Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 22:14
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Rumoer over nieuwe Hitler-film

Uitgegeven: 24 augustus 2004 20:57

BERLIJN - Half september gaat in Duitsland een nieuwe film in première over de laatste dagen van de dictator Adolf Hitler (1889-1945), der Untergang. In Duitse media wordt alvast uitvoerig gediscussieerd over de film, waarin Hitler niet meer zoals gebruikelijk een Engels sprekend monster is, maar een Beiers ratelende oude man, wiens wereld letterlijk ineenstort.

Joachim Fest, gerenommeerd Hitler-expert en adviseur bij de totstandkoming van de film, zei over de hoofdrolspeler Bruno Ganz: "Dit ís werkelijk Hitler, als je hem ziet, begin je te bevriezen. Elke nuance wordt verbeeld. Het is een ijzingwekkend nauwkeurig portret, van een klasse die ik nog nooit eerder op film heb aanschouwd."


Trekjes

De 63-jarige Zwitser Bruno Ganz speelt volgens mediaberichten zijn rol zo goed dat sommigen vrezen dat het publiek straks menselijke en sympathieke trekjes ontwaart in de man die verantwoordelijk is voor de dood van tientallen miljoen mensen.

Filmmaker Bernd Eichinger baseerde zijn film op het historisch werk van Fest en op talrijke ooggetuigenverslagen. Het in 2002 gepubliceerde relaas van een secretaresse van Hitler, Traudl Junge, was een belangrijke houvast voor de filmmaker. Een van de getuigen die destijds kind aan huis was in de bunker, baron Freytag von Loringhoven, was verrast over de nauwkeurigheid waarmee Eichinger de bunker voor de opnames heeft nagebootst.

Bunker

De film heeft duidelijk de ambitie de laatste dagen in de bunker van Hitler zo waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven. Daarmee heeft de film meer oog voor de motieven van de mensen die in kleine ruimtes onder de grond de uitzichtloze en bloedige oorlog zo lang mogelijk gaande hielden. De oorlog zelf en de wreedheden die er werden gepleegd, zijn betrekkelijk ver weg vanuit de bunker bezien en derhalve ook in de film niet prominent gevisualiseerd.

Sommige critici vinden het daarom een beetje te veel van het goede. Ganz' spel en zijn moeiteloze immitatie van Hitlers Zuid-Duitse uitspraak geven Hitler weer als een boosaardige maar tragische figuur. Hij is niet het monsterlijk personage zoals het publiek dat van hem in andere films gewend is.



heb al de trailer gezien en is echt een harde film...
Spoiler






ik ga hem wel kijken ... ( aangezien in 4 km van de duitse grens woon..
__________________
Steady as the goes.....

Laatst gewijzigd op 25-08-2004 om 10:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 23:02
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Lijkt me erg interessant, maar mijn Duits zal waarschijnlijk niet voldoende zijn. Wordt dus wachten tot er in Nederland iets van is.

En nog al wiedes dat Hitler ook menselijke en zelfs sympathieke trekjes had, dat is juist boeiende toch Dat zet mensen juist aan het denken lijkt me.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 23:17
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Ik heb er inderdaad ook al wat voorstukjes van op de televisie gezien, en de film lijkt me best interessant.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 23:40
Verwijderd
Wat een ophef om niets.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 08:26
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Trailer

Ik vind hem eigenlijk niet zo lijken.
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 09:14
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik wil hem, na de trailer gezien te hebben, wel graag zien.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:38
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 25-08-2004 @ 10:14 :
Ik wil hem, na de trailer gezien te hebben, wel graag zien.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:42
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik wil hem zeker zien.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 11:03
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Lijkt me een zeer interessante film, en die wil ik heel graag eens zien. Ik woon maar 5 minuutjes met de fiets van de Duitse grens af (mijn familie komt trouwens oorspronkelijk uit Duitsland), dus als de film niet in Nederland in de bioscoop komt, kan ik nog altijd in Duitsland terecht.

De muziek tot nu toe vind ik trouwens heel mooi, ik hoop dat ze een soundtrack uitbrengen.

