Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006 / HAVO
Bekijk resultaten poll: In welk profiel doe jij examen?
em 24 36.92%
cm 23 35.38%
ng 12 18.46%
nt 6 9.23%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze poll

 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2006, 16:59
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Hoi, ik vroeg me eigenlijk wel af hoe iedereen zijn of haar eindexamens voorbereid. Ga je 3 weken lang blokken, leer je de examenbundel of zie je wel wat het wordt en ga je het proberen zonder iets ervoor te doen?



Misschien dat mensen nog wel met leuke links komen voor de eindexamenstof of iets dergelijks.
__________________
cogito ergo sum
Advertentie
Oud 27-04-2006, 19:09
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik ga naar de examentrainingen en oefen thuis nog wat teksten, meer niet. Ik heb ook alleen maar teksten op mn examen dus erg veel kan ik verder niet doen!

Ik doe CM en daarom ben ik zo dom om EM te stemmen
Oud 27-04-2006, 19:24
Meind
Meind is offline
Ik ga naar facultatieve lessen van vakken die ik lastig vind. Examens maken van vakken die lastig zijn. Zo vind ik wiskunde examens moeilijker dan de toetsen voor het SE en M&O valt me mee in de examens
__________________
I lissen to the music with no fear
Oud 04-05-2006, 09:32
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik lees de examenbundels door, maak enkele oefenexamens en bekijk waarschijnlijk de dag van tevoren de stof nog eens helemaal goed door. Maar meer ook niet.
Oud 04-05-2006, 11:48
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Oude examens maken.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 04-05-2006, 12:43
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 04-05-2006 @ 12:48 :
Oude examens maken.
Same here. Van elk vak elke dag minstens 1 examen maken + nakijken en de fouten begrijpen. Dat is mijn streven.

Offtopic: Niet dat dat op het moment lukt met dit mooie weer!
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 05-05-2006, 19:47
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 27-04-2006 @ 17:59 :
Hoi, ik vroeg me eigenlijk wel af hoe iedereen zijn of haar eindexamens voorbereid. Ga je 3 weken lang blokken, leer je de examenbundel of zie je wel wat het wordt en ga je het proberen zonder iets ervoor te doen?



Misschien dat mensen nog wel met leuke links komen voor de eindexamenstof of iets dergelijks.
Ik ga zelf de aankomende week alle stof leren en de week daarna oefenexamens maken en de verkeerd gemaakte stof extra nader bekijken. Moet ik het toch wel gaan snappen toch?
__________________
cogito ergo sum
Oud 08-05-2006, 18:05
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 05-05-2006 @ 20:47 :
Ik ga zelf de aankomende week alle stof leren en de week daarna oefenexamens maken en de verkeerd gemaakte stof extra nader bekijken. Moet ik het toch wel gaan snappen toch?

Idd... Ik doe hetzelfde, lijkt me wel een goed idee...
Oud 10-05-2006, 18:27
Miep#1
Miep#1 is offline
Ga wel leren maar niet voor alle vakken. Bij sommige vakken, zoals de talen vind ik dat niet nodig. Eco. Gesch. enz. wel.
Oud 10-05-2006, 19:24
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Leeuwtje schreef op 04-05-2006 @ 13:43 :
Same here. Van elk vak elke dag minstens 1 examen maken + nakijken en de fouten begrijpen. Dat is mijn streven.

Offtopic: Niet dat dat op het moment lukt met dit mooie weer!
Exactly dit, en in de planning staat die examenbundels helemaal gehad te hebben voor het examen voor dat vak begint.

(heeft nu al meer gedaan dan vorig jaar )
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo
Oud 11-05-2006, 13:15
Appelmoesmeisje
Avatar van Appelmoesmeisje
Appelmoesmeisje is offline
Bivakkeer nu al aardig tijdje in de bibliotheek. Heb inmiddels mijn eigen plekje veroverd en het personeel dat hier werkt, groet me al. Concentreren is echt een hell met dit weer. Maar het is hier koel, heb alles binnen handbereik, van internet tot alle examenbundels.
__________________
zo, dat is weer een genot voor het oog.
Oud 11-05-2006, 15:47
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
thuis met drinken en sommen maken

ik kan niet "leren-leren"moet het snappen.
veel sommen doen dus
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 14-05-2006, 16:59
Neilz
Neilz is offline
Samenvattingen maken van de belangrijkste dingen; k ga bijvoorbeeld niet bij EC1,2 alle 6 de boeken samenvatten, maar alleen van de dingen waarvan je vrijwel zeker kunt zijn dat ze op een examen aan bod komen. Ik leer samenvattingen makkelijker dan de handboeken van de examenvakken.
Oud 15-05-2006, 08:00
SpecialX
SpecialX is offline
Leren, Samenvattingen lezen die gemaakt zijn en oefenopgaven maken.

