Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2005, 11:37
Rodion
Rodion is offline
Als student zijnde heb ik voor 3 maanden een kamer gehuurd van iemand die 3 maanden in het buitenland zit. Diegene betrekt na die 3 maanden de kamer dus weer, en zij huurt de kamer van de één of andere organisatie/makelaar o.i.d.
I.v.m. de ib groep moet ik me wel inschrijven bij de gemeente (in dit geval gem. Groningen), om een uitwonende beurs te krijgen.
We wonen hier trouwens men vijf personen, maar als ik me inschrijf staan we dus voor zes personen ingeschreven.

Kan ik me zonder problemen inschrijven bij de gemeente om zo een uitwonende beurs te krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2005, 11:43
Verwijderd
Ik denk dat je dat toch echt aan je verhuurder moet vragen, of met de verhuurder van degene die jou dus onderhuurt.... Want het ligt er een beetje aan of het van die makelaar/verhuurder mag, enzo.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:48
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-10-2005 @ 12:43 :
Ik denk dat je dat toch echt aan je verhuurder moet vragen, of met de verhuurder van degene die jou dus onderhuurt.... Want het ligt er een beetje aan of het van die makelaar/verhuurder mag, enzo.
En stel dat ik erachter kom dat ik daar sowieso geen goedkeuring voor zou krijgen, en ik doe alsof mijn neus bloed.

Als ik me dan inschrijf zonder contact op te nemen met die verhuurder, gaat dat dan lukken?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:58
Verwijderd
Dat kan, de gemeente weet niets van jouw contract af namelijk. Als je vervolgens 't zelfde adres doorgeeft aan de IBG, is het geen probleem. Maar hou er wel rekening mee dat onderhuren waarschijnlijk in dit geval niet mag.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:11
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
gewoon doen...ik sta ingeschreven met 44 personen op het zelfde adres....geen probleem lijkt mij...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:14
Verwijderd
Je hebt toestemming nodig om je in een huis in te schrijven (van de verhuurder) dus ik denk dat je het hoe dan ook wel moet vragen...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:35
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Het is 'als student', zijnde is overbodig.

Bij sommige huizen kun je je niet inschrijven bij de gemeente omdat de kamer in onderhuur wordt aangeboden, ik weet niet of het bij jou expliciet verteld is dat je je niet mag inschrijven?
Je moet een duidelijke afspraak met je huurbaas maken, dwz een contract regelen. En als er haast bij is, maar gewoon inschrijven bij de gemeente, want anders krijg je je uitwonende beurs niet op tijd geregeld.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 14:47
Rodion
Rodion is offline
Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 15:23
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
evanescence schreef op 07-10-2005 @ 13:11 :
gewoon doen...ik sta ingeschreven met 44 personen op het zelfde adres....geen probleem lijkt mij...
0_o wow, in Groningen zijn ze alle inschrijvingen aan het natrekken (of eigenlijk hebben ze dat net gedaan) en worden de huiseigenaren daarover bericht in geval van meer inschrijvingen dan kamers. Het bleek dat bij ons 4 mensen per kamer ingeschreven stonden
De huiseigenaar kan het trouwens zo navragen bij de gemeente. Het punt is meer als de huiseigenaar erachter komt dat de oorspronkelijke bewoner eruit wordt gezet en jij waarschijnlijk ook.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 15:43
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Neiu schreef op 07-10-2005 @ 16:23 :
0_o wow, in Groningen zijn ze alle inschrijvingen aan het natrekken (of eigenlijk hebben ze dat net gedaan) en worden de huiseigenaren daarover bericht in geval van meer inschrijvingen dan kamers. Het bleek dat bij ons 4 mensen per kamer ingeschreven stonden
De huiseigenaar kan het trouwens zo navragen bij de gemeente. Het punt is meer als de huiseigenaar erachter komt dat de oorspronkelijke bewoner eruit wordt gezet en jij waarschijnlijk ook.
nee hoor tis een schoolgebouw dus meer kamer dan er mensen zijn....dus kunnen ze komen nachecken van mij....maar ik bedoelde meer..das het geen probleem is dat er veel mensen op het zelfde adres verblijven...ingeschreven staan
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 15:56
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
evanescence schreef op 07-10-2005 @ 16:43 :
nee hoor tis een schoolgebouw dus meer kamer dan er mensen zijn....dus kunnen ze komen nachecken van mij....maar ik bedoelde meer..das het geen probleem is dat er veel mensen op het zelfde adres verblijven...ingeschreven staan
De huiseigenaar kan daar wel vervelend over gaan doen. Het is zijn eigendom en als hij het aan een bepaald aantal huurders wil verhuren is dat zijn goed recht. De huiseigenaar kan het aantal ingeschrevenen makkelijk controleren via de gemeente en daar zijn eigen conclusies aan verbinden. Het zal de gemeente hun reet roesten, maar de huiseigenaren meestal niet. Ook omdat wetgeving op bepaalde punten grenzen heeft getrokken op basis van het aantal bewoners. Dingen zoals brandveiligheid en aantal nooduitgangen en dat soort dingen.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 20:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij was het zo dat toen ik me weer thuis inschreef dat mijn moeder en broertje een brief kregen waarin stond dat ik me inschreef en dat ze bezwaar konden maken (voor het geval ze mij dus niet kenden en ik het dus alleen deed voor bijv. een uitwonende beurs). Het lijkt mij dat je verhuurder dus ook zoiets krijgt dus het lijkt me handig als hij geinformeerd is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 15:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-10-2005 @ 21:44 :
Bij mij was het zo dat toen ik me weer thuis inschreef dat mijn moeder en broertje een brief kregen waarin stond dat ik me inschreef en dat ze bezwaar konden maken (voor het geval ze mij dus niet kenden en ik het dus alleen deed voor bijv. een uitwonende beurs). Het lijkt mij dat je verhuurder dus ook zoiets krijgt dus het lijkt me handig als hij geinformeerd is.
Dat klopt inderdaad. Anders is de onderhuur namelijk ook illegaal.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Huisbewaring
fib
7 06-11-2008 21:53
Werk, Geld & Recht onderhuur en IBG
Iduna
3 14-04-2006 21:48
Werk, Geld & Recht Onderhuur
Gothic
3 29-08-2005 18:52
Werk, Geld & Recht Onderhuur + stufi?
miro
4 16-06-2005 13:17
Werk, Geld & Recht Bouw je als onderhuurder (legaal)huurrechten op?
Verwijderd
27 22-04-2005 21:40
Werk, Geld & Recht (op kamers) Onderhuur en toch uitwonende beurs?
Yacine
3 21-09-2004 23:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.