Oud 09-03-2008, 17:13
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
...Krijg je vaak het zinnetje te horen van: 'Doe niet zo koppig!' Ga je vaak ergens (fel?) tegen in. Hoe komt het dat je koppig bent? Of wil je gewoon de wijsneus spelen? Ben je ook nog voor rede vatbaar als je erg koppig bent? Gaat het snel over?

Heeft je omgeving er veel last van? Word je vriend/vriendin er wel is knettergek van? Merk je het zelf als je koppig bezig ben? In wat voor situaties ben je koppig?

Vertel!
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2008, 17:19
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Nee, valt wel mee, volgens mij.

Und du?
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 17:20
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik geloof dat ik meestal wel voor rede vatbaar ben, ik blijf niet stug volhouden als ik een discussie voer met iemand en die ander duidelijk gelijk heeft. Als ík gelijk heb en die ander vindt van niet, dan ga ik wel heel koppig doen, dan blijf ik er maar over doorzeiken. Maar over het algemeen valt het best mee met mijn koppigheid, geloof ik.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 17:23
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Sperzieboon, met zo'n antwoord heeft het topic weinig nut. Uitgebreid antwoord is het sleutelwoord.

Ik kan af en toe wel vrij koppig zijn. Denk ik. Niet in de zin van vervelend, maar als ik ergens achtersta kan ik koppig zijn. In sommige dingen kan ik fel zijn.
Als ik het niet met een beslissing van mijn ouders kan ik koppig zijn. Als ik soms koppig ben, dan is het niet in zulke erge mate dat er niet normaal gecommuniceerd kan worden.

Mijn vriend heb ik er nog nooit over horen klagen. Mijn ouders wel, maar die kunnen er ook wat van.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 18:39
Krynn
Krynn is offline
Ik krijg nooit te horen dat ik koppig ben, en dat klopt ook wel. Negen van de tien keer vind ik de sop de kool van het ruzie maken niet waard, en de tiende keer loop ik gewoon weg als ik geen gelijk/m'n zin niet krijg. Zoek het dan maar lekker uit, ik weet toch wel dat ik gelijk heb, jouw probleem als je dat niet inziet. In situaties waar ik niet weg kan lopen (zoals werkgroepen, ugh) geef ik m'n argumenten een paar keer, luistert men niet dan doe ik het op de manier van de ander...maar als het dan niet goed gaat zul je het achteraf horen ook. Dat dan weer wel.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 18:50
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
enorm
door mijn enorme ego en ambities
omdat ik meestal gelijk heb
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 10-03-2008 om 07:53.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 18:59
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Nee, ik ben niet echt koppig, ik weet vaak wel wat ik wil. Ik kan enorm meegaand zijn, vooral als iets me niet echt boeit. Daar staat tegenover dat als ik iets echt wil het vaak ook wel gebeurt

Maar goed, het is niet zo dat ik stomzinnig mijn mening doordwing als ik iets wil, hoor, ik luister altijd wel naar de meningen en suggesties van anderen, dus.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 22:39
Verwijderd
Heel erg. Zelfs gewoon omdat omdat.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 22:44
Verwijderd
ik ben niet koppig, ik heb gewoon altijd gelijk en domme mensen willen dat niet toegeven.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 23:00
Verwijderd
Mwah, neuh, niet echt.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 23:45
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Nee bijna nooit.
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 01:05
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 01:31
Verwijderd
Citaat:
Sperzieboon, met zo'n antwoord heeft het topic weinig nut. Uitgebreid antwoord is het sleutelwoord.
Maar als je niet koppig bent, wat kan je dan anders antwoorden

Volgens mij ben ik niet echt koppig. Behalve tegen mensen die de baas over me spelen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 07:26
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Sperzieboon, met zo'n antwoord heeft het topic weinig nut. Uitgebreid antwoord is het sleutelwoord.
Ik kan natuurlijk heel koppig zijn en alsnog kort antwoorden. Ook nu weer. Maar, omdat ik vind dat ik niet koppig ben, moet ik een langer antwoord formuleren.

Over het algemeen vind ik mezelf niet koppig. Behalve als mensen iets voorstellen wat in mijn ogen ontiegelijk dom of ondoordacht is. Dat gebeurt eigenlijk nog wel eens. Want zij uiten het eerste idee dat opkomt en ik heb de eerste 5 ideeën dan al bedacht. Zou je een aardige SWOT-analyse op kunnen doen.