Volgens mij is dit de eerste Duitstalige film over Hitler?
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 11:42
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Severus schreef op 25-08-2004 @ 12:03 :
)

Volgens mij is dit de eerste Duitstalige film over Hitler?
kan best,,
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 18:46
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:41
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Ik wil deze film best zien
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 20:50
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik wil deze film zien, maar dat zal voor niemand die mij ook maar een beetje kent als verrassing komen

Ik hoop eindelijk eens een film gevonden te hebben over 't onderwerp waarbij ik NIET me continu zit te ergeren aan historische incorrectheden, pure stommiteiten of acteurs die ab-so-luut niet op 't personage lijken
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:36
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
vanaf 16 september in de bios ( ALLEEN in de bios ) in duitsland...


_________________________________________





Omstreden Hitlerfilm snel in Nederlandse bioscopen
AMSTERDAM - Distributeur A-Film heeft de omstreden Duitse film Der Untergang, die vertelt over de laatste dagen van Adolf Hitler, aangekocht. Dat heeft directeur San Fu Maltha woensdag bekendgemaakt. Het is zijn bedoeling de film snel na de Duitse première eind september in de Nederlandse bioscopen uit te brengen.

Der Untergang - Hitler und das Ende des Dritten Reichs heeft al voordat de film in de bioscoop te zien is flink wat stof in Duitsland doen opwaaien. De 63-jarige acteur Bruno Ganz speelt volgens critici zijn rol zo goed dat sommigen vrezen dat het publiek straks menselijke en sympathieke trekjes ontwaart in de man, die verantwoordelijk is voor de dood van tientallen miljoenen mensen.

Regisseur Oliver Hirschbiegel baseerde zijn film op talloze ooggetuigenverslagen over het leven dat Hitler vanaf eind februari 1945 leidde in de benauwde bunkers in de Duitse hoofdstad Berlijn. Hij en zijn vriendin Eva Braun pleegden er op 30 april zelfmoord. Het scenario van de film baseert zich onder meer op de verhalen van Traudl Junge, de twee jaar geleden overleden secretaresse van Hitler en baron Freytag von Loringhoven, die toentertijd kind aan huis was in de bunker.

Der Untergang is de eerste grote Duitse productie over de ondergang van Hitler. Andere films over die dagen waren bijvoorbeeld films met de Britse Hitlers, Alec Guinness in The last Ten Days (1972) en Anthony Hopkins in The Bunker (1981).

Regisseur Hirschbiegel deed eerder al flink wat stof opwaaien met zijn veel bekroonde film Das Experiment (2001). De productie baseerde zich op een waar gebeurd psychologisch experiment waarbij een groep vrijwilligers wordt opgedeeld in gevangen en gevangenbewaarders. Binnen een paar dagen beginnen de bewaarders zich als beesten te gedragen.
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 07:59
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Hmm, ben benieuwd, met Das Experiment heeft Hirschbiegel wel bewezen een goeie film te kunnen maken, hier kijk ik naar uit .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 12:41
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Het ziet er indrukwekkend uit. Ik zal hem zeker zien in de bioscoop. A-FILM heeft hem aangekocht en wil hem direct na de Duitse première in de Nederlandse bioscopen uitbrengen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 17:05
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
zullen ze wel ondertitelen in nederland..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 17:08
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 26-08-2004 @ 18:05 :
zullen ze wel ondertitelen in nederland..
Zou je denken? Normaal ondertitelen wij toch geen films? Je krijgt korting op een cursus van de taal die gesproken wordt in de film waarvoor je een bioscoopkaartje koopt.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2004, 10:43
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 20:03
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
ben benieuwd wat voor gezeik we weer krijgen van bepaalde media stations, dat de film sympathieke gevoelens voor Hitler teweeg kunnen brengen.

Ik mag toch wel hopen dat de gemiddelde nederlander de gruweldaden van deze man erkent en ondanks dat Hitler ook een mens is, niet positiever over de man gaat denken?

