Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 18:54
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Er is een lammetje geboren met 6 poten:

Maandagavond stond een schaapsherder uit Nuenen na een bevalling met een lammetje met zes poten in zijn handen. 'Ik dacht dat er nog twee lammeren moesten komen, want ik voelde zoveel poten, maar het werd er maar één', aldus de herder over wat hij noemt 'een natuurlijke misser'.

Het is vrijwel zeker uniek dat er een schaapje met zes poten wordt geboren. Voorzitter Erik Reuse van de Landelijke Vereniging Professionele Schaaphouderij in Roosteren kan het haast niet geloven: 'Het is heel bijzonder, zeker als het nog leeft.'

Schaapherder Adriaans, eigenaar van het dier verklaarde: 'Hij is kerngezond en heeft nergens last van'.

De twee extra voorpoten van het lammetje zijn vastgegroeid aan het borstbeen en kunnen dus alleen operatief worden verwijderd. Maar dat hoeft niet, zegt Adriaans, want Hermes, zoals het diertje heet, heeft er geen last van. Adriaans wil het diertje zo lang mogelijk in leven houden: 'Ik kijk wel hoe lang het goed gaat'. Het gros van zijn lammeren is bestemd voor de slacht.

bron:

www.fok.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 19:00
Verwijderd
Was net ook bij het Jeugdjournaal...en die vent maar trots zijn, mooie 'reclame' voor zijn 'bedrijfje' natuurlijk... 'k vind wel een beetje zielig voor dat lammetje, 't zag er ook nog al vaag uit...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:51
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Het zag er ook nog al vaag uit...
Idd, die twee pootjes zaten op zijn borst he? Nja, misschien dat die pootjes kunnen worden geamputeerd aangezien het beestje er helemaal geen verder nut aan heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 23:16
Verwijderd
en hoe kan die man nou weten of dat beest er last van heeft ja of nee?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 01:33
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
dat zie je ook niet vaak nee
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 05:19
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Idd, die twee pootjes zaten op zijn borst he? Nja, misschien dat die pootjes kunnen worden geamputeerd aangezien het beestje er helemaal geen verder nut aan heeft.
niet nuttig, dus snijden we het er maar af? dat is een beetje...

kijk als het beest er last van heeft, goed, dan moet het maar. maar als het puur is omdat je het een beetje vaag eruit vind zien?!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 13:55
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
nou, dat beest weet toch niet beter? nee, dan kan je nagaan da tie er geen last van heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
sexylexy schreef:
nou, dat beest weet toch niet beter? nee, dan kan je nagaan da tie er geen last van heeft.
Ik vind dit niet echt kloppen. Als jij met maar één been geboren wordt dan weet je ook niet beter, maar toch heb je er last van? Ik denk dat als die pootjes meegroeien hij er wel last van kan krijgen...als ie het niet al heeft, volgens mij zitten die dingen zo nu en dan echt enorm in de weg.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:30
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
ja ok, maar hij merkt het pas écht als die pootjes geamputeerd worden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
sexylexy schreef:
ja ok, maar hij merkt het pas écht als die pootjes geamputeerd worden.
Dan heeft hij er geen last meer van, ze zitten hem iig niet meer in de weg. En ik denk dat hij het heel snel weer vergeten is (ook gezien het feit dat onze kat binnen een halve dag weer vrolijk rond rende en overal weer op en af sprong, verschilt natuurlijk wel per beest en per operatie, maar dan nog) en er dus alleen maar profijt van heeft. Maar tis natuurlijk mooie publiciteit en waarom zo iets dan veranderen...? (ben ik het dus niet mee eens, maar goed)

Wat zou dat beestje daar dan verder aan moeten merken?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 19:00
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Advertentie: Vooruitstrevend en dynamisch bedrijf zoekt een schaap met 5 poten voor baliewerk, bureauwerk, telefonist (...)

sorry, vond het wel toepasselijk
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 19:23
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
k heb het gezien opt jeugdjournaal...zag er echt wel heel erg ranzig uit hoor maar ja als ie maar gezond is
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 20:34
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
volgens mij kan het best zwaar zijn
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:14
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
ik ben op het bedrijf zelf geweest en ik heb "Hermes" (het schaappie met 6 pootjes) gezien

het is een heel tam en lief beestje en hij heeft geen last van de 2 pootjes omdat deze nu kleiner zijn als de rest van het lichaam ze wilden hem proberen te verwijderen, maar dan zal hij de verdoving niet overleven en ze vertelden me dat hij er geen last van heeft en gewoon bij de moeder kan drinken dus geen probleem

(waarschijnlijk worden de pootjes, wat meer lijkt op een ketting, er pas afgehaald als de verdoving niet meer het gevaar is voor hermes )
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 09:08
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Volhens mij is het niet zo heel erg. Zo'n dier heeft daar denk ik geen last van. Mensen met een extra vinger toch ook niet?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 09:14
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:
Volhens mij is het niet zo heel erg. Zo'n dier heeft daar denk ik geen last van. Mensen met een extra vinger toch ook niet?
En als die extra vinger (wel iets langer en dikker dan dat, laten we het met een (of eigenlijk twee) voet(en) vergelijken) op je keel zou zitten en naar voren zouden steken en daar maar wat zouden bungelen? Zou een mens er dan wel last van hebben? Ik denk van wel.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 16:51
freakieflower
Avatar van freakieflower
freakieflower is offline
Citaat:
Naojan schreef:
en hoe kan die man nou weten of dat beest er last van heeft ja of nee?
dat is meestal het probleem bij dat soort mensen...
__________________
"One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring them all and in the darkness bind them."
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 08:01
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En als die extra vinger (wel iets langer en dikker dan dat, laten we het met een (of eigenlijk twee) voet(en) vergelijken) op je keel zou zitten en naar voren zouden steken en daar maar wat zouden bungelen? Zou een mens er dan wel last van hebben? Ik denk van wel.
hij heeft er geen last meer van, want die 2 pootjes groeien allang niet meer door, dus het is niet onhandig voor hem, hij kan gewoon drinken bij de moeder =)
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2003, 19:05
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
is het niet zwaar?
want dat lammetje weet natuurlijk niet beter.
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 08:36
Hardcore
Avatar van Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-02-2003 @ 20:00:
Was net ook bij het Jeugdjournaal...en die vent maar trots zijn, mooie 'reclame' voor zijn 'bedrijfje' natuurlijk... 'k vind wel een beetje zielig voor dat lammetje, 't zag er ook nog al vaag uit...
__________________
DEPENISVANJEZUS
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 11:15
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-02-2003 @ 20:00:
Advertentie: Vooruitstrevend en dynamisch bedrijf zoekt een schaap met 5 poten voor baliewerk, bureauwerk, telefonist (...)

sorry, vond het wel toepasselijk
"ja hallo met Dolly, ik heb 6 poten. Is dat ook goed?? Of wordt dat te veel??"


Ik vond hem wel leuk!! Dat is humor. Maar ik vind het wel zielig voor het schaapje....
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 67 part 2
Leif
500 29-03-2010 20:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.