Als ik het idee heb dat een idee wel levensvatbaar is, dan neig ik wel om mee te gaan. Maar aan de andere kant kan ik het ook niet laten om daar wel kritiek op blijven uit te oefenen. Soms ook opbouwend.

Maar ik kan ook een hoop hebben, ben te overtuigen zodra er goede argumenten aankomen. Maar ik zoek in discussies vaak ook naar achterliggende gronden: het waarom van mijn antwoorden. Dat zal vast ook wel koppig overkomen.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:43
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik ben alleen koppig als ik weet dat ik gelijk heb.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:47
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Ik ben alleen koppig als ik weet dat ik gelijk heb.
Citaat:
Neko*, met zo'n antwoord heeft het topic weinig nut. Uitgebreid antwoord is het sleutelwoord.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:51
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Dat kan wel wezen, maar meer heb ik gewoon niet te vertellen. Ik ben alleen koppig als ik weet dat ik gelijk heb. Als ik ergens een mening over heb, ben ik niet te koppig om die bij te stellen. Maar als ik gewoon écht gelijk heb. Dan ben ik koppig. Want dan heb ik gewoon gelijk.

En nu heb ik verteld wat ik net in 1 zin deed, maar dan met een boel onzin erbij..
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:52
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Dat kan wel wezen, maar meer heb ik gewoon niet te vertellen. Ik ben alleen koppig als ik weet dat ik gelijk heb. Als ik ergens een mening over heb, ben ik niet te koppig om die bij te stellen. Maar als ik gewoon écht gelijk heb. Dan ben ik koppig. Want dan heb ik gewoon gelijk.

En nu heb ik verteld wat ik net in 1 zin deed, maar dan met een boel onzin erbij..
En als je nou zeker weet gelijk te hebben maar het niet hebt? ()
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-03-2008, 10:54
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Als hij/zij kan bewijzen dat ik geen gelijk heb, dan geef ik toe dat ik geen gelijk heb. Tot die tijd houd ik koppig vol dat ik gelijk heb.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:54
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Hé, eh, Sperzieboon dat heb ik alleen tegen jou gezegd.

Volgens een vriendin kan ik wel koppig worden, als ik iets interessant vind. Dat de strijdlustigheid, heel af en toe over gaat in koppigheid.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:55
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ach, ik ben een beetje koppig. ;x
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Je bent wel hardnekkig hè?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 16:02
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik ben waarschijnlijk de koppigste persoon ten noorden van de evenaar.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 17:39
Verwijderd
Neuh, maar ik heb dan ook bijna altijd gelijk en dat krijgt mijn omgeving snel door.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 19:01
Verwijderd
Ik hoor niet anders Nee tegenwoordig valt het nog wel mee, maar vroeger was het altijd "Doe niet zo eigenwijs!" Nu héb ik ook vaak gelijk, maar goed. Ik kan ook best dwars zijn omdat ik uit principe gewoon niet te snel toe wil geven Ik verzand ook nogal snel in welles-nietes spelletjes, maar dat doe ik er dan wel een beetje om.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2008, 19:10
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
ik ben niet koppig, ik heb gewoon altijd gelijk en domme mensen willen dat niet toegeven.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 18:41
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Ik hoor regelmatig dat ik erg koppig ben. Zelf ben ik me van geen kwaad bewust. Maar Evilblue kan hier beter een boekje over opendoen dan ik
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 18:42
Verwijderd
Wat iedereen ook moge zeggen, ik wéiger het om toe te geven dat ik koppig ben!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 18:43
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik geef het maar gewoon toe dat ik koppig ben. ;x
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 19:03
Verwijderd
Als koppig zijn ook is dat ik niet tegen kritiek kan, dan ja. Ik schiet altijd enorm in de verdediging en wil niet toegeven, dat is misschien ook wel een beetje koppig.
Als het niet over mij gaat ben ik niet zo koppig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Situatie probleemwijk(en) loopt uit de hand
koelieboelie
190 04-10-2007 23:33
Liefde & Relatie argumenten om hem te overtuigen?
sanderlover
60 18-05-2005 13:35
Liefde & Relatie "Bereid" jij je grondig voor op afspraken met je vriend of vriendin?
Mr.Oizo
55 12-03-2004 17:07
Psychologie wie ben jij?
BELLEKE
79 10-06-2003 16:40
Flora & Fauna bomenastrologie...geloof jij het?
kastdeur
14 21-03-2002 20:27
Psychologie Ben jij ook wel eens zo bang?
Somebody Special
16 16-02-2002 15:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.