Oud 26-11-2018, 06:40
ricoscheltens
ricoscheltens is offline
Goedemorgen allemaal,

Ik zit ergens mee en hoop dat iemand iets weet.
Al langere tijd ergere problemen thuis en nu moet ik van me ma en stiefpa t huis uit. Ik ben pas 18 werk helaas kort en verdien maar iets meer dan 400 (kan niet meer bij huidige baan) en al jaren zijn er problemen thuis. Nu zijn ze (ik ook) het zat en moet ik eruit als ik niet zelf snel ga dan zetten ze me eruit. Famillie of vrienden kan ik niet heen en ik weet mezelf echt geen raad met amper geld en ben pas 18... waar kan ik heen als ze me eruit schoppen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2018, 07:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je ouders zijn volgens mij tot je 21e financieel verantwoordelijk voor je.

Werk je fulltime? Of ga je nog naar school?

Waarom zou je niet bij vrienden of familie terecht kunnen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-11-2018, 07:51
ricoscheltens
ricoscheltens is offline
Dat hun financieel verantwoordelijk zijn maakt ze niet uit. Ik woon bij me moeder en stiefpa me moeder heeft geen inkomen, hij gaat me niet helpen. (Echte vader heeft t ook niet en die wil ik niet lastigvallen) school heb ik helaas verpest en spijt van. Kan ook niet 1,2,3 terug. Vrienden kan ik niet bij terrecht wonen ook nog bij ouders etc. Heb gewoon tips nodig als ik ineens op straat sta waar moet ik heen?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2018, 08:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Maatschappelijk werk zou iets voor je kunnen betekenen, neem nu al contact op met maatschappelijk werk in jouw woonplaats en leg uit hoe urgent jouw situatie is. Mogelijk kunnen zij je helpen, misschien door bemiddeling tussen jou en je ouders, of door je te begeleiden bij het vinden van een plek om te wonen. Er zijn in veel steden ook begeleid wonen projecten, waar men je ook helpt om goed voor jezelf te zorgen en bijvoorbeeld goed met geld om te gaan.

Hoeveel werk je nu? €400 euro in de maand is zo op als je alles zelf moet betalen. Daar kan je misschien net de huur van je (studenten)kamer mee betalen, maar daarnaast moet je ook je zorgverzekering nog betalen (krijg je al zorgtoeslag?), je boodschappen, de abonnementen die je hebt.

Kan je meer werken dan dat je nu doet?

Schrijf je vrienden trouwens niet zomaar af. Soms zijn het juist (de ouders van) die vrienden die direct aanbieden dat je wel bij hen mag komen wonen. Misschien tijdelijk, misschien zelfs voor langere termijn. Wees eerlijk over je situatie, anders weten mensen ook niet dat jij hulp nodig hebt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 12:27
Werk, Geld & Recht Particulier huren?
Dott
8 16-02-2012 19:45
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 14:14
De Kantine Eindejaarsloterijen & de ramp in Azië
geen punt.
195 04-01-2005 01:51
Psychologie Dringend: uit huis gezet !
Captain
36 27-12-2001 23:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.