Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2007, 19:58
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Daar gaat het toch helemaal niet om. Waar het om gaat is dat je andere mensen (misschien met een 'kleine kans', maar dat doet er niet toe) geluk of zelfs hun leven ontzegt, terwijl je er zelf helemaal niets aan hebt. Dat is gewoon puur, donker en duister slecht.Dan heb je slecht gelezen. Maar je hebt verder wel een punt, orgaandonatie zou natuurlijk gewoon verplicht moeten zijn, want er is geen enkel zinnig argument te bedenken om geen orgaandonor te willen zijn.
Dat is een beetje een lameargument want hoezo zeg ik iemand zijn geluk.Die kans is verrekt klein dan doneer ik liever geld aan kind in Afrika. Eerlijk gezegd maakte het me heel lang sowieso niet echt uit maar vanuit religieus oogpunt is het een heikel punt. Maar goed ik ga er nog weleens goed overnadenken, het is alleen dat ik niet geloof dat het echt veel uitmaakt

Ik heb een ander artikel gelezen met als aanhef dat er wel genoeg orgaandonoren waren maar ff gegoogled en kon niets meer terug vinden.Maar hierin staat dat dus 60% van de orgaandonoren niet word gedoneerd omdat nabestaanden dus bezwaar kunnen maken. http://www.volkskrant.nl/binnenland/..._orgaandonatie

Misschien willen mensen graag zelfbeschikking over zijn lichaam en ook na hun dood.Beetje respectvol omgaan met lichamen.Iedereen donor tenzij men bezwaar heeft is dan beter.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2007, 20:52
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Ja, ik heb het formulier ingevuld, maar ben het vergeten op te sturen *domdom* Ik ga het meteen zoeken en opsturen
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 20:56
Verwijderd
Ja, ik heb na de Grote Donorshow het formulier wat ik toevallig al toegestuurd had gekregen ingevuld en opgestuurd.

Hoe beïnvloedbaar ben ik.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb na de Grote Donorshow het formulier wat ik toevallig al toegestuurd had gekregen ingevuld en opgestuurd.

Hoe beïnvloedbaar ben ik.
17
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 20:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat is een beetje een lameargument want hoezo zeg ik iemand zijn geluk.Die kans is verrekt klein
Nou en?

Citaat:
dan doneer ik liever geld aan kind in Afrika.
Alsof het een het ander uitsluit.

Het is bovendien niet vergelijkbaar, want als je geld doneert geef je iets uit handen wat je anders zelf had kunnen gebruiken. Je lijdt zelf dus verlies. In het geval van orgaandonatie is er alleen maar winst.

Citaat:
Maar hierin staat dat dus 60% van de orgaandonoren niet word gedoneerd omdat nabestaanden dus bezwaar kunnen maken. http://www.volkskrant.nl/binnenland/..._orgaandonatie

Misschien willen mensen graag zelfbeschikking over zijn lichaam en ook na hun dood.Beetje respectvol omgaan met lichamen.Iedereen donor tenzij men bezwaar heeft is dan beter.
Dat zou inderdaad beter zijn dan de huidige regeling.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 20:59
Verwijderd
Citaat:
17
Que?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Que?
Je bent 17 beinvloedbaar, ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Je bent 17 beinvloedbaar, ofzo
Jij snapt het
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 21:01
Verwijderd
Aha.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Dat is een beetje een lameargument want hoezo zeg ik iemand zijn geluk.
nou met jouw organen kan iemand weer normaal leven of uberhaupt leven. Er is een schreeuwend te kort aan organen, dus in principe is de kans vrij groot dat je iemand helpt.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 21:07
Verwijderd
Citaat:
nou met jouw organen kan iemand weer normaal leven of uberhaupt leven. Er is een schreeuwend te kort aan organen, dus in principe is de kans vrij groot dat je iemand helpt.
Dan nog ben je baas over je eigen lichaam, ook na je dood. Ik vind het erg ver gaan wanneer mensen verplicht donor moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Dan nog ben je baas over je eigen lichaam, ook na je dood. Ik vind het erg ver gaan wanneer mensen verplicht donor moeten zijn.
Maar je vind wel dat die mensen recht hebben op organen als ze zelf organen nodig hebben?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 21:18
Verwijderd
Nog niet.
Het formulier heb ik allang ingevuld, maar ik ben het kwijtgeraakt.
Snel eens terugvinden of opnieuw aanvragen.


