Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2007, 12:04
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
We gebruiken ongeveer 10 % van de capaciteit van onze hersenen. Dus wel iedere cel, maar niet iedere verbinding of zo iets. (hoe het precies zit weet ik ook niet hoor.) Als je heel bewust je hersenen traint met van die spelletjes kunnen onderzoekers na een tijdje meer activiteit waarnemen en heb je dus ''meer hersenene'' ingezet dan daarvoor.
dat blijft hetzelfde, je kan zoiets niet zeggen. je gebruikt andere delen voor andere dingen. het is niet zo dat ik 10% van mijn vermogen om (vul maar wat in) sommetjes ofzo te maken gebruik en dat ik met een druk op mn neus dat 10x beter zou moeten kunnen.

ik weet eigenlijk niet of de blinde darm geen functie heeft, maar zoals je zegt hij HAD wel een functie en is dus ontstaan met een doel en daarna overbodig geworden, dat geldt niet voor de hersenen denk ik
ik gok dat je eigenlijk alle niet functionele delen in ons lichaam wel onder het kopje "restanten" kan zetten
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2007, 13:09
Verwijderd
Mensen gebruiken gewoon hun hele hersenen hoor. De hersenen zijn juist ongelofelijk efficient. Zodra we een deel een tijdje niet gebruiken wordt die capaciteit in gebruik genomen door dingen die we wel doen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 16:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
ik weet eigenlijk niet of de blinde darm geen functie heeft, maar zoals je zegt hij HAD wel een functie en is dus ontstaan met een doel
Hij is niet ontstaan met een doel.

Citaat:
Of we weten de functie van die andere delen gewoon (nog) niet. Zoveel is ons nog niet bekend van de werking van de hersenens
Bedoel je nou dat onze hersenen nog extra functies hebben die we nog nooit gebruikt hebben en die we wellicht in de toekomst zullen ontdekken?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 16:14
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Natuurlijk heeft de blinde darm een functie, hij is niet onmisbaar omdat er meerdere lichaamsdingen zijn met die functie.
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 16:15
Verwijderd
"lichaamsdingen"
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 07:26
Verwijderd
Het heelal is oneindig

Nee, natuurlijk niet. Het is begonnen in een singulariteit en bestaat eindig lang, licht beweegt niet oneindig snel dus kan het heelal nooit oneindig groot zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk heeft de blinde darm een functie, hij is niet onmisbaar omdat er meerdere lichaamsdingen zijn met die functie.
De blindedarm (Latijn caecum) heeft inderdaad wel een functie, het is de overgang tussen de dunne darm en de dikke darm. Hij zorgt er voor dat het eten in porties naar de dikke darm gaat in plaats van continu door te stromen. Daardoor kan de dikke darm het eten beter verwerken.
Maar de blindedarm is dan ook niet het deel dat een 'blindedarmontsteking' (appendicitis) veroorzaakt. Dat is het appendix vermiformis. Letterlijk betekent dat 'aanhangsel in de vorm van een worm' en dat is het ook. Het is een darmachtig stukje dat aan de blindedarm hangt, hij is 2 tot 20 cm lang en 0,5 tot 2 cm doorsnee. Het bevat lymfoïd weefsel, dat is weefsel dat doorgaans een rol speelt binnen het afweersysteem, dus het heeft mogelijk een afweerfunctie, maar mensen bij wie het aanhangsel verwijderd is hebben geen slechtere afweer dan mensen die 'm nog hebben, dus het is niet bekend wat die afweerfunctie dan precies inhoudt en of die functie überhaupt wel actief is.
(De amandelen hebben trouwens ook een afweerfunctie, waarbij het zo is dat als je voor ongeveer je vierde (uit m'n hoofd, ik kan er een paar jaar naast zitten) je amandelen kwijtraakt, je wat makkelijker ziek wordt, maar het daarna geen enkel verschil maakt. Dus wat ik denk is dat de blindedarm misschien alleen een rol speelt bij de afweer van embryo's of heel jonge baby's ofzo, en dat het daarom nooit verschil maakt als hij weg wordt gehaald. Maar dat is echt helemaal zelfbedacht, ik heb het in geen enkele bron terug kunnen vinden )

Om ontopic te blijven.
- De blindedarm is hetzelfde als het wormvormig aanhangsel
- Bij een blindedarmontsteking is de blindedarm zelf ontstoken

Nee, zie uitleg hierboven.