Vind het goed dat er films zijn die de andere zijde van iets belichten. Das Boot vond ik ook zo'n meesterlijke film. Band of Brothers ook, want in plaats van de vijand van die tijd af te schilderen als een vijand zonder enig gevoel, mededogen of emotie kan een aardig vertekend beeld geven

de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars en is daarom dus nooit objectief. Goed dus zulk soort films!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 20:14
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Geloof het of niet, maar Hitler was ook mens en mensen bezitten ook soms fijne eigenschappen. Soms moet je diep graven, maar het zit er stiekem wel.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:42
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja.. maar goed..

het gaat er dan ook om, dat die acteur hitler zoow goed speelt dat het echt zo echt lijkt...



volgende week komt er een making of.. der untergang op de duitse tv zender NDR.. wanneer moet ik nog ff chekken.
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:33
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 27-08-2004 @ 22:42 :
volgende week komt er een making of..
Altijd pas kijken ná de film.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 18:33
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
oke..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:17
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2004, 18:47
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Lijkt me een goede film, zou hem graag eens willen zien.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:00
Verwijderd
lijkt me een zeer goede film, inderdaad zoals al eerder gezegd was weer eens iets anders dan die Patriot-USA-films.
Maar die gozer die Hitler speelt lijkt niet echt, hij is te oud en hij heeft een dikke kop. hitler was 56 toen hij dood ging, hij ziet er meer uit als 80. maar goed, dat kan de pret niet drukken als hij hitler overtuigend neerzet. zijn stem lijkt in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:24
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb een film gezien genaamd Hitler-The rise of evil die ook erg indrukwekkend is.
Maar die gaat over het complete leven van Hitler.

De acteur(Robert Carlyle) die de rol van Hitler heeft doet dit echt met volle overtuiging, echt die gebaren en dat doordringende.

__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 07:45
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Carlyle =

Is er al een nederlandse releasedatum bekend? Gaat hij ook in de grote bioscopen draaien?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 15:53
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 24-08-2004 @ 23:14 :
De 63-jarige Zwitser Bruno Ganz speelt volgens mediaberichten zijn rol zo goed dat sommigen vrezen dat het publiek straks menselijke en sympathieke trekjes ontwaart in de man die verantwoordelijk is voor de dood van tientallen miljoen mensen.
Ja, stel je voor dat Hitler eens als mens van vlees en bloed wordt neergezet in plaats van een abstract monster.

Lijkt me een interessante film.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört

Laatst gewijzigd op 01-09-2004 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:48
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 31-08-2004 @ 21:24 :
Ik heb een film gezien genaamd Hitler-The rise of evil die ook erg indrukwekkend is.
Maar die gaat over het complete leven van Hitler.

De acteur(Robert Carlyle) die de rol van Hitler heeft doet dit echt met volle overtuiging, echt die gebaren en dat doordringende.

[afbeelding]

die foto lijkt echt niet...

maar goed

op de site van a film.. staat nog niets over de release datum
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:07
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Als die uitkomt, ga ik er zeker naar toe.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 19:59
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 31-08-2004 @ 21:24 :
Ik heb een film gezien genaamd Hitler-The rise of evil die ook erg indrukwekkend is.
Maar die gaat over het complete leven van Hitler.

De acteur(Robert Carlyle) die de rol van Hitler heeft doet dit echt met volle overtuiging, echt die gebaren en dat doordringende.

[afbeelding]
Die film komt op 24 september op de Duitse televisie.
Die ga ik in ieder geval wel kijken.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 20:31
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 31-08-2004 @ 21:00 :
lijkt me een zeer goede film, inderdaad zoals al eerder gezegd was weer eens iets anders dan die Patriot-USA-films.
Maar die gozer die Hitler speelt lijkt niet echt, hij is te oud en hij heeft een dikke kop. hitler was 56 toen hij dood ging, hij ziet er meer uit als 80. maar goed, dat kan de pret niet drukken als hij hitler overtuigend neerzet. zijn stem lijkt in ieder geval wel.
Hitler schijnt er in z'n laatste dagen ook uitgezien te hebben als een man van tachtig. Zegt men
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 16:19
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Ik heb gisteren een special over deze film gezien op een Duitse zender. Nu wil ik hem echt zien.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2004, 17:23
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 05-09-2004 @ 21:31 :
Hitler schijnt er in z'n laatste dagen ook uitgezien te hebben als een man van tachtig. Zegt men
Daar zeg je me wat! De laatste filmbeelden waar hij medailes uitrijkt aan piloten van de Luftwaffe; daarin zie je duidelijk dat het echt niet goed met hem gaat. Zn arm schokte enorm. Adviseurs zeiden ook dat het een lopend lijk was.

