Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2004, 19:43
Verwijderd
Net een discussie met mn moeder over het tekenen van een twee-jarig telefoon contract. Ik wil dat niet omdat ik graag naar nederland wil om (verder) te studeren...
Nou gaat zij heel hard roepen dat ik lekker niet zomaar het land uit kan omdat ik 21 moet zijn, omdat dat als emigreren beschouwd word?
Hoe zit dat? Ik ben nederlandse, heb een nederlands paspoort, en heb hier status 'landed immigrant' Ik ben 19, woon nu 3 jaar in Canada, maar ben in nederland opgevoed.
Nou heb ik eigenlijk m'n zinnen d'r op gezet dat ik terug wil, en ook op een paar scholen daar waar ik etv. naar toe wil.
Maar hoezo moeten mijn ouders toestemming geven als ik terug wil? Ik ben dan bijna 20, ik kan gewoon in nederland werken etc.
Ehm, weet iemand hoe dat zit? Heb ik echt toestemming nodig, en is er een manier waarop dat te omzeilen valt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2004, 20:00
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
nee als je een nederlands paspoort hebt dan mag je gewoon naar nederland hoor. ook omdat je volgens de (nederlandse) wet al meerderjarig bent. vanaf je 18e hebben je ouders niets meer over je te zeggen(weet niet of dat ik canada ook zo is).
vooral als je bij familie onderdak hebt in nederland is er waarscheinlijk niemand die er moeilijk over doet

groetjes
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 20:10
Verwijderd
Ik heb geen onderdak bij m'n familie, ik woon dan op mezelf? (met een vriendin oid)
En ik weet dat ik naar nederland mag, alleen mag ik er wonen, zomaar.. mn spullen pakken en vertrekken of moet ik toestemming hebben zoals zij dat zegt omdat ik nog geen 21 ben?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 20:57
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 01-12-2004 @ 21:10 :
Ik heb geen onderdak bij m'n familie, ik woon dan op mezelf? (met een vriendin oid)
En ik weet dat ik naar nederland mag, alleen mag ik er wonen, zomaar.. mn spullen pakken en vertrekken of moet ik toestemming hebben zoals zij dat zegt omdat ik nog geen 21 ben?
dat hangt ervanaf...je zal waarscheinlijk de nodige papieren moeten invullen enzo maar echt toestemming vragen hoeft volgens mij niet omdat je een nederlands paspoort hebt.
ben je geemigreerd naar canada ofniet?want als je geemigreerd bent dan moet je terug emigreren..dan is het wel toestemming vragen.
als je niet geemigreerd bent dan hoeft dit niet...ik ken iemand die woont ook in het buitenland en die kan ook elk moment terug..die heeft gewoon een onbeperkt visum ofzo..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 03:09
Verwijderd
Eh, ik ben geemigreerd ja, en het is zo dat als ik naar nederland zou gaan en er een aantal maanden zou blijven, dan mijn status als landed immigrant hier verlies
Wat voor papieren heb je het over? Moet ik dan aan de nl regering vragen of ik dr weer in mag?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 14:48
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
hmm,..ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat ik ergens had gelezen (ik weet alleen niet meer waar) dat als je ''landed immigrant'' bent, dat je dan van de 5 jaar, 3 jaar in Canada hebt moeten wonen (of zo ongeveer).
Maar ik denk dat het beste is als je gewoon ergens vraagt, en dan bedoel ik aan mensen die er echt verstand van hebben.

(misschien heb je hier wat aan, je kan ze nl ook e-mailen:
http://www.dfait-maeci.gc.ca/canadae...ny/menu-en.asp)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 02-12-2004 @ 04:09 :
Eh, ik ben geemigreerd ja, en het is zo dat als ik naar nederland zou gaan en er een aantal maanden zou blijven, dan mijn status als landed immigrant hier verlies
Wat voor papieren heb je het over? Moet ik dan aan de nl regering vragen of ik dr weer in mag?
Een aantal maanden mag je wel naar nederland, dat is geen probleem, desnoods als een soort "vakantie" ofzo. Ik ken de procedure bij emigreren niet, dus daarvoor zul je misschien iemand moeten hebben die dezelfde ervaring als jij heeft.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:23
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Je hebt toch een nederlands paspoort? Waarom zou je dan niet naar Nederland kunnen gaan, voor de nederlandse wet ben je 'volwassen'. Het enige wat wel is, is dat je ouders zorgplicht hebben tot ik meen je 21e jaar. Hoe je dat dan zou moeten regelen weet ik niet.

