop, je wilt de Kantine dood hebben, hé?
Alsof de mensen die nu niet met het spel meedoen wel op de kantine komen.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-03-2008, 16:11
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
@ EoS: Over dat lijk zei ik dit:

Citaat:
Maar in het spel is het dus dat de grafdelver niet perse iemand hoeft te gebruiken die is geluncht. Hij kiest gwn een speler en de rol van deze speler vervalt en deze wordt het lijk


Dat betekent dus dat elke speler het kan zijn. Zijn rol komt dan te vervallen. En die dorpsgek is juist leuk, want ik vind de ziener van nu toch te weinig power hebben. Maar als men deze functies niet leuk vindt zijn er nog een boel andere om te gebruiken Weerwolf met conversie zoals Rops al zei... alleen dan worden de weerwolven wel erg sterk, ik vind ze nu al best sterk in het spel.

Veldwachter is ook leuk, maar die functie moet dan wel helemaal uitgewerkt worden enzo... de beschrijving nu vind ik een beetje onduidelijk
Oud 04-03-2008, 16:20
Verwijderd
grafdelver en lijk lijken me nutteloos. moorden nadat alle wolven dood zijn is nogal vreemd als het spel dan al is afgelopen.
Oud 04-03-2008, 16:37
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik betwijfel ten zeerst of het spel er beter van wordt door allemaal functies toe te voegen. Er zijn er eigenlijk nu al teveel imho. Er zijn zoveel dingetjes waar je rekening mee moet houden.. Een oldskool spel van 15 mensen met 3 wolven, een ziener, tovenaar en wolfsbane was tenminste nog overzichtelijk.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Advertentie
Oud 04-03-2008, 16:47
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Haha, ja daar heb je gelijk in. Hoewel ik het met de functies die we nu hebben wel leuk vind. Anders is iedereen maar dorpeling, dat is toch ook saai. Maar wat voor ideeen zijn er dan nog meer om het plaatstekort in de spellen op te lossen?
Oud 04-03-2008, 16:51
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Geen. Zoals ik al eerder zei wordt het spel er kwalitatief alleen maar minder op zodra je het groter gaat maken.

Enige goeie optie lijkt mij tot het, eventueel ergens anders, opstarten van een tweede spel.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-03-2008, 17:03
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
We hebben het er hier ook even over gehad, maar Vlinder en ik zijn er beiden niet zo voor om een paar redenen:
1) Het is een stuk lastiger om iedereen in het verhaal te schrijven
2) Het spel wordt heel onoverzichtelijk voor de spelers, wat de stille wolven een voordeel geeft
3) Het spel duurt een stuk langer, en het is gewoon bekend dat het spel op het einde altijd een beetje inkakt. Dat zal met meer spelers nog veel sterker het geval zijn.

Ik vind het wel goed dat jullie dit niet in het wwspel topic zetten.
1) Je hebt ook een stuk langer om iedereen erin te schrijven. En kleine rolletjes zijn ook leuk.
2) Waarom?
3) Het spel zakt in omdat alle actieve mensen eruit worden gekickt omdat ze verdacht zouden zijn. De stille spelers blijven dan over, waardoor het saai wordt. Meer spelers betekent meer actieve mensen betekent meer actieve rondes.

Daarbij zou ik willen toevoegen dat spelleiders wel wat kritischer mogen kijken naar de activiteit van mensen. 3 rondes niet stemmen is in de meeste gevallen best lang, en daarbij wordt het voornamelijk gedaan als het echt opvalt dat iemand niet stemt. Betere controle zou ervoor kunnen zorgen dat mensen die niet echt actief spelen de ronde erna niet de plek innemen van mensen die wél actief zijn.