Misschien een wel overwogen beslissing van de regisseur, het zijn zn laatste levensdagen anyways.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 10:13
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
nog precies 8 dagen en dan is de film in de bios
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:03
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 07-09-2004 @ 18:23 :
Daar zeg je me wat! De laatste filmbeelden waar hij medailes uitrijkt aan piloten van de Luftwaffe; daarin zie je duidelijk dat het echt niet goed met hem gaat. Zn arm schokte enorm. Adviseurs zeiden ook dat het een lopend lijk was.

Misschien een wel overwogen beslissing van de regisseur, het zijn zn laatste levensdagen anyways.
Daarom. Er zijn zoveel ooggetuigenverslagen die zeggen dat 't meer een lopend lijk was... En voor zover ik weet geen enkel ooggetuigenverslag dat 't tegendeel beweert... Is voor mij genoeg reden om 't te accepteren zoals deze regisseur 't heeft gedaan
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 08:44
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 25-08-2004 @ 21:50 :
Ik wil deze film zien, maar dat zal voor niemand die mij ook maar een beetje kent als verrassing komen

Ik hoop eindelijk eens een film gevonden te hebben over 't onderwerp waarbij ik NIET me continu zit te ergeren aan historische incorrectheden, pure stommiteiten of acteurs die ab-so-luut niet op 't personage lijken
Amen to that.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 18:48
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
gister in premiere gegaan, in duitsland, en eind oktober dan ook in nederland.
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:27
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ok vanaf vandaag dan ook in de bios, alleen NIET in de duitste stad waar ik dan bij woon , en daar hebben wel 3 bioscopen....

sssss



a film zegt dan het in releasen in nederland nog wel kan duren tot januari, omdat als ze hem in in oktober in de bios zouden doen, hij in december nog zou draaien... ( vage reden )

a film zegt ook dat er 2 type mensen zijn: de ene wil hem lever nu dan morgen zien en de andere wil nog wel wachten...



maar goed


ik zal hem van ut weekend eens gaan bekijken..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 00:05
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Ik verheug me er nu al op, ik ga hem zeker kijken
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 11:09
Verwijderd
Ga hem cker kijken.
Maar komt hij in de gewone bios (pathé's nzo) te draaien, of in de filmhuizen?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 11:14
PV
PV is offline
als ie ook in NL gaat draaien is het het overwegen waard er heen te gaan
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:36
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Ik ga van 11-10 tot 15-10 naar Berlijn, ik hoop dat ik 'm daar kan zien, lijkt me erg goed namelijk.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:37
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 19-09-2004 @ 01:05 :
Ik verheug me er nu al op, ik ga hem zeker kijken
Maar jij bent een internetnazi die in real life waarschijnlijk geen fuck durft te zeggen en op het net rondsmijt met niet zelf bedachte stoere uitspraken als "Blut, Ehre und Treue. Alles für Deutschland." omdat je te vaak op je bek bent gerost door allochtonen. Stakkertje.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 15:02
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
op de 1e speeldag al meer als 100 000 mensen geweest....
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 15:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb er iets van op tv gezien en ik ben er wel nieuwsgierig naar. Als hij in Nederland draait ga ik hem kijken.
Toch vind ik dat commentaar van dat men laat zien dat het een mens is en je daardoor beter over hem gaat denken toch wat onzin. Hij was ook een mens, een hele zieke dat wel, maar toch. Misschien is het juist wel goed om het te laten zien dat het een mens was en er meer van dat soort kunnen zijn.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 22:04
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
nou ik heb hem gezien.....

ECHT ZOOOOOOOW GOEDE FILM


typ morgen wel een mini verslag.. ( ben nu te moe ..zucht.. )
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Der Untergang
Boychatten
1 03-03-2005 19:38
Films, TV & Radio Vraagjes Der Untergang
Boychatten
1 03-03-2005 13:17
Films, TV & Radio Der Untergang
-00333-
9 04-12-2004 09:47
Films, TV & Radio Der Untergang(film over Hitlers laatste dagen in de bunker)
Iceracer
14 03-11-2004 09:35
Films, TV & Radio Der Untergang
_Moby_
15 02-11-2004 17:20
Films, TV & Radio DER UNTERGANG (Oliver Hirschbiegel, 2004)
legatus
1 26-08-2004 12:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.