Ik lijk PixelDansje wel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Maar je vind wel dat die mensen recht hebben op organen als ze zelf organen nodig hebben?
Ja, dat vind ik wel.
Ik zou natuurlijk het liefste zien dat iedereen donor is, maar je kan niemand dwingen, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 23:11
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Ik maak geen grap. Geen organen willen afstaan vind ik onbegrijpelijk en misselijkmakend. Ouders van mensen die geen organen willen afstaan hebben ernstiger gefaald dan ouders van junks en criminelen.
Haha wat een gewhine.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 23:21
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Nog niet.
Het formulier heb ik allang ingevuld, maar ik ben het kwijtgeraakt.
Snel eens terugvinden of opnieuw aanvragen.


Ik lijk PixelDansje wel.
Zo'n formulier kun je gewoon van internet halen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 23:24
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Zodra ik een formulier krijg ga ik wel donor zijn, ja. Ik heb geen zin in 't zelf aan te vragen.
En bloeddonor wil ik wel zijn, maar eigenlijk vind ik prikken eng ;x Maar m'n zus+vader gaan binnenkort dus dan ga ik wel even mee kijken ofzo
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 08:26
Verwijderd
Ik heb nou al zeker 4 keer zo'n formulier ingevuld dat ik donor wil worden, maar ik hoor elke keer niets en ik krijg ook geen bevestiging. Ze willen mij niet
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 09:11
Verwijderd
Ja, ik wil wel donor zijn van alles wat er nog bruikbaar is. Ik vraag me trouwens af of ze aan ogen met een afwijking (gewoon +/ - iets) nog iets hebben? Maar de rest is nog wel goed in ieder geval. Het is gewoon logisch.
Het formulier kun je toch pas vanaf je 18e invullen?

Laatst gewijzigd op 25-10-2007 om 10:00. Reden: typo
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 09:13
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Daar gaat het toch helemaal niet om. Waar het om gaat is dat je andere mensen (misschien met een 'kleine kans', maar dat doet er niet toe) geluk of zelfs hun leven ontzegt, terwijl je er zelf helemaal niets aan hebt. Dat is gewoon puur, donker en duister slecht.Dan heb je slecht gelezen. Maar je hebt verder wel een punt, orgaandonatie zou natuurlijk gewoon verplicht moeten zijn, want er is geen enkel zinnig argument te bedenken om geen orgaandonor te willen zijn.
maarja.. niet iedereen laat redenatie de doorslaggevende beslissing maken.. als je er inderdaad vanuit gaat dat je toch wel dood bent, waarom zou je dan die organen niet afstaan, je hebt er zelf niets meer aan..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 09:19
Verwijderd
Ik heb (in overleg met mijn ouders) ingevuld dat mijn nabestaanden mogen beslissen, want op dit moment kom ik er gewoon nog niet uit. Waarschijnlijk vul ik over een tijdje wel zelf ja of nee in. En of ik organen wil ontvangen weet ik ook niet. Als ik eenmaal lig te creperen waarschijnlijk wel, lekker hypocriet. Maar dan nog ligt het aan de omstandigheden.
Bloeddonor ben ik ook niet, maar dat is omdat ik daar niet tegen kan (ben al een week beurs na twee buisjes bloedprikken, wil niet weten wat er gebeurd als er een halve liter weg is).
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 09:53
Verwijderd
Ik ga me ook eens opgeven als bloeddonor, dat wil ik al heel lang, maar ik ben telkens te lui me aan te melden. Ik heb volgens mij ook nog een bloedgroep die niet zo veel voorkomt, dus daar zullen ze vast wel iets aan hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 10:20
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik ben orgaandonor.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 10:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb ingevuld dat dat aan mijn nabestaanden is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 11:06
Verwijderd
Citaat:
maarja.. niet iedereen laat redenatie de doorslaggevende beslissing maken.. als je er inderdaad vanuit gaat dat je toch wel dood bent, waarom zou je dan die organen niet afstaan, je hebt er zelf niets meer aan..
Je bedoelt dat sommige mensen er vanuit gaan dat ze moeten doneren als ze nog niet dood zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 11:10
Verwijderd
Er zijn mensen die denken dat artsen je eerder dood laten gaan/doodverklaren als je donor bent.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Dan nog ben je baas over je eigen lichaam, ook na je dood. Ik vind het erg ver gaan wanneer mensen verplicht donor moeten zijn.
Dat is zo'n holle kreet. Er zijn zo veel dingen die je niet met je lichaam mag doen en daar klaagt niemand over.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Dat is zo'n holle kreet. Er zijn zo veel dingen die je niet met je lichaam mag doen en daar klaagt niemand over.
Maar het gaat er niet om wat jij zelf allemaal met je lichaam mag doen, maar dat iemand anders niet aan jouw lichaam mag komen zonder je toestemming. Lichamelijke integriteit.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Maar het gaat er niet om wat jij zelf allemaal met je lichaam mag doen, maar dat iemand anders niet aan jouw lichaam mag komen zonder je toestemming. Lichamelijke integriteit.
Als je dood bent, is het niet je lichaam, want je bent er niet om je lichaam te kunnen hebben. Daarnaast is het onzin want dat mag zeker wel. En gelukkig maar, want anders zou het werk van de politie verdomd lastig worden.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 11:41
Verwijderd
De uitzondering bevestigt de regel.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 11:43
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Er zijn mensen die denken dat artsen je eerder dood laten gaan/doodverklaren als je donor bent.
Omg, een oude vriendin (nu niet meer) van mij wilde geen donor zijn omdat ze misschien wel je organen zouden nemen terwijl je nog niet dood was. En dat studeert dan ook nog eens geneeskunde