Plaatje:

D is de blindedarm
H is het wormvormig aanhangsel
G is de opening van het aanhangsel in de blindedarm
F is de dunne darm
E is de dikke darm
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 09:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Waarom zeiden de dokters dan dat ze mijn blindedarm eruit gehaald hadden?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 09:33
Verwijderd
Omdat de meeste patiënten er niets van begrijpen als je tegen ze zegt dat je hun wormvormig aanhangsel eruit hebt gehaald. Het is Algemeen Beschaafde Lekentaal om die ook blindedarm te noemen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 11:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Wat is er onbegrijpelijk aan het verwijderen van een wormvormig aanhangsel? Het is gewoon een complot. Straks blijkt dat longontsteking eigenlijk in je maag zit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Wat is er onbegrijpelijk aan het verwijderen van een wormvormig aanhangsel? Het is gewoon een complot. Straks blijkt dat longontsteking eigenlijk in je maag zit.


Ik snap ook niet wat er zo onbegrijpelijk is aan het verschil tussen een wormvormig aanhangsel en een blinde darm.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 11:45
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Sterker nog: volgens mij kende ik het woord 'wormvormig aanhangsel' al toen ik 10 was ofzo...
Maar misschien denken mannen dat hun penis verwijderd is als je dat zegt
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:33
Verwijderd
Ja jullie wel, maar jullie zijn intelligent. Veel mensen niet
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 16:51
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Wormvormig aanhangsel word je gewoon in de 2e klas met biologie aangeleerd hoor..
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 18:31
Verwijderd
De gemiddelde patiënt is bejaard en laagopgeleid en heeft dus helemaal geen tweede klas biologie gehad. Natuurlijk had Uice's arts er eigenlijk wel rekening mee moeten houden dat Uice geen laagopgeleide bejaarde is
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 01:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Nou, toen mijn wormvormig aanhangsel werd verwijderd was ik nog niet hoogopgeleid hoor. Ik zat in groep vier ofzo. Ik heb een tekening gemaakt van een darm met een zonnebril en een blindenstok en ik wilde eigenlijk dat ze mij de darm meegaven.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 01:32
Verwijderd
Citaat:
en ik wilde eigenlijk dat ze mij de darm meegaven.
Ik lijk wel gek dat ik interesse toon in Uice verwijderde blindedarm wormvormig aanhangsel, maar waarom moest dan dan eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 09:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik had blindedarmontsteking.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 11:44
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Of 'wormvormig aanhangsel-ontsteking'?
Anyway: een jongen bij mij in m'n klas dacht serieus dat met 'wormvormig aanhangsel' de penis bedoeld werd
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Het heelal is oneindig

Nee, natuurlijk niet. Het is begonnen in een singulariteit en bestaat eindig lang, licht beweegt niet oneindig snel dus kan het heelal nooit oneindig groot zijn.
Maar wat is er dan buiten
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Maar wat is er dan buiten
Niks dus. Tenminste, niks dat invloed heeft op ons.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 14:35
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Niks dus. Tenminste, niks dat invloed heeft op ons.
Ik geloof niet in niks. Wat is niks?
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet in niks. Wat is niks?
Nou, vanuit wetenschappelijk oogpunt betekent 'niks' ongeveer hetzelfde als 'alles dat metafysisch is'.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Niks dus. Tenminste, niks dat invloed heeft op ons.
Was het niet zo dat er materie ontsnapte door de systeemgrens van het heelal?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Of 'wormvormig aanhangsel-ontsteking'?
Anyway: een jongen bij mij in m'n klas dacht serieus dat met 'wormvormig aanhangsel' de penis bedoeld werd
Weten we ook weer gelijk hoe groot die van hem is...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 17:09
Verwijderd
dat ik gay ben
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Was het niet zo dat er materie ontsnapte door de systeemgrens van het heelal?
Systeemgrens?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Systeemgrens?
Het heelal heeft een grens toch?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Het heelal heeft een grens toch?
Het heelal dijt uit met een maximale snelheid van c in alle richtingen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 18:07
InvisibleGirl
Avatar van InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Citaat:
Het heelal dijt uit met een maximale snelheid van c in alle richtingen.
Zulke dingen klinken eng
__________________
Dance like no-one sees you. Scream like no-one hears you. Love like you've never been hurt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 19:16
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Weten we ook weer gelijk hoe groot die van hem is...
Nou, in ieder geval welke vorm die van hem heeft
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 20:31
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Promillage=lief
Niet altijd
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Het heelal dijt uit met een maximale snelheid van c in alle richtingen.
dus heeft het een grens
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:57
Verwijderd
Citaat:
dus heeft het een grens
Ja, maar die beweegt. Dingen kunnen trouwens wel sneller dan c gaan, als quantumfluctuatie zeg maar. Bedoel je dat?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Niks dus. Tenminste, niks dat invloed heeft op ons.
Maar hoe kan iets uitdijen in 'niets'? Dan moet er toch iets zijn om in uit te dijen?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 14:18
Verwijderd
Mannen kunnen geen borstkanker krijgen