Ik weet niet waar je woont in Canada, maar kun je deze vraag naar informatie niet bij het nederlands consulaat of iets dergelijks neerleggen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 19:02
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
ik denk wel dat je idd als landed immigrant meer dan de helft van de tijd ook in canada moet verblijven.
en ik weet niet of je terwijl je landed immigrant bent je wel een studie ofzo in nederland kunt volgen.
ik denk wel dat je dan zou moeten immigreren eigenlijk. maar is dat een probleem voor je?

misschien kan je wel emigreren naar nederland en een onbeperkt visum voor canada aanvragen zodat je altijd terug kunt naar canada wanneer je dat wilt.op deze manier dek je je helemaal in
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:51
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 02-12-2004 @ 20:02 :
ik denk wel dat je idd als landed immigrant meer dan de helft van de tijd ook in canada moet verblijven.
en ik weet niet of je terwijl je landed immigrant bent je wel een studie ofzo in nederland kunt volgen.
ik denk wel dat je dan zou moeten immigreren eigenlijk. maar is dat een probleem voor je?

misschien kan je wel emigreren naar nederland en een onbeperkt visum voor canada aanvragen zodat je altijd terug kunt naar canada wanneer je dat wilt.op deze manier dek je je helemaal in
ik denk niet dat dat zal lukken,...een visum voor Canada is maar 6 maanden geldig, en om iedere 6 maanden heen en weer tegaan... daar heeft ze denk ik het geld niet voor.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
nathalie schreef op 02-12-2004 @ 21:51 :
ik denk niet dat dat zal lukken,...een visum voor Canada is maar 6 maanden geldig, en om iedere 6 maanden heen en weer tegaan... daar heeft ze denk ik het geld niet voor.
Nope, dat klopt, ik ben maar een arme student,
Kijk ik weet dat ik zo naar nederland kan vliegen en dan geen probleem zou hebben met naar school gaan of bv werk krijgen (qua papieren enzo) alleen ik mag maar een paar maanden het land uit voor ik mijn status als landed imigrant hier verlies, en als ik dan eventueel weer in canada zou willen wonen zou ik weer helemaal opnieuw moeten emigreren (aanvragen enzo) MAAR ik kan wel buiten het land studeren (geloof ik)
Tis allemaal zo ingewikkeld, maar voor mij gaat het er gewoon om OF ik wel weg kan/mag zonder mijn ouders toestemming, om dus dat "zorgplicht" gedoe tot je 21ste, mijn mams beweerd dus dat ik niet kan verhuizen zonder dat ZIJ daar toestemming voor geeft (Omdat ik dan onder de nederlandse wet val)

AAARGh vervelend al dat verhuizen het meest dichtsbijzijnde consulaat is 3.5 uur, in een andere provincie, van het eiland af, dus daar kan ik ook niet zo maar heen hupsen. maar ik ga denk ik es kijken op de regeringwebsite enzo van Canada.. of daar wat staat.

IIg heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren WO & HBO tegelijk?
harryyy
1 07-01-2013 21:39
Verhalen & Gedichten Ted & de avonturen van Tim
olliepop
1 03-04-2007 16:36
Muziek vrijdag 6/10 hardcore/punk @ Bolwerk (Sneek): Omission, Rush & Attack + 3 more
Crucial Attack
6 04-10-2006 08:20
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware [3]
Enlightenment
461 24-01-2006 09:53
Software & Hardware [Electro] 110 V en 60 Hz compatible met NL?
Rhinus
21 23-06-2003 14:52
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.