Ontopic: Ik ben orgaandonor en bloeddonor.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 11:48
Verwijderd
Ik ben nog geen donor. Wil het wel worden, maar het komt er ook niet van. Moet het eigenlijk wel een keer doen. Ik wil ook bloed gaan geven, maar nu nog niet. Vraag me niet waarom, maar ik wil het gewoon nog niet. Verder mogen ze ook alles hebben, behalve mijn hoornvlies en mijn huid. Dat lijkt me zo freaky. Het gaat me gewoon om het idee.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 12:11
Verwijderd
Citaat:
De uitzondering bevestigt de regel.
Nee, het is gewoon een onzinregel. 'Lichamelijke integriteit' is te vaag en dus niet bruikbaar als morele leidraad.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Dat is zo'n holle kreet. Er zijn zo veel dingen die je niet met je lichaam mag doen en daar klaagt niemand over.
Nou ja, fijn, ik vind dus dat je het recht hebt om te zeggen wat er na je dood met je lichaam mag gebeuren en wat niet. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld gelovig en staan daarom geen organen af na de dood, omdat het lichaam intact moet blijven. Wie ben ik om tegen die mensen te zeggen dat dat onzin is? Ik vind het echt een persoonlijke keuze of je wel of geen donor wil worden, dat is geen keuze die iemand je op kan of mag leggen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 12:26
muisje1986
Avatar van muisje1986
muisje1986 is offline
Ja, na mijn dood mag alles eruit/eraf. Bloeddonor staat nog op mijn to do lijstje.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, fijn, ik vind dus dat je het recht hebt om te zeggen wat er na je dood met je lichaam mag gebeuren en wat niet. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld gelovig en staan daarom geen organen af na de dood, omdat het lichaam intact moet blijven. Wie ben ik om tegen die mensen te zeggen dat dat onzin is? Ik vind het echt een persoonlijke keuze of je wel of geen donor wil worden, dat is geen keuze die iemand je op kan of mag leggen.
Als ik geloof in een god die vindt dat ik kleuters moet doorzeven met een machinegeweer, mag dat ook niet. Waarom is het dan opeens wel goed als heel veel mensen tesamen andere mensen hun leven ontzeggen?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Als ik geloof in een god die vindt dat ik kleuters moet doorzeven met een machinegeweer, mag dat ook niet. Waarom is het dan opeens wel goed als heel veel mensen tesamen andere mensen hun leven ontzeggen?
Omdat mensen baas zijn over hun eigen lichaam. En ik begrijp dat jij dat anders ziet, maar accepteer dan ook dat ik een andere mening heb dan jij.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Omdat mensen baas zijn over hun eigen lichaam. En ik begrijp dat jij dat anders ziet, maar accepteer dan ook dat ik een andere mening heb dan jij.
Ja, dat blijf je herhalen, maar zoals ik al zei is het niet bruikbaar als moreel criterium. Waarom moet men als het op orgaandonatie aankomt baas zijn over het eigen lichaam, maar niet als het gaat om kleuters doorzeven, 250 rijden op de snelweg, politie-controle, etc. etc. etc. ?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat blijf je herhalen, maar zoals ik al zei is het niet bruikbaar als moreel criterium. Waarom moet men als het op orgaandonatie aankomt baas zijn over het eigen lichaam, maar niet als het gaat om kleuters doorzeven, 250 rijden op de snelweg, politie-controle, etc. etc. etc. ?
Uh, omdat je dan ook baas bent over je eigen lichaam maar dat recht geschonden wordt en/of door een wet opzij mag worden gezet?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Uh, omdat je dan ook baas bent over je eigen lichaam maar dat recht geschonden wordt en/of door een wet opzij mag worden gezet?
Precies. Dus is "baas zijn over je eigen lichaam" geen bruikbaar criterium.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:05
Verwijderd
ja ze mogen alles hebben. Het liefst laat ik me daarna nog in stukjes snijden door studenten, dat scheelt weer in de uitvaartkosten enzo.
Sommige mensen hebben als bezwaar dat ze hun hoornvliezen niet kwijt willen, met als reden 'dat ze hun hele leven door die ogen hebben gezien'
wat een nonsens, dan kan je net zo goed helemaal geen donor zijn, want je andere organen hebben toch ook je hele leven voor je gewerkt
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Precies. Dus is "baas zijn over je eigen lichaam" geen bruikbaar criterium.
Jawel, dat is het wel. Als ik een misdrijf zou plegen, dan kan het zijn dat ik dat recht verlies, en dus bv. gedwongen worden tot handelingen (bv. in een cel gezet worden of medicatie krijgen toegediend), maar buiten die zaken om heb je gewoon het recht om zelf te beslissen wat er met je lichaam gebeurt (dus of je medicatie wil of niet, en ook of je bloed af staat of niet, of je na je dood organen wil afstaan of niet).