Verder heb ik nooit gesnapt waarom er maar 2 topics voor het spel mogen, dat is echt een principeregel.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 17:13
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Geen. Zoals ik al eerder zei wordt het spel er kwalitatief alleen maar minder op zodra je het groter gaat maken.
Agreed, ik vind het nu al enorm veel spelers! Nog meer spelers toelaten betekend alleen nog maar meer dorpelingen, of je moet nog meer functies verzinnen wat het spel nog ingewikkelder maakt voor nieuwe spelers.
Is het geen beter idee om 2 weken na het ene spel is begonnen een volgend spel te starten? Dan kunnen diegenen die het eerste spel gemist hebben daaraan meedoen, en ook de eerste afvallers van het eerste spel. Dat is vast in strijd met allerlei forumregels, maar blijkbaar is er gewoon enorm veel animo voor het spel, en het is een grote sfeerbepaler hier...
En inderdaad, laat spellen op een normaal tijdstip beginnen.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 04-03-2008, 17:24
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Als je meer spelers hebt, is het misschien ook leuk om twee zieners te nemen ipv één, bijvoorbeeld.
Oud 04-03-2008, 17:24
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Agreed, ik vind het nu al enorm veel spelers! Nog meer spelers toelaten betekend alleen nog maar meer dorpelingen, of je moet nog meer functies verzinnen wat het spel nog ingewikkelder maakt voor nieuwe spelers.
Is het geen beter idee om 2 weken na het ene spel is begonnen een volgend spel te starten? Dan kunnen diegenen die het eerste spel gemist hebben daaraan meedoen, en ook de eerste afvallers van het eerste spel. Dat is vast in strijd met allerlei forumregels, maar blijkbaar is er gewoon enorm veel animo voor het spel, en het is een grote sfeerbepaler hier...
En inderdaad, laat spellen op een normaal tijdstip beginnen.
Ik denk niet dat er 44 mensen zijn die het spel willen spelen en ik denk dat dat ook vrij verwarrend enzo werkt. En ik vind ook dat het ww-spel nu al een te groot deel van DK begint in te nemen, zo blijkt uit de drukte die 'opeens' op DK is nu het weerwolfspel weer is begonnen, na enige tijd van heel veel rust..
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 18:21
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
we kunnen op een volgende meet wel weerwolven
er bestaat ook zo'n kaartspel van toch?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 04-03-2008, 18:24
Verwijderd
ja!!! een weerwolfmeet!!!
Oud 04-03-2008, 18:32
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Eerst zien dat bovenstaande gebruikers ook echt komen, dan is zoiets misschien wel leuk. Then again, misschien maakt dat de meet een beetje saai voor niet-weerwolvers.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 18:35
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Eerst zien dat bovenstaande gebruikers ook echt komen, dan is zoiets misschien wel leuk. Then again, misschien maakt dat de meet een beetje saai voor niet-weerwolvers.
het echte spel schijnt wel ontzettend tof te zijn (hoor ik van vriendinnen die het spel dus hebben). maar moeten dan maar ff kijken wie er komen, of het er genoeg zijn en en of er niet weerwolver zijn die het spel wel leuk lijkt in het echt.
of anders eens een weerwolfmeet organiseren
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 04-03-2008, 19:40
Lethe
Lethe is offline
Ik vind meets eng.

En eigenlijk ben ik er niet voor het aantal deelnemers per spel te verhogen, omdat het dan zo lang gaat duren.
__________________
Nice
Ads door Google
Oud 04-03-2008, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Ik vind meets eng.

En eigenlijk ben ik er niet voor het aantal deelnemers per spel te verhogen, omdat het dan zo lang gaat duren.
Dit ja. Als ik er als 5e uitga, let ik nauwelijks op tot het eind. Bij 30 spelers geldt dat voor nog veel meer mensen.
Oud 04-03-2008, 20:01
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
ja!!! een weerwolfmeet!!!
Ik heb het ooit wel s voorgesteld, toen was er nog niet voldoende amino voor. Misschien nu wel Ik zou sowieso komen.