's avonds lekker optijd te bed, om 's morgens lekker fris te leren.
Ook besteed ik nu alle aandacht aan mijn eerste 3 vakken, daarna heb ik 6 dagen niets, en kan ik me volledig bezig houden met die vakken.

Moet... alleen nog beginnen.. maarja
Oud 19-05-2006, 10:34
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
ik doe voor mijn 3 leervakken hetzelfde, ik heb 14 dagen (in 4 week tijd, ging ook nog op vakantie) aard, gesch en eco geleerd, verdeeld in stukjes, doorlezen en samenvatting maken
voor gesch van maandag ben ik klaar daarme en gister heb ik de officiele examenstof doorgelezen. vandaag ga ik de samenvatting goed doorlezen. morgen ga ik wat ik dan nog niet weet leren en zondag het allerlaatste in mijn hoofd stampen.
en wat de talen betrefd; minmaal 1 examentekst maken en nakijken en dan kijken waarom je de fouten maakt, bijv: lees de text vóór de geciteerde zin. voor nederlands zal ik dan ook wel samenvattingen extra oefenen. alleen voor engels doe ik nix.
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Oud 26-05-2006, 18:55
moon
Avatar van moon
moon is offline
Voor een aantal vakken maak ik zelf vragen met behulp van de tekst en ook antwoorden. Zo heb ik meteen een manier om mezelf te overhoren, om er achter te komen of ik het ken. Heel handig is dat hoor!
Maar nu nog een vraag...hoe leren jullie economie? ik vind economie lastiger te leren.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 26-05-2006, 19:24
Arrie12
Arrie12 is offline
Citaat:
moon schreef op 26-05-2006 @ 19:55 :
Voor een aantal vakken maak ik zelf vragen met behulp van de tekst en ook antwoorden. Zo heb ik meteen een manier om mezelf te overhoren, om er achter te komen of ik het ken. Heel handig is dat hoor!
Maar nu nog een vraag...hoe leren jullie economie? ik vind economie lastiger te leren.
Ik heb dus ook Eco totaal vak en mijn docent zei dat het dus echt helemaal geen zin had om nog eens al die lesbrieven door te nemen. Het beste is gewoon om veel opdrachten uit examenbundel te maken en nog een aantal oefen examens, en als je dan moeilijke begrippen of dergelijke tegenkomt het terug zoeken in boekje samengevat.

Via de site www.lweo.nl kan je ook alle begrippen terug vinden en per lesbrief samenvatting etc. lezen.
Oud 30-05-2006, 11:59
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Arrie12 schreef op 26-05-2006 @ 20:24 :
Ik heb dus ook Eco totaal vak en mijn docent zei dat het dus echt helemaal geen zin had om nog eens al die lesbrieven door te nemen. Het beste is gewoon om veel opdrachten uit examenbundel te maken en nog een aantal oefen examens, en als je dan moeilijke begrippen of dergelijke tegenkomt het terug zoeken in boekje samengevat.

Via de site www.lweo.nl kan je ook alle begrippen terug vinden en per lesbrief samenvatting etc. lezen.
Ik denk dat dit ook per persoon scheelt, ik heb gewoon alles (wat belangrijk is) samengevat en ik lees de samenvattingsbundel door (verder zet ik moeilijke dingen die ik niet onthou in mijn rekenmachine)... Fingers crossed dat dit examen mee valt.

xxx
__________________
cogito ergo sum
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
jennlalafer
242 21-01-2020 14:30
Algemene schoolzaken Meerdere vragen.
beethoven
5 07-08-2012 19:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VMBO examens afschaffen?
Verwijderd
122 11-03-2005 13:09
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 14:59
Algemene schoolzaken 2 stellingen... vmbo-ers naar vwo nutteloos??
Verwijderd
36 16-03-2002 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.