Ik vind het niet donor willen zijn ook compleet niet te vergelijken met kleuters doorzeven.

(En ik heb geen zin in weer zo'n discussie over bronnen, criteria en gevoel; ik vind dat mensen baas moeten zijn over hun eigen lichaam, jij niet. Klaar.)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Jawel, dat is het wel. Als ik een misdrijf zou plegen, dan kan het zijn dat ik dat recht verlies, en dus bv. gedwongen worden tot handelingen (bv. in een cel gezet worden of medicatie krijgen toegediend), maar buiten die zaken om heb je gewoon het recht om zelf te beslissen wat er met je lichaam gebeurt (dus of je medicatie wil of niet, en ook of je bloed af staat of niet, of je na je dood organen wil afstaan of niet).

Ik vind het niet donor willen zijn ook compleet niet te vergelijken met kleuters doorzeven.

(En ik heb geen zin in weer zo'n discussie over bronnen, criteria en gevoel; ik vind dat mensen baas moeten zijn over hun eigen lichaam, jij niet. Klaar.)
Nee, dat vind je niet. Je geeft namelijk zelf al aan dat het zelfbeschikkingsrecht niet onbetwistbaar is: "(...) dan kan het zijn dat ik dat recht verlies (...)".
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:29
Verwijderd
Citaat:
ja ze mogen alles hebben. Het liefst laat ik me daarna nog in stukjes snijden door studenten, dat scheelt weer in de uitvaartkosten enzo.
Sommige mensen hebben als bezwaar dat ze hun hoornvliezen niet kwijt willen, met als reden 'dat ze hun hele leven door die ogen hebben gezien'
wat een nonsens, dan kan je net zo goed helemaal geen donor zijn, want je andere organen hebben toch ook je hele leven voor je gewerkt
Ik wil me in principe ook wel ter beschikking stellen voor de wetenschap, maar hoe werkt zoiets? Betekent dat dat je een uitvaart zonder lichaam houdt en dat je lichaam wordt vernietigd zodra ze klaar zijn met onderzoek?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik wil me in principe ook wel ter beschikking stellen voor de wetenschap, maar hoe werkt zoiets? Betekent dat dat je een uitvaart zonder lichaam houdt en dat je lichaam wordt vernietigd zodra ze klaar zijn met onderzoek?
Er was een tijdje terug een bericht dat er teveel mensen hun lichaam voor de wetenschap afstaan en dat de universiteiten geen plek meer hadden om de lichamen op te slaan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:38
Verwijderd
En dan moet het lichaam alsnog begraven of gecremeerd worden. Raar is dat, net alsof er geen universiteiten in het buitenland zijn die wel een lichaam of twee zouden kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat vind je niet. Je geeft namelijk zelf al aan dat het zelfbeschikkingsrecht niet onbetwistbaar is: "(...) dan kan het zijn dat ik dat recht verlies (...)".