Verder vind ik dat het aantal deelnemers nog wel verhoogd kan worden, maar het zit al in de buurt van het absolute maximum. 2 spellen tegelijk runnen is in principe mogelijk als de spelleiders geen verhalen meer hoeven te schrijven. Dan wordt het dus een afweging. Wat is leuker, 2 spellen tegelijk of geen verhalen meer? Je zou ook nog een tweede spelleider-account kunnen maken voor spel B waarbij het spel gerund wordt door een ander spelleiderteam dan spel A.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 04-03-2008, 20:03
Verwijderd
twee spellen tegelijkertijd vind ik nutteloos. de koelkasttijd verkorten ook. ik denk dat we het gewoon zo moeten laten, dan blijft het enthousiasme tenminste aanwezig.
Oud 04-03-2008, 20:03
Verwijderd
Twee losse spellen vind ik echt suf. En deze nieuwe functies vind ik best wel lame, we hebben al vrij veel functies. Misschien die twee weken nog wat verkorten ofzo, want nu keek echt iedereen heel erg uit ernaar en wilde iedereen meedoen. Als het wat minder speciaal wordt is het ook niet meer zo druk.
Oud 04-03-2008, 20:06
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
twee spellen tegelijkertijd vind ik nutteloos. de koelkasttijd verkorten ook. ik denk dat we het gewoon zo moeten laten, dan blijft het enthousiasme tenminste aanwezig.
Waarom is twee spellen tegelijkertijd nutteloos?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 04-03-2008, 20:17
Verwijderd
nutteloos, als in: dan gaan mensen vast zeuren met wie ze in welk topic willen spelen. er moeten extra spelleiders komen. plus dat dk wel de plek is waar geww-d wordt, maar het draait niet alleen daar om.
Oud 04-03-2008, 20:27
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
nutteloos, als in: dan gaan mensen vast zeuren met wie ze in welk topic willen spelen. er moeten extra spelleiders komen. plus dat dk wel de plek is waar geww-d wordt, maar het draait niet alleen daar om.
Maar nu zit je met teveel deelnemers met te weinig plaatsen. Dat is ook vervelend. Ik vond het gewoon te bizar voor woorden dat er een raam was van maar 15 minuten om je in te schrijven. Vroeger had je daar tenminste nog een paar uur voor.

Overigens is dat overschot aan deelnemers misschien wel een teken dat de functies erg gewaardeerd worden. Dus: houden zo wat de functies betreft.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 04-03-2008, 21:35
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Ik vind meets eng.

En eigenlijk ben ik er niet voor het aantal deelnemers per spel te verhogen, omdat het dan zo lang gaat duren.
Dit en ik had nog niet eens door dat het spel alweer was begonnen tot ik dit topic zag.
__________________
Wark!
Oud 04-03-2008, 23:11
Verwijderd
Ik snap echt niet wat er tegen is om 2 spellen te runnen. Mensen vinden het toch leuk? Daar gaat het toch om? En so what dat DK dan voor een groot deel uit wws bestaat (ookal denk ik niet dat dat zal gebeuren) als mensen er plezier aan hebben, wat maakt het dan uit? En dan wordt er maar een nieuw forumgebod gemaakt dat er niet gezeurd wordt om wie in welk spel zit. En ik snap ook niks van die koelkastregeling. Als mensen het leuk vinden, waarom zou je ze dan verbieden het meteen weer te spelen?
Oud 04-03-2008, 23:12
Verwijderd
Overigens zou er met 2 spellen natuurlijk wel een extra spelleider moeten komen, dus daar zou ik het wel van laten afhangen of het kan.
Oud 04-03-2008, 23:15
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Maar nu zit je met teveel deelnemers met te weinig plaatsen. Dat is ook vervelend. Ik vond het gewoon te bizar voor woorden dat er een raam was van maar 15 minuten om je in te schrijven. Vroeger had je daar tenminste nog een paar uur voor.