Jawel.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Maar hoe kan iets uitdijen in 'niets'? Dan moet er toch iets zijn om in uit te dijen?
Nee, dat is er pas zodra het heelal erheen is uitgedijt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 15:30
Verwijderd
Maar moet ik me dat niets dan voorstellen als een vacuüm? Of is het gewoon iets wat ik me niet voor kan stellen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Maar moet ik me dat niets dan voorstellen als een vacuüm? Of is het gewoon iets wat ik me niet voor kan stellen.
Je moet het je voorstellen als iets dat op geen enkele manier invloed op jou zal kunnen uitoefenen, en vice versa. Dat is wat een natuurkundige verstaat onder "niets".
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Je moet het je voorstellen als iets dat op geen enkele manier invloed op jou zal kunnen uitoefenen, en vice versa. Dat is wat een natuurkundige verstaat onder "niets".
Daar kun je dus niks mee. Daarom ben ik nou een letterkundige, daar zit tenminste wat mysterie en romantiek in.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar die beweegt. Dingen kunnen trouwens wel sneller dan c gaan, als quantumfluctuatie zeg maar. Bedoel je dat?
nee, ik heb even gezocht maar ik kon zo snel niet vinden. Er was iets dat verdween uit het heelal in de buurt van de grens. Ik zoek binnenkort nog wel een keer
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 16:19
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Mascara

Nee het is mascara
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Mascara

Nee het is mascara
Hoe kom je daar nu weer bij?

mas·ca·ra (de ~)
1 schoonheidsmiddel, bestaande uit vloeistof om wimpers te kleuren => ogenzwart
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 16:51
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Hoe kom je daar nu weer bij?

mas·ca·ra (de ~)
1 schoonheidsmiddel, bestaande uit vloeistof om wimpers te kleuren => ogenzwart
Klankleer! Maar dat is dus zo aangepast door Nederlanders dat mascara ingeburgerd is en dat het ook zo in het woordenboek staat kennelijk.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Klankleer! Maar dat is dus zo aangepast door Nederlanders dat mascara ingeburgerd is en dat het ook zo in het woordenboek staat kennelijk.
Van mascare ofzo? Wat wordt er bij fonologie over gezegd dan? *nieuwsgierig*
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Van mascare ofzo? Wat wordt er bij fonologie over gezegd dan? *nieuwsgierig*
Mascare

A seasonal cheese from the "provençales" Alps. Its characteristic is a mixture of cow and goat milks.
This combination gives the cheese a floral aroma and it develops a taste of thyme with a slight after taste of pepper.
A very thin rind with a tender pate.




Citaat:
Klankleer! Maar dat is dus zo aangepast door Nederlanders dat mascara ingeburgerd is en dat het ook zo in het woordenboek staat kennelijk.
Hm, maar het is ook mas-ke-ren. En in het Engels zeg je ook mas-ka-rah.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 22:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Het ging niet echt om de afleiding van dat woord, het werd gewoon als voorbeeld genoemd omdat het om klemtonen en ritme ging enzo. Ik kwam er ook achter dat het nótulen is en niet notúlen. :')
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 18:24
Verwijderd
Ik heb er eentje

Iedereen denkt dat een blad verkleurt als het herfst word.

Het is niet zo, de kleur die het blad in de herfst heeft is zijn oorsprongkelijke kleur.
Hij maakt namelijk iets aan waarmee hij zichzelf goed houd ofzo.
Door dat spul veranderd de kleur van het blad naar groen.
Als het herfst is verliest het blad zijn vocht weer en word het weer de herfstkleur.

Ik ben de enige die met bio een beetje op let
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 18:35
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dan verkleurt hij dus wel. Als je haar eigenlijk blond is, en je verft het zwart, dan verkleurt het. Maar als je het zwart eruit wast en het weer blond wordt verkleurt het ook, hoor.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 20:17
Osmoian
Osmoian is offline
Niet 'iedereen', maar veel mensen denken dat als je buikspieroefeningen zoals situps en crunches doet je een slankere taille krijgt. Dit is onzin aangezien het niet mogelijk is plaatselijk vet te verbranden. Het enige wat je doet is je buikspieren trainen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware (deel 2)
freyk
195 11-12-2004 23:12
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.