Het is wel onbetwisbaar, iedereen heeft det recht nou eenmaal, net als dat je recht hebt op een eerlijk proces en op vrijheid van meningsuiting. Zoek de verdragen er maar op na, het staat vast en zal vast blijven staan.
Het is een heel ander verhaal dat er onder specifieke omstandigheden en alleen op grond van bij wet vastgestelde criteria een ''inbreuk'' op mag worden gemaakt (en dan nog maar in beperkte mate: als jij een diefstal pleegt heeft een agent de bevoegdheid jou in een cel te stoppen, die om je nock-out te slaan) en alleen in op dat moment.
Zolang er geen verdagsbepaling is die zegt: ''Wanneer iemand dood is mag je met m doen wat je wil": mag het niet, of je dat nou moreel goed vindt of niet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 13:51
Verwijderd
Citaat:
En dan moet het lichaam alsnog begraven of gecremeerd worden. Raar is dat, net alsof er geen universiteiten in het buitenland zijn die wel een lichaam of twee zouden kunnen gebruiken.
Oeh, na m'n dood een wereldreisje maken
Maar als ze me willen, dan mogen ze me hebben. Zitten de koelcellen vol, dan niet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, fijn, ik vind dus dat je het recht hebt om te zeggen wat er na je dood met je lichaam mag gebeuren en wat niet. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld gelovig en staan daarom geen organen af na de dood, omdat het lichaam intact moet blijven. Wie ben ik om tegen die mensen te zeggen dat dat onzin is? Ik vind het echt een persoonlijke keuze of je wel of geen donor wil worden, dat is geen keuze die iemand je op kan of mag leggen.
Maar als je lichaam intact moet blijven dan zie ik ook geen noodzaak om als deze mensen organen nodig hebben, ze aan hen te geven
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Ik wil me in principe ook wel ter beschikking stellen voor de wetenschap, maar hoe werkt zoiets? Betekent dat dat je een uitvaart zonder lichaam houdt en dat je lichaam wordt vernietigd zodra ze klaar zijn met onderzoek?
Ja.
Ik had een klant bij de thuiszorg die kanker had. Ze had zich ook opgegeven voor de wetenschap. Toen ze was overleden werd ze binnen 2 uur opgehaald.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Ben jij al donor?
Miekje*
54 18-10-2015 10:30
Lichaam & Gezondheid Enquête: Donor zijn
Goudviss
58 12-06-2012 11:24
Algemene schoolzaken Enquete: zou jij donor willen zijn?
floor&annemarth
45 18-07-2010 13:56
De Kantine als je dood bent
Verwijderd
31 28-03-2008 18:14
Lichaam & Gezondheid verplicht afstaan organen, is er wat voor te zeggen?
Co
45 29-11-2004 12:22
Levensbeschouwing & Filosofie Donors moeten voorrang krijgen bij transplantatie
merijn
31 22-02-2004 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.