Overigens is dat overschot aan deelnemers misschien wel een teken dat de functies erg gewaardeerd worden. Dus: houden zo wat de functies betreft.
ja, deze keer was echt te erg. Ik heb me om 0:04 uur ingeschreven en ik was gwn al de 16e

Ok, wat vinden jullie van deze: Het weerwolfspel wordt om de week gespeeld. Ik bedoel dus, na elk spel wordt de koelkastperiode een week. Het spel wat na een week dan geopend wordt is voor mensen die de 1e keer niet mee konden doen. Die krijgen dus voorrang. De plaatsen die dan nog over zijn, zijn voor de andere mensen. En zo rouleert het door. Dat betekent niet dat je vaste *groepjes* krijgt. Je kunt namelijk ook gwn een spelletje wachten ofzo... het is gwn dat de mensen die het vorige spel al hebben gespeeld gewoon op de reservelijst komen.
Oud 04-03-2008, 23:15
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Ik snap echt niet wat er tegen is om 2 spellen te runnen. Mensen vinden het toch leuk? Daar gaat het toch om? En so what dat DK dan voor een groot deel uit wws bestaat (ookal denk ik niet dat dat zal gebeuren) als mensen er plezier aan hebben, wat maakt het dan uit? En dan wordt er maar een nieuw forumgebod gemaakt dat er niet gezeurd wordt om wie in welk spel zit. En ik snap ook niks van die koelkastregeling. Als mensen het leuk vinden, waarom zou je ze dan verbieden het meteen weer te spelen?
Nou, de laatste tijd is DK enorm inactief, maar het moment dat het topic aangemaakt werd waren er "ineens" 25 mensen. Dat is gewoon absurd. DK moet niet alleen draaien om 1 spelletje, dat is gewoon lame. Daarbij is 2 spellen afleidend en zijn er nooit genoeg mensen voor. Dat werkt imo gewoon niet.

Wel denk ik dat het vervelend is voor mensen die nu niet kunnen meespelen erdoor, dus pleit ik nogmaals voor een (kleine) verhoging van het aantal spelers. We spelen momenteel met 50% aan functies, dus dat kan best nog ietsje oprekken. Het argument dat het dan saai wordt gaat niet echt op, want er zijn meer spelers om dat te compenseren. En eventueel kan je bijvoorbeeld nog een extra wolf en leerling, om maar wat te noemen, toe voegen om de functieverdeling ongeveer gelijk te houden.

Trouwens, het aantal spelers is al eens verhoogd, van 20 naar 22, en zie hoe goed dat werkt.

Dus.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 23:22
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Stel dat we meer spelers doen:
De verhouding wolf/spelers is nu 4/22. Als je dat gelijk wil houden en er moet een 5e wolf in, dan heb je 27 spelers nodig. Of je houdt 4 wolven, speelt met 25 spelers en je doet er een goede extra functie bij. Die veldwachter ofzo. Of een extra ziener. En dan vind ik dat er strenger moet worden opgetreden tegen inactiviteit.
Oud 04-03-2008, 23:23
Lethe
Lethe is offline
Gezien de populariteit van het spel denk ik dat we het spel zelf moeten laten zoals het is. Stel dat de koelkastregeling weg zou gaan (dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren omdat de meeste mensen er wel voor zijn en omdat het nu eenmaal een regel op DK is, maar ik wil toch even mijn idee kwijt). We zouden dan aan een stuk door het weerwolfspel kunnen spelen met als regel dat iemand niet twee keer achter elkaar aan het spel mee mag doen. Dan zit het niet binnen 14 minuten na opening van het topic al vol en kunnen de mensen die wat minder vaak forumen ook meedoen.
__________________
Nice
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Undercover Weerwolfspel #2
Fawkes
462 16-12-2011 12:27
De Kantine Weerwolfspel 72 deel 2
Heksjuh
273 15-09-2010 09:12
De Kantine Weerwolfspel #47, deel 2.
Verwijderd
307 22-05-2008 22:29
De Kantine Een mooie gelegenheid om saai te gaan #176
Lethe
500 13-04-2008 11:33
De Kantine Weerwolfspel #9
Spelleider!
500 11-02-2005 17:48
De Kantine Weerwolfspel #1
AlopiA
500 10-03-2